چاپ خبر
حذف نمره زیر ۱۰ از کارنامه دانشجویان /

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی ، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها + بخشنامه

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزیر علوم ، آیین نامه جدید دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را که در جلسه 803 شورای برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب رسید ه است به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ کرد .

 

 

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

 


به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دکتر سعید قدیمی ، دبیر شورای برنامه ریزی آموزش عالی با اعلام اینکه آیین نامه بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی 23 مهرماه به دانشگاهها ابلاغ شد و از ترم جاری  قابل اجراست گفت: کاهش ماندگاری و ارتقا کیفیت دو هدف مهم در بازنگری این آیین نامه است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود : براساس  آیین نامه بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی ، اگر دانشجویی در یک نیمسال تحصیلی قادر به گذراندن درسی نبود و ترم بعد همان درس را با حداقل  نمره 14 گذراند ، نمره افتاده در کارنامه به طور کامل حذف  می شود ، همچنین دانشجویان مشمول تحصیل رایگان  باید در صورت اخذ مجدد درس افتاده شهریه پرداخت کنند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی یکی از مهمترین مزیتهای حذف این دسته از نمره ها از کارنامه را کاهش مشروطی و افزایش توان علمی دانشجویان عنوان کرد.و گفت : امید به تحصیل در میان دانشجویان با این مزیت در نظر گرفته شده افزایش خواهد یافت.

وی  اعلام کرد : براساس آیین نامه جدید ، حداکثر  طول مدت تحصیل در دوره کاردانی 5/2 سال و در دوره کارشناسی پیوسته  پنج سال است و امکان تغییر و گرایش تحصیلی  نیز برای  دانشجو یان  به یک رشته و گرایش دیگر در همان موسسه محل تحصیل وجود دارد البته امکان تغییر رشته تحصیلی در دوره کارشناسی ناپیوسته ممنوع است و فقط امکان تغییر گرایش وجود دارد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی گفت: بر اساس این آیین نامه ،  تعداد واحد های درسی دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 68 الی 72  و کارشناسی پیوسته 130 تا 140 واحد است و ملاک نمره دهی نیز از صفر تا بیست می باشد.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در 35 ماده و 26 تبصره در جلسه 803  به تصویب شورای عالی برنامه ریزی رسید.

دانلود آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها

 

دقت داشته باشید در برخی بندها و ماده های این آیین نامه ، دانشگاه پیام نور قوانین مختص به خود را دارد.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۲-۹۱ به بعد قابل اجراست

 


برخی از بندها و ماده های مهم این آیین نامه:

سقف و کف در انتخاب واحد
دانشجو در هر نیمسال تحصیلی می تواند حداقل 14 و حداکثر 20 واحد درسی انتخاب کند و حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستانی 6 واحد است. در آخرین نیمسال تحصیلی دانشجو می تواند صرف نظر از معدل کل ( کمتر از 10) و مشروطی تا 24 واحد اخذ کند.
در شرایطی که از تحصیل دانشجو حداکثر 8 واحد درسی باقی مانده باشد می تواند واحدهای مذکور را در ترم تابستان انتخاب کند.
واحدهای انتخابی دانشجو در ابتدای هر نیمسال تحصیلی به جز آخرین نیمسال، به هر دلیلی نباید کمتر از 14 واحد درسی باشد در صورتی که واحدهای انتخابی یا باقی مانده دانشجو در پایان نیمسال بنا به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو به کمتر از 14 واحد درس برسد این نیمسال به عنوان یک نیمسال تحصیل کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می شود اما به منظور بررسی وضعیت مشروطی یا ممتازی دانشجو، نمرات واحدهای این نیمسال با نمرات دروس نیمسال بعدی دانشجو در محاسبه معدل دو نیمسال منظور خواهد شد.

شرایط دروس معرفی به استاد
در صورتی که دانشجو برای فراغت از تحصیل تنها دو درس نظری باقی مانده داشته باشد، می تواند آن دو درس را به صورت معرفی به استاد بگذراند. در صورتی که دو درس معرفی به استاد منتهی به دوره تابستانی شود، سقف واحد نباید از 8 واحد درسی تجاوز کند. تعداد واحدهای جبرانی برای رشته های غیرمرتبط در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 6 واحد و برای دوره های کارشناسی حداکثر 10 واحد است، نمره دروس جبرانی در معدل نیمسال و کل محاسبه می شود.

سقف مدت مجاز به تحصیل در کاردانی و کارشناسی
حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 2.5 سال و در دوره های کارشناسی پیوسته 5 سال است.

تعیین استاد راهنما برای دانشجویان
گروه آموزشی موظف است برای هدایت علمی و فرهنگی دانشجو از بدو ورود، یکی از اعضای هیئت علمی را به عنوان استاد راهنمای تحصیلی تعیین و اعلام کند. معیار ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو نمره درس است که به صورت عددی از صفر تا بیست است. دانشجویی که در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال بعدی دروس فوق را با حداقل نمره 14 بگذراند، نمره قبلی از کارنامه دانشجو حذف می شود و در معدل نیمسال فوق و کل محاسبه نخواهد شد. مدت مجاز مرخصی پزشکی دانشجو، در صورت تایید پزشک معتمد دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات تحصیلی است.

پرداخت هزینه برای دروس افتاده و حذف شده
دانشجویان مشمول تحصیل رایگان در صورت عدم کسب نمره قبولی در هر درس یا حذف درس، برای انتخاب مجدد آن درس، موظف به پرداخت هزینه مربوط مطابق تعرفه مصوب هستند. دانشجویی که قصد انصراف از تحصیل داشته باشد باید درخواست انصراف خود را ارائه کند، این دانشجو مجاز است فقط برای یک بار تا شروع نیمسال بعدی تقاضای انصراف خود را پس بگیرد، در غیراینصورت پس از انقضای این مهلت، حکم انصراف وی از تحصیل صادر می شود.

شرایط تغییر رشته دانشجویان دانشجویان
دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته با داشتن شرایط زیر می توانند از یک رشته یا گرایش به رشته یا گرایش دیگر تحصیلی در آن گروه آزمایشی یا در یک گروه آزمایشی دیگر و در همان دانشگاه تغییر رشته یا گرایش دهند:  وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در همان دانشگاه، کمتر نبودن نمره اکتسابی دانشجو در آزمون سراسری از نمره کشوری آن رشته یا گرایش در موسسه در همان سال پذیرش، امکان ادامه تحصیل دانشجو در سنوات باقیمانده، موافقت گروه آموشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه.
دانشجو در هر دوره تحصیلی فقط برای یک بار می تواند با رعایت شرایط فوق، تغییر رشته یا گرایش دهد. انتقال توام با تغییر رشته یا گرایش، مشروط به احراز همزمان شرایط تغییر رشته یا گرایش و انتقال و با توافق موسسات مبدا و مقصد تنها برای یک بار امکان پذیر است.
دروسی که دانشجو در رشته یا گرایش قبلی گذرانده است، در گروه آموزشی رشته جدید بررسی و معادل سازی می شود و فقط درسی از وی پذیرفته می شود که به تشخیص گروه آموزشی، با دروس رشته یا گرایش جدید، اشتراک محتوایی(طبق برنامه درسی مصوب) داشته باشد و نمره هر یک از آن دروس کمتر از 12 نباشد. در این صورت، فقط دروس پذیرفته شده و نمره آنها با احتساب در معدل کل و سنوات در کارنامه دانشجو ثبت و باقی می ماند.
تغییر رشته در دروه کارشناسی ناپیوسته ممنوع است اما تغییر گرایش با داشتن شرایط و ضوابط ذکر شده امکان پذیر است.
به دانشجویی که تمام واحدهای درسی دوره را با میانگین حداقل 12گذرانده باشد، حسب مورد مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود.
درصورتی که دانشجویی در طول مدت مجاز تحصیل نتواند معدل کل خود را به 12 برساند تنها یک نیمسال به وی فرصت داده می شود تا با دریافت مجدد حداکثر 20 واحد از دروس دوره، میانگین کل دروس خود را به حداقل 12 برساند و مدرک تحصیلی دوره را دریافت کند، در غیراینصورت از تحصیل محروم می شود.
در صورتی که دانشجوی منصرف یا محروم از تحصیل دوره کارشناسی پیوسته بیش از واحدهای مورد نیاز برای دوره کاردانی را گذرانده باشد، دانشگاه می تواند دروسی را که دانشجو با نمره 12 یا بالاتر گذرانده است، ملاک سنجش مدرک کاردانی قرار دهد.
در صورتی که دانشجوی منصرف یا محروم از تحصیل دوره کارشناسی پیوسته بیش از واحدهای مورد نیاز برای دوره کاردانی را گذرانده باشد، موسسه می تواند دروسی را که دانشجو با نمره 12 یا بالاتر گذرانده است ملاک سنجش مدرک کاردانی قرار دهد.
صدور مدرک کاردانی حسب تقاضای دانشجو صرف نظر از وجود دوره کاردانی مصوب در آن رشته یا مجری بودن دانشگاه محل تحصیل دانشجو انجام می گیرد.

سقف مشروطی
حداکثر نیمسالهای مشروطی مجاز در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته 3 نیمسال اعم از متوالی یا متناوب است. در مواردی که معدل کل دانشجو 12 یا بالاتر باشد، در سقف سنوات مجاز می تواند تا زمانی که در نیمسالهای بعدی مشروط نشود به تحصیل ادامه دهد، در غیراینصورت از تحصیل محروم می شود.
دانشجو می تواند در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند. حداقل نمره قبولی در هر درس 10 است و معدل نمرات دانشجو در هر نیمسال تحصیلی نباید کمتر از 12 باشد.
اگر معدل دانشجویی در یک نیمسال حداقل 17 باشد، در نیمسال تحصیلی بعد می تواند حداکثر تا 24 واحد درسی را اخذ کند.

البته دانشگاه پیام نور فعلا اخراجی به دلیل مشروطی ندارد و محدودیتی در مشروط شدن نیست!!

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : سپهر - در تاریخ : 26 مهر 1391

    سلام.خسته نباشید.من ورودی جدیدم.واحدهام روخودخوان انتخاب کردم.لطف میکنیدبه من بگیدنیازی هست تازمان امتحان به دانشگاه مراجعه کنم؟
    توتاریخ امتحان نوشته:7-24 یعنی چی؟
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 مهر 1391 :

    سلام
    اگر خودخوان برداشته اید خیر احتیاجی نیست.

    مثلا اگر نوشته شده 7-91.10.24
    یعنی امتحان شما در تاریخ 24 دی ماه 91 برگزار می شود که 7امین روز از شروع امتحانات می باشد

  2. نویسنده دیدگاه : سام - در تاریخ : 26 مهر 1391

    سلام خسته نباشید.
    هنوز معلوم نشده که تکلیف دانشجوهایی که چند ترم رو گذروندن بااین آیین نامه حذف نمره زیر 10 چه طوریه.
    من ترم هفتم مشمول این آیین نامه میشم یانه.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 مهر 1391 :

    سلام
    خیر احتمال زیاد این آیین نامه فقط از امسال به بعد اجرا می شود و شامل سالهای قبل نمی شود

  3. نویسنده دیدگاه : m - در تاریخ : 26 مهر 1391

    سلام.پس با این وضعیت شامل افرادی که ترم های قبل درسی رو افتاده اندو این ترم درس خود رو به پایان میرساند نیز میشود؟فقط باید نمره پاسی جدیدشان بالای 14 باشد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 مهر 1391 :

    سلام..
    این آیین نامه از امسال به بعد اجرا می شود و شامل سالهای قبل نمی شود.

  4. نویسنده دیدگاه : وحید - در تاریخ : 26 مهر 1391

    به نظرتون این قانون مشمول ما که ورودی 87 هستیم نیز میشود؟
    البته هنوز فارغ نشدیم.ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 مهر 1391 :

    سلام..
    این آیین نامه از امسال به بعد اجرا می شود و شامل سالهای قبل نمی شود..

  5. نویسنده دیدگاه : لیلاس - در تاریخ : 26 مهر 1391

    با عرض سلام و خسته نباشید
    با توجه به نکته ای که در بالا گفته شده،دانشجوهای ماقبل 92-91 می تونند زیر 14 تا واحد هم بردارند و اشکالی نداره دیگه؟(چون شاملشون نمیشه دیگه)
    آخه من ورودی پارسال هستم و به دلایلی فقط 10 واحد برداشتم….

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 مهر 1391 :

    سلام
    حداقل واحد قابل اخذ در پیام نور برای سایر دانشجویان 5 واحد درسی و برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند 12 واحد درسی می باشد

  6. نویسنده دیدگاه : لیلاس - در تاریخ : 26 مهر 1391

    خیلی خیلی ممنون از سرعت پاسخگویی بالاتون…

  7. نویسنده دیدگاه : پیام - در تاریخ : 26 مهر 1391

    اقامنی که پایان خدمت دارم هم مشمول 5 سال تحصیل کارشناسی میشوم یا خیر؟
    آیا منی که ورودی 90 هستم بهمن ماه این طرز نمره دادن شامل حال من میشود از این ترمیا نه؟
    تورو به فاطمه حذف نکنید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۲-۹۱ به بعد قابل اجراست

  8. نویسنده دیدگاه : جاوید - در تاریخ : 26 مهر 1391

    یعنی از این ترم اگه کسی مشروط بشه به جای 12 واحد ،14 واحد می تونه برداره؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    در پیام نور فعلا همان روال قبلی پابرجاست

  9. نویسنده دیدگاه : کارشناسی ارشد - در تاریخ : 26 مهر 1391

    سلام جناب ادمین میخواستم بدونم در کارشناسی ارشد آموزش محور با پزوهش محور چه فرقی داره؟؟ از هر لحاظ از لحاظ واحد هایی که باید پاس کنیم و سختی و آسانی اش شما کدوم را پیشنهاد میکنید چرا؟؟ اگه ممکنه یه مقدار مبسوط توضیح بدین

    با تشکر از سایت خوبتون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    سلام
    آموزش محور = ارشد بدون پایان نامه
    پژوهش محور = ارشد با پایان نامه

  10. نویسنده دیدگاه : ali - در تاریخ : 26 مهر 1391

    سلام..
    دانشجویانی که در سقف سنوات کارشناسی پیوسته نمیتونن کارشناسی رو تموم کنن مدرک کاردانی بهشون داده میشه؟ در چه شرایطی؟ و بعدش اجازه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته رو دارن؟

    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    سلام
    اگر نصف بیشتر واحدها رو گذرانده باشد بله. البته مدرک داده شده بدون معدل می باشد

  11. نویسنده دیدگاه : زهرا - در تاریخ : 26 مهر 1391

    سلام.یعنی کسانی که ترمه قبل در مقطع کارشناسی بیام نور معدلشون کمتره 12 شده این ترم میتونن 14 واحد بکیرن?یا اشتباه فهمیدم?

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    سلام
    فعلا انتخاب واحد پیام نور طبق روال قبل هست

  12. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 27 مهر 1391

    من ورودی 87 و استفاده کننده از معافیت تحصیلیم.آیا کاهش سنوات شامل منم میشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    خیر. برای ورودی های جدید به بعد می باشد

  13. نویسنده دیدگاه : وحید - در تاریخ : 27 مهر 1391

    خداییش تبعیض نیست؟
    آخه یعنی چی مگه ما که ورودی 87 هستیم چه گناهی کردیم؟

  14. نویسنده دیدگاه : رامین - در تاریخ : 27 مهر 1391

    سلام.درایین نامه جدید اموزشی ماده 32 نوشته شده که کسانی که از کارشناسی انصراف میدهند میتوانند مدرک کاردانی به همراه یک گواهی مبنی بر تعداد واحدهای اخذ شده دریافت کنند و نوشته شده که معدل کل هم ذکرشده.ایا این مدرک هنوز بدون معدل هستش یا از این به بعد معدل کل در این مدرک قابل ذکر خواهد بود

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    سلام
    اگر مدرک داده شده با ذکر معدل باشد ، معادل حساب نمی شود.

  15. نویسنده دیدگاه : faz - در تاریخ : 27 مهر 1391

    سلام میخواستم بدون اگرکسی کسری معدل داشته باشددردوره کاردانی ومعرفی به استادبه اوتعلق گیرد میتوانددردوره کارشناسی ناپیوسته دردانشگاه ثبت نام به عمل آورد . ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    سلام
    بله می تواند..

  16. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 27 مهر 1391

    سلام خسته نباشید داخل این آیین نامه قید شده که تعداد واحدهایی که برای کارشناسی پیوسته بایدگذرانده شود بین 130 تا 140 واحده پس چرا در رشته ما (مهندسی فناوری اطلاعات) باید 146 واحد(144+2واحد آشنایی با دفاع مقدس) پاس بشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    سلام
    اینجا پیام نور است !!!!

  17. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 27 مهر 1391

    سلام
    من از ورودی های جدید هستم. میخواستم. بپرسم کلاسا کی شروع میشن?? من چندروز پیش به جلسه. توجیهی که دانشگاه برگزار کرده بود رفتم رییس دانشگاه ضمن سخنرانیشون گفته بودن همه کلاسا ابان ماه شروع میشه اما وقتی من یه سر به سایت دانشگاه زدم تا برنامه. کلاسیمو بگیرم اونجا تاریخ برگزاری کلاسارو از25مهر زدن !!!!!!!میشه راهنماییم کنید????

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    سلام
    کلاس ها شروع شده است و باید برنامه کلاسی رو از سایت مرکزتان دریافت کنید

  18. نویسنده دیدگاه : مهرداد - در تاریخ : 27 مهر 1391

    سلام.من ورودی 88 هستم دانشگاه ملی و کارشناسی پیوسته.الان ترم هفتم.میخواستم بدونم برای فارغ التحصیلی 10 ترم وقت دارم یا 12 ترم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    سلام
    12 ترم

  19. نویسنده دیدگاه : محسن - در تاریخ : 27 مهر 1391

    خوشم اومد از جوابت بهترین جواب بود که به دانشجو دادید اینجا پیام نور است!!!!!!!!!!! باید ده تا شکل خنده میداشتم اما بلد نیستم چطوری!!!!!!!!!!!

  20. نویسنده دیدگاه : مصطفی - در تاریخ : 27 مهر 1391

    خسته نباشید
    بنده دانشجوی ترم 5 هستم
    بنا به مشکلاتی ادامه تحصیل برایم مشکل شده
    آیا میتوانم مدرک فوق دیپلم بگیرم با پاس کردن چند واحد و هر درسی؟ و اینکه مدرک فوق قابل ارائه برای کاردانی به کارشناسی است؟ ممنون میشم اگر توضیح بفرمایید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    سلام
    بله می توانید. نیمی از واحدهای کارشناسی رشته خود را بگذرانید.
    بله

  21. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 27 مهر 1391

    یعنی چی از این ترم.ما که این ترم فارغ التحصیل میشیم چه گناهی کردیم؟ وردی های قبل87 و بعد 91 فقط ازین جور قوانین استفاده میکنن. قبل 87 که نمره مردودی حساب نمیشه الانم که 14 به بالا. این وسط اونایی که 87 به دانشگاه رفتن و این ترم فارغ التحصیل میشن چی؟ یعنی هیچی؟ معلومه معدل دانشجویان 87تا91 پیامنور از همه سالها کمتر میشه.چقدر ررررررررررررررررررتبعیض.لطفا به گوش مسئولان برسانید که از 87 به بعلد این ایین نامه اجرا شودد

  22. نویسنده دیدگاه : مصطفی - در تاریخ : 27 مهر 1391

    شرمنده
    فقط اینکه من الان انتخاب واحدم هست
    مهم نیست چه واحد هایی بردارم که؟
    رشته هنر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    خیر مهم نیست. فقط پیش نیازها رو رعایت کردن الزامی هست

  23. نویسنده دیدگاه : مصطفی - در تاریخ : 27 مهر 1391

    چه عمومی چه گارکاه مهم نیست ؟هر کدم بیشتر یا کمتر از اون یکی باشه؟قبول میکنن؟
    ببخشیدا صرف مطمئن شدن مجدد مزاحم شدم
    دوست عزیزم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    بله مهم نیست

  24. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 27 مهر 1391

    سلام پشتیبان عزیز،خدا قوت
    قبولی کارشناسی فراگیر 90 هستم با این قانون جدید می تونم تغییر رشته بدم؟یا برای ورودی های آزمون سراسری ها هستش؟
    متشکرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    سلام
    تغییر رشته در پیام نور فعلا بر اساس همان روال قبل هست تا زمانی که بخشنامه جدیدی از سوی سازمان مرکزی ابلاغ شود

  25. نویسنده دیدگاه : راحله - در تاریخ : 27 مهر 1391

    سلام
    سپاسگزار میشم اگه به سوالاتم جواب بدید چون واقعا گیج شدم.

    1.(براساس آیین نامه جدید ، حداکثر طول مدت تحصیل در دوره کاردانی 2/5 سال و در دوره کارشناسی پیوسته 5 سال است ) این مربوط به همون معافیت تحصیلی میشه یا نه 10 سال به 5 سال کاهش پیدا کرده؟

    2.(دانشجو در هر نیمسال تحصیلی می تواند حداقل ۱۴ و حداکثر ۲۰ واحد درسی انتخاب کند) یعنی کمتر از 14 واحد نمیشه برداشت چون قبلا حداقل 2 واحد بود؟

    3.وقتی میگن این آیین نامه از ترم جاری قابل اجراست یعنی برایه همه ورودی ها اعمال میشه یا فقط ورودی های 91-92؟

    4.این چه بخشنامه ای هست که گفته شده از این ترم اجرا میشه ولی انتخاب واحد و مشروطی هنوز مثل قبله پس چی قراره اجرا بشه؟

    5. تغییری که این آیین نامه ایجاد میکنه خیلی زیاده اصلا به طور کل قوانین پیام نور رو تغییر دادن که!خب یکدفعه اسمشم تغییر بدن دیگه!!!!!!!!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    سلام
    1- بله مربوط به معافیت تحصیلی می شود.
    2- قبلا حداقل 5 واحد بود نه 2 واحد. فعلا در پیام نور بخشنامه ای در این مورد ابلاغ نشده و بر اساس همان روال قبل هست
    3- برای ورودی های جدید به بعد
    4- مراجعه به پاسخ شماره 2
    5- ….

  26. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 27 مهر 1391

    سلام این قضیه مشروطی که …سقف مشروطی
    حداکثر نیمسالهای مشروطی مجاز در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته 3 نیمسال اعم از متوالی یا متناوب است. در مواردی که معدل کل دانشجو 12 یا بالاتر باشد، در سقف سنوات مجاز می تواند تا زمانی که در نیمسالهای بعدی مشروط نشود به تحصیل ادامه دهد، در غیراینصورت از تحصیل محروم می شود.
    یعنی برای من که ورودی 89 هستم 3 بار مشروط شدم البته متوالی نبوده اگه بازم مشروط بشم محروم از ادامه تحصیلم ؟ یا برای ورودی های جدید اعلام کردن؟ بنده فراگیر هستم تو روخدا در مورد این قضیه صحبت کنید … مرسی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 مهر 1391 :

    سلام
    اعلام کردیم که در پیام نور فعلا قانونی مبنی بر اخراج دانشجو به دلیل مشروطی وجود ندارد.

  27. نویسنده دیدگاه : ترم بالا - در تاریخ : 27 مهر 1391

    سلام خسته نباشید
    ببخشید این چه مسخره بازی در اوردن؟
    هر چه آیین نامه به ضرر ما تموم میشه.
    میگن باید ترم بالایی ها هم آشنایی با دفاع مقدس رو اجباری پاس کنن ولی حالا قانون حذف نمره زیر 10 اومده میگن برا ترم اولی هاست.
    اخه این چه مسخره بازیه که در اوردن خواهشا شما پیگیر باشین این چه کاریه میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  28. نویسنده دیدگاه : ورودی 87 - در تاریخ : 27 مهر 1391

    سلام
    این قانون حذف نمره زیر 10 شامل ما هم میشه؟؟؟؟؟؟؟
    اگه نشه که شاهکار پیام نوره………….

  29. نویسنده دیدگاه : ورودی 87 - در تاریخ : 27 مهر 1391

    بچه های ورودی 87 بیاین یه اعتراضی بکنیم به صورت کتبی به مراکز بدیم
    شاید برا ما هم فرجی شد
    اخه ما چه گناهی کردیم قانون اضافه شدن آشنایی با دفاع مقدس شامل ما میشه ولی این قانون نه. چرا اخه؟
    چقدر تبعیض؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  30. نویسنده دیدگاه : ترم اخر - در تاریخ : 27 مهر 1391

    ببخشید من ترم اخر هستم
    میشه ترم اخر اشنایی با دفاع مقدس و فرهنگ و تمدن رو با هم بگیریم؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 مهر 1391 :

    بله می شود

  31. نویسنده دیدگاه : سوسن - در تاریخ : 28 مهر 1391

    از فیزیک 2را میشه ترم های بعد از فیزیک2 پاس کرد؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 مهر 1391 :

    اگر همنیاز باشند بله می توانید. ولی اگر هم زمان باشند باید حتما با هم اخذ کنید

  32. نویسنده دیدگاه : zahra_7 - در تاریخ : 28 مهر 1391

    اینم یکی دیگه ازشاهکارهای پیام نور که اخرعدالته
    فقط ور.دی جدید……؟؟؟!!!؟؟
    خدایا ورودی های87تا90رو هرچه زودتراز دست پیام نور خلاص کن که بخدابسمونه

    بگید آمین

  33. نویسنده دیدگاه : mahlagha - در تاریخ : 28 مهر 1391

    سلام من یک درس از امتحانای پیش دانشگاهی ام را نمره نیاوردم . میشه راهنماییم کنید که میتونم توی ترم بهمن ثبت نام بکنم یا باید برای سال دیگه بخونم . ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 مهر 1391 :

    سلام
    مشخص نیست باید صبر کنید تا ببینید بخشنامه ای ابلاغ می شود یا خیر

  34. نویسنده دیدگاه : پرهام - در تاریخ : 28 مهر 1391

    باسلام
    من دانشجوی ترم5 هستم آیا دانشگاه می تواند امتحانهای دوتا از درسامو که تو یه ساعت برگزار می شه درست کنن که من هر دوتا رو بردارم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 مهر 1391 :

    سلام
    نمی تواند تاریخ امتحان را تغییر دهد ولی می تواند برای شما هر دو درس را اخذ کند ولی باید در همان روز و در همان ساعت هر 2 امتحان را با هم بدهید

  35. نویسنده دیدگاه : بیچاره ای که یک عمر خر خوانی کرده - در تاریخ : 28 مهر 1391

    کسایی که فارغ التحصیل شدن واین ایین نامه حذف نمره زیر 10 مشمول حالشان نشد..چه خاکی باید به سرشان بکنند.؟؟؟.واضح است که معدل این جدیدها خیلی بیشتر میشود..اگر عدالت را بخواهید باید این امر در مورد فارغ التحصیل ها هم اجرا بشود.(ریز نمره های انها که در دانشگاهها کاملا موجود است) ..بالاخره در کنکور ارشد معدل هم حساب است.. وقتی در یک کشوری از یک تحصیلکرده میپرسند معدلت چند است؟.در واقع میخواهند اورا با بقیه فارغ التحصیلان در همان رشته مقایسه بکنند لذا باید با قوانین فارغ التحصیلی .کاملا کاملا وکاملا یکسان باشد.تا امکان مقایسه وجود داشته باشد.من سال 90 فارغ التحصیل شدم یک نمره 6.5 من که در ترم بعد 18.5 گرفتم باعث کم شدن 2 نمره ای معدل کل کارنامه ام شدعلاوه بر این. این نمره در بقیه درسهایم و کسب نمرات عالی مرا دلسرد کرد…این عدالت نیست اگر کسی بخواهد 2نفر با خصوصیات ذهنی وپشتکار تحصیلی را با هم مقایسه بکند( یعنی دانشجویان شامل ایین نامه جدید و..قدیمی های محروم ازاین موهبت) انگار که سیب را با گلابی مقایسه کرده است…این ظلم است واقعیتی به این بزرگی را مسولین وزارت علوم نمیبینند؟؟؟ ای داد و بیدادوبیدادوبیدادوبیدادوبیداد

  36. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 28 مهر 1391

    سلااااااام من این ترم مشروط نشدم ولی 12واحد گرفتم ترم 7 هستم و دو واحدم شاید امتحان ندم ایا اشکالی داره که 12 واحد گرفتم؟ اخه تو بخشنامه نو شته .واحدهای انتخابی دانشجو در ابتدای هر نیمسال تحصیلی به جز آخرین نیمسال، به هر دلیلی نباید کمتر از 14 واحد درسی باشد در صورتی که واحدهای انتخابی یا باقی مانده دانشجو در پایان نیمسال بنا به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو به کمتر از 14 واحد درس برسد این نیمسال به عنوان یک نیمسال تحصیل کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می شود اما به منظور بررسی وضعیت مشروطی یا ممتازی دانشجو، نمرات واحدهای این نیمسال با نمرات دروس نیمسال بعدی دانشجو در محاسبه معدل دو نیمسال منظور خواهد شد.
    یعنی چی؟ پشتیبان تو رو خدا همین الان جواب بده استرررررررررررس گرفتم.یعنی 14واحد بردارم/؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 مهر 1391 :

    سلام
    خیر مشکلی ندارد.
    فعلا این قوانین در پیام نور اجرایی نشده است و قوانین پیام نور کماکان بر روال قبل می باشد

  37. نویسنده دیدگاه : iman - در تاریخ : 28 مهر 1391

    با سلام
    یک سوال داشتم . آیا در دانشگاه پیام نور امکان تغییر گرایش وجود دارد ؟ ( مثلا از گرایش کنترل در رشته برق میتوان به گرایش قدرت رفت )

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 مهر 1391 :

    سلام
    بستگی دارد که رشته مورد نظر گرایش باشند یا خیر. برخی از رشته ها هستند که در ظاهر به صورت گرایش هستند ولی در پیام نور هر کدام به صورت رشته هستند.
    فعلا تغییر رشته به رشته های جدید پیام نور مثل همین برق امکان پذیر نیست

  38. نویسنده دیدگاه : آیدین - در تاریخ : 29 مهر 1391

    سلام من دانشجو ورودی 88 دانشگاه آزاد هستم و در ترم اول نمره زیر 10 دارم حال همان درس را در تاریخ 91/08/10 معرفی استاد برداشتم میخواستم بدونم این قانون به من شامل میشه.با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 مهر 1391 :

    سلام
    دوست عزیز از قوانین دانشگاه آزاد اطلاعی نداریم

  39. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 29 مهر 1391

    پشتیبان پیگیری میکنی این موضوعو .که از 88 یا 87 به بعد اجرا بشهههههههههههههههههههه. فقط بگو پیگری میکنی یانه .حذف نکن. امکان اینکه تغییر بدن ایین نامه مسخره رو هست؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 مهر 1391 :

    دوست عزیز این در حیطه پیگیری های ما نیست و بخشنامه از وزارت علوم هست و در این جور موارد باید دانشگاه ها پیگیری کنند و نامه نگاری کنند.
    فکر هم نمیکنم تغییری در آیین نامه بدن

  40. نویسنده دیدگاه : احمد - در تاریخ : 29 مهر 1391

    پشتیبان عزیز سلام من دانشجوی کارشناسی پیام نور ورودی 88هستم نمره یکی از درسام 1.5 شده و در کارنامم ثبت .حال اگه این قانون نمره زیر ده شامل حال من بشه خیلی از مشکلات معدلم حل میشه . این واقعا تبعیض قائل شدن بین دانشجو است که بخشنامه جدید حذف نمره زیر ده شامل حال ما نشه

امکان نظر دادن نیست - نظرات این خبر توسط پشتیبان غیر فعال می باشد


  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top