چاپ خبر
حذف نمره زیر ۱۰ از کارنامه دانشجویان /

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی ، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها + بخشنامه

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزیر علوم ، آیین نامه جدید دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را که در جلسه 803 شورای برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب رسید ه است به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ کرد .

 

 

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

 


به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دکتر سعید قدیمی ، دبیر شورای برنامه ریزی آموزش عالی با اعلام اینکه آیین نامه بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی 23 مهرماه به دانشگاهها ابلاغ شد و از ترم جاری  قابل اجراست گفت: کاهش ماندگاری و ارتقا کیفیت دو هدف مهم در بازنگری این آیین نامه است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود : براساس  آیین نامه بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی ، اگر دانشجویی در یک نیمسال تحصیلی قادر به گذراندن درسی نبود و ترم بعد همان درس را با حداقل  نمره 14 گذراند ، نمره افتاده در کارنامه به طور کامل حذف  می شود ، همچنین دانشجویان مشمول تحصیل رایگان  باید در صورت اخذ مجدد درس افتاده شهریه پرداخت کنند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی یکی از مهمترین مزیتهای حذف این دسته از نمره ها از کارنامه را کاهش مشروطی و افزایش توان علمی دانشجویان عنوان کرد.و گفت : امید به تحصیل در میان دانشجویان با این مزیت در نظر گرفته شده افزایش خواهد یافت.

وی  اعلام کرد : براساس آیین نامه جدید ، حداکثر  طول مدت تحصیل در دوره کاردانی 5/2 سال و در دوره کارشناسی پیوسته  پنج سال است و امکان تغییر و گرایش تحصیلی  نیز برای  دانشجو یان  به یک رشته و گرایش دیگر در همان موسسه محل تحصیل وجود دارد البته امکان تغییر رشته تحصیلی در دوره کارشناسی ناپیوسته ممنوع است و فقط امکان تغییر گرایش وجود دارد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی گفت: بر اساس این آیین نامه ،  تعداد واحد های درسی دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 68 الی 72  و کارشناسی پیوسته 130 تا 140 واحد است و ملاک نمره دهی نیز از صفر تا بیست می باشد.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در 35 ماده و 26 تبصره در جلسه 803  به تصویب شورای عالی برنامه ریزی رسید.

دانلود آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها

 

دقت داشته باشید در برخی بندها و ماده های این آیین نامه ، دانشگاه پیام نور قوانین مختص به خود را دارد.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۲-۹۱ به بعد قابل اجراست

 


برخی از بندها و ماده های مهم این آیین نامه:

سقف و کف در انتخاب واحد
دانشجو در هر نیمسال تحصیلی می تواند حداقل 14 و حداکثر 20 واحد درسی انتخاب کند و حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستانی 6 واحد است. در آخرین نیمسال تحصیلی دانشجو می تواند صرف نظر از معدل کل ( کمتر از 10) و مشروطی تا 24 واحد اخذ کند.
در شرایطی که از تحصیل دانشجو حداکثر 8 واحد درسی باقی مانده باشد می تواند واحدهای مذکور را در ترم تابستان انتخاب کند.
واحدهای انتخابی دانشجو در ابتدای هر نیمسال تحصیلی به جز آخرین نیمسال، به هر دلیلی نباید کمتر از 14 واحد درسی باشد در صورتی که واحدهای انتخابی یا باقی مانده دانشجو در پایان نیمسال بنا به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو به کمتر از 14 واحد درس برسد این نیمسال به عنوان یک نیمسال تحصیل کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می شود اما به منظور بررسی وضعیت مشروطی یا ممتازی دانشجو، نمرات واحدهای این نیمسال با نمرات دروس نیمسال بعدی دانشجو در محاسبه معدل دو نیمسال منظور خواهد شد.

شرایط دروس معرفی به استاد
در صورتی که دانشجو برای فراغت از تحصیل تنها دو درس نظری باقی مانده داشته باشد، می تواند آن دو درس را به صورت معرفی به استاد بگذراند. در صورتی که دو درس معرفی به استاد منتهی به دوره تابستانی شود، سقف واحد نباید از 8 واحد درسی تجاوز کند. تعداد واحدهای جبرانی برای رشته های غیرمرتبط در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 6 واحد و برای دوره های کارشناسی حداکثر 10 واحد است، نمره دروس جبرانی در معدل نیمسال و کل محاسبه می شود.

سقف مدت مجاز به تحصیل در کاردانی و کارشناسی
حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 2.5 سال و در دوره های کارشناسی پیوسته 5 سال است.

تعیین استاد راهنما برای دانشجویان
گروه آموزشی موظف است برای هدایت علمی و فرهنگی دانشجو از بدو ورود، یکی از اعضای هیئت علمی را به عنوان استاد راهنمای تحصیلی تعیین و اعلام کند. معیار ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو نمره درس است که به صورت عددی از صفر تا بیست است. دانشجویی که در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال بعدی دروس فوق را با حداقل نمره 14 بگذراند، نمره قبلی از کارنامه دانشجو حذف می شود و در معدل نیمسال فوق و کل محاسبه نخواهد شد. مدت مجاز مرخصی پزشکی دانشجو، در صورت تایید پزشک معتمد دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات تحصیلی است.

پرداخت هزینه برای دروس افتاده و حذف شده
دانشجویان مشمول تحصیل رایگان در صورت عدم کسب نمره قبولی در هر درس یا حذف درس، برای انتخاب مجدد آن درس، موظف به پرداخت هزینه مربوط مطابق تعرفه مصوب هستند. دانشجویی که قصد انصراف از تحصیل داشته باشد باید درخواست انصراف خود را ارائه کند، این دانشجو مجاز است فقط برای یک بار تا شروع نیمسال بعدی تقاضای انصراف خود را پس بگیرد، در غیراینصورت پس از انقضای این مهلت، حکم انصراف وی از تحصیل صادر می شود.

شرایط تغییر رشته دانشجویان دانشجویان
دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته با داشتن شرایط زیر می توانند از یک رشته یا گرایش به رشته یا گرایش دیگر تحصیلی در آن گروه آزمایشی یا در یک گروه آزمایشی دیگر و در همان دانشگاه تغییر رشته یا گرایش دهند:  وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در همان دانشگاه، کمتر نبودن نمره اکتسابی دانشجو در آزمون سراسری از نمره کشوری آن رشته یا گرایش در موسسه در همان سال پذیرش، امکان ادامه تحصیل دانشجو در سنوات باقیمانده، موافقت گروه آموشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه.
دانشجو در هر دوره تحصیلی فقط برای یک بار می تواند با رعایت شرایط فوق، تغییر رشته یا گرایش دهد. انتقال توام با تغییر رشته یا گرایش، مشروط به احراز همزمان شرایط تغییر رشته یا گرایش و انتقال و با توافق موسسات مبدا و مقصد تنها برای یک بار امکان پذیر است.
دروسی که دانشجو در رشته یا گرایش قبلی گذرانده است، در گروه آموزشی رشته جدید بررسی و معادل سازی می شود و فقط درسی از وی پذیرفته می شود که به تشخیص گروه آموزشی، با دروس رشته یا گرایش جدید، اشتراک محتوایی(طبق برنامه درسی مصوب) داشته باشد و نمره هر یک از آن دروس کمتر از 12 نباشد. در این صورت، فقط دروس پذیرفته شده و نمره آنها با احتساب در معدل کل و سنوات در کارنامه دانشجو ثبت و باقی می ماند.
تغییر رشته در دروه کارشناسی ناپیوسته ممنوع است اما تغییر گرایش با داشتن شرایط و ضوابط ذکر شده امکان پذیر است.
به دانشجویی که تمام واحدهای درسی دوره را با میانگین حداقل 12گذرانده باشد، حسب مورد مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود.
درصورتی که دانشجویی در طول مدت مجاز تحصیل نتواند معدل کل خود را به 12 برساند تنها یک نیمسال به وی فرصت داده می شود تا با دریافت مجدد حداکثر 20 واحد از دروس دوره، میانگین کل دروس خود را به حداقل 12 برساند و مدرک تحصیلی دوره را دریافت کند، در غیراینصورت از تحصیل محروم می شود.
در صورتی که دانشجوی منصرف یا محروم از تحصیل دوره کارشناسی پیوسته بیش از واحدهای مورد نیاز برای دوره کاردانی را گذرانده باشد، دانشگاه می تواند دروسی را که دانشجو با نمره 12 یا بالاتر گذرانده است، ملاک سنجش مدرک کاردانی قرار دهد.
در صورتی که دانشجوی منصرف یا محروم از تحصیل دوره کارشناسی پیوسته بیش از واحدهای مورد نیاز برای دوره کاردانی را گذرانده باشد، موسسه می تواند دروسی را که دانشجو با نمره 12 یا بالاتر گذرانده است ملاک سنجش مدرک کاردانی قرار دهد.
صدور مدرک کاردانی حسب تقاضای دانشجو صرف نظر از وجود دوره کاردانی مصوب در آن رشته یا مجری بودن دانشگاه محل تحصیل دانشجو انجام می گیرد.

سقف مشروطی
حداکثر نیمسالهای مشروطی مجاز در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته 3 نیمسال اعم از متوالی یا متناوب است. در مواردی که معدل کل دانشجو 12 یا بالاتر باشد، در سقف سنوات مجاز می تواند تا زمانی که در نیمسالهای بعدی مشروط نشود به تحصیل ادامه دهد، در غیراینصورت از تحصیل محروم می شود.
دانشجو می تواند در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند. حداقل نمره قبولی در هر درس 10 است و معدل نمرات دانشجو در هر نیمسال تحصیلی نباید کمتر از 12 باشد.
اگر معدل دانشجویی در یک نیمسال حداقل 17 باشد، در نیمسال تحصیلی بعد می تواند حداکثر تا 24 واحد درسی را اخذ کند.

البته دانشگاه پیام نور فعلا اخراجی به دلیل مشروطی ندارد و محدودیتی در مشروط شدن نیست!!

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : ساغر - در تاریخ : 29 مهر 1391

    باسلام
    ببخشید من دانشجوی ترم 3 اقتصاد هستم که 26واحد گذروندم که 10واحد تخصصی هست و 16 واحد عمومی گذروندم و معدل ترم اول 02/17 و ترم دوم 70/16 هست میخواستم تغییر رشته بدم به حسابداری ( با توجه به اینکه من همون سال که در دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد پذیرفته شدم اول رشته حسابداری را زدم که قبول نشدم و رشته بعدیش یعنی همین علوم اقتصاد را قبول شدم) آیا دانشگاه با تغییر رشته من موافقت میکنه براحتی؟ یا باید تغییر رشته همراه با امتحان را بدم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 مهر 1391 :

    سلام
    این قوانین تغییر رشته بند الف و ب هست (بدون آزمون) :
    شرایط و قوانین تغییر رشته بند الف و ب دانشگاه پیام نور

  2. نویسنده دیدگاه : جمالی - در تاریخ : 29 مهر 1391

    سلام پشتیبان گرامی
    دانشجوی کارشناسی ارشد هستم .یک درس جبرانی دارم و یک درس تخصصی و پایان نامه . با هم گرفتم و سیستم هم ایرادی نگرفت مشکلی ندارد ؟ از بچه ها شنیدم با پایان نامه فقط یک درس می شه گرفت درسته ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 مهر 1391 :

    سلام
    دانشجویان فقط مجاز به انتخاب یک عنوان درس با پایان نامه می باشند وگرفتن درس روش تحقیق با پایان نامه ممنوع می باشد .

  3. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 29 مهر 1391

    مااگه شانس داشتیم اسممونو میزاشتن شمسی0)

  4. نویسنده دیدگاه : نصراله - در تاریخ : 29 مهر 1391

    سلام من نفهمیدم که (2 تا درس رو با هم دیگه امتحان بدیم )؟ یعنی اینکه در یک ساعت مراقب 2 تا امتحان رو به دستمون میده تا امتحان بدیم اگه چیز دیگه ای بگین .

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 مهر 1391 :

    سلام
    بله به همین صورت می باشد. هر دو امتحان در یک زمان از شما گرفته می شود.

  5. نویسنده دیدگاه : مهدیه - در تاریخ : 29 مهر 1391

    سلام.خسته نباشید.من ترم تابستان یکی از درسهام سوالاتش اشتباه اومده بود به مسولین گفتم بهم گفتند یرو اعتراض بده منم اعتراض دادم ولی هیچ خبری نشد میخواستم بدونم از کجا بدونم رسیدگی شده یا نه؟؟؟؟/ دوم اینکه گفتن نمره های زیر 10 از کارنامه حذف میشن میخواستم بدونم از کارنامه ترمی یا کلا؟؟مثلا اخر سر تو معدلمون تاثیر میذاره؟؟؟؟ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 مهر 1391 :

    سلام
    از جایی نمی شود فهمید. همه اعتراضات رسیدگی می شود.
    بله از کل معدل هست که حذف میشه

  6. نویسنده دیدگاه : betina - در تاریخ : 29 مهر 1391

    باید به ما87 ها کد3 اعمال شود باید باید باید

  7. نویسنده دیدگاه : مینا یاوری - در تاریخ : 29 مهر 1391

    سلام وقت بخیر ما از کجا باید اطلاع پیدا کنیم که این ایین نماه از چه زمانی ابلاغ میشه و عملی میشه برای منی که ورودی 86 اعمال خواهد شد یا نه با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 مهر 1391 :

    سلام
    دوست عزیز نوشته شده دیگه از نیمسال اول 92-91 به بعد اعمال می شود

  8. نویسنده دیدگاه : مهدیه - در تاریخ : 29 مهر 1391

    سلام گفتید به همه اعتراضات رسیدگی میشه ولی اون درسی رو که اعتراض دادم نمره اش اعلام و تایید شده؟؟؟؟؟راهی وجود نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 مهر 1391 :

    سلام
    حتما با اعتراض شما موافقت نشده است.خیر هیچ راهی ندارد

  9. نویسنده دیدگاه : عبادی - در تاریخ : 29 مهر 1391

    با سلام
    ورودی 87 هستم یعنی مظلوم ترین و بد شانس ترین دانشجو در بیام نور
    فقط به خاطر 4 واحد فرهنگ و تمدن و انقلاب اسلامی یک ترم کامل منتظر بمانم آیا واقعا این انصاف است ؟شما مدیر محترم راه حلی به نظرتون نمی رسه که من زودتر فارغ التحصیل بشم ؟با تشکر

  10. نویسنده دیدگاه : پارسا - در تاریخ : 29 مهر 1391

    سلام.خسته نباشید.شرمنده قصدم توهین به دوستان نیست:اما چقدر سوالاتی که جوابش واضح هست وتکراری میپرسین؟؟؟
    خود منم ورودی88هستم وبنظرم این قانون اصلا عادلانه نیست مخصوصا اینکه اونموقع کشکی کشکی همه قبول نمیشدیم و واقعا برای قبول شدن هممون زحمت کشیدیم(من با رتبه هشت هزار حقوق پیام نورقبول شدم.)؟؟؟اونموقع مثل الان هرکی تو کنکورشرکت کرده رو که جزء قبولی پیام نور حساب نمیکردند ؟؟؟…اما فکر میکنم این تصمیمات غیر عادلانه ومحیر العقول صرفا جهت جذب دانشجوست…و به نوعی راه اندازی یه تجارت پرسود در قالب یک کارفرهنگی:با بودجه خانواده ها،و به بهای تلف شدن وقت وعمر یک دانشجو….؟؟؟
    این قوانین باید واسه ماها که با زحمت ودرس خوندن وارد دانشگاه شدیم اجرا بشه.این آیین نامه جوکی هست واسه خودش؟؟؟
    باید به عجایب هفتگانه دنیا دانشگاه پیام نور رو هم اضافه کنن؟؟مخصوصا با داشتن واحدهای برون مرزی همچون کابل وغیره…

  11. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 29 مهر 1391

    بااین حساب 1)..کسایی که بار دوم بین 10 تا 15 گرفته اند مثلا 14.5 یک نوع دیگر مردود حساب میشوند وبه انها ظلم مضا عف میشود(بین نمرات 10ومثلا 14.5 فرقی نخواهد بودچون تاثیر نمره تکی دخل کارنامه را در خواهد اورد). 2)…در ضمن بین جدیدها وقدیمی ها (حتی فارغ التحصیل ها)فاصله معدلی پیش می اید .میدانید که معدل در استخدام وادامه تحصیل در داخل وحتی خارج کشور چقدر مهم است که ظلمی مسلم در حق قدیمی هاست ..3).در حالیکه ملاک ارزشیابی تحصیلی از 0تا 20 است ولی نمرات تکی حذف میشوند(تناقض بزرگ)….4)مشگل بزرگتر این که من بعد دانشجویان از ته دل وجان وبا تمام قوا سعی خواهند کرد که با همان استاد که از او نمره مردودی گرفته اند همان درس را اخذ کنند تا تجربیات بیشتری بر اخلاق وخصوصیات اوداشته باشندو حتی قول مساعدت ضمنی از اوبگیرند تا بتوانندبر او تاثیر بگذارند و با چند پروزه ابکی وبازاری بدون درس خواندن نمره 15 را اخذ کنند…5)..گدایی نمره من بعد با دست داشتن کارنامه ترم قبل برای نمره حداقل 15 خواهدبود واخر این که این طرح سیاست محرومیت حداکثری وجوایز حداکثری را دنبال میکند وبسیار افراط گرایانه است.وبهداشت روانی دانشجویان را بر هم خواهد زد …6)… وبعید نیست که دانشجویان ی که فقط برای نمره درس میخوانند درسهای خطری شان را عمدا دوبار و بایک استاد اخذ کنند(تمایل به دوبار خوانی)وچه بسا بار اول ورقه هایشان را سفید بدهند.این ایین نامه مشکلات بالایی را که نوشتم را موجب میشود ومطمئنم که کسی نمیتواند انها رد کند به گوش مسئولین برسانید لطفا از این حقیر

  12. نویسنده دیدگاه : amir - در تاریخ : 30 مهر 1391

    باسلام وخسته نباشید .
    بنده ورودی سال 85 کارشناسی دانشگاه آزاد بودم که دو سال پیش به علت مشروطی زیاد اخراج شدم ، آیا بخش نامه جدید شامل حال بنده میگردد یعنی با حذف نمره های زیر 10به شرط اینکه در ترم بعدی بالای 14 گرفته باشم ؟اگه این طوری باشدمعدلم بالای سیزده میشود که میتوام چهل واحد باقیمانده را ادامه بدم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 مهر 1391 :

    سلام
    اطلاعی نداریم. باید به دانشگاه خود راجعه کنید ببینید این بخشنامه برای آنها ابلاغ شده یا خیر

  13. نویسنده دیدگاه : مهدیه - در تاریخ : 30 مهر 1391

    سلام خسته نباشید مرسی از اینکه به سوالات جواب میدید اینجا نوشته (حداکثر نیمسالهای مشروطی مجاز در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته ۳ نیمسال اعم از متوالی یا متناوب است. در مواردی که معدل کل دانشجو ۱۲ یا بالاتر باشد، در سقف سنوات مجاز می تواند تا زمانی که در نیمسالهای بعدی مشروط نشود به تحصیل ادامه دهد، در غیراینصورت از تحصیل محروم می شود)….. و حالا سوالم:سال 90 فراگیر دادم6 واحد گذروندم و بعدترم بعداز12واحد 10 واحدشو پاس کردم و ترم تابستان هماز 6 واحد4تا رو پاس کردم میخواستم بدونم اگه این ترم هم مشروطی داشته باشم محروم میشم؟؟؟؟؟؟؟در ضمن معدلم بالای 12 بود؟؟؟؟؟؟از وقتی دیدم دلم شور افتاده لطفا جواب بدید خیلی مهمه……………………….

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 مهر 1391 :

    سلام
    اعلام کردیم فعلا در پیام نور قانونی برای محروم شدن به دلیل مشروطی نداریم

  14. نویسنده دیدگاه : ali - در تاریخ : 30 مهر 1391

    سلام حذف وا اضافه تمدید میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ حذف نکن خواهش

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 مهر 1391 :

    سلام
    فعلا بخشنامه ای ابلاغ نشده ولی خوب هنوز باز هست

  15. نویسنده دیدگاه : دانشجوی حقوق - در تاریخ : 30 مهر 1391

    سلام
    یک سوال داشتم شما خبر دارید این جزوه مدنی 2 و4کی میاد لطفا جواب من را بدهید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 مهر 1391 :

    سلام
    خیر متاسفانه

  16. نویسنده دیدگاه : مهدیه - در تاریخ : 30 مهر 1391

    ممنون از پاسخگوییتون در ضمن اونایی که گفتند تعداد کل واحد ها 130 و140 هست عرض کنم من رشته ام تربیت بدنی و تعداد کل واحد هام 148 هستش

  17. نویسنده دیدگاه : siavash - در تاریخ : 30 مهر 1391

    با سلام
    امروز رفتم تو سایت دیدم ترم قبل از تابستانم یعنی پاییز هیچ نمره ای نیست و نوشته اعلام نشده!! چه کار باید بکنم؟
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 مهر 1391 :

    سلام
    عجول نباشید و نگران نباشید. صبور باشید درست می شود

  18. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 30 مهر 1391

    سلام من بدبخت سه تا مشروطی دارم ومعدلم هم11.56 هست.حالا چی میشه ممکنه من اخراج بشم.
    کمک کنید؟

  19. نویسنده دیدگاه : هادی انصاری رامندی - در تاریخ : 30 مهر 1391

    سلام خسته نباشید چرا برای من تایید عضویت در خبر نامه نیامده شماره موبایلم این

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 مهر 1391 :

    سلام
    هنوز ارسال نشده.انشاا.. فردا صبح ارسال میشه

  20. نویسنده دیدگاه : مینا - در تاریخ : 1 آبان 1391

    سلام خسته نباشید
    من ترم 3 هستم ومعدلم 17.52 شده میخواستم بدونم که به اونایی که معدلشون اینطوریه تسهیلاتی هم تعلق میگیره یا نه ؟
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 آبان 1391 :

    سلام
    تخفیف شهریه برای دانشجویان ممتاز هست که باید از مرکزتان پیگیری کنید

  21. نویسنده دیدگاه : دلخوش - در تاریخ : 1 آبان 1391

    با سلام من انشجوی ارشدفراگیر 87هستم در یک درس غیر دانشپذیری یک بار نمره 5 شدم باردوم 12 شدم وبار سوم برای بالابردن معدل در همان درس 17 شدم خواستم ببینم کد(اثر ) درسها درهرسه نمره چنداست ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 آبان 1391 :

    سلام
    در نمره اول و سوم کد 3 و بی تاثیر در معدل کل
    و در نمره دوم تاثیر در معدل کل

  22. نویسنده دیدگاه : سمیرا افشار - در تاریخ : 1 آبان 1391

    درود
    آیا به دانشجویان دوره فراگیر که در آزمون دانشپذیری،دروسی را افتاده اند، مرخصی تحصیلی می دهند؟
    آیا دروس مردودی در دورۀ دانشپذیری،ممانعتی برای صدور مرخصی تحصیلی در ترم اول ایجاد نمی کند و می توانیم مرخصی بگیریم.
    سپاس

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 آبان 1391 :

    سلام
    بله می توانید

  23. نویسنده دیدگاه : آنا - در تاریخ : 1 آبان 1391

    با سلام به پشتیبان محترم.شایدسؤالی که می پرسم مربوط به شما و یا این قسمت نباشه ولی چون کسی نیست جوابمو بده ازشما می پرسم.قصددارم درتکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری اولین شهر انتخابیم ، مجازی دانشگاه تهران شرکت کنم و بعد پیام نور شهرهای دیگه.میخواستم بدونم در دانشگاه سراسری هم برای شرکت درمجازی ، داشتن مدرکADSL لازمه؟ممنون از پاسخ شما

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 آبان 1391 :

    سلام
    برای رشته های مجازی کلا داشتن و گرفتن مدرک ACDL ضروری هست
    درضمن ACDL هست نه ADSL

  24. نویسنده دیدگاه : فامیل دور - در تاریخ : 1 آبان 1391

    سلام
    بنده ورودی 85 هستم و فقط یک عنوان درسی دارم که اون رو تکدرس برداشتم , خواهشا سوال های زیر رو دقیق جواب بدین,خیلی روحیم خرابه
    الف)ایا من ترم 13 محسوب میشوم یا ترم جاری ,ترم در نظر گرفته نمی شود
    ب) آیادر صورتی که ترم 13 شوم,مدرک معادل خواهم گرفت؟متاسفانه(از معافیت تحصیلی استفاده میکنم)
    خیلی ممنون که جواب میدین.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 آبان 1391 :

    سلام
    1- اگر تکدرس هست خیر ترم محسوب نمی شود
    2- خیر نگران نباشید

  25. نویسنده دیدگاه : اذر - در تاریخ : 1 آبان 1391

    این کار حذف تاثیر معدل تکی ازکارنامه کارشناسی شده نیست.ومانند یک باقلوا برای کسانی است که این موهبت نصیبشان میشود و ظلم برای کسانی که فارغ التحصیل شده اند..موضوع به نظرم باید در دیوان عدالت اداری توسط معترضین پیگیری شود ..تا یا در مورد همه اجرا بشود یا در مورد هیچکس..مگر میشود در مورد معدل که یک امر مقایسه ای است 2 قانون متفاوت داشت ..در این صورت من بعد در کنکور ارشدوقتی در فرم ثبت نام از معدل ما جویا میشوند باید براساس سال فارغ التحصیلی ضریب مثبتی را برای کسانی که این موهبت نصیب شان نشده است اعمال بشود.(البته در مورد ادامه تحصیل در خارج کشور وواستخداموغیره چه کسی میتواند جوابگوی این ظلم باشد؟؟).ولی به نظرم این موضوع اگر حذف بشود هم عادلانه تر وهم عملی تراست..من وبعضی از دوستان که اخیرا فارغ التحصیل شده ایم در نظرداریم که از طریق قانونی معترض شویم.اگر کس دیگری هم اعتراض دارد باید از طرق قانونی پیگیر شکایاتش بشود.ظاهرا مثل اینکه همه میداننداین موضوع تبعیض اشکار است ولی به دلیل اینکه احساس میکنند فارغ التصیل ها روحیه وپشتکار پیگیر ی این قضیه را نخواهند داشت خیلی راحت از روی این مسئله میگذرند..این عدالت نیست به خدا

  26. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 1 آبان 1391

    سلام
    چرا در مورد دانشجویان برتر پیام نور که اصلا بهشون اجازه انتخاب رشته بدون کنکور رو ندادن خبری نمیگیرین ما منتظریم حداقل شما به دادمون برسین
    مسئولا که……..

  27. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 1 آبان 1391

    سلام فراگیر .پیوسته.ناپیوسته یعنی چی؟پیشاپیش از جوابتون تشکررررررررررر0)

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 آبان 1391 :

    سلام
    کارشناسی ناپیوسته یعنی کاردانی به کارشناسی
    کارشناسی پیوسته هم یعنی از دیپلم به کارشناسی

  28. نویسنده دیدگاه : آنا - در تاریخ : 2 آبان 1391

    سلام پشتیبان محترم.درضمن ACDL هست نه ADSL.کاملاً صحیح می فرمائید.درتایپ پیامم عجله کردم و به اشتباه ACDL روADSL تایپ کردم!!!! به هر حال ممنون از تذکرتون.موفق باشید.

  29. نویسنده دیدگاه : سجاد - در تاریخ : 5 آبان 1391

    با سلام
    من دانشجویی دانشگاه ازاد هستم ازتون خواهش میکنم پیگیری کنید که این قانون شامل دانشگاه ازاد هم میشه یه نه.

  30. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 8 آبان 1391

    “درضمن ACDL هست نه ADSL” وای خیلی باحالی پشتیبان! 😀

    من یکی از دروس 2 واحدیمو 6 شدم !اما ترم بعدش همونو 16.5 شدم ! 🙂

    انصافا اگه این مشکل برای ورودی های 88 اعمال میشد مثل هلو مشروطیت من میپرید.چون من از معدود کسانی هستم که درس اندیشه ی دو را فاتادم با نمره ی 8.5 ! 😀

    واقعا واسه ی خودم پدیده ای هستم ! 😀

    چون هرچی درس تخصصیه سخته پاس میشم ام توی دروس عمومی…:D

    امید وارم این مشکل برای ورودی های 88 حل بشه.حتی اگه شده واسه ی بهره بردن از این فرصت ، میخوام هشت ترم خودمو نه ترمه کنم به امید اینکه قانون ها تغییر بکنه! 🙂

  31. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 24 دی 1391

    بسم الله الرحمن الرحیم .سلام.
    با اینکه به چنددانشگاه پیام نور مراجعه نمودم اما متاسفانه توضیحات قانع کننده ای برای سوالاتم ندادن.
    بنده ورودی 1384 مقطع کارشناسی پیام نور بودم که در تیر1389 انصراف ازتحصیل داده و کاردانی اخذ کردم .اما :
    1- چرا در مدرکی که به من تحویل دادند معدل را ذکرنکردند؟
    2- چرا در ریز نمراتم . نمرات زیر 10 هم برای معدل کل احتساب شده است ؟ که حدود 2 نمره معدلم کاهش یافته و به یازده و بیست و شش رسیده .
    3- اگر برای معدل کمتر از 12 مدرک صادر نمی کنند چرا برای من صادر شده ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 دی 1391 :

    سلام
    1- این قانون هست و مدرک شما تقریبا معادل حساب می شود
    2- به دلیل انصراف از تحصیل.باز هم قانون هست
    3- چون معدلی در مدرک شما ذکر نمی شود

  32. نویسنده دیدگاه : دانشجو..ورودی 88 - در تاریخ : 25 دی 1391

    باسلام و خسته نباشید..
    من در حال حاضر 41 واحد با معدل کل 10.35 گذروندم..
    برای گرفتن مدرک کارادنی باید 68 با بالا واحد گذرونده باشم؟
    با گرفتن این مدرک کاردانی میتونم تو آزمون کارشناسی نا پیوسته شرکت کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 دی 1391 :

    سلام
    باید نصف واحدهای کارشناسی خود را بگذرانید.
    اطلاعی نداریم از سازمان سنجش استعلام کنید

  33. نویسنده دیدگاه : mohammad - در تاریخ : 29 دی 1391

    سلام
    وقتی که بخشنامه محاسبه نمرات مردودی در معدل کل رو برای دانشجویان ورودی 87 ابلاغ کردن ، تاریخ اون بخشنامه سال 88 بود ولی بر خلاف قانون گفتند از برای وردی های 87 اجرایی بشه.حالا که بخشنامه جدید صادر کردند میگویند از امسال اجرایی میشه.به خدا این ظلم بزرگی در حق دانشجویان 87ی است.تو رو خدا اگه امکانش هست پیگیری کنید…..

  34. نویسنده دیدگاه : amir - در تاریخ : 30 دی 1391

    سلام، مطمئنید برای ورودی سال 91 به بعد هست؟ چرا؟ مگه اینن نامه ها قبلی رو لغو نمیکنه؟ خب اگر اینطور باشه خنده داره اگه خوبی هست و ارفاقی باید شامل همه بشه چرا یک عده خاص؟

    مثل اینکه یه قانون تصویب بشه زندانی فلان جرم باید شش ماه حبس بکشند و اما گفته شود برای زندانی تاریخ فلان به بعد

    لطفا نظر شخصی خودتون هم بگید غیر از تحلیل کارشناسی و ایین نامه ای.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 دی 1391 :

    سلام
    هنوز که این موضوع اجرایی نشده و باید صبر کنید تا اجرایی شدن آیین نامه

  35. نویسنده دیدگاه : دانشجوی پیام نور - در تاریخ : 1 بهمن 1391

    سلام..بار دومه که سوالمو میپرسم چرا جوابشو نمیدینننن!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    من دانشجوی ترم یک رشته راهنمایی و مشاوره مقطع کارشناسی هستم.آیا امکانش هست که با گذروندن نصف واحدا بهم کاردانی بدن؟؟؟؟؟ میشه کارشناسیمو سراسری بگیرم بعدش؟؟؟؟؟؟ توروخدا جوابمو بده پشتیبان جااااان!!!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 بهمن 1391 :

    سلام
    بله می توانید.دقت داشته باشید مدرک کاردانی که به شما میدهند فاقد معدل هست و تقریبا معادل حساب می شود

  36. نویسنده دیدگاه : دانشجوی پیام نور - در تاریخ : 2 بهمن 1391

    سللللللللااام …مرسی از جوابتون!!!
    ببخش معادل یعنی چطور؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بازم ممنونم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 بهمن 1391 :

    سلام
    در اینترنت جستجو کنید مدرک معادل تا به جواب برسید

  37. نویسنده دیدگاه : لیلا - در تاریخ : 3 بهمن 1391

    سلام چرا حذف کردید جوابمو ندادید دارم دیوونه میشم توروخدا جواب بدید آیا دروس افتاده در معدل ترم موثرند یا کل با توجه به این آیین نامه آیا شامل ورودی های قبل91میشود؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1391 :

    سلام
    هم در معدل ترم و هم در معدل کل. مطالعه فرمایید:
    نحوه محاسبه معدل کل دانشجویان قدیم تغییر نکرده است / نحوه محاسبه معدل کل دانشجویان جدید

  38. نویسنده دیدگاه : لیلا - در تاریخ : 4 بهمن 1391

    عزیز من منظورم نمره زیر10 بود اینکه مگر نگفته اند اگر ترم های بعدی بالای 14 بیاوریم نمره مردودی حذف میشود حالا من سوالم اینه این ترم که نمره مردودی آوردیم نمره معلق میمونه تا ترمای بعد بالای 14 بیاریم ؟
    یعنی در معدل این ترم تاثیر نمیدهند؟
    شامل ورودی های قبل 91 هم میشه آیین نامه حذف نمره زیر10؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1391 :

    فعلا این قوانین اجرایی نشده و فعلا پیام نور بر اساس همان قوانین قدیمی خود پیش می رود.

  39. نویسنده دیدگاه : عليرضا - در تاریخ : 5 بهمن 1391

    سلام
    پشتیبان عزیز چرا سوالم رو حذف کردی این برای من خیلی مهه لطفا سوالم رو جواب بدید
    1.اگه تنها یک درس تا فارغ التحصیلی داشته باشیم و قبلا این درس رو گرفته باشیم ولی در امتحان شرکت نکرده باشیم الان اون رو به صورت معرفی به استاد بهمون می دند؟
    2. معرفی به استاد ترم دوم از کی شروع می شه و شرایطش چیه؟
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 بهمن 1391 :

    سلام
    میتونید اون یک درس رو به صورت تکدرس اخذ کنید که استادتان طراح سوال هست.
    زمان تکدرس و معرفی به استاد دست خود مراکز هست.

  40. نویسنده دیدگاه : محمد جواد - در تاریخ : 5 بهمن 1391

    سلام.من دانشجوی کارشناسی دولتی وترم هفت هستم میخواستم ببینم ترم آخر با وجود 24 واحد امکان فارغ التحصیلی برام مهیا میشود اگه 20 واحد بردارم میتونم 4 واحدشو تابستون با وجود کاراموزی بردارم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 بهمن 1391 :

    سلام
    اگر 24 واحد داشته باشد برای ترم آخر بله می توانید
    مشخص نیست چه دروسی در تابستان ارائه شود

امکان نظر دادن نیست - نظرات این خبر توسط پشتیبان غیر فعال می باشد


  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top