چاپ خبر
حذف نمره زیر ۱۰ از کارنامه دانشجویان /

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی ، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها + بخشنامه

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزیر علوم ، آیین نامه جدید دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را که در جلسه 803 شورای برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب رسید ه است به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ کرد .

 

 

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

 


به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دکتر سعید قدیمی ، دبیر شورای برنامه ریزی آموزش عالی با اعلام اینکه آیین نامه بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی 23 مهرماه به دانشگاهها ابلاغ شد و از ترم جاری  قابل اجراست گفت: کاهش ماندگاری و ارتقا کیفیت دو هدف مهم در بازنگری این آیین نامه است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود : براساس  آیین نامه بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی ، اگر دانشجویی در یک نیمسال تحصیلی قادر به گذراندن درسی نبود و ترم بعد همان درس را با حداقل  نمره 14 گذراند ، نمره افتاده در کارنامه به طور کامل حذف  می شود ، همچنین دانشجویان مشمول تحصیل رایگان  باید در صورت اخذ مجدد درس افتاده شهریه پرداخت کنند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی یکی از مهمترین مزیتهای حذف این دسته از نمره ها از کارنامه را کاهش مشروطی و افزایش توان علمی دانشجویان عنوان کرد.و گفت : امید به تحصیل در میان دانشجویان با این مزیت در نظر گرفته شده افزایش خواهد یافت.

وی  اعلام کرد : براساس آیین نامه جدید ، حداکثر  طول مدت تحصیل در دوره کاردانی 5/2 سال و در دوره کارشناسی پیوسته  پنج سال است و امکان تغییر و گرایش تحصیلی  نیز برای  دانشجو یان  به یک رشته و گرایش دیگر در همان موسسه محل تحصیل وجود دارد البته امکان تغییر رشته تحصیلی در دوره کارشناسی ناپیوسته ممنوع است و فقط امکان تغییر گرایش وجود دارد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی گفت: بر اساس این آیین نامه ،  تعداد واحد های درسی دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 68 الی 72  و کارشناسی پیوسته 130 تا 140 واحد است و ملاک نمره دهی نیز از صفر تا بیست می باشد.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در 35 ماده و 26 تبصره در جلسه 803  به تصویب شورای عالی برنامه ریزی رسید.

دانلود آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها

 

دقت داشته باشید در برخی بندها و ماده های این آیین نامه ، دانشگاه پیام نور قوانین مختص به خود را دارد.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۲-۹۱ به بعد قابل اجراست

 


برخی از بندها و ماده های مهم این آیین نامه:

سقف و کف در انتخاب واحد
دانشجو در هر نیمسال تحصیلی می تواند حداقل 14 و حداکثر 20 واحد درسی انتخاب کند و حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستانی 6 واحد است. در آخرین نیمسال تحصیلی دانشجو می تواند صرف نظر از معدل کل ( کمتر از 10) و مشروطی تا 24 واحد اخذ کند.
در شرایطی که از تحصیل دانشجو حداکثر 8 واحد درسی باقی مانده باشد می تواند واحدهای مذکور را در ترم تابستان انتخاب کند.
واحدهای انتخابی دانشجو در ابتدای هر نیمسال تحصیلی به جز آخرین نیمسال، به هر دلیلی نباید کمتر از 14 واحد درسی باشد در صورتی که واحدهای انتخابی یا باقی مانده دانشجو در پایان نیمسال بنا به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو به کمتر از 14 واحد درس برسد این نیمسال به عنوان یک نیمسال تحصیل کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می شود اما به منظور بررسی وضعیت مشروطی یا ممتازی دانشجو، نمرات واحدهای این نیمسال با نمرات دروس نیمسال بعدی دانشجو در محاسبه معدل دو نیمسال منظور خواهد شد.

شرایط دروس معرفی به استاد
در صورتی که دانشجو برای فراغت از تحصیل تنها دو درس نظری باقی مانده داشته باشد، می تواند آن دو درس را به صورت معرفی به استاد بگذراند. در صورتی که دو درس معرفی به استاد منتهی به دوره تابستانی شود، سقف واحد نباید از 8 واحد درسی تجاوز کند. تعداد واحدهای جبرانی برای رشته های غیرمرتبط در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 6 واحد و برای دوره های کارشناسی حداکثر 10 واحد است، نمره دروس جبرانی در معدل نیمسال و کل محاسبه می شود.

سقف مدت مجاز به تحصیل در کاردانی و کارشناسی
حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 2.5 سال و در دوره های کارشناسی پیوسته 5 سال است.

تعیین استاد راهنما برای دانشجویان
گروه آموزشی موظف است برای هدایت علمی و فرهنگی دانشجو از بدو ورود، یکی از اعضای هیئت علمی را به عنوان استاد راهنمای تحصیلی تعیین و اعلام کند. معیار ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو نمره درس است که به صورت عددی از صفر تا بیست است. دانشجویی که در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال بعدی دروس فوق را با حداقل نمره 14 بگذراند، نمره قبلی از کارنامه دانشجو حذف می شود و در معدل نیمسال فوق و کل محاسبه نخواهد شد. مدت مجاز مرخصی پزشکی دانشجو، در صورت تایید پزشک معتمد دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات تحصیلی است.

پرداخت هزینه برای دروس افتاده و حذف شده
دانشجویان مشمول تحصیل رایگان در صورت عدم کسب نمره قبولی در هر درس یا حذف درس، برای انتخاب مجدد آن درس، موظف به پرداخت هزینه مربوط مطابق تعرفه مصوب هستند. دانشجویی که قصد انصراف از تحصیل داشته باشد باید درخواست انصراف خود را ارائه کند، این دانشجو مجاز است فقط برای یک بار تا شروع نیمسال بعدی تقاضای انصراف خود را پس بگیرد، در غیراینصورت پس از انقضای این مهلت، حکم انصراف وی از تحصیل صادر می شود.

شرایط تغییر رشته دانشجویان دانشجویان
دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته با داشتن شرایط زیر می توانند از یک رشته یا گرایش به رشته یا گرایش دیگر تحصیلی در آن گروه آزمایشی یا در یک گروه آزمایشی دیگر و در همان دانشگاه تغییر رشته یا گرایش دهند:  وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در همان دانشگاه، کمتر نبودن نمره اکتسابی دانشجو در آزمون سراسری از نمره کشوری آن رشته یا گرایش در موسسه در همان سال پذیرش، امکان ادامه تحصیل دانشجو در سنوات باقیمانده، موافقت گروه آموشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه.
دانشجو در هر دوره تحصیلی فقط برای یک بار می تواند با رعایت شرایط فوق، تغییر رشته یا گرایش دهد. انتقال توام با تغییر رشته یا گرایش، مشروط به احراز همزمان شرایط تغییر رشته یا گرایش و انتقال و با توافق موسسات مبدا و مقصد تنها برای یک بار امکان پذیر است.
دروسی که دانشجو در رشته یا گرایش قبلی گذرانده است، در گروه آموزشی رشته جدید بررسی و معادل سازی می شود و فقط درسی از وی پذیرفته می شود که به تشخیص گروه آموزشی، با دروس رشته یا گرایش جدید، اشتراک محتوایی(طبق برنامه درسی مصوب) داشته باشد و نمره هر یک از آن دروس کمتر از 12 نباشد. در این صورت، فقط دروس پذیرفته شده و نمره آنها با احتساب در معدل کل و سنوات در کارنامه دانشجو ثبت و باقی می ماند.
تغییر رشته در دروه کارشناسی ناپیوسته ممنوع است اما تغییر گرایش با داشتن شرایط و ضوابط ذکر شده امکان پذیر است.
به دانشجویی که تمام واحدهای درسی دوره را با میانگین حداقل 12گذرانده باشد، حسب مورد مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود.
درصورتی که دانشجویی در طول مدت مجاز تحصیل نتواند معدل کل خود را به 12 برساند تنها یک نیمسال به وی فرصت داده می شود تا با دریافت مجدد حداکثر 20 واحد از دروس دوره، میانگین کل دروس خود را به حداقل 12 برساند و مدرک تحصیلی دوره را دریافت کند، در غیراینصورت از تحصیل محروم می شود.
در صورتی که دانشجوی منصرف یا محروم از تحصیل دوره کارشناسی پیوسته بیش از واحدهای مورد نیاز برای دوره کاردانی را گذرانده باشد، دانشگاه می تواند دروسی را که دانشجو با نمره 12 یا بالاتر گذرانده است، ملاک سنجش مدرک کاردانی قرار دهد.
در صورتی که دانشجوی منصرف یا محروم از تحصیل دوره کارشناسی پیوسته بیش از واحدهای مورد نیاز برای دوره کاردانی را گذرانده باشد، موسسه می تواند دروسی را که دانشجو با نمره 12 یا بالاتر گذرانده است ملاک سنجش مدرک کاردانی قرار دهد.
صدور مدرک کاردانی حسب تقاضای دانشجو صرف نظر از وجود دوره کاردانی مصوب در آن رشته یا مجری بودن دانشگاه محل تحصیل دانشجو انجام می گیرد.

سقف مشروطی
حداکثر نیمسالهای مشروطی مجاز در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته 3 نیمسال اعم از متوالی یا متناوب است. در مواردی که معدل کل دانشجو 12 یا بالاتر باشد، در سقف سنوات مجاز می تواند تا زمانی که در نیمسالهای بعدی مشروط نشود به تحصیل ادامه دهد، در غیراینصورت از تحصیل محروم می شود.
دانشجو می تواند در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند. حداقل نمره قبولی در هر درس 10 است و معدل نمرات دانشجو در هر نیمسال تحصیلی نباید کمتر از 12 باشد.
اگر معدل دانشجویی در یک نیمسال حداقل 17 باشد، در نیمسال تحصیلی بعد می تواند حداکثر تا 24 واحد درسی را اخذ کند.

البته دانشگاه پیام نور فعلا اخراجی به دلیل مشروطی ندارد و محدودیتی در مشروط شدن نیست!!

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : سحر - در تاریخ : 8 بهمن 1391

    سلام یه سوالی داشتم ازتون که برام خیلی مهمه اونم اینه که توی یکی از گزارشات جدیدتون خوندم که قرار است از نیم سال اول91/92 معدل مشروطی زیر 10 باشه حالا جدیه یا نه؟چون معدل من شد11/50.میخوام بدونم مشروط شدم یا نه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 بهمن 1391 :

    سلام
    قرار نیست و فقط یک حدس و گمان بود که عملی نیست و بر اساس همان 12 می باشد

  2. نویسنده دیدگاه : ميلاد - در تاریخ : 10 بهمن 1391

    سلام…من 16واحد اخذ کرده بودم ولی در پایان نیمسال فقط تونستم 13 واحد پاس کنم.آیا طبق آیین نامه جدید :

    “”در صورتی که واحدهای انتخابی یا باقی مانده دانشجو در پایان نیمسال بنا به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو به کمتر از ۱۴ واحد درس برسد این نیمسال به عنوان یک نیمسال تحصیل کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می شود اما به منظور بررسی وضعیت مشروطی یا ممتازی دانشجو، نمرات واحدهای این نیمسال با نمرات دروس نیمسال بعدی دانشجو در محاسبه معدل دو نیمسال منظور خواهد شد.””

    من مشروط به حساب میام؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 بهمن 1391 :

    سلام
    خیر. این آیین نامه هنوز اجرایی نشده.

  3. نویسنده دیدگاه : ميلاد - در تاریخ : 10 بهمن 1391

    خیلی ممنون بابت این سرعت عمل در پاسخگویی.

    فقط یک سوال دیگه اینکه اگر این قانون اجرا بشود.معنی این جمله ای که در ایین نامه امده یعنی مشروط؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 بهمن 1391 :

    خیر مشروط نیست

  4. نویسنده دیدگاه : behzad - در تاریخ : 2 اسفند 1391

    با سلام
    من ورودی 87 هستم.ایا قانون معرفی 2 درس باقیمانده به استاد در ترم اخر و 8 واحد تابستانی شامل حال من هم می شود؟
    ایا می شود در ترم اخر تابستانی که 8 واحد مانده 4 واحد را در تابستان بصورت معرفی به استاد و 4 واحد دیگر را به صورت ازمون عمومی داد؟
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 اسفند 1391 :

    سلام
    بله شامل می شود.
    خیر. برای معرفی به استاد باید حتما فقط 2 درس باقی مانده داشته باشید

  5. نویسنده دیدگاه : گلی - در تاریخ : 2 اسفند 1391

    سلام پشتیبان جان خسته نباشید با توجه به اینکه ایین نامه ی بالا مختص ورودیهای 91به بعد است در جایی که گفته کارشناسی ناپیوسته 6 واحد پاس کند در لیست ارائه دروس کارشناسی ناپیوسته یک جدول دارد که 9 واحد جبرانی درآن است پس منی که ورودی 90 ناپیوسته هستم 6واحد بگیرم یا همان 9 واحد لطفا حذف نکنید پاک قاطی کردم میشه برادری کنید خوب توضیح بدید ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 اسفند 1391 :

    سلام
    فعلا این آیین نامه در پیام نور اجرایی نشده.

  6. نویسنده دیدگاه : behzad - در تاریخ : 2 اسفند 1391

    با سلام
    دانشجویی که ورودی قبل از سال 91 می باشد و معدل اوزیر 12 می باشد می تواند 14 واحد انتخاب کند؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 اسفند 1391 :

    سلام
    خیر. زیر 12 مشروط و حداکثر واحد قابل اخذ برای ترم بعد 12 واحد می باشد

  7. نویسنده دیدگاه : elina - در تاریخ : 2 اسفند 1391

    سلام
    من 26 واحدم مونده که بیست واحد این ترم برداشتم
    6 واحدم موند برا تابستان
    اگه تابستان معرفی به استاد بردارم امتحانش کی برگزار میشه؟
    میشه درسی مثل معادلات دیفرانسیل بزارم تابستان معرفی به استاد بردارم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 اسفند 1391 :

    سلام
    معرفی به استاد دست خود مراکز می باشد.
    بله

  8. نویسنده دیدگاه : سعید - در تاریخ : 4 اسفند 1391

    با سلام
    اگر شخصی ترم اول و دوم را مرخصی تحصیلی و ورودی سال 91 باشد میتواند گواهی اشتغال به تحصیل بگیرد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 اسفند 1391 :

    سلام
    خیر. باید حتما انتخاب واحد کرده باشید تا بتوانید گواهی اشتغال به تحصیل بگیرید

  9. نویسنده دیدگاه : مجيد - در تاریخ : 4 اسفند 1391

    با سلام وخسته نباشید خدمت شما من ورودی سال 89فراگیر هستم 84واحد پاس کرده ام ترم بهار 20واحد انتخاب کرده ام اگر تابستان 6 واحد انتخاب کنم 25واحد باقی می ماند تا فارغ التحصیل شوم ایا این 25واحد را میتوانم در ترم پاییز بردارم اگر امکان این کار وجود ندارد ایا راه حلی هست

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 اسفند 1391 :

    سلام
    خیر. حداکثر واحد قابل اخد در یک ترم 24 واحد می باشد

  10. نویسنده دیدگاه : بانی - در تاریخ : 4 اسفند 1391

    سلام من زبان انگلیسی قبول شدم برای لیسانس حالا اگر بخوام فقط کاردانی بگیرم باید چکار کنم چند واحد باید پاس کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 اسفند 1391 :

    سلام
    نصف واحدهای کارشناسی خودتون رو

  11. نویسنده دیدگاه : فافا - در تاریخ : 5 اسفند 1391

    سلام یه سوال خارج از بحث
    اگر استاد امتحان میان ترم بگیره ما هم هر جلسه سر کلاسش حاضر بشیم ولی نمره ی میان ترم برامون رد نکنه و یه جورایی همه رو بندازه ما باید کجا اعتراض کنیم ؟
    اصلا” جایی به حرف ما اعتنایی می کنند؟
    یا فقط قرار بوده یه سری پول از ما گرفته بشه و دودستی تقدیم استاد بشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 اسفند 1391 :

    سلام
    به جایی نمی توانید اعتراضی کنید متاسفانه و کاری هم نمی توانید بکنید.

  12. نویسنده دیدگاه : رضا - در تاریخ : 7 اسفند 1391

    سلام و وقت بخیر
    ببخشید جواب این سئوال برام خیلی مهمه لطفاً جواب بدین . قبل از ابلاغ ائین نامه جدید، تعداد دروسی که در ترم آخر می تونستیم بصورت معرفی به استاد بگذرونیم چقدر بود ؟ با توجه به اینکه این ائین نامه جدید برای ورودیهای 91 به بعد هست من که ورودی فبل از 90هستم و 29 واحد درسم مونده میتونم اونهارو به صورت 17 واحد تو ترم بهار- 6 واحد تو ترم تابستان (بشرطی که ارائه بشوند )و 6 واحد (2 درس 3 واحدی) معرفی به استاد بگذرونم. با راهنمائی شما انتخاب واحدم را در زمان حذف و اضافه اصلاح خواهم کرد. باتشکر و ممنون از جوابتون.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    سلام
    3 درس بود
    این قوانین جدید برای همه اعمال می شود و فرقی بین ورودی نمی کند

  13. نویسنده دیدگاه : توحید - در تاریخ : 7 اسفند 1391

    باعرض سلام خسته نباشید. دانشجوی ترم6هستم. معدلم بالای17هستش.24واحدبردارم 7واحدمیمونه میتونم ترم تابستان بردارم ؟بهترین راهکار واسه واحدمونده هام چیه؟بخشنامه هاتون کی به دانشگاها ابلاغ میشه؟دانشگاهمون از بخشنامه ترم تابستان خبرنداره؟چییکارکنیم؟ ممنون ازوقتی که واسمون میذاریم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 اسفند 1391 :

    سلام
    بله میتوانید مشکلی ندارد.
    بخشنامه رو هم داخل سایت قرار دادیم به مرکزتان نشان دهید

  14. نویسنده دیدگاه : solavisi - در تاریخ : 12 اسفند 1391

    با سلام و خسته نباشید
    من ورودی سال 89 به صورت فراگیر هستم. اون سال تو دفترچه نوشته بود دانشجویان پیام نور میتونن بیشتر از 7 سال برای کارشناسی درس بخونن!! من واحد خیلی کم برداشتم حالا چی میشه؟؟ قانون عوض شد؟ من 5ساله تموم نمیکنم که!!!! اخراج میشم؟ رشتم ازمایشگاهیه حداقل 21 ازمایش دارم 5تاشو پاس کردم!! پس چرا اون موقع این همه وقت دادن؟؟ گفتن سقفش 20 ترمه!!!!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 اسفند 1391 :

    سلام
    اگر از معافیت تحصیلی استفاده می کنید تا 6 سال فرصت دارید و اگر از معافیت تحصیلی استفاده نیم کنید تا 10 سال فرصت دارید

  15. نویسنده دیدگاه : هادی - در تاریخ : 12 اسفند 1391

    با سلام
    این دیگه از این نامردی بالاتر نمیشه در حق ورودی های 87 به بعد انجام داد
    چرا مگه 87 چیشده و چیکار کردند که قانونی که میاد در سال 88 به ضررشون میگند از ورودی 87 اجرا بشه اما قانونی که میاد تو 91 به سودشون میگند از 91 به بعد اجرا بشه
    واقعا که باید جایزه ی نوبل رو بدهند به دوستانی که میشینند و قانون تصویب میکنند
    خیلی شاهکاره – شاهکاره قرن به خدا
    ظلم دیگه از این آشکارتر
    حالا فردا کی میخواد جوابگوی اون دانشجویی باشه که بخاطر معدلش نمیتونه توی یک استخدامی شرکت بکنه
    اینهمه درس رو بدون استاد و خودخوان گذروندیم با کلی بدبختی حالا میگند کشک برو خونتون بگیر بخواب
    کی جوابگوی ماست
    خوب آخه یکی بیاد و یک جواب قانع کننده بده

  16. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 13 اسفند 1391

    باسلام وخسته نباشید
    بنده هم ورودی سال 85 بودم به علت مشکلات … مشروط واخراج شدم ،اگه این آئین نامه شامل ما هم میشد من میتونستم برم نمره های زیر 10 رو حذف وادامه تحصیل بدم .ضمنا همین کارهارو انجام
    میدین که مردم رو ناراحت میکنید

  17. نویسنده دیدگاه : عابد رستمی گرجایی - در تاریخ : 19 فروردین 1392

    سلام واقعا ممنونم خیلی عالی بود من 6 ترمه با 3 ترم تابستان لیسانس میگیرم

  18. نویسنده دیدگاه : میلاد - در تاریخ : 2 اردیبهشت 1392

    طبق این آیین نامه آیا امکان تغییر گروه درسی وجود دارد؟
    آیا می توان از یک دانشکده به دانشکده دیگر رفت؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 اردیبهشت 1392 :

    خیر.
    بله

  19. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 3 اردیبهشت 1392

    سلام
    یه سوال دارم ایا این حذف نمره زیر ده شامل حال ورودی های 88 هم می شود یا نه ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 اردیبهشت 1392 :

    سلام
    فعلا مشخص نیست چون هنوز اجرایی نشده

  20. نویسنده دیدگاه : فريدون - در تاریخ : 15 اردیبهشت 1392

    با عرض سلام وخسته نباید
    من ترم اول تو یه درسی افتادم الان تو اون درس 18 گرفتم اون نمره قبلی حذف میشه یا نه
    خواهشا جواب بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 اردیبهشت 1392 :

    سلام
    در پیام نور فعلا این قانون اجرایی نشده و فعلا خیر حذف نمی شود

  21. نویسنده دیدگاه : امین - در تاریخ : 16 اردیبهشت 1392

    سلام میخواستم بدونم آیین نامه ی جدید وزارت علوم برای دوره ی کارشناسی پیوسته،
    برای دانشجوهای ورودی قبل از 91-92 هم میتونه اجرا بشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 اردیبهشت 1392 :

    سلام
    مشخص نیست و چیزی در این مورد اعلام نشده ولی احتمالا خیر از نیمسال اول 92-91 به بعد اجرا می شود

  22. نویسنده دیدگاه : مرضیه تبار - در تاریخ : 6 خرداد 1392

    با سلام اگر در مقطع کارشناسی باشیم و واحدهای مربوط به دوره کاردانی را گذرانده باشیم وبرای محل کار احتیاج به مدرک کاردانی باشیم دانشگاه میتواند این مدرک را ارائه دهد.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 خرداد 1392 :

    سلام
    میتواند ریز نمرات بدهد ولی مدرک خیر مگر اینکه انصراف دهید

  23. نویسنده دیدگاه : بهروز - در تاریخ : 7 خرداد 1392

    با سلام من مدرک کاردانی را در سال 82 گرفته بودم و در سال 88 با مدرک دیپلم از طریق ازمون سراسری در کارشناسی پیام نور قبول شدم و دوازده واحد عمومی در کاردانی را تطبیق دادم . در سال 91 در حالی که یه ترم دیگر داشتم با مدرک کاردانی ام کارشناسی پیوسته در یک دانشگاه غیر انتفاعی قبول شدم خواستم بدانم همزمان خواندن یک ترم در دو دانشگاه اشکالی برایم ایجاد می کند یا نه خواهشا جواب بدهید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 خرداد 1392 :

    سلام
    از نظر دانشگاه پیام نور موردی ندارد

  24. نویسنده دیدگاه : هادی - در تاریخ : 8 خرداد 1392

    سلام من کارشناسی پیوسته هستم میخاستم بدونم اگه بخام فقط اون 68 واحدکاردانی رو پاس کنم مدرک کاردانی بگیرم فرق میکنه درسایی که باید پاس میشدن یا نه صرف همون تعداد مهمه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 خرداد 1392 :

    سلام
    خیر فرقی نمی کند. ولی مدرکی که به شما میدهند تقریبا معادل حساب می شود چون فاقد معدل است

  25. نویسنده دیدگاه : هادی - در تاریخ : 8 خرداد 1392

    سلام منظور اینکه تقریبا معادل حساب میشه چیه؟ یعنی ارزش مدرک کاردانی رو نداره

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 خرداد 1392 :

    سلام
    چون بدون معدل هست شاید ارزش مدرک کاردانی رو برای سازمان مربوطه که می خواهید نداشته باشد

  26. نویسنده دیدگاه : فرشته - در تاریخ : 11 خرداد 1392

    با سلام به شما.
    سوالی دارم : من 3 درس عمومیِ فرهنگ تمدن، اخلاق و اندیشه 2 را پاس نکردم و این ترم هم ترم هشتمِ بنده است. با توجه به اینکه ترم آخر میشود 24 واحد برداشت آیا میشود 3 درسِ زیر گروه معارف رو ترم بعد که ترم آخرم است بردارم و با هم پاس کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 خرداد 1392 :

    سلام
    اگر ترم آخر باشید و معدل کلتان بالای 12 باشد بله می توانید

  27. نویسنده دیدگاه : مینا - در تاریخ : 11 خرداد 1392

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم دانشجوی ورودی 89 که 8واحداز دروس کارشناسیش باقی مونده باشه میتونه 8 واحد رو ترم تابستان برداره؟مرسی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 خرداد 1392 :

    سلام
    طبق ایین نامه جدید بله می تواند

  28. نویسنده دیدگاه : یاسر - در تاریخ : 12 خرداد 1392

    سلام
    شهریه دانشجویی که از طریق کنکور سراسری قبول شده با کسی که از طریق فراگیر قبول شده تفاوت داره؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 خرداد 1392 :

    سلام
    بله. شهریه دانشجویان فراگیر حدود 30 درصد بیشتر از دانشجویان رسمی می باشد

  29. نویسنده دیدگاه : محمد رضا - در تاریخ : 12 خرداد 1392

    سلام خسته نباشید
    آیا هم زمان میشه در 2رشته در 2 دانشگاه پیام نور تحصیل کرد؟
    یه رشته رو از طریق کنکور سرسری و رشته دیگر رو از طریق فراگیر قبول شد

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 خرداد 1392 :

    سلام
    بله می شود.

  30. نویسنده دیدگاه : لیدا - در تاریخ : 12 خرداد 1392

    برای چی جواب منو نمیدید من 3 روزه منتظرم.سوال من تکراری نبود.میخواستم بدونم با 6 ترم مشروطی پشت سر هم در صورتی که فقط 20 واحد پاس کرده باشم.اگر حدود صد واحد بقیه رو با نمره خوب پاس بشم امکانش هست معدلم بالای دوازده بره و اخراجی به دلیل مشروطی زیاد و پشت سر هم نداره؟من منتظر جوابم.ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 خرداد 1392 :

    بله!!!
    خیر اخراجی به دلیل مشروطی وجود ندارد در پیام نور

  31. نویسنده دیدگاه : یاسر - در تاریخ : 13 خرداد 1392

    سلام از جوابگویی به موقع ممنونم
    فرض کنیم تمام واحد هایی که برا دانش پذیری (دوره فراگیر)به ما دادن رو نمره بیاریم
    آیا بعدش کلاسامون با دانشجویاهایی که از طریق کنکور سراسری اومدن یکی میشه یا جدا هست؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 خرداد 1392 :

    سلام
    بله یکی هست

  32. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 13 خرداد 1392

    سلام من دانشجوی ورودی 87 هستم راستش اون موقع که وارد دانشگاه شدم اولش مثل خیلی از دانشجوهای دیگه فکر میکردم مثل قبل اگه درسی رو پاس نکنم ترم بعد که پاسش کنم دیگه اون نمره افتاده تو معدلم منظور نمیشه واسه همین چند ترم اول خیلی با دقت انتخاب واحد نکردم و چند تا درس افتاده دارم خواهشم از مسولین اینه که لطفا بخش نامه جدید شامل ما هم بشه و نمره مردودی تو معدل حساب نشه.
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 خرداد 1392 :

    سلا
    فعلا برای ورودی های 87 به بعد اولین نمره ردی در معدل کلشون محاسبه می شود.

  33. نویسنده دیدگاه : شاهرخ - در تاریخ : 14 خرداد 1392

    سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم من درس جمعیت و تنظیم خانواده رو در ترم 2 پاس کردم همین که من این درس رو پاس کردم قانون گذاشتند که باید این درس رو در سال آخر اخذ کنیم یعنی باید دوباره این درس رو تو ترم آخر بردارم؟ آخه اون موقع که من این درس رو پاس کردم این قانون نبود لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 خرداد 1392 :

    سلام
    مشکلی ندارد

  34. نویسنده دیدگاه : یاسر - در تاریخ : 14 خرداد 1392

    سلام
    گفته بودید شهریه دانشجویان فراگیر حدود 30 درصد بیشتر از رسمی ها هست
    ولی من شهریه ای رو که در دفترچه انتخاب رشته سراسری زده بود با شهریه ای که در دفترچه فراگیر زده بود مقایسه کردم (سال 91), فراگیر خیلی بیشتر حتی بعضی جاها از 2بابر هم بیشتر بود
    جربان چیه ؟
    در کل واسه چی فراگیر باید بیشتر شهریه بده؟
    (مگه کلاسا و امتحاناشون یکی نیست؟)

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 خرداد 1392 :

    سلام
    اینو باید مسئولین دانشگاه پیام نور پاسخگو باشند!!!
    در ضمن زیاد به شهریه هایی که در دفترچه ها ذکر می شود اعتماد نکنید.
    اصل بخشنامه ها در لینک زیر موجود است:
    جدول شهریه سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ دوره های دانشگاه پیام نور

  35. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 17 خرداد 1392

    سلام
    امکان تغییر رشته از یک رشته در دانشکده علوم پایه به یک رشته دیگر در دانشکده فنی مهندسی اون هم در دانشگاه پیام نور دیگر هست؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 خرداد 1392 :

    سلام
    بله می توانید

  36. نویسنده دیدگاه : محمدرضا - در تاریخ : 20 خرداد 1392

    سلام، خسته نباشید
    من ترم دوم سال 86 آزمون فراگیر شرکت کردم و حالا چند سوال دارم که خیلی ممنون میشم جواب بدید :
    1- شماره دانشجویی من با 8700 شروع میشه حالا من ورودی 87 حساب میشم یا 86 ؟
    2- اگر 87 سال ورود من باشه پس الان باید ترم 10 باشم؟ در صورتی که تو سیستم 11 ترم انتخاب واحد برام ثبت شده!
    3- مشروط شدن توی ترم دانشپذیری جزء مشروطی کل حساب میشه؟
    4- بلاخره توی پیام نور دانشجوی کارشناسی پیوسته اگه 4 بار مشروط بشه اخراج میشه یا نه ؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 خرداد 1392 :

    سلام
    1 و 2 – سنوات شما از همان نیمسال دوم 86 می باشد.
    3- خیر.
    4- احراجی به دلیل مشروطی در پیام نور وجود ندارد

  37. نویسنده دیدگاه : رضا - در تاریخ : 20 خرداد 1392

    خسته نباشید..
    من ورودی 90 هستم با معافیت تحصیلی..
    سقف اخراجی به دلیل مشروطی برای من هم 4 ترمه یا کمتر؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 خرداد 1392 :

    محدودتی در تعداد مشروطی در پیام نور وجود ندارد

  38. نویسنده دیدگاه : محمدرضا - در تاریخ : 20 خرداد 1392

    خیلی ممنون از سایت خوب و پاسخ سریع شما، موفق و پیروز باشید.

  39. نویسنده دیدگاه : افشین - در تاریخ : 27 خرداد 1392

    سلام خسته نباشیدمی خواستم بدانم دانشجویان کارشناسی ناپیوسته موسسات غیرولتی _غیرانتفاعی میتوانند دردانشگاه پیام نور ترم تابستان بردارند؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 خرداد 1392 :

    سلام
    باید موافقت دانشگاه مبدا و مقصد رو بگیرید

  40. نویسنده دیدگاه : راضیه - در تاریخ : 30 خرداد 1392

    با سلام
    همسرم قصد ادامه تحصیل در مقطع کاردانی را دارد البته به صورت غیر حضوری،وقتی خبر ادامه تحصیل بدون کنکور را خواندم خیلی خوشحال شدم که شاید فرصت خوبی مهیا شده که همسرم بتواند از آن استفاده کند.آیا با شرایط یاد شده میشو د در دانشگاه ثبت نام کرد؟چگونه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 خرداد 1392 :

    سلام
    به سایت سازمان سنجش مراجعه فرمایید

امکان نظر دادن نیست - نظرات این خبر توسط پشتیبان غیر فعال می باشد


  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top