چاپ خبر
حذف نمره زیر ۱۰ از کارنامه دانشجویان /

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی ، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها + بخشنامه

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : دکتر حسین نادری منش معاون آموزشی وزیر علوم ، آیین نامه جدید دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته را که در جلسه 803 شورای برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب رسید ه است به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ کرد .

 

 

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

 


به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دکتر سعید قدیمی ، دبیر شورای برنامه ریزی آموزش عالی با اعلام اینکه آیین نامه بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی 23 مهرماه به دانشگاهها ابلاغ شد و از ترم جاری  قابل اجراست گفت: کاهش ماندگاری و ارتقا کیفیت دو هدف مهم در بازنگری این آیین نامه است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود : براساس  آیین نامه بازنگری شده مقاطع کاردانی و کارشناسی ، اگر دانشجویی در یک نیمسال تحصیلی قادر به گذراندن درسی نبود و ترم بعد همان درس را با حداقل  نمره 14 گذراند ، نمره افتاده در کارنامه به طور کامل حذف  می شود ، همچنین دانشجویان مشمول تحصیل رایگان  باید در صورت اخذ مجدد درس افتاده شهریه پرداخت کنند.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی یکی از مهمترین مزیتهای حذف این دسته از نمره ها از کارنامه را کاهش مشروطی و افزایش توان علمی دانشجویان عنوان کرد.و گفت : امید به تحصیل در میان دانشجویان با این مزیت در نظر گرفته شده افزایش خواهد یافت.

وی  اعلام کرد : براساس آیین نامه جدید ، حداکثر  طول مدت تحصیل در دوره کاردانی 5/2 سال و در دوره کارشناسی پیوسته  پنج سال است و امکان تغییر و گرایش تحصیلی  نیز برای  دانشجو یان  به یک رشته و گرایش دیگر در همان موسسه محل تحصیل وجود دارد البته امکان تغییر رشته تحصیلی در دوره کارشناسی ناپیوسته ممنوع است و فقط امکان تغییر گرایش وجود دارد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی آموزش عالی گفت: بر اساس این آیین نامه ،  تعداد واحد های درسی دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 68 الی 72  و کارشناسی پیوسته 130 تا 140 واحد است و ملاک نمره دهی نیز از صفر تا بیست می باشد.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در 35 ماده و 26 تبصره در جلسه 803  به تصویب شورای عالی برنامه ریزی رسید.

دانلود آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه ها

 

دقت داشته باشید در برخی بندها و ماده های این آیین نامه ، دانشگاه پیام نور قوانین مختص به خود را دارد.

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

این آیین نامه برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی ۹۲-۹۱ به بعد قابل اجراست

 


برخی از بندها و ماده های مهم این آیین نامه:

سقف و کف در انتخاب واحد
دانشجو در هر نیمسال تحصیلی می تواند حداقل 14 و حداکثر 20 واحد درسی انتخاب کند و حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستانی 6 واحد است. در آخرین نیمسال تحصیلی دانشجو می تواند صرف نظر از معدل کل ( کمتر از 10) و مشروطی تا 24 واحد اخذ کند.
در شرایطی که از تحصیل دانشجو حداکثر 8 واحد درسی باقی مانده باشد می تواند واحدهای مذکور را در ترم تابستان انتخاب کند.
واحدهای انتخابی دانشجو در ابتدای هر نیمسال تحصیلی به جز آخرین نیمسال، به هر دلیلی نباید کمتر از 14 واحد درسی باشد در صورتی که واحدهای انتخابی یا باقی مانده دانشجو در پایان نیمسال بنا به دلایل موجه و خارج از اراده دانشجو به کمتر از 14 واحد درس برسد این نیمسال به عنوان یک نیمسال تحصیل کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می شود اما به منظور بررسی وضعیت مشروطی یا ممتازی دانشجو، نمرات واحدهای این نیمسال با نمرات دروس نیمسال بعدی دانشجو در محاسبه معدل دو نیمسال منظور خواهد شد.

شرایط دروس معرفی به استاد
در صورتی که دانشجو برای فراغت از تحصیل تنها دو درس نظری باقی مانده داشته باشد، می تواند آن دو درس را به صورت معرفی به استاد بگذراند. در صورتی که دو درس معرفی به استاد منتهی به دوره تابستانی شود، سقف واحد نباید از 8 واحد درسی تجاوز کند. تعداد واحدهای جبرانی برای رشته های غیرمرتبط در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 6 واحد و برای دوره های کارشناسی حداکثر 10 واحد است، نمره دروس جبرانی در معدل نیمسال و کل محاسبه می شود.

سقف مدت مجاز به تحصیل در کاردانی و کارشناسی
حداکثر مدت مجاز تحصیل در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 2.5 سال و در دوره های کارشناسی پیوسته 5 سال است.

تعیین استاد راهنما برای دانشجویان
گروه آموزشی موظف است برای هدایت علمی و فرهنگی دانشجو از بدو ورود، یکی از اعضای هیئت علمی را به عنوان استاد راهنمای تحصیلی تعیین و اعلام کند. معیار ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو نمره درس است که به صورت عددی از صفر تا بیست است. دانشجویی که در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند، چنانچه در نیمسال بعدی دروس فوق را با حداقل نمره 14 بگذراند، نمره قبلی از کارنامه دانشجو حذف می شود و در معدل نیمسال فوق و کل محاسبه نخواهد شد. مدت مجاز مرخصی پزشکی دانشجو، در صورت تایید پزشک معتمد دو نیمسال تحصیلی و بدون احتساب در سنوات تحصیلی است.

پرداخت هزینه برای دروس افتاده و حذف شده
دانشجویان مشمول تحصیل رایگان در صورت عدم کسب نمره قبولی در هر درس یا حذف درس، برای انتخاب مجدد آن درس، موظف به پرداخت هزینه مربوط مطابق تعرفه مصوب هستند. دانشجویی که قصد انصراف از تحصیل داشته باشد باید درخواست انصراف خود را ارائه کند، این دانشجو مجاز است فقط برای یک بار تا شروع نیمسال بعدی تقاضای انصراف خود را پس بگیرد، در غیراینصورت پس از انقضای این مهلت، حکم انصراف وی از تحصیل صادر می شود.

شرایط تغییر رشته دانشجویان دانشجویان
دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته با داشتن شرایط زیر می توانند از یک رشته یا گرایش به رشته یا گرایش دیگر تحصیلی در آن گروه آزمایشی یا در یک گروه آزمایشی دیگر و در همان دانشگاه تغییر رشته یا گرایش دهند:  وجود رشته یا گرایش مورد تقاضای دانشجو در همان دانشگاه، کمتر نبودن نمره اکتسابی دانشجو در آزمون سراسری از نمره کشوری آن رشته یا گرایش در موسسه در همان سال پذیرش، امکان ادامه تحصیل دانشجو در سنوات باقیمانده، موافقت گروه آموشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه.
دانشجو در هر دوره تحصیلی فقط برای یک بار می تواند با رعایت شرایط فوق، تغییر رشته یا گرایش دهد. انتقال توام با تغییر رشته یا گرایش، مشروط به احراز همزمان شرایط تغییر رشته یا گرایش و انتقال و با توافق موسسات مبدا و مقصد تنها برای یک بار امکان پذیر است.
دروسی که دانشجو در رشته یا گرایش قبلی گذرانده است، در گروه آموزشی رشته جدید بررسی و معادل سازی می شود و فقط درسی از وی پذیرفته می شود که به تشخیص گروه آموزشی، با دروس رشته یا گرایش جدید، اشتراک محتوایی(طبق برنامه درسی مصوب) داشته باشد و نمره هر یک از آن دروس کمتر از 12 نباشد. در این صورت، فقط دروس پذیرفته شده و نمره آنها با احتساب در معدل کل و سنوات در کارنامه دانشجو ثبت و باقی می ماند.
تغییر رشته در دروه کارشناسی ناپیوسته ممنوع است اما تغییر گرایش با داشتن شرایط و ضوابط ذکر شده امکان پذیر است.
به دانشجویی که تمام واحدهای درسی دوره را با میانگین حداقل 12گذرانده باشد، حسب مورد مدرک تحصیلی کاردانی، کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته ارائه می شود.
درصورتی که دانشجویی در طول مدت مجاز تحصیل نتواند معدل کل خود را به 12 برساند تنها یک نیمسال به وی فرصت داده می شود تا با دریافت مجدد حداکثر 20 واحد از دروس دوره، میانگین کل دروس خود را به حداقل 12 برساند و مدرک تحصیلی دوره را دریافت کند، در غیراینصورت از تحصیل محروم می شود.
در صورتی که دانشجوی منصرف یا محروم از تحصیل دوره کارشناسی پیوسته بیش از واحدهای مورد نیاز برای دوره کاردانی را گذرانده باشد، دانشگاه می تواند دروسی را که دانشجو با نمره 12 یا بالاتر گذرانده است، ملاک سنجش مدرک کاردانی قرار دهد.
در صورتی که دانشجوی منصرف یا محروم از تحصیل دوره کارشناسی پیوسته بیش از واحدهای مورد نیاز برای دوره کاردانی را گذرانده باشد، موسسه می تواند دروسی را که دانشجو با نمره 12 یا بالاتر گذرانده است ملاک سنجش مدرک کاردانی قرار دهد.
صدور مدرک کاردانی حسب تقاضای دانشجو صرف نظر از وجود دوره کاردانی مصوب در آن رشته یا مجری بودن دانشگاه محل تحصیل دانشجو انجام می گیرد.

سقف مشروطی
حداکثر نیمسالهای مشروطی مجاز در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دو نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته 3 نیمسال اعم از متوالی یا متناوب است. در مواردی که معدل کل دانشجو 12 یا بالاتر باشد، در سقف سنوات مجاز می تواند تا زمانی که در نیمسالهای بعدی مشروط نشود به تحصیل ادامه دهد، در غیراینصورت از تحصیل محروم می شود.
دانشجو می تواند در دوره کاردانی و کارشناسی ناپیوسته یک نیمسال و در دوره کارشناسی پیوسته دو نیمسال از مرخصی تحصیلی استفاده کند. حداقل نمره قبولی در هر درس 10 است و معدل نمرات دانشجو در هر نیمسال تحصیلی نباید کمتر از 12 باشد.
اگر معدل دانشجویی در یک نیمسال حداقل 17 باشد، در نیمسال تحصیلی بعد می تواند حداکثر تا 24 واحد درسی را اخذ کند.

البته دانشگاه پیام نور فعلا اخراجی به دلیل مشروطی ندارد و محدودیتی در مشروط شدن نیست!!

آیین نامه جدید آموزشی دوره های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه پیام نور + بخشنامه – کلیک کنید

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : amir - در تاریخ : 2 تیر 1393

    سلام ببخشید میخواستم بپرسم اگه من 4 ترم متوالی مشروط بشم از دانشگاه اخراج میشمو باید برم سربازی؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 تیر 1393 :

    سلام
    در پیام نور خیر. محدودیتی در مشروطی نیست

  2. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 3 تیر 1393

    سلام ببخشید من دوترم مشروط شدم این ترمم معدلم شاید دوازده بشه، میخواستم بپرسم اینکه میگن بعد سه ترم مشروطی إخراج میشه دانشجو درسته؟ هیچ راهی نداره که یه فرصت دیگه بدن؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 تیر 1393 :

    سلام
    خیر صحت ندارد و هیج اخراجی در پیام نور به دلیل اخراجی وجود ندارد

  3. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 3 تیر 1393

    سلام ببخشید، اگه دروسى که در هر ترم برمى دارم مطابق همون چارت درسی ترم نباشه أشکال داره؟ آخه من تقریبا یه ترم از درسا عقبم مثلا اگه الان ترم چهارمم ولی درسای ترم سومو که پاس نکردم بردارم اشکال داره؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 تیر 1393 :

    سلام
    خیر هیچ مشکلی ندارد. فقط رعایت پیش نیاز ها الزامی می باشد

  4. نویسنده دیدگاه : نسترن - در تاریخ : 5 تیر 1393

    درود بر شما
    می خواستم ببینم من که دوره کارشناسی ناپیوسته را در پیام نور می گذرانم ، ترم پیش به علت یه مشکل طولانی از امتحانات محروم شدم . مشکلی برای ادامه تحصیلم به وجود می آید ؟؟؟ یا می توانم همان واحدها را مجددا أخذ کنم ؟
    با سپاس

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 تیر 1393 :

    سلام
    باید مرکزتان برای شما تصیم گیری کند. به مرکزتان مراجعه کنید

  5. نویسنده دیدگاه : farnaz - در تاریخ : 5 تیر 1393

    من ترم 4 هستم معدل 3ترمم 16.5 شده این ترم نمراتم خوبه فقط ی درسو تلب کردم ضمیمه کردن 25صدم بیشتر بهم نمیدن این قانون حذف نمره زیر 10 شامل منم میشه؟توروخدا جواب بدید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 تیر 1393 :

    خیر شامل نمی شود.

  6. نویسنده دیدگاه : حمید - در تاریخ : 14 تیر 1393

    سلام خسته نباشید؟میخواستم بدونم معدل کل چجوری حساب میشه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 تیر 1393 :

    سلام
    معدل کل از میانگین نمرات دروس به دست می آید.
    *ورودی های قبل از 86 : نمرات مردودی در معدل کل محاسبه نمی شود .
    *ورودی های 87 تا آخر 90 : فقط اولین نمره مردودی در معدل کل محاسبه می شود .
    *ورودی های 91 به بعد : در صورتی دانشجو درس مردودی را با نمره حداقل 14 بگذراند، نمره قبلی (مردودی) از کارنامه حذف و در معدل ترم و کل محاسبه نمی شود .

  7. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 15 تیر 1393

    سلام . ببخشید من کارشناسی ارشد پیام نور رو می گذرونم و دو ترم که یک درس را مردود میشم میخام ایندفعه بجای اون درس یک درس دیگه بردارم اما میگن نمیشه باید همون درس رو بردارم تا قبول شم آیا درسته ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 تیر 1393 :

    سلام
    بله درست هست و نمیشود و باید همان درس رو بردارید تا پاس شود

  8. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 15 تیر 1393

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من کارشناسی هستم میخوام انصراف بدم و 71 واحد پاس کردم و با دو ترم مشوطی میخوام ببینم مشروطیم اشکالی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 تیر 1393 :

    سلام
    خیر مشکلی ندارد

  9. نویسنده دیدگاه : درسا - در تاریخ : 18 تیر 1393

    با عرض سلام و خسته نباشید.من ترم چهرم هستم رشته فیزیک.در برنامه 9 ترمه سال گذشته ریاضی عمومی 2 پیشنیاز و یا همزمان معادلات و دیفرانسیل بود اما امسال در برنامه جدید فقط پیشنیاز ذکر شده لطفا راهنمایی بفرمایید که آیا می توانم همزمان دو درس را بردارم اگر نه چطور می توانم هر دو درس را همزمان بردارم چون در ترم 5 معادلات دیفرانسیل پیش نیاز بسیاری از درسهایم می باشد و باعث عقب ماندن من میشود.
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 تیر 1393 :

    سلام
    شما بر اساس سیستم گلستان عمل کنید و ببینید در ایت گلستان برایتان چی زده شده است

  10. نویسنده دیدگاه : حمید - در تاریخ : 18 تیر 1393

    سلام؟من کارشناسی پیام نور هستم میخوام کاردانی بگیرم انصراف بدم ایا باید پروژه ارائه بدم ک فوق بهم بدن

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 تیر 1393 :

    سلام
    خیر گذراندن 70 تا 75 واحد کفایت می کند و معدل کل هم بالای 12 باشد.

  11. نویسنده دیدگاه : محمدرضازندیه - در تاریخ : 21 تیر 1393

    با سلام
    لطفا اگه میشه سوال من رو بخونید و جوابشو به ایمیلم بدبد واقعا دعاتون میکنم
    درسته که بخشنامه جدید میگه تاثر درسی که افتادم رو از کارنامه و معدل کل حذف میکنن و فقط نمره درسی که قبول شدم در معدل کل تاثیر داره؟اگر هست شماره بخشنامه رو بم بگید که رسیدگی کنم واقعا ممنونن میشم
    باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 تیر 1393 :

    سلام
    (تاثیر دروس مردودی در معدل)
    *ورودی های قبل از 86 : نمرات مردودی در معدل کل محاسبه نمی شود .
    *ورودی های 87 تا آخر 90 : فقط اولین نمره مردودی در معدل کل محاسبه می شود .
    *ورودی های 91 به بعد : در صورتی دانشجو درس مردودی را با نمره حداقل 14 بگذراند، نمره قبلی (مردودی) از کارنامه حذف و در معدل ترم و کل محاسبه نمی شود .

  12. نویسنده دیدگاه : رحمان - در تاریخ : 22 تیر 1393

    پشتیبان عزیز خواهشن جواب بده .من ترم بعد ترم اخرم هستش و14واحد دارم “متاسفانه معدل این ترمم کمتر از 12 شده “بعد این 14 واحدی که مونده پیشنیاز همدیگه هستن “ایا میتونم این ترم همشو بردارم ؟تورو خدا جواب فراموش نشه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 22 تیر 1393 :

    سلام
    اگر فقط 14 واحد دارید بله بدون رعایت پیش نیازها می توانید

  13. نویسنده دیدگاه : zohre - در تاریخ : 22 تیر 1393

    سلام من دانشجویی کارشناسی پیوسته مهندسی مدیریت پروزه هستم.برای انصراف و گرفتن کاردانی 72 واحد کافی است؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 22 تیر 1393 :

    سلام
    بله

  14. نویسنده دیدگاه : رحمان - در تاریخ : 24 تیر 1393

    سلام پشتیبان عزیز خداقوت من ترم بعد ترم اخرم هست واین ترم مشروط شدم در کل 18واحد از درسام مونده چنتا از این درسا پیشنیاز هم هستن .میتونم هر 18واحدو این ترم با این شرایطی که دارم بردارم ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 تیر 1393 :

    سلام
    متاسفانه خیر چون مشروط شدید حداکثر 14 واحد درسی می توانید برای نیمسال بعدی اخذ کنید

  15. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 25 تیر 1393

    پشتیبان عزیز سوال ها فقط در مورد دانشگاه پیام نور هست؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 تیر 1393 :

    بله دوست عزیز

  16. نویسنده دیدگاه : رحمان - در تاریخ : 26 تیر 1393

    سلام پشتیبان عزیز .در پی سوالی که از شما پریسیده بودم که اگر دانشجوی ترم اخر باشم و14واحد از درسام مونه باشه وترم قبل مشروط شده باشم واین 14واحدی که مونده پیشنیاز همدیگه هستن :شما فرمودید که میتوانید بردارید مشکلی ندارد بدون رعایت پیشنیاز .اما از دانشگاه پرسیدم گفت که نمیشود .میخواستم بدونم فرمایشتون برمبنای بخشنامه یا برمبنای ادله ی محکمی است که با دانشگاه در میان بگذارم؟با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 تیر 1393 :

    سلام
    دوست عزیز :
    1- دانشجویی که مشروط شده باشد می تواند برای نیمسال بعد حداکثر تا 14 واحد درسی اخذ کند.
    2- دانشجوی ترم آخر کلا بدون رعایت پیش نیازها می تواند تمام دروس را اخذ کند.
    پس شما هم دانشجوی ترم اخر هستید و هم مشروط شده اید و فقط 14 واحد درسی دارید . پس هیچ مشکلی ندارد. مرکزتان اشتباه می کند.

  17. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 28 تیر 1393

    سلام؟ببخشی میخواستم بدونم پیام نور فوق دیپلم رسمی با معدل رسمی میدهد.یا معادل فوق دیپلم میدهد

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 تیر 1393 :

    سلام
    بله رسمی میدهد

  18. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 2 مرداد 1393

    با سلام ؟ببخشید میخواستم بدونم ،من ترم تابستون 5واحد گرفتم و شهریه ثایتم پرداخت کردم اما هنوز شهریه 5واحد پرداخت نکردم ؟و الان پشیمون شدم نمیخوام ترم تابستون امتحان بدم،،حالا با در صورتی ک 5واحد گرفتم شهریه ثابتم پرداخت کردم و شهریه 5واحد پرداخت نکردم و امتحان ندم. در معدل کل تاثیر میگذارد یا ن ؟؟؟ممنون میشم جوابم بدی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 مرداد 1393 :

    سلام
    خیر اگر در امتحان شرکت نکنید هیچ تاثیری ندارد ولی شهریه باید به صورت کامل پرداخت شود

  19. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 2 مرداد 1393

    سلام ببخشید سوالم تکراری هستا میخواستم بدونم فوق دیپلم رسمی همرا با معدل میدن یا بدون معدل

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 مرداد 1393 :

    سلام
    دوست عزیز بله با معدل می باشد

  20. نویسنده دیدگاه : محمد ع - در تاریخ : 19 مرداد 1393

    با سلام و خسته نباشید
    اگر مرکزی برای دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی خود، درسی را در ترم تابستان ارائه نماید که از دروسی میباشدکه باید پاس نمایدمثل تنظیم خانواده و جمعیت. و این درس را هم اجباراً در ترم تابستان ارائه دهد ایا مرکز باید شهریه ثابت این درس یک واحدی را از دانشجو اخذ نماید و یا اینکه چون خود مرکز آن درس را برای دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی ارائه داده، میتواند شهریه ثابت را نگیرد و فقط شهریه درس را از دانشجو بگیرد؟ لطفا اگر بخشنامه ای هم در این خصوص میباشد ذکر نمایید با سپاس

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 مرداد 1393 :

    سلام
    اگر منظورتان معرفی به استاد هست که بله شهریه ثابت در کل در همه مواقع دریافت می شود.

  21. نویسنده دیدگاه : ارمین - در تاریخ : 20 مرداد 1393

    با سلام
    ببخشید من ورودی ۸۶ پیام نور هستم سال ۹۰ انصراف دادم با گذروندن ۸۰ واحد مدرک کاردانی گرفتم .که معدلم در مدرکم نوشته نشده ، ولی در ریزنمراتم چون انصراف دادم با احتساب دروسی که زیر ۱۰ بود معدلم زیر ۱۲ شد کارشناسی ناپیوسته قبول شدم موسسات میگن معدل زیر ۱۲ هست ثبتنام نمی کنند . ایا همچین قانونی که دوره فارغ التحصیلی یعنی سال ۹۰ نبود و دانشگاه مدرک کاردانی بهمون داده نمی تونم ادامه تحصیل بدم ؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 مرداد 1393 :

    سلام
    دوست عزیز اطلاعی نداریم

  22. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 20 مرداد 1393

    سلام
    آیاباگذراندن 4ترم از دوره کارشناسی یکی از رشته های مهندسی وانصراف ازتحصیل میتوان مدرک معادل فوق دیپلم رااز دنشگاه دریافت کرد .

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 مرداد 1393 :

    سلام
    با گذراندن 70 تا 75 واحد و با معدل کل 12 به بالا بله می توانید

  23. نویسنده دیدگاه : نوروزی - در تاریخ : 28 مرداد 1393

    سلام
    وقت بخیر ، دانشجو کارشناسی نرم افزار ،ورودی 86 هستم ، می خواستم بدونم آیا امکان انصراف و دریافت مدرک کاردانی با توجه به اینکه در 84 واحد گذرانده واحد های عملی مثل تربیت بدنی 1 را نگذارنده ام وجود دارد؟
    از همکاری شما سپاسگذارم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 مرداد 1393 :

    سلام
    در صورت داشتن معدل بالای 12 بله مشکلی ندارد.

  24. نویسنده دیدگاه : نوروزی - در تاریخ : 29 مرداد 1393

    سلام ،وقت بخیر
    دانشجوی کارشناسی نرم افزار ورودی 86 هستم ، می خواستم بدونم آیا امکان انصراف و دریافت مدرک کاردانی با توجه به اینکه در 84 واحدی که گذرانده ام واحدخای مثل تربیت بدنی 1 را نگذرانده ام وجود دارد ؟
    با سپاس

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 مرداد 1393 :

    سلام
    در صورت داشتن معدل کل بالای 12 بله می توانید

  25. نویسنده دیدگاه : نوروزی - در تاریخ : 3 شهریور 1393

    با سلام و عرض تشکر
    در صورت انصراف و دریافت مدرک کاردانی ، ایا مدرک معتبر می باشد و امکان ادامه تحصیل در دانشگاهای دیگر وجود دارد ؟
    باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 شهریور 1393 :

    سلام
    بله

  26. نویسنده دیدگاه : هوشنگ - در تاریخ : 8 شهریور 1393

    سلام خسته نباشبن
    من دانشجو کارشناسی علوم کامبیوتر هستم
    مبخواهم انصراف بدم و مدرک کاردانی بگیرم اما معدل کلم 9.60 و باید 14 واحد دیگه بگزرونمتا نصف واحد های کارشناسی تموم بشه ایا امکانش هست که در این مدت 14 واحد معدلم به 12 برسه و کلاچطور حساب میشه
    ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 شهریور 1393 :

    سلام
    مشخص نیست و بستگی به تعداد واحد دروس باقیمانده و نمرات سایر دروس دیگر شما دارد.

  27. نویسنده دیدگاه : احمد - در تاریخ : 10 شهریور 1393

    سلام ممنون میشم جواب بدید.ایا با 69 واحد دررشته حسابدرای میشه کاردانی گرفت.اخه کل واحد کارشناسی135 نصف اش میشه 68

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 شهریور 1393 :

    سلام
    بین 70 تا 75 واحد و با معدل کل بالای 12

  28. نویسنده دیدگاه : احسان - در تاریخ : 10 شهریور 1393

    من ورودی 88 هستم اول کامپیوتر بودم ترم 6تغییر رشته دادم رفتم حقوق امسال سال اخر سنواتم هست 11 واحدم باقی میمونه راهی هست یه ترم اضافه بیشتر از سنواتم بمونم از معافیت تحصیلی استفاده میکنم رسمیم هستم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 شهریور 1393 :

    باید درخواست افزایش سنوات تحصیلی کنید تا ببینید با درخواست شما موافقت می شود یا خیر

  29. نویسنده دیدگاه : داود - در تاریخ : 19 شهریور 1393

    سلام خواهش میکنم جواب بدهید من دانشجوی ترم بنج روانشناسی بیام نور هستم میخواهم انصراف بدهم وبه خدمت بروم 77واحد نیز باس کرده ام ایا در کارشناسی بیوسته میشود دوباره وبعد از خدمت سربازی دوباره دربیام نور همان رشته راادامه بدهم و واحد هایم هدرنرود..باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 شهریور 1393 :

    سلام
    باید بعد از سربازی درخواست دهید و بستگی به بررسی و تصمیم گیری دانشگاه دارد

  30. نویسنده دیدگاه : داود - در تاریخ : 19 شهریور 1393

    سلام.من دانشجوی ترم پنج روانشناسی پیام نور هستم و۷۷واحدراگذرانده ام من میخواهم به خدمت بروم و فعلاانصراف از تحصیل بدهم. و مدرک فوق دیپلم بگیرم .میخواستم بدانم ایا میشودبعد از تمام شدن خدمتم دوباره رشته ی خود را در همان دانشگا و بدون.هدر رفتن حتی یک واحدم ادامه دهم.باتشکر….

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 شهریور 1393 :

    سلام
    باید بعد از سربازی به دانشگاه درخواست دهید و بستگی به تصمیم گیری دانشگاه دارد

  31. نویسنده دیدگاه : داود - در تاریخ : 20 شهریور 1393

    ببخشید که بازم سوال میبرسم …من اگه برم خدمت برگردم ایا واحدام هیچکدوم هدر نمیرن و بعدا میتونم با فوق دیبلمی که دارم لیسانسمم بگیرم..احتمالش چقدره که منو تو همون بیام نور شهرستانمون که فوق گرفتم ببذیرن …اصلا امکان داره که دیگه نتونم تو اون رشته لیسانس بگیرم و نتونم از واحدام استفاده کنم برا لیسانس اخه من کارشناسی بیوسته ام ..برا من این مهمه که بتونم ادامه درسمو بعداز خدمت بخونم خواهش میکنم دقیق جواب بدید چون برای سرنوشت من خیلی مهمه…با تشکر….

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 شهریور 1393 :

    دوست عزیز مشخص نیست. اگر به شما اجازه دهند می توانید ادامه همان رشته را بخوانید. اگر اجازه ندهند باید مجددا در پذیرش شرکت کنید و همه دروس تطبیق نخواهد خورد و فقط دروسی تطبیق می خورد که شرایط تطبیق واحد رو داشته باشند

  32. نویسنده دیدگاه : داود - در تاریخ : 22 شهریور 1393

    سلام مجدد..ببخشید اینکه میگن درسای زیر دوازده تطبیق نمیخوره درسته؟اصلا میشه تطبیقو توضیح دهید که چگونه درسی تطبیق میخوره ودرسی تطبیق نمیخوره باتشکرازسایتتون خیلی به من کمک کرد خیلی ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 شهریور 1393 :

    سلام
    بله درست هست.
    شرایط تطبیق واحد در همین سایت هست جستجو کنید

  33. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 24 شهریور 1393

    با سلام

    ورودی سال 83 پیام نور بودم .با گذراندن 75 واحد در سال 87 انصراف دادم و مدرک کاردانی بدون معدل گرفتم الان هم ترم آخر کارشناسی ناپیوسته آزاد هستم .میخواستم بدانم برای کارشناسی ارشد مشکلی از نظر اینکه مدرک کاردانی ام بدون معدل است داشته باشم و آیا شامل تاثیر نمرات مردودی در معدل کاردانی هستم یا نه؟
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 شهریور 1393 :

    سلام
    چون کارشناسی گرفته اید خیر مشکلی ندارد.

  34. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 25 شهریور 1393

    سلام مجدد
    ممنون از جواب سریعتون
    شما گفتید که مشکلی نداره پس در تقاضانامه ثبت نام ارشد در بند معدل کاردانی چی بنویسم.با توجه به اینکه اگر نمرات مردودی رو تاثیر بدن معل کاردانی ام 9.75 میشود .در ضمن تا به حال معدل کارشناسی ام 18.12 میباشد
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 شهریور 1393 :

    سلام
    متاسفانه در این مورد اطلاعی نداریم و باید از دانشگاه مربوطه سوال بفرمایید

  35. نویسنده دیدگاه : amen - در تاریخ : 27 شهریور 1393

    سلام ببخشید من دانشجوی کاردانی هستم تما م در س قبول شدم فقط یکی معرفی به استاد دارم که کرفت ولی زمان امحتانش 93/6/31 شهریور است ایا من قبول شهریور هستم و می توانم تو دانشگاه دیکر ثبت نام کنم یانه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 شهریور 1393 :

    سلام
    باید ببینید نمره ان درس در چه زمانی ثبت می شود. هر زمانی نمره اش ثبت شود همان تاریخ ، تاریخ فارغ التحصیلی شما خواهد بود

  36. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 30 شهریور 1393

    سلام من دانشجوی ترم 4کارشناسی رشته حسابداری پیام نور هستم میخوام فوق دیپلم بگیرم ایا باید بر اساس جدول 9 ترمه حتما واحدها را بردارم یا فقط می تونم 70 راپاس کنم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 شهریور 1393 :

    سلام
    خیر حتما احتیاجی به رعایت لیست ۹ ترمه نیست

  37. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 30 شهریور 1393

    سلام مجدد می خواستم بپرسم از نظر تعداد واحد اصلی یا پایه چطور باید نصف اینها را پاس کرد وحتما باید پشت سر هم باشه مثلا هر سه تا اصول حسابداری راباید پاس کنم و در مورد تربیت بدنی حتما باید برداشت .باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 31 شهریور 1393 :

    سلام
    شما هر درسی رو بردارید مشکلی ندارد.

  38. نویسنده دیدگاه : نیلوفر - در تاریخ : 31 شهریور 1393

    سلام من دانشجوی ورودی 90 هستم ودرس جمعیت و تنظیم خانواده رو ترم 3 پاس کردم نظر ب اینکه جمعیت 1 واحدی بود و دانش خانواده ک جایگزین شده 2 واحدیه وبرام تو برنامه 8 ترمه ذکر شده تا زمان فارغ التحصیلی باید 22 واحد عمومی رو بگذرونم کسری واحد ب وجود آمده ب خاطر جمعیت رو چطور باید جبران کنم ؟؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 مهر 1393 :

    سلام
    اگر درس جمعیت رو گذرانده اید احتیاج به کاری نیست و درست هست و نیاز به اخذ درس دانش خانواده نیست

  39. نویسنده دیدگاه : رضا - در تاریخ : 31 شهریور 1393

    سلام.من ورودی 93 دانشگاه تهران جنوب صنایع هستم.
    میشه ترم اولو برم بعد دو ترم پشت سر هم مرخصی بگیرم؟(ترم 2 و 3)

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 31 شهریور 1393 :

    سلام
    بله می شود

  40. نویسنده دیدگاه : حمیدرضا - در تاریخ : 1 مهر 1393

    سلام
    میخواستم بدونم دانشجویی که با معدل 13 فارغ التحصیل شده و مدرک موقت گرفته-ایا امکانش رو داره از ترمیم معدل استاده کنه؟؟
    چون الان مدرک لیسانس با معدل 13 استخدامی نداره

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 مهر 1393 :

    سلام
    تا جایی ما اطلاع داریم خیر امکانش نیست

امکان نظر دادن نیست - نظرات این خبر توسط پشتیبان غیر فعال می باشد


  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top