چاپ خبر
اختصاصي پيام نورنا /

آنچه که دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام نور باید بدانند!

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : پاسخگویی به برخی از سوالات متداول دانشجویان دانشگاه پیام نور و برخی قوانینی که هر دانشجوی پیام نور باید بداند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : پاسخگویی به سوالات دواطلبان ورود به دانشگاه پیام نور :

* دانشگاه پیام نور معتبر و مورد تایید وزارت علوم است

دغدغه بسیاری از متقاضیان ورود به دانشگاه پیام نور و شاید مهم ترین سوال در مورد پیام نور اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور است ، دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و دارای مدرک معتبر است ، دانشگاه پیام نور را حتی می توان گفت در جهان بدلیل آنکه یک ساختار استاندارد از لحاظ سیستم آموزشی دارد دارای اعتبار بالایی می باشد و برای ادامه تحصیل در خارج از کشور ایران نیز مدرک این دانشگاه مورد تایید بسیاری از دانشگاه های جهان است.

براساس اعلام و رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام که اواخر سال ۱۳۹۳ اعلام شد دانشگاه پیام نور جزو ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور قرار گرفته است. ضمنا بر اساس رتبه بندی اعلام شده در اواخر سال ۱۳۹۳ توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور با کسب نمره ۱۰۰ شاخص آموزشی ، رتبه یک کیفیت آموزشی کشور را در کنار دانشگاه های شریف و علوم پزشکی تهران کسب کرد.

 

* دانشگاه پیام نور دانشگاه غیر حضوری نیست

دانشگاه پیام نور دانشگاه نیمه حضوری یا غیر حضوری نیست ! در سال های اخیر دانشگاه پیام نور به سمت کلاس های بیشتر و مجازی شدن کلاس ها حرکت کرده است.بهتر بخواهیم بگوییم نه مثل دانشگاه های معمولی کلاس همیشه برگزار میشود نه مثل نیمه حضوری کلاس گاهی تا سالی می باشد یک چیزی مابین این دو !
نکته : کلاس های بیشتر به این معنی نیست که همیشه کلاس وجود دارد !

 

* حضور در کلاس پیام نور اختیاری اجباری است

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد چرا اختیاری اجباری ؟ دلیل این موضوع که میگویم اختیاری اجباری این است که:حضور در کلاس های تئوری اختیاری می باشد دانشجو می تواند شرکت کند می تواند شرکت نکند(خلاصه این جمله هر جور مایل هستید!) اما اجباری بودن آن برای دروس عملی و آزمایشگاه می باشد حضور در کلاس این واحدها اجباری می باشد یعنی شما الزاما و حتما باید واحدهای عملی و آزمایشگاه ها را در کلاس درس حاضر شوید

 

* دانشگاه پیام نور جمعه ها تعطیل است!

البته این موضوع قطعی نیست ! چون ممکن است تغییراتی هم داشته باشد ولی در مجموع این است که کلاس های پیام نور در سایر روزهای هفته نیز تشکیل میشود پس اگر فکر می کنید فقط پنج شنبه و جمعه ها کلاس تشکیل میشود سخت در اشتباه هستید !
برخلاف آنچه که برخی افراد می گویند:کلاس های درس دانشگاه پیام نور پنج شنبه و جمعه می باشد باید بگوییم کاملا اشتباه می گویند ! اولا پنج شنبه و جمعه ها معمولا تایم اداری دانشگاه پیام نور تعطیل است البته استثنا هم وجود ! جمعه ها که کلاس تشکیل نمیشود ! باز هم استثنا وجود دارد.پنج شنبه ها یک خط در میان در مراکز کلاس تشکیل میشود.

 

* دانشگاه پیام نور خوابگاه ندارد !

پذیرش در دانشگاه پیام نور به صورت بومی می باشد اگر چه برخلاف آنچه در نکته اول یادآور شدیم گفته میشود بدلیل نیمه حضوری بودن خوابگاه ندارد !ولی در هر صورت خوابگاه ندارد که ما فکر می کنیم بومی بودن پذیرش مهمترین دلیل آن در حال حاضر است بومی بودن یعنی اینکه پذیرش در مقطع کارشناسی غالبا براساس بومی می باشد یعنی اینکه شما از استان تهران نمی توانید بروید استان اصفهان پیام نور در مقطع کارشناسی پیام نور درس بخوانید.براساس اعلام سازمان سنجش ۷۰ درصد پذیرش از متقاضیان همان شهرستان و ۳۰ درصد از متقاضیان شهرستان های اطراف می باشد.
نکته : پذیرش در ارشد بومی نیست

 

* تحصیل در پیام نور کتاب محور است!

بر خلاف آنچه گفته می شود دانشجو محور یا استاد محور یا هر چیز دیگری باید بگوییم عقیده نویسنده این مطلب بر این است که دانشگاه پیام نور کتاب محور است.یعنی اینکه دانشگاه اول ترم لیست منابع را منتشر می کند که برای هر درس کتابی معرفی شده است و خود دانشجو باید مطالعه کند و کتاب معرفی شده به عنوان منبع را آزمون بدهد در این مسیر با توجه به نوع درس و پیام نور آن شهر ممکن است کلاس گروهی نیز تشکیل شود و اساتید تدرس کنند.
نکته : کلیه دروس عملی و آزمایشگاه ها، کلاس گروهی برای آن تشکیل می شود.

 

* سوالات امتحانات پیام نور فقط تستی نیست!

اگر چه بسیاری از دروس دانشگاه پیام نور در حال حاضر آزمون آن به صورت تستی برگزار میشود.ولی هستند دروسی که آزمون پایانی آن به صورت تمام تشریحی یا ترکیبی از تستی و تشریحی برگزار میشوند .هر ترم ممکن است نوع تستی و تشریحی بودن امتحانات تغییر کند ملاک لیست منابع منتشر شده در همان سال می باشد.

 

* تحصیل در دانشگاه پیام نور رایگان نیست!

دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه های کشور می باشد که تحصیل در آن رایگان نیست و برای تحصیل در آن شما ملزم به پرداخت شهریه هستید.

 

* ادامه تحصیل در مقطع بالاتر وجود دارد؟

تمامی افرادی که در پیام نور موفق به اخذ مدرک می شوند می توانند در مقاطع بالاتر به ادامه تحصیل بپردازند و هیچ مشکلی از این بابت و منعی برای انها وجود ندارد.

 

* سیستم گلستان دانشگاه پیام نور چیست؟

جواب: آنچه به عنوان سیستم گلستان پیام نور معرفی شده است در واقع یک سایت اینترنتی با آدرس http://reg.pnu.ac.ir می باشد که کلیه اطلاعات دانشجو در آن قرار دارد ، از قبیل نمرات ، معدل و …

عمده ترین کاری که در سیستم گلستان انجام میشود انتخاب واحد و حذف و اضافه می باشد پس این یعنی اینکه انتخاب و حذف و اضافه غیر حضوری و اینترنتی از طریق سیستم گلستان توسط خود دانشجو انجام می شود.
از دیگر موارد مهم استفاده سیستم گلستان دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات که معمولا یک هفته قبل از شروع امتحانات منتشر می شود و مشاهده نمرات و میان ترم است.

سیستم گلستن فقط از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر قابل دسترس می باشد.

 

* لیست ارائه دروس دانشگاه پیام نور چیست؟

جواب:لیستی که برای دانشجویان کارشناسی به صورت 9 ترمه و برای دانشجویان ارشد 3 تا 5 ترمه ارائه می شود در واقع همان واحدهایی می باشد که دانشجو در طول دوران تحصیل باید بگذراند.در واقع یک برنامه ریزی جامع درسی توسط خود دانشگاه برای دانشجو که به عنوان راهنما ارائه شده است و به دانشجو می گوید که بهتر است در هر ترم چه دروسی را انتخاب کند.

نکته مهم در این لیست پیش نیاز همنیاز های مشخص شده برای هر درس می باشد که دانشجو ملزم به رعایت آنها می باشد یعنی حتما باید رعایت کنید یک نکته دیگر در مورد لیست ارائه دروس که شاید هیج کجا به شما گفته نشود این است که برنامه ریزی امتحانات پایان ترم براساس همین لیست ارائه دروس صورت میگیرد یعنی به این صورت که امکان ندارد امتحان دروس یک ترم در لیست ارائه دروس همزمان شود! پس پیشنهاد می کنیم مطابق برنامه لیست ارائه دروس خود پیش بروید ولی حتما نیاز نیست براساس آن دروس را پاس کنید بلکه شما فقط و حتما باید پیش نیازها را رعایت کنید.
از نکات قابل ذکر دیگر اینکه این لیست ممکن است شامل تغییراتی شود و باید هر ترم لیست ارائه دروس را به صورت بروز شده دریافت کنید.

آخرین لیست ارائه دروس را می توانید از لینک زیر دریافت کنید:

دانلود جدول و لیست ارائه دروس دانشگاه پیام نور

 

* لیست منابع درسی دانشگاه پیام نور چیست؟

جواب: یکی از مهمترین مواردی که دانشجو در کل دوران تحصیل با آن روبرو می باشد لیست منابع درسی می باشد. در این لیست دقیقا مشخص شده است که برای هر درسی که انتخاب کرده اید چه کتابی را باید مطالعه کنید حتی حذفیات نیز در این لیست نوشته شده است (پس اگر استاد شما منبع دیگری اعلام کرد یا گفت این فصل را نیاز نیست مطالعه کنید توصیه می کنیم به حرف وی گوش ندهید و ملاک شما برای مطالعه آخرین لیست منابع باشد)
اما یک نکته مهم درباره این لیست نوع امتحان هر درس است ! یعنی تستی یا تشریحی بودن هر درسی نیز در لیست منابع مشخص شده است پس ملاک امتحان پایانی اینکه از چه کتابی و چه فصل هایی و تستی یا تشریحی بودن آن در لیست منابع مشخص شده است.
لیست منابع نیز ممکن است هر نیمسال تحصیلی شامل تغییرات و یا اصلاحیه هایی باشد!

آخرین لیست منابع را می توانید از لینک زیر دریافت کنید:

دانلود جدول و لیست منابع درسی دانشگاه پیام نور

 

* کارشناس رشته کیست؟

جواب: کلیه امور مربوط به دوران تحصیل خود را باید از طریق کارشناس رشته پیگیری کنید ، کارشناس رشته در واقع یکی از کارمندهای پیام نور است که به سیستم گلستان دسترسی بیشتری نسبت به شما دارد. مثلا وقتی که رمز عبور خود در سیستم گلستان را فراموش کرده اید، یا اینکه از انتخاب واحد خود جا مانده اید یا اگر گواهی اشتغال به تحصیل می خواهید باید به او مراجعه کنید.

همچنین کاردکس هر رشته را نیز کارشناس آن رشته در اختیار دارد.

 

* برنامه کلاسی دانشگاه باید از کجا دریافت شود؟

جواب: شاید برایتان سوال شود که از برنامه کلاسی خود چگونه باید مطلع شوید پاسخ این سوال شما را نمی شود به طور دقیق داد اما معمولا:

1- یا اینکه در سیستم گلستان برای هر درسی برنامه تشکیل کلاس آن را تعریف می کنند که شما در هنگام انتخاب واحد می توانید از آن مطلع شوید.

2-یا اینکه در سایت واحد و یا مرکزی که قبول شده اید ارائه می شود.

3- و یا اینکه مجبور هستید حضوری به دانشگاه مراجعه کنید که در تابلو های اعلانات نصب می شود.

 

* نحوه محاسبه نمره در دانشگاه پیام نور چگونه است؟

جواب: دانشجویان عزیز و اساتید دقت فرمایید فرمایید:

برگزاری امتحان میان ترم برای کلیه دروس غیر خودخوان الزامی می باشد.

8 نمره از 20 نمره به میان ترم تعلق می گیرد. و نمره پایان ترم بر اساس 12 نمره برگزار می شود.

اطلاعات بیشتر را در لینک زیر مطالعه کنید:

طریقه محاسبه نمرات میان ترم ، پایان ترم و نمره عملی دروس در دانشگاه پیام نور

 

* آیا دانشگاه پیام نور یک دانشگاه دولتی است؟

جواب: بلی

 

* آیا دانشگاه پیام نور به دانشجویان خوابگاه می دهد؟

جواب: خیر

 

* آیا دانشجویان دانشگاه پیام نور، می تواند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند؟

جواب: بلی؛ همانند سایر دانشگاه ها می توانند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند

 

* آیا حضور در کلاس های درسی الزامی است؟

جواب:خیر؛ به استثناء دروس عملی و آزمایشگاهی، ضمننا دانشجویان از 6 نمره فعالیت کلاسی بهره مند خواهند شد.

 

* کلاس های دانشگاه پیام نور، چه روزهایی تشکیل می شود؟

جواب: تلاش بر آن بوده که در روزهای آخر هفته، مخصوصا پنجشنبه و جمعه تشکیل شود. ولی در سالهای اخیر کلاسها تقریبا در تمام طول هفته برگزار می شود و جمعه ها دانشگاه نیز تعطیل می باشد!!!!!!

 

* آیا مدرک تحصیلی دانشگاه پیام نور معتبر است؟

جواب: بلی؛ مدارک تحصیلی این دانشگاه همانند مدارک تحصیلی سایر دانشگاههای دولتی، معتبر است و برای ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور نیز معتبر است.

مدارک از طرف وزارت علوم تحقیقات و فناوری تایید شده می باشد.

 

* آیا دانشجویان دانشگاه پیام نور، می توانند از وام دانشجویی استفاده نمایند؟

جواب: بلی؛ همانند دانشجویان سایر دانشگاهها، می توانند از وام تحصیلی بهره مند شوند.

 

* آیا دانشگاه پیام نور، دانشجوی اخراجی نیز دارد؟

جواب: خیر؛ فقط دانشجوی مشروطی دارد. اخراجی به دلیل مشروطی در پیام نور وجود ندارد.

 

* آیا تغییر رشته در پیام نور، میسر است؟

جواب: بلی؛ تغییر رشته در دانشگاه پیام نور، با شرایط آسان تری نسبت به سایر دانشگاه ها انجام می پذیرید.

 

* آیا مدارک دانشگاه پیام نور رسمی است؟

جواب: بلی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد.

 

* آیا با مدارک تحصیلی دانشگاه پیام نور می توان ادامه تحصیل داد؟

جواب: بلی؛ هم در داخل و هم در خارج کشور.

 

* آیا دانشگاه پیام نور در تمامی گروه های آموزشی دانشجو می پذیرید؟

جواب: خیر؛ در حال حاضر در رشته های علوم پزشکی، دانشجو ندارد.

 

* آیا تحصیل در دانشگاه پیام نور رایگان است؟

جواب: خیر؛ ولی شهریه دریافتی در مقطع لیسانس نسبت به دانشگاه های دیگر (به غیر ار دانشگاه های سراسری روزانه) کمتر است.

 

* آیا کسانی که در سایر دانشگاه ها مدرک کاردانی گرفته اند. ادامه تحصیل آنها در پیام نور به چه شکل است؟

جواب: دانشجویان پس از پذیرفته شدن در دانشگاه با ارائه ریزنمرات، تقاضای تطبیق واحد می کنند. واحد های گذرانده شده قابل بررسی و تطبیق است.

 

* آیا در دانشگاه پیام نور، شرایط انتقال و مهمان شدن وجود دارد؟

جواب: بلی

 

* آیا در دانشگاه پیام نور ساعات کلاس ها جوابگوی مشکلات و رفع اشکال دانشجویان است؟

جواب: بلی؛ به علت این که تمامی کتاب ها به صورت خود آموز بوده و اصول تکنولوژی آموزشی در آنها رعایت شده است دانشجو بدون نیاز به استاد می تواند آنها را مطالعه نماید.

 

* آیا دانشگاه پیام نور، شرایط استخدامی بعد از فارغ التحصیلی دارد؟

جواب: با توجه به معتبر بودن مدرک این دانشگاه همه ارگان ها در صورت نیاز، فارغ التحصیلان این دانشگاه را استخدام می نمایند.

 

* آیا در دانشگاه پیام نور، مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری، در تمامی رشته ها دایر است؟

جواب: در حال حاضر در تمامی رشته ها دایر نمی باشد.

 

* حداقل نمره قبولی در دانشگاه پیام نور چه نمره ای است؟

جواب : در مقطع کارشناسی نمره 10 و در مقطع کارشناسی ارشد نمره 12

 

* آیا سلف سرویس، وسیله ایاب و ذهاب در دانشگاه موجود می باشد؟

جواب : در بیشتر مراکز، سلف سرویس و وسیله ایاب و ذهاب مهیا است.

 

* آیا می توان بدون گذراندن پیش دانشگاهی، وارد دانشگاه شد و در آزمون ثبت نام کرد؟

جواب: خیر؛ شرط ورود به دوره های فراگیر مقطع کارشناسی دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی می باشد.

 

* آیا دانشجویان فعلی دانشگاه و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور (دولتی، غیردولتی) می توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه یا دوره های فراگیر شرکت کنند؟

جواب: بلی.

 

* آیا در دانشگاه پیام نور، تحصیل همزمان با انجام خدمت وظیفه عمومی امکان پذیر است؟

جواب: بلی – البته این موضوع از در حال حاضر از طرف سازمان نظام وظیفه ممنوع اعلام شده است.

 

* آیا برای خانواده ایثارگران، جانبازان و شهدا سهمیه ای در نظر گرفته شده است؟

جواب: بلی

 

* آیا می توان همزمان در دو رشته مختلف در دانشگاه تحصیل نمود؟

جواب : بلی . در پیام نور نیز می توان به صورت همزمان در 2 رشته تحصیل کرد.به شرط آنکه یک رشته از طریق ورودی کنکور سراسری باشد و یک رشته از طریق ورودی فراگیر پیام نور باشد.

 

* آیا برنامه های درسی و سرفصل دروس مطابق با سرفصل وزارت علوم تحقیقات و فناوری است؟

جواب: بلی

 

* آیا در صورتی که دانشجویی نتواند ادامه تحصیل دهد مدرکی دال بر گذراندن تعداد واحدهای گذرانده شده و یا مدرک کاردانی داده می شود؟

جواب: بلی

 

* با توجه به جدول مراکز و واحدهای دانشگاه، در صورتی که مرکز یا واحد انتخابی ستاره دار باشدو احیانا امکان ارائه آموزش را نداشته باشد تکلیف دانشجو چیست؟

جواب: طبق مقررات مربوط دانشجو برای ادامه تحصیل به نزدیکترین مرکز یا واحد آموزشی معرفی میشود.

 

* فرق واحد با مرکز چیست؟

جواب: از نظر نوع آموزش و عملکرد تفاوتی ندارند. اطلاق عناوین مرکز یا واحد، براساس ساختار اداری دانشگاه است.

 

* در صورتی که در جدول مربوط به شهرهای تحت پوشش، نام منطقه ای یا شهر قید نشده باشد، ولی نزدیک به مرکز یا واحد دانشگاه باشد آیا می تواند به عنوان منطقه تحت پوشش آن مرکز یا واحد محسوب شود؟

جواب: منظور از شهرستان تحت پوشش، کلیه مناطقی است که در فاصله تقریبی 120 تا 160 کیلومتری هر مرکز یا واحد دانشگاه قرار دارند. در جدول فوق نیز فقط نام شهرستان ها و نقاط شهری مرکز یا واحد مربوط نوشته شده است شرکت داوطلبان از مناطق همجوار بلامانع است بدیهی است دانشگاه به دلیل بومی پذیری فاقد هر گونه امکانات خوابگاهی و اقامتی می باشد.

 

* آزمایشگاه ها و کارگاه ها در دانشگاه پیام نور چگونه تشکیل می شوند؟

جواب: در حال حاضر نه تنها در غالب مراکز و واحدهای دانشگاه، امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی وجود دارد. بلکه برخی از مراکز و واحدهای دانشگاه مجهز به آزمایشگاه ها و کارگاه های پیشرفته ای نیز می باشند.برخی از کلاس های آزمایشگاهی و کارگاهی نیز در آزمایشگاه های استانی تشکیل می شود. رشته های علوم پایه و مهندسی در دانشگاه از سطح فناوری آموزشی و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی مناسب برخوردارند.

 

* دانشجویانی که از طریق دوره های فراگیر وارد می شوند با دانشجویانی که از طریق آزمون سراسری پذیرش می شوند چه تفاوتی دارند؟

جواب : هر دو گروه برای ورود به دانشگاه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور پذیرش می شوند و از معافیت نظام وظیفه، برخوردارند. برنامه های درسی هر دو گروه مشابه بوده لیکن پذیرفته شدگان فراگیر یک نیمسال تحصیلی جلوتر بوده و واحدهای نیمسال اول تحصیلی را در دوره دانشپذیری گذرانده و در امتحانات ورودی نمره لازم را کسب نمده اند. اعتبار مدارک فارغ التحصیلان هر دو گروه برای ادامه تحصیل و اشتغال یکسان است.

 

* واحدهای دولتی تحت نظارت چیست؟

جواب: دانشگاه برای توسعه ظرفیت و پذیرش دانشجو در تعدادی از رشته های پر متقاضی در بسیاری از مراکز استان های پر جمعیت، علاوه بر ارائه آن رشته در مرکز یا واحد خود، با استفاده از امکانات سایر دانشگاه ها و موسسات دولتی نسبت به ارائه آن رشته اقدام کرده است آموزش در این واحد ها تفاوتی با آموزش در دیگر مراکز و واحدهای دانشگاه ند

 

* آزمونهای پایان نیمسال دانشگاه، چگونه برگزار می شود؟

جواب: برای کلیه دانشجویانی که در یک ماده درسی ثبت نام نموده اند. در هر یک از مرکز یا واحد دانشگاه در یک زمان آزمون سراسری برگزار می شود. تصحیح اوراق در اغلب موارد بصورت کامپیوتری انجام گرفته و نتایج بلافاصله همراه با پاسخنامه دانشجو و کلید سوالات اعلام می شود.

 

* سوالات آزمونهای پایان نیمسال تحصیلی دانشگاه چگونه است؟

جواب:تستی؛ تشریحی و تستی؛ تشریحی

 

* آیا تحصیل در دانشگاه پیام نور سخت است؟

جواب: دانشگاه پیام نور تلاش دارد در ارائه آموزش و انجام سنجش، استانداردهای لازم را به منظور آموزش دانشجویان توانمند، در نظر گیرد. سوالات آزمونها غالباً از استانداردهای لازم برخوردار است ضوابط جدید پیش بینی شده نیز این امکان را فراهم آورده، که ضمن حفظ کیفیت آموزشی ، فرآیند تحصیل تا فارغ التحصیلی دانشجویان، تسهیل شود.

 

این لیست به مرور زمان بروز می شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : Parva - در تاریخ : 10 مهر 1395

    سلام
    من ثبت نام غیرحضوریمو انجام دادم الان برای پرداخت شهریه و انتخاب واحد کد دانشجوییمو گم کردم.چطوری میتونم کد دانشجویی مو بگیرم؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 10 مهر 1395 :

    سلام
    با مرکزتان تماس بگیرید

  2. نویسنده دیدگاه : YHG - در تاریخ : 10 مهر 1395

    ببخشید کارت دانشجویی دانشجویان ترم اول کی داده میشه؟
    همینطور برای ترم اول انتخاب واحد توسط خود دانشگاه صورت میگیره؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 10 مهر 1395 :

    معمولا اواخر ترم
    خیر توسط خود دانشجو

  3. نویسنده دیدگاه : زهرا - در تاریخ : 10 مهر 1395

    سلام . من میخوام دو ترم مرخصی بگیرم و تو کنکور 96 شرکت کنم اگه سراسری پزشکی قبول بشم این مرخصی گرفتن برام مشکلی پیش نمیاره ؟
    چون امکانش هست بعد از قبول شدن انصراف بدم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 10 مهر 1395 :

    سلام
    خیر مشکلی ندارد

  4. نویسنده دیدگاه : مرتضی - در تاریخ : 11 مهر 1395

    سلام برای ثبت نام غیر حضوری من تو یک گزینه اش موندم .
    من دوسال کنکور دادم و امسال رفتم پیام نور و میخوام دوترم مرخصی بگیریم .الان برای گزینه نظام وظیفه باید بزنم مشمول یا معافیت تحصیلی ؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 11 مهر 1395 :

    سلام
    باید بزنید مشمول اگر از معافیت تحصیلی استفاده نمیکنید

  5. نویسنده دیدگاه : Maryam - در تاریخ : 11 مهر 1395

    با عرض سلام و خسته نباشید
    ببخشید من من دانشگاه پیام نور شهرکرد قبول شدم
    اما الان ک کارنامه های سبز اومده دیدم ک باهنر کرمان و ولی عصر رفسنجان رو هم می اوردم ؟
    الان چیکار کنم؟یعنی میشه باهنر ثبت نام کنم ؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 12 مهر 1395 :

    سلام
    این مورد رو باید از سازمان سنجش پیگیری کنید

  6. نویسنده دیدگاه : رها - در تاریخ : 12 مهر 1395

    با سلام
    من دیپلم و مدرک پبش دانشگاهیم رو سالهای 78_79 گرفتم ، ایا میتونم برای داتشگاه پیامنور بدون ازمون شرکت کنم؟
    و ثبت نام بدون ازمون برای ترم بهمن 95 چه زمانی هست حدودا؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 12 مهر 1395 :

    سلام
    بله می توانید.
    هنوز زمان ثبت نام برای پذیرش بهمن 95 اعلام نشده. باید صبر کنید تا سازمان سنجش اعلام کند
    در خبرنامه ایمیلی و یا کانال تلگرام سایت عضو بشید تا جدیدترین اخبار برای شما ارسال شود

  7. نویسنده دیدگاه : رها - در تاریخ : 12 مهر 1395

    با سلام
    ثبت نام بدون ازمون برای ترم بهمن 95 دانشگاه پیامنور چه زمانی هست؟
    ایا افرادی که شرط معدل ندارن میتونن در رشته های بدون ازمون پیامنور شرکت کنند؟(دیپلمه های سالهای قبل 84 ،، من سال 79 پیش دانشگاهی گرفتم)

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 12 مهر 1395 :

    سلام
    مشخص نیست. باید منتظر باشید سازمان سنجش اعلام کند.
    بله می توانند

  8. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 12 مهر 1395

    برای ثبت نام بدون ازمون پیامنور ، با داشتن مدرک دیپلم و پیش ریاضی میشود رشته های گروه علوم انسانی رو انتخاب کرد؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 12 مهر 1395 :

    بله

  9. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 12 مهر 1395

    سلام من پیام نور ثبت نام کردم کد دانشجویی هم گرفتم اما نمیتونم شهریه رو پرداخت کنم وهمچنین انتخاب واحد چیکار کنم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 12 مهر 1395 :

    سلام
    خوب چرا نمیتونید!! توضیحات بیشتر بدید ما علم غیب نداریم!

  10. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 13 مهر 1395

    سلام.من ورودی جدیدهستم.انتخاب واحد کردم ولی درسایی این ترم برداشتم بعضیاش اصلا اسم درسش هم تو برنامه کلاسی نیست..چیکارکنم آیا؟؟؟؟؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 13 مهر 1395 :

    سلام
    باید از مرکزتان درخواست کنید تا در صورت موافقت برایتان کلاس تشکیل دهند

  11. نویسنده دیدگاه : احمدرضا - در تاریخ : 13 مهر 1395

    سلام
    من امسال قبول شدم
    برای تهییه منابع درسی حتما باید کتاب هارو بخرم یا تو کتاب خانه دانشگاه هست.
    قیمتشم کتاباشم خیلی زیاده از شهریه بیشتر میشه
    لطفا جواب بدین

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 13 مهر 1395 :

    سلام
    باید خریداری کنید. میتونید دسته دومش رو بخرید

  12. نویسنده دیدگاه : farzad - در تاریخ : 14 مهر 1395

    سلام خسته نباسد من انتخاب واحد کردم اما 2 تا از پیش نیاز ها رو انتخاب نکردم
    میشه ترم بعد برداشت وباز پس نیازهایش را ترم بعدیش انتخاب کرد
    یعنی از لحاظ امتحان به مشکل نمی خوریم؟!!

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 14 مهر 1395 :

    سلام
    خیر پیش نیازها رو رعایت کنید هیچ مشکلی ندارد

  13. نویسنده دیدگاه : مرتضی - در تاریخ : 15 مهر 1395

    سلام من ورودی امسال هستم .ثبت نامم هم کردم و شهریه رو هم دادم و توی قسمت درخواست مرخصی درخواست هم دادم .فقط یه سوال از کجا باید بفهمم درخواستم قبول شده ؟ یا اینکه ثبت کنی کافیه الان مرخصی رو گرفتم ؟
    میشه راهنماییم کنید.

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 15 مهر 1395 :

    سلام
    کفایت میکند و نیاز نیست کاری کنید

  14. نویسنده دیدگاه : زهرا - در تاریخ : 15 مهر 1395

    سلام
    من برای این ترم مرخصی گرفتم و شهریه ثابت را پرداختم و بعد درخواست مرخصی را رد کردم و شهریه هم صفر شد .
    الان رفتم در سایت میبنم شهریه را برای من زده 400 تومن میشه بپرسم مشکلش چیه ؟ بدهکار که نبودم ثابت هم پرداختم و بعد درخواست مرخصی را زدم این شهریه 400 چی هست اومد تو صفحم
    گرینه های دیگه سایتم هم نبود مثل در خواست مرخصی ثبت نام و… خیلی نگرانم میشه راهنمایی م کنید

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 16 مهر 1395 :

    سلام
    از مرکزتان پیگیری کنید.از مسئول امور شهریه تا بررسی کند

  15. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 15 مهر 1395

    با سلام یه سوال داشتم من انتخاب واحد کردم و دیدم که ساعت بعضی از کلاس ها 8 صبح تا 12 ظهر هست یا 12 تا 5 بعد از ظهر میشه توضیح بدید چجوریه؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 16 مهر 1395 :

    سلام
    دیگه اینو باید از مسئول امور کلاسی مرکزتان سوال کنید.احتمالا مثلا 12 تا 5 عصر اینجوری هست که شامل 2 جلسه کلاس هست

  16. نویسنده دیدگاه : جواد - در تاریخ : 15 مهر 1395

    سلام.اگر من مرخصی تحصیلی بگیرم برام اشتغال به تحصیل تعلق می گیره؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 16 مهر 1395 :

    سلام
    خیر تعلق نمیگیرد

  17. نویسنده دیدگاه : مهسا - در تاریخ : 23 مهر 1395

    سلام
    به علت بی توجهی مسعول آموزش دانشگاه پیام نور ما در برگزار کردن و یا دیر برگزار کردن کلاس ها نسبت به سایر دانشگاه های پیام نور با وجود اینکه تعداد به حدنصاب رسیده .چه طور میتونیم اعتراضمون رو عنوان کنیم که زود به اعتراضمون رسیدگی کنن .ممنون میشم از پشتیبان محترم درصورتیکه پاسخ بدن و راهنمایی کنن

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 23 مهر 1395 :

    سلام
    موضوع رو به بازرسی مرکز استانی خود اطلاع دهید تا بررسی کنند

  18. نویسنده دیدگاه : elham - در تاریخ : 23 مهر 1395

    سلام
    خواستم بپرسم که من مهندسی برق دانشگاه بندر قبول شدم انتخاب واحد هم کردم الان که برنامه کلاسی و ساعت روزکلاس هارو داخل سایت زدن نگاه ک میکنم دوتا درس های من زمان و روز تشکیل کلاسشون همزمان اگه هم بخواب یکی رو حذف کنم درسهای دیگم ارا ئه نشده حالا باید چی کارکنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنین اون دوتا کتابی هم ک زمان تشکیل کلاسا مث همه فیزیک 1وبرنامه سازی کامپیوتر

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 24 مهر 1395 :

    سلام
    راهی نیست و باید با اساتیدتان در این مورد هماهنگ کنید

  19. نویسنده دیدگاه : مرتضی - در تاریخ : 24 مهر 1395

    سلام من امسال قبول شدم و هنوز انتخاب واحد نکردم ایا میتونم انتخاب واحد کنم و دروس عمومی رو بردارم یا ظرفیت پرشده تو دروس عمومی؟اگه ب صورت خودخوان بردارم چی؟مرسی لطفا جواب بدین فوریه دو روز بیشتر وقت ندارم و تو زمان حذف و اضافه هستم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 24 مهر 1395 :

    سلام
    به قسمت انتخاب واحدتون برید و ببینید که ظرفیت باز دارد یا خیر

  20. نویسنده دیدگاه : ابراهیم - در تاریخ : 24 مهر 1395

    سلام من دانشجو ترم 1 هستم در انتخاب واحد خارج از برنامه کلاسی انتخاب واحد کردم یعنی درس های ترم های بعدی رو انتخاب کردم سوالم اینه که باید درس های ترم بعدی انتخاب کردم کلاس هاش هم باید شرکت کنم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 24 مهر 1395 :

    سلام
    بله باید شرکت کنید

  21. نویسنده دیدگاه : mina - در تاریخ : 24 مهر 1395

    ترم اولم باید ااولین جلسه شروع کتابارو بخرم?فردا دانشگاهه

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 24 مهر 1395 :

    خیر مشکلی ندارد و حتما نمیخواد کتاب داشته باشید

  22. نویسنده دیدگاه : yeki - در تاریخ : 24 مهر 1395

    سلام خسته نباشید
    من ترم اولی هستم برنامه کلاسی ازسایت گرفتم اماشک دارم ک زمان دقیق شروع کلاسم کیه
    چون زمان شروعش ازمهرزده من ازکجابفهمم ایافرداکلاسی دارم یاندارم؟
    بعدتواین برنامه کلاسی همش4تاازدرسام وجودداره من برنامه مربوط به انتخاب واحدکاملم ازکجابایددریافت کنم
    ممنون میشم سریع جوابم بدین

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 24 مهر 1395 :

    سلام
    برنامه کلاسی رو از سایت مرکزتان که دریافت کنید مشخص هست که ساعت کلاسی شما کی سهت دیگه
    از مسئول امور کلاسی مرکز قبولی خود پیگیری کنید

  23. نویسنده دیدگاه : اشنا - در تاریخ : 24 مهر 1395

    یکی لطف کنه بگه چه کنم سامانه گلستان میرم اصلا شهریه رو نداره که بخوام پرداخت کنم ورودی جدیدم ثبتنام غیر حضوری و حضوری انجام دادم کسی هست

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 24 مهر 1395 :

    نظرسنجی رو باید تکمیل کنید و “پایان نظرسنجی” رو باید بزنید و خارج و مجدد وارد شید تا منوهای سایت برایتان فعال شوند

  24. نویسنده دیدگاه : yeki - در تاریخ : 24 مهر 1395

    چطورمیتونم مسسول امورکلاسی خودم پیداکنم وسوالم بپرسم!!!

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 25 مهر 1395 :

    به مرکز قبولی خود مراجعه کنید

  25. نویسنده دیدگاه : وحید - در تاریخ : 25 مهر 1395

    با سلام.میخواستم بدونم در دوره فراگیر اگر رشته تحصیلی علوم انسانی باشد رشته معماری یا مدیریت پروژه رو میتواند بخواند؟ با سپاس

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 25 مهر 1395 :

    سلام
    بله

  26. نویسنده دیدگاه : Mpr - در تاریخ : 25 مهر 1395

    با عرض سلام اگه مدرک پیش دانشگاهی رو دی ماه بگیریم میتونیم پیام نور ثبت نام کنیم؟؟؟؟زمان ثبت نام پیام نور دی ماه کی شروع میشه؟؟؟؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 25 مهر 1395 :

    سلام
    بله می توانید. برای پذیرش بهمن می توانید استفاده کنید

  27. نویسنده دیدگاه : نیکی - در تاریخ : 25 مهر 1395

    سلام برای رشته های بی ازمون که سوابق تحصیلی میخواد باید معدلت چند باشه تا پذیرش کنه؟؟؟؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 25 مهر 1395 :

    سلام
    معدل مشخصی مدنظر نیست

  28. نویسنده دیدگاه : Mpr - در تاریخ : 26 مهر 1395

    پدیرش بهمن ماه کی شروع میشه حدودا؟؟؟با عرض تشکر بابت پاسخگویی

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 26 مهر 1395 :

    هنوز اعلام نشده

  29. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 28 مهر 1395

    سلام من میتونم الان انتخاب رشته کنم زیر شاخه های پزشکی؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 29 مهر 1395 :

    سلام
    پیام نور زیر رشته های پزشکی ندارد دوست عزیز

  30. نویسنده دیدگاه : ایسان - در تاریخ : 30 مهر 1395

    سلام من تو یکی از شهرای اذربجانغربی زندگی میکنم میخوام برم پیامنور ارومیه.یعنی اصلا امکان نداره بتونم برم خوابگاه؟الان دوستم رفته پیامنور خوی ولی خوابگاه میمونه.

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 1 آبان 1395 :

    سلام
    پیام نور هیچ مسئولیتی در قبال خوابگاه نداره و باید از خوابگاه های خودگران و آزاد استفاده کنید

  31. نویسنده دیدگاه : امین - در تاریخ : 10 آبان 1395

    سلام
    خسته نباشید میخواستم بدونم داوطلبانی که از طریق آزمون فراگیر وارد دانشگاه پیام نور میشوند ، آیا کلمه فراگیر در مدرک تحصیلی اونا قید مشه یا نه؟ و در کل تفاوتی در مدرک فراگیر با مدارک دیگه که از طریق کنکور وارد شده اند وجود دارد یا خیر؟
    باتشکر از سایت خوبتون

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 11 آبان 1395 :

    سلام
    خیر درج نمی شود و هیچ تفاوتی در مدرک نیست

  32. نویسنده دیدگاه : ؟.... - در تاریخ : 13 آبان 1395

    چه ساعت هایی دانشگاه باز است؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 13 آبان 1395 :

    بخش اداری که در ساعات اداری
    بخش کلاسها هم معمولا تا 5 عصر

  33. نویسنده دیدگاه : ماریا - در تاریخ : 16 آبان 1395

    سلام من کارشناسی مترجمی پیام نور خوندم
    میخوام ارشد فراگیر روانشناسی عمومی شرکت کنم
    میخواستم بدونم اگه دکترا هم بخونم آیا میتونم پروانه کسب بگیرم؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 16 آبان 1395 :

    سلام
    اطلاعی نداریم.

  34. نویسنده دیدگاه : فردین - در تاریخ : 25 آبان 1395

    سلام ، لطفا اگه میشه به سوالم جواب بدید ، چون خیلی گیج شدم از جواب های متفاوت ، من دانشجو کارشناسی حقوق هستم ، ترم پنج، واحد بندرانزلی،بخاطر نقل مکانم به شهر کیش نمیتونم امتحانات پایان ترم رو تو دانشگاه انزلی بدم ، از دانشگاه پیام نور کیش سوال کردم ، گفتن رشته ی حقوق ندارن که بتونم انتقالی بگیرم ، ولی امتحانات پایان ترم رو میتونم اونجا تو کیش بدم ، آیا این صحت داره ؟ برای انجام اینکار چه پروسه ای رو باید طی کنم؟
    خواهش میکنم جواب بدید

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 26 آبان 1395 :

    سلام
    اگر کارشناسی هستید خیر . اگر ارشد هستید بله.

  35. نویسنده دیدگاه : مبینا - در تاریخ : 27 آبان 1395

    سلام
    ببخشید من باید کارت دانشجویی رو از سایت بگیرم و برام پست کنن یا میتونم برم دانشگاه حضوری بگیرم ؟
    و اینکه برای گرفتن کارت بصورت حضوری باید پولی بپردازم عین غیر حضوری یا نه؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 28 آبان 1395 :

    سلام
    باید برید و حضوری دریافت کنید.
    خیر نیاز به پرداخت وجهی نیست

  36. نویسنده دیدگاه : حقوق دان - در تاریخ : 1 آذر 1395

    سلام خسته نباشید اطلاعاتی درمورد زمان ثبتنام دکترا حقوق جزا و همچنین شرایط ثبتنام میخواستم سپاسگذارمم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 1 آذر 1395 :

    سلام
    ثبت نام دکتری در پیام نور فقط از طریق آزمون سراسری انجام می شود

  37. نویسنده دیدگاه : رحمتی - در تاریخ : 2 آذر 1395

    با سلام
    من در مورد کارشناسی ارشد در رشته فنی مهندسی( فناوری اطلاعات – مهندسی کامپیوتر) در دانشگاه پیام نور هیچ اطلاعی ندارم و به هیچ شکلی نمی خوام مجازی شرکت کنم لطفا با توجه به رشته ام راهنمایی بفرمائید آیا کلاس تشکیل می شود یا خیر ؟ و نحوه شرکت و آزمون و شروع کلاسها توضیح بفرمائید
    متشکرم

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 3 آذر 1395 :

    سلام
    حضور در کلاسهای پیام نور اختیاری می باشد بجز دروسی که واحد عملی دارد و دروسی که فاقد منبع می باشد.
    می توانید در آزمون فراگیر و یا ازمون سراسری شرکت کنید.

  38. نویسنده دیدگاه : امیر - در تاریخ : 4 آذر 1395

    سلام.بنده دانشگاه پیام نور مشغول به تحصیل هستم الان سه ترم متوال مشروط شدم الان از دانشگاه اخراج میشوم یا نه و میتونم ترم بعدی انتخاب واحد کنم یا نه.

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 4 آذر 1395 :

    سلام
    خیر
    پیام نور اخراجی به دلیل مشروطی ندارد

  39. نویسنده دیدگاه : بهار - در تاریخ : 8 آذر 1395

    من بهمن ماه 95فارغ التحصیل میشم میتونم برای ازمون ارشد فراگیر بهمن ماه شرکت کنم؟

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 9 آذر 1395 :

    اگر تا 30 بهمن فارغ التحصیل می شوید بله می توانید

  40. نویسنده دیدگاه : سمیه - در تاریخ : 10 آذر 1395

    سلام برای امتحانات پیام نور حتما باید از کتاب اصلی استفاده بشه یا راهنمای کتاب کافیه؟!

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 10 آذر 1395 :

    سلام
    کتاب اصلی

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top