چاپ خبر
نیمی از دانشجویان صبحانه نمی خوردند؛

جزئیات وضعیت سلامت دانشجویان/ وضعیت دختران نامطلوب تر از پسران

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با تشریح کارنامه سلامت جسم دانشجویان در سال تحصیلی 92 و 93 گفت: با بررسی وضعیت بیماری دانشجویان مشخص شد 7.9 درصد از دانشجویان خستگی مزمن داشتند که وضعیت دختران نامطلوب تر از پسران بود.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) به نقل از خبرگزاری مهر : دکتر حمید یعقوبی صبح امروز در دومین گردهمایی روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دانشگاه امیرکبیر، با ارائه عملکرد کارنامه سلامت جسمی دانشجویان در سال تحصیلی 92 و 93 ، ادامه داد: این گزارش با حضور بیش از 8 هزار و 500 دانشجوی جدیدالورود 74 دانشگاه انجام شده است.

یعقوبی در ادامه به آیتمهایی که برای کارنامه سلامت جسم دانشجویان به کار گرفته شده بود اشاره کرد و گفت:  یکی از این آیتم ها تحرک بدنی و ورزش است که دانشجویان پسر بر اساس این گزارش از وضعیت بهتری نسبت به دختران برخوردار بودند. تحرک دختران نسبت به پسران کمتر بود که لازم است مراکز بهداشتی دانشگاه ها در این زمینه برنامه های لازم را داشته باشند.

وی از دیگر آیتمهای کارنامه سالم جسم دانشجویان به وضعیت دندان و الگوی خواب آنها اشاره کرد و گفت: 40 درصد دانشجویان برنامه منظمی برای خواب ندارند و در این زمینه وضعیت پسران اندکی نامطلوب تر است. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به دانشجویان کارشناسی از وضعیت خواب بهتری برخوردارند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های زندگی امروز، زندگی با ابزاری مانند کامپیوتر است که در این زمینه دانشجویان تحصیلات تکمیلی نسبت به دیگر دانشجویان بیشتر از این ابزار استفاده می کنند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از دیگر آیتمهای این ارزیابی سلامت جسم به خوردن صبحانه اشاره کرد و گفت: نیمی از دانشجویان ما هر روز صبحانه نمی خورند به ویژه دانشجویان پسر، بر همین اساس از مسئولان مراکز بهداشت دانشگاه ها می خواهیم که وعده صبحانه را در دانشگاه ها جدی بگیرند.

وی به مصرف روزانه میوه و لبنیات اشاره کرد و گفت: در خصوص مصرف لبنیات دختران وضعیت بهتری دارند.

یعقوبی در ادامه به وضعیت بیماری دانشجویان اشاره کرد و گفت: در کارنامه سلامت وضعیت بیماری دانشجویان نیز ارزیابی شده است که بر این اساس 7.9 درصد از دانشجویان خستگی مزمن داشتند که در این زمینه نیز وضعیت دختران نامطلوب تر از پسران بود.

وی از دیگر آیتمها به دردهای استخوانی و اسکلتی اشاره کرد و گفت: دردهای استخوانی و اسکلتی در دختران بیش از پسران دانشجو است و همچنین دختران 6 تا 7 درصد بیشتر از پسران به ناراحتی های گوارشی دچار هستند. سردردهای دوره ای نیز در دختران دانشجو نسبت به پسران بیشتر است. همچنین کم خونی دختران بیش از پسران است.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از دیگر آیتمهای ارزیابی سلامت جسم دانشجویان به طبقه بندی توده بدنی بر حسب جنسیت اشاره کرد و گفت: یک سوم دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه چاقند یا اضافه وزن دارند. دو سوم دانشجویان ما دارای اندام متناسب هستند. 6.6 درصد دانشجویان ما دارای فشار خون، 15 درصد نیاز به چشم پزشک، 3.3 درصد وضعیت نامناسب بهداشت دندان و 7.6 مشکلات لثه دارند. 43.7 درصد این دانشجویان دندانهای پوسیده، 45.5 درصد دندانهای پر شده، 16.3 درصد دندانهای کشیده شده داشتند.

وی ادامه داد: بر اساس معایناتی که انجام شد 18 درصد این دانشجویان به پزشک ارجاع داده شدند که پزشک تشخیص داد که 60 درصد دانشجویانی که ارجاع داده شدند مشکل ندارند، تنها 8 درصد این دانشجویان نیاز به خدمات پزشکی دارند.

یعقوبی در ادامه به نکاتی در خصوص ساختار و نیروی انسانی مراکز بهداشت اشاره کرد و گفت: در 106 دانشگاه دولتی 71 مرکز بهداشت داریم که 38 مرکز بهداشت به صورت مستقل، 33 مرکز ادغام شده با  مرکز مشاوره و 35 دانشگاه بدون مرکز بهداشت هستند که البته دانشگاه های کوچک و مجتمع های آموزشی را شامل می شود. تقریباً تمام دانشگاه های بزرگ دارای مرکز بهداشت هستند.

وی در ادامه به راه اندازی اداره سلامت تندرستی در سال گذشته اشاره کرد و گفت:  این اداره سال گذشته راه اندازی شد و آیین نامه آن نیز به مراکز بهداشت و درمان ابلاغ شد که هدف آن حفظ تامین و ارتقای سطح سلامت و بهداشت است.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: در سال 91 از 39 دانشگاه در خصوص وضعیت نیروی انسانی آنها در مراکز بهداشت گزارش گرفتیم که بر اساس آن 28 دانشگاه حتی یک کارشناس بهداشت نداشتند که لازم است در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : 0022 - در تاریخ : 27 خرداد 1393

    باسلام
    ممکنه فراگیر کارشناسی دوباره برگزاربشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 خرداد 1393 :

    سلام
    فعلا که صبحتی از پذیرش در فراگیر کارشناسی نیست

  2. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 28 خرداد 1393

    امیدوارم موضوع سلامت دانشجوها در مورد دانشگاه پیام نور به طور خیلی جدی دنبال بشه چون سیستم این دانشگاه طوریه که دانشجو رو تو فشار بی دلیل مضاعفی قرار میده و سلامت روحی و جسمی دانشجو رو با خطر مواجه می کنه اقرار می کنم که فشار روحی که تو این دو سال دانشجویی پیام نور به من وارد شد رو هرگز در زندگیم تجربه نکردم علاوه بر اینکه شکل ستون فقرات و گردنم کمی نا متعادل شده و با مشکل بینایی ،دستگاه گوارش و قلب هم مواجه شدم

  3. نویسنده دیدگاه : غسان - در تاریخ : 28 خرداد 1393

    سلام پس چرا ما رو معاینه نکردن این آمار هارو از کجا آوردن

  4. نویسنده دیدگاه : رضوانی - در تاریخ : 28 خرداد 1393

    اگر این آمار رو دردانشگاه پیامنور میگرفتند آمار فجیعتری بود.دانشجوی پیام نوری به خاطر حجم امتحانها گاهی شبها حدود 2 ساعت میخوابه اونم با استرس….
    و در تکمیل حرف دوست ناشناسمون بگم بیش 90 در صد دانشجوی پیام نور طی ایام دانشجویی اش با یه بیماری جسمی متاسفانه دچار میشه اونم بخاطر حجم زیاد دروس این دانشگاه واسترس بیشتر آن است… فقط خدا صبرمون بده…

  5. نویسنده دیدگاه : زهرا - در تاریخ : 29 خرداد 1393

    سلام خسته نباشین….
    چند وقت پیش تو سیستم گلستان برای یکی از واحدای ازمایشگام اعتراضم رو ثبت کردم حالا توی اطلاعات جامع دانشجو نمره ی اون درسو به صورت زیر خط دار و به رنگ قرمز مشخص کرده حالا میخواستم ببینم شما اطلاعی راجع به اینکه قراره برام اصلاحش کنن یا نه دارین؟ وانکه اگه اعتراضم رو استاد قبول نکنه درسو برام حذف میکنن؟
    ممنون میشم از راهنمایی تون….

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 خرداد 1393 :

    سلام
    وقتی نمره رنگ قرمز دارد یعنی با کلیک بر روی آن نمره می توانید به نمره اعتراض کنید. پس بر روی نمره کلیک کنید و مجددا اعتراض خود را ثبت کنید

  6. نویسنده دیدگاه : زهرا - در تاریخ : 29 خرداد 1393

    وقتی روش کلیک میکنم جلوی رسیدگی استاد (خیر) زده و امکان ثبت دوباره وجود نداره…..البته اون درسو قبول شدما ولی نمره اش نمره واقعیم نیست.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 خرداد 1393 :

    چون شما قبلا درخواست اعتراض خود را ثبت کرده اید و هنوز استاد رسدیگی نکرده است و باید صبر کنید تا استادتان رسیدی و مشاهده کند

  7. نویسنده دیدگاه : amin - در تاریخ : 2 تیر 1393

    سلام خسته نباشید …هر بار ازتون سوالی میپرسم متاسفانه جواب نمیدید ولی خواهش میکنم به این سوالم جواب بدید …
    من دانشجوی دانشگاه تهرانم و ترم آینده بنا به دلایلی میخوام به مازندران (ساری) مهمانی بگیرم …
    و چون در پاییز یعنی نمیسال اول 93-94 مسابقات فوتسال کشوری داریم خواستم بدونم بنده از طرف کدام استان میتوانم در این مسابقات شرکت کنم ؟؟؟ خواهش میکنم جواب بدید ….

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 تیر 1393 :

    سلام
    اطلاعی نداریم این موضوع رو باید از امور فرهنگی مرکز اصلی خودتان پیگیری کنید

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top