اختصاصی پیام نورنا /

دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور بخوانند!! / قوانین و شرایط ترم آخر

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور حتما به کارشناس رشته خود مراجعه کنند / قوانین و شرایط دانشجویان ترم آخر

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : به دلیل حجم زیاد سوالات در مورد دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی و قوانین ترم آخر ، بر آن شدیم تا نکاتی را هرچند تکراری اما بسیار مهم رو مجددا یادآوری کنیم.


تعـــــاریـــــــف :

دانشجوی ترم آخر : دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور به فردی گفته می شود که حداکثر 24 واحد درسی برای فارغ التحصیلی داشته باشد.یعنی حتی اگر 25 واحد برای فارغ الحصیلی داشته باشید ، دانشجوی ترم آخر محسوب نمی شوید. این 24 واحد زمانی هست که تمام نمرات قبلی شما ثبت و تایید نهایی شده باشند.

معرفی به استاد : در صورتیکه دانشجو برای فراغت از تحصیل ، تنها دو درس نظری باقیمانده داشته باشد می تواند آن دو درس را بصورت معرفی به استاد بگذراند.


نکــــــات مهــــــــم :

1- دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور حتما قبل از انتخاب واحد آخرین ترم تحصیلی، به دانشگاه مراجعه و کارتکس رشته خود را تکمیل و از ترم آخر بودن خود اطمینان حاصل نمایند.لازمه ی ترم آخر بودن این کار بررسی تعداد واحد گذرانده و واحد باقی مانده می باشد – کارشناس رشته نیز باید بر اساس کاردکس ورودی شما ، واحد های شما را بررسی کرده و ترم آخر بودن شما در سیستم گلستان ثبت شود. (دقت کنید منظور از این موضوع فقط این هست که کارشناس رشته شما ، واحدهای شما را بررسی کند و در صورتی که مشکلی در واحدهای گذرانده شما هست ، به شما اعلام کند)

2- تاکید می شود دانشجویی ترم اخری محسوب می شود که 24 واحد درسی برای فارغ التحصیلی داشته باشد.

3- تمام دانشجویانی که ترم آخر هستند و حداکثر 24 واحد درسی برای فارغ التحصیلی دارند ، بدون در نظر گرفتن معدل نیمسال قبلی خود ، می توانند تا سقف حداکثر 24 واحد درسی اخذ کنند. (+بخشنامه)

4- همچنین دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور مجاز هستند بدون رعایت پیش نیازها و همنیاز ها دروس را اخذ کند و محدودیت در انتخاب دروس معارف برای دانشجویان ترم آخر اعمال نمی شود.

5 اگر دانشجویی به طور مثال 25 واحد درسی برای فارغ التحصیلی دارد ، دانشجوی ترم اخری محسوب نمی شود و نمی تواند مثلا 24 واحد اخذ کند و آن 1 واحد رو به صورت معرفی به استاد بگیرد. این دانشجویان باید بر اساس معدل ترم قبلی خود انتخاب واحد کنند و باید پیش نیاز ها نیز برای این دانشجویان رعایت شد.

6- به طور مثال اگر دانشجویی 25 واحد درسی برای فارغ التحصیلی دارد و معدل ترم قبل دانشجو از 17 بالاتر بود می توانید برای ترم بعد حداکثر 24 واحد درسی اخذ کنید و بعد از ثبت قطعی شدن نمرات این 24 واحد ، برای ان 1 واحد باقیمانده (که حتما باید تئوری باشد) معرفی به استاد بگیرد.

7- به طور مثال اگر دانشجویی 25 واحد درسی برای فارغ التحصیلی دارد و معدل ترم قبل دانشجو بین 12 تا 16.99 بود می تواند برای ترم بعد حداکثر 20 واحد درسی اخذ کند و اگر آن 6 واحد دیگر به صورت 2 درس تئوری بود ، بعد از ثبت قطعی شدن نمرات 20 واحد ، می توانید برای 2 درس باقیمانده (6 واحد) درخواست معرفی به استاد کند. و اگر ان 6 واحد باقیمانده بیشتر از 2 درس بود ، دانشجو یک ترم دیگر مهمان دانشگاه خواهد بود!!

8- دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور به محض اطلاع از آخرین نمره قبولی و حصول اطمینان از فارغ التحصیلی خود در اسرع وقت جهت پیگیری امور دانش آموختگی و تشکیل پرونده به امور فارغ التحصیلان دانشگاه مراجعه نمایند.

9- تاریخ فارغ التحصیلی دانشجو بر اساس قوانین جدید ، دقیقا تاریخ خواهد بود که اخرین نمره دانشجو در سیستم گلستان ثبت قطعی شود.

10- مدارک و مراحل لازم جهت انجام امور فارغ التحصیلی دانشجویان پیام نور را می توانید از اینجا مشاهده فرمایید.

11- از کلیه کارشناسان رشته و کابران ارشد کلیه مراکز و واحدهای پیام نور از اینکه همکاری لازم با دانشجو را در این زمینه انجام میدهند تشکر کنیم و امید است این همکاری کارشناسان و پیگیری خود دانشجو موجب شود حتی یک نفر نیز از تعلل در این زمینه متضرر نگردد. 


در همین رابطه بخوانید:

چرا دانشجویان ترم آخر باید به کارشناس رشته خود مراجعه کنند؟

لغو محدودیت اخذ دروس در ترم آخر برای دانشجویان دانشگاه پیام نور

قوانین و شرایط جدید تکدرس و معرفی به استاد دانشگاه پیام نور

مدارک و مراحل لازم جهت انجام امور فارغ التحصیلی دانشجویان پیام نور

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : ترم اخر - در تاریخ : 25 دی 1393

    ببخشید میشه این ترم 23 واحدو.
    17 واحد تا معمولی پاس کرد
    6 تا واحد معرفی به استاد(2تا درس)؟؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 دی 1393 :

    دوست عزیز در بالا توضیح داده شده!!

  2. نویسنده دیدگاه : رضا - در تاریخ : 25 دی 1393

    سلام قبلا سوال کردم پاسخی ندیدم ایا چنانچه ذر ارشد دانشجویی در درسی نمره ردی بگیرد ولی تلاش کند و نمره 16 بدست اورد نمره ردی در معدل کل تاثیر دارد ؟هرچند که در کارشناسی چنین نیست ا.مگرچه فرقی بین کارشناسی و کارشناسی ارشد است؟ (البته اگر مطلب صحیح است .) ارشد ورودی مهر 92

  3. نویسنده دیدگاه : عزیزی - در تاریخ : 25 دی 1393

    من الان 111 واحد پاس کردم اگر دوره کارشناسی 136 واحد باشه الان 25 واحدم مونده.ولی وقتی توی برنامه درسی نگا میکنم تعداد در سهایی که پاس نکردم 29 واحده

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 دی 1393 :

    دوره کارشناسی برای هر رشته ای تعداد واحدش متفاوت است و برای همه 136 واحد که نیست!!

  4. نویسنده دیدگاه : بهار - در تاریخ : 25 دی 1393

    سلام ببخشید مگه باید برا معرفی ب استاد معدل بالا 17 باشه؟//

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 دی 1393 :

    سلام
    خیر!!!

  5. نویسنده دیدگاه : نجفی - در تاریخ : 26 دی 1393

    سلام من برای ترم اخر20واحدم میمونه.حتماباید24واحدباش/؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 دی 1393 :

    سلام
    خیر کی گفته باید حتما 24 واحد باشه!!! شما اصلا 1 واحد داشته باشید هیچ مشکلی ندارد!!

  6. نویسنده دیدگاه : mona - در تاریخ : 26 دی 1393

    سلام
    من 23 واحد ترم بهبمن دارم
    ابا ترم بهمن طرح شهرسازی5 و پروزه نهایی باهم ارایه میشه؟

    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 دی 1393 :

    سلام
    مشخص نیست و ارائه دروس دست مرکزتان می باشد

  7. نویسنده دیدگاه : توحید - در تاریخ : 26 دی 1393

    سلام ببخشید مزاحم میشم دست شما درد نکنه.ولی تورو خدا یه راهی پیش پای من بزارین تا من معدلمو به 14 برسونم..چه راهی داره؟؟آیا میشه من چند تا واحد دیگه از درسهایی که پاس کردم ولی نمره پایین گرفتم رو بردارم؟یعنی یه ترم دیگه بردارم!!!!!!میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من هر طور شده باید معدلم رو به 14 برسونم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 دی 1393 :

    سلام
    هیچ راهی ندارد متاسفانه!! خیر نمی شود و اگر درسی رو هم بگیرید همان اولین نمره قبولی برای شما ثبت می شود و دومین نمره قبولی تاثیری ندارد

  8. نویسنده دیدگاه : mona - در تاریخ : 26 دی 1393

    خسته نباشید.
    حتی اگر ترم اخر باشیم طرح 5 و پروزه نهایی باهم اریه نمی شه ؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 دی 1393 :

    دوست عزیز گفتیم ارائه دروس دست مرکزتان هست!!

  9. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 26 دی 1393

    باسلام من این سوال رو از شما پرسیدم :سلام من ارشد می خونم ( ورودی ۸۹ ) این ترم همه ی درسام پاس شد اما معدلم زیر ۱۴ شده؛ جانباز هستم اوایل این ترم به مرکز خودمون و دانشگاه ( شهرک شهید محلاتی ) مراجعه کردم برای حذف دروس مردودی. گفتن فقط دو درس مردودی برای جانبازان حذف میشه اونهم به شرطی که نمره قبولی از درس مردودی ۱۴ باشه . اینهم لطف دانشگاه پیام نور به جانبازان. ( البته بعد از یک سال که درخواستم را ارائه دادم و کلی بی حرمتی و معطلی این جواب رو به من دادن ) آیا واقعا این حرفشون صحت داره؟ لطفا اگر اطلاعاتی دارید جانبازان را از اون مطلع کنید.
    شما اینگونه جواب دادید:

    سلام
    اصلا از این مورد که درسی برای جانبازان حذف می شود اطلاعی نداریم و اصلا همچین قانونی رو ندیدم!!! و در کل هم فکر نمیکنم همچین قانونی هم وجود داشته باشد!!!

    من از کاربران همیشگی شما هستم و همیشه هم جواب سوالامو گرفتم. اما شما این بار بدون تحقیق و تفحص جواب دادید و خیلی هم نیش دار و با علامات تعجب !!!! از شما بخاطر کار حرفه ای تان انتظار این است که جواب هاتون کارشناسی شده باشه، من دیشب بعد از ذرج سوال در سیستم شما در اینترنت خیلی جستجو کردم. جوابی که دانشگاه به من داده اند کاملا قانونی یافتم. اگر تمایل دارید تا درج کنم و آدرس بدم برای دانشجویان شاغل به تحصیل آزاده، جانباز با حداقل 25% جانبازی و همسرجانباز 50% و بالاتر ( رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد همه ی دانشگاه ها از جمله پیام نور ) . اگر خواستید تا درج کنم. لطفا کمی خونسرد باشید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 دی 1393 :

    سلام
    هیچ حرف نیش داری نزدیم دوست عزیز و فقط گقتیم که اطلاعی از این قانون نداریم. نمیتونیم دروغ بگیم که وقتی اطلاعی نداریم!!! اره ممنون میشیم لینک بدید تا ما هم از این قانون اطلاع داشته باشیم تا دوستان دیگری اگر پرسیدند اطلاع داشته باشیم

  10. نویسنده دیدگاه : توحید - در تاریخ : 26 دی 1393

    بازم شرمنده.من 7 واحد داشتم که الان 5 واحد رو با نمره خوبی قبول شدم.میتونم دو واحد دیگه رو بزارم واسه یه ترم دیگه که نمره اونم یه معدل حساب بشه که انشاله معدل کلمو ببره بالا؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 دی 1393 :

    بله می شود مشکلی ندارد

  11. نویسنده دیدگاه : توحید - در تاریخ : 26 دی 1393

    روش محاسبه معدل کل رو بهم یاد میدید؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 دی 1393 :

    مثل نیمسال ها محاسبه می شود با این تفاوت که:
    (تاثیر دروس مردودی در معدل)
    *ورودی های قبل از 86 : نمرات مردودی در معدل کل محاسبه نمی شود .
    *ورودی های 87 تا آخر 90 : فقط اولین نمره مردودی در معدل کل محاسبه می شود .
    *ورودی های 91 به بعد : در صورتی دانشجو درس مردودی را با نمره حداقل 14 بگذراند، نمره قبلی (مردودی) از کارنامه حذف و در معدل ترم و کل محاسبه نمی شود .

  12. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 26 دی 1393

    این چند آدرس رو برای بهره برداری دانشجویان آزاده، جانباز25% و بالاتر و همسر جانباز 50% و بالاتر لینک کردم . در آدرس اولی PDF خلاصه دستورالعمل های آموزش عالی برای همه ی دانشگاه ها آورده شده که من به دانشگاه پیام نور مراجعه کردم و در نامه من عنوان شده با توجه به جانبازی مطابق تبصره الحاقی به ماده 12 آیین نامه شماره 46/61193 مورخ 86/7/30 اقدام شود.
    در آدرس اولیبرای کارشناسی چنین اومده : تبصره 3 الحاقی به ماده 26 : نمرات مردودی سه درس دانشجویان شاغل به تحصیل آزاده، جانباز 25% و بالاتر و همسرجانباز50% و بالاتر از کارنامه تحصیلی حذف و در میانگین نمرات آنان محسوب نمی شود، مشروط بر اینکه نمرات هر یک از دروس مزبور پس از اخذ آنها و شرکت در امتحان های مربوطه کمتر از 12 نباشد.
    برای کارشناسی ارشد: تبصره الحاقی به ماده 12 : بجای سه درس به دو درس اشاره شده مشروط به اخذ نمره 14 ( در نامه ای که به من داده اند به این تبصره اشاره شده است ). از جوابگویی تان به سوالات سپاسگزارم . ولی بازهم تآکید دارم خونسردانه راهنمایی کنید، حتما مستحضرید که راهنمایی دانشجویان در این سردرگمی دانشگاه پیام نور حکم کیمیا داره و سرنوشت یک نفر رو با راهنمایی دقیقتان عوض میکنید، من شخصا هر جا گیر میکنم به سایت شما مراجعه می کنم و پاسخهام هم گرفتم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 دی 1393 :

    دوست عزیز همینجوری که اطلاع دارید قوانین و آیین نامه های دانشگاه پیام نور با سایر دانشگاه ها متفاوت است و دست هیات امنای دانشگاه هست که تصویب می شود!! این لینک هایی که شما دادید هیچکدام مربوط به دانشگاه پیام نور نبود!!

  13. نویسنده دیدگاه : سعید - در تاریخ : 26 دی 1393

    سلام من این ترم، ترم آخر ارشد هستم با توجه به اینکه نمرات دانشجویان ارشد گاهی بعد از حذف و اضافه اعلام میشه من می تونم اگه درسی رو پاس نکرده بودم بعد از حذف و اضافه به صورت دستی انتخاب واحد کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 دی 1393 :

    سلام
    نمرات دیگه نهایتا تا حذف و اضافه اعلام می شود و اگر مشکلی بود بعد در حذف و اضافه می توانید اصلاح کنید.
    بعد از حذف و اضافه خیر دیگر نمی توانید

  14. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 26 دی 1393

    سلام و ممنون
    من این ترم ترم آخرم بود و به کارشناس مراجعه نکردم و با احتسابات خودم فهمیدم ترم آخر هستم
    این که به کارشناس مراجعه مشکلی پیش میاد یا خیر؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 دی 1393 :

    سلام
    خیر هیچ مشکلی ندارد

  15. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 26 دی 1393

    نامه ای که به من دادن به همون تبصره الحاقی به ماده 12 اشاره شده که من هم در اون آدرس اولی دیدم . تاریخ مصوبه آیین نامه دانشگاه پیام نور هم 3 ماه بعد از مصوبه وزارت علومه ( سال 86 ) . به هر حال دانشجویان آزاده و جانباز خوبه در جریان باشند. از من که گذشت و خیر این آیین نامه شاملم نشد.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 دی 1393 :

    به هر حال ممنون از اطلاع شما.

  16. نویسنده دیدگاه : توحید - در تاریخ : 26 دی 1393

    سلام من جواب سوالمو نگرفتم منظورتون از فقط اولین نمره مردودی در معدل محاسبه میشه چیه؟یعنی چطوری؟میشه یه مثال بزنین!!!!!!!! 2- من ازتون پرسیدم که : من 7 واحد داشتم ک این ترم فعلا 5 واحد رو امتحان دادم و نمره خوبی گرفتم 2 واحد رو فردا امتحان دارم آیا میتونم امتحان ندم و بزارم واسه یه ترم دیگه یا معرفی به استاد بگیرم تا ازطریق نمره اون 2 واحد که یه معدل حساب میشه بتونم معدل کلمو ببرم بالا!!!!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 دی 1393 :

    سلام
    دوست عزیز این همه سوال کردید خوب حداقل بگید ورودی چه سال هستید!!!
    پاسخی دادیم واضح بود دیگه برای هر ورودی متفاوت است.

  17. نویسنده دیدگاه : مریم حسن پور - در تاریخ : 26 دی 1393

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی ترم اخر ارشد عسلویه هستم
    ایا قانون حذف نمره مردودی از معدل به شرط نمره بالای 14 شامل ما هم میشه
    توی دانشگاه عسلویه گفتند شامل ورودی های شما نمیشه
    اگه اینجوری تبعیض بزرگی هست من نمراتم رو بالای 16 پاس کردم با کجا باید تماس بگیرم

  18. نویسنده دیدگاه : حمید رضا n - در تاریخ : 26 دی 1393

    با سلام اگه کسی تمام نمرات رو پاس کنه اما معدلش بالای 12 نشه باید چکار کنه ؟ (کارشناسی- ورودی 90) درباره قانون 20 واحدلطفا توضیح بدید . ممنون وخسته نباشید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 دی 1393 :

    سلام
    به شما دروس جبرانی می دهند تا معدل خود را بالای 12 برسانید

  19. نویسنده دیدگاه : حمید رضا n - در تاریخ : 27 دی 1393

    سلام مجدد و خسته نباشید. ببخشید برای بالا بردن معدل به بالای 12 چه تعداد دروس جبرانی میدن ؟ 20 واحد اجباریه یا تعداد و نوع دروس دلخواه و انتخابی از طرف دانشجویه؟ میشه تابستون هم این کار رو کرد ؟ ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 دی 1393 :

    سلام
    خیر خود دانشگاه بهتون میده
    خیر در تابستان نمی شود

  20. نویسنده دیدگاه : پیمان - در تاریخ : 27 دی 1393

    سلام
    چنتا سوال داشتم
    1.معدل کلی که تو سایت گلستان زده درسته؟ دیگه ما حساب نکنیم دوباره؟
    2.مشروطی های پشت سر هم چه تاثیر منفی هایی داره بجز محدودیت 14واحد؟!مثلا 5ترم مشروطی تو مدرک تاثیر داره؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 دی 1393 :

    سلام
    1- بله درست هست البته در زمان فارغ التحصیلی ممکن است تغییراتی بنا به ورودی شما داشته باشد
    2- به جز همان محدودیت انتخاب واحد تاثیر دیگری ندارد

  21. نویسنده دیدگاه : مهران - در تاریخ : 27 دی 1393

    سلام .ممنون از سایت خوبتون.من درسم تمومه ترم قبل تفسیر قرانو افتادم این ترم به جاش نهج البلاغه پاس کردم ایا مشکلی داره؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 دی 1393 :

    سلام
    بله. همان درسی که افتاده رو باید اخذ کنید!!

  22. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 27 دی 1393

    باعرض سلام خدمت شما من دانشجوی ترم 7کارشناسی حقوق دانشگاه پیام نورهستم این ترم اخرم بود در درس زبان افتادم ایاباید بمونم برای ترم بعد یابعد از امتحانات میتوانم ارجاع به استادکنم و یک سوال دیگر تاریخ حذف اضافه چه زمانی هست ایاامکان داردکه سایت دانشگاه پیام نور دوباره باز شودباتشکراززحمات شما

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 دی 1393 :

    سلام
    بعد از ثبت نهایی شدن تمام نمراتتان می توانید درس باقیمانده را به صورت معرفی به استاد اخذش کنید

  23. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 28 دی 1393

    سلام
    من ترم آخر هستم و پروژه مو هنوز تحویل ندادم
    با توجه به اینکه اگر تا پایان انتخاب واحد پروژه رو تحویل ندم باید دوباره به خاطر این چهار واحد انتخاب واحد کنم و پروژه رو بردارم مى تونم تا زمان حذف و اضافه انتخاب واحد نکنم و پروژه رو تا اون موقع تحویل بدم و دیگه نیازى به انتخاب واحد دوباره نباشه؟
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 دی 1393 :

    سلام
    خیر اگر این نیمسال اخذ کرده اید احتیاجی به اخذ و انتخاب واحد مجددش در نیمسال بعدی ندارید

  24. نویسنده دیدگاه : اقچه بی بی محمدی - در تاریخ : 29 دی 1393

    با سلام به همه عزیزانی که با تمام توان در راهنمایی دانشجویان وحل دغدغه انها زحمت میکشند .من خانوم محمدی کارشناس ارشد زبان وادبیات فارسی هستم .از شما سوالی داشتم .اگه شش واحد از درسام مانده باشد قوانین و شرایط ترم اخریها را دارم ایا می توانم این دروس را به صورت معرفی به استاد بگیرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 دی 1393 :

    سلام
    بله می توانید اگر شرایط معرفی به استاد رو دارید

  25. نویسنده دیدگاه : bahram - در تاریخ : 29 دی 1393

    سلام خسته نباشید.ببخشید میخواستم ببینم ایا در تابستان پروژه و کاراموزی رو ارائه میدن یا نه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 دی 1393 :

    سلام
    ترم پیش ارائه داده بودند. برای ترم بعد مشخص نیست!!

  26. نویسنده دیدگاه : مجتبی - در تاریخ : 29 دی 1393

    کل واحد برای رشته مدیریت بازرگانی چند تاست؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 دی 1393 :

    مراجعه کنید به لیست ارائه دروس رشتتون

  27. نویسنده دیدگاه : کامیار - در تاریخ : 30 دی 1393

    سلام پشتیبان عزیز
    من 26 واحدم مونده این ترم میتونم بیست چهار واحد بردارم و سه واحد دیگه معرفی به استاد بگیرم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 دی 1393 :

    سلام
    اگر معدل نیمسال قبل شما بالای 17 می باشد می توانید 24 واحد اخذ کنید در غیر اینصورت خیر نمی توانید

  28. نویسنده دیدگاه : خدیجه محمدی - در تاریخ : 1 بهمن 1393

    با سلام من 24 واحد داشتم و ترم پیش برداشتم.و شهریه ام 650 تومن شده.و الان توان پرداختشو ندارم. از کجا بدونم همه واحدام پاس شده یا نه.؟؟؟؟؟همون 24 واحد منظو رمه…

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1393 :

    سلام
    به مرکزتان مراجعه کنید تا اگر نمرات شما اعلام شده به شما بگن که اگر درسی رو نمره ردی نگرفته اید برای فارغ التحصیلی اقدام کنید/

  29. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 1 بهمن 1393

    باسلام
    میشه بگید برای ارشدها قانون ترم آخری چه جوری است؟
    من 18 واحدم مونده که 8 واحدش درس تخصصی است .و10 واحدش متاسفانه جزو دروس جبرانی استوبا این حساب آیا من می تونم این ترم همه درسها را بردارم؟ممنون میشم اگه راهنماییم بکنید.باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1393 :

    سلام
    خیر دوست عزیز. داکثر واحد قابل اخذ در ارشد 14 واحد درسی هست کلا!!

  30. نویسنده دیدگاه : سارا - در تاریخ : 1 بهمن 1393

    سلام خسته نباشید
    من ترم آخرم استاد نمره عملی شنا 1نمره نداده میتونم شنا 2 انتخاب واحد کنم
    خواهش میکنم راهنمایم کنید از هر کس که می پرسم نمی دونند
    خواهش میکنم نمی دونم چه کار کنم .

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1393 :

    سلام
    اگر شنا 1 پیش نیاز شنا 2 هست تا زمانی که نمره ان ثبت نشود نمی توانید و خطای پیش نیاز می دهد

  31. نویسنده دیدگاه : نازی - در تاریخ : 1 بهمن 1393

    سلام دانشجوی ارشدم 4 ترم مشروط شدم ایا منو اخراج میکنن

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 بهمن 1393 :

    سلام
    خیر پیام نور اخراجی به دلیل مشروطی ندارد

  32. نویسنده دیدگاه : مصطفی - در تاریخ : 2 بهمن 1393

    سلام.من دانشجویی رشته جسابداری ورودی90هستم.27واحد درسی باقی مونده که تموم کنم.میشه 24 واحد بدون رعایت بیشنیاز بهم بدن 3واحدم معرفی به استاد بگیرم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 بهمن 1393 :

    سلام
    دوست عزیز توضیحات خبر بالا رو مطالعه فرمایید!!

  33. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 2 بهمن 1393

    سلام من دانشجوی کارشناسی ارشد راه هستم واین ترم فقط پایا نا مه دارم ایا شهریه ثابت را باید کامل پرداخت کنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 بهمن 1393 :

    سلام
    بله

  34. نویسنده دیدگاه : mina - در تاریخ : 2 بهمن 1393

    سلام خسته نباشید من این ترم ترم اخرم بود نمره هامم همه تایید شده مدرکمو باید از کارشناس رشته بگیرم؟؟؟مرسی ازجوابتون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 بهمن 1393 :

    سلام
    باید برید کارهای فارغ التحصیلیتون ر انجام بدید دوست عزیز!! تا گرفتن گواهی موقت یک 3 الی 4 ماهی زمان میبرد!!

  35. نویسنده دیدگاه : حیدری - در تاریخ : 2 بهمن 1393

    سلام آیا اشکالی دارد بنده که دانشجوی ترم آخر هستم.(هنوز نتیجه ی تشریحی نیامده ولی مطمئنم قبول میشم).
    حالاطوری هست تا زمان حذف واضافه که درسیستم ثبت میشه ترم آخرم، انتخاب واحداصلا نکنم وبزارم زمان حذف واضافه انتخاب واحد بکنم؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 بهمن 1393 :

    سلام
    بله در حذف و اضافه می توانید مشکلی ندارد

  36. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 2 بهمن 1393

    سلام
    من 25واحد از درسم باقی مونده واین ترم جدید ترم هشتم بنده هست
    با توجه به مطلبی که بالا خوندم ی سوال برام پیش اومد
    اینکه بنده در صورت اینکه 6واحد برای تابستون معرفی به استاد بگیرم دانشجوی ترم آخر محسوب میشم
    لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 بهمن 1393 :

    سلام
    خیر الان ترم اخری محسوب نمی شود و رعایت پیش نیازها و سقف واحدها الزامی می باشد

  37. نویسنده دیدگاه : سهیلا - در تاریخ : 2 بهمن 1393

    سلام و عرض ادب.من دانشجوی رشته حسابداری هستم.27واحد درسی باقی مونده تا درسم تموم بشه.میخاستم بدونم تا سقف 24واحد بهم میدن که 3واحدم معرفی به استاد بگیرم.باتوجه به اینکه 2تا از درسام پیشنیازن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خیلی ممنون.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 بهمن 1393 :

    دوست عزیز توضیحات خبر بالا رو مطالعه فرمایید!!

  38. نویسنده دیدگاه : سپنتا - در تاریخ : 2 بهمن 1393

    سلام
    دانشجوی ترم آخر کارشناسی بودم یک درسم رو ب امتحان نرسیدم،این درس خودخوان هس،شرایط شهریه چطور میشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 بهمن 1393 :

    سلام
    باید به صورت معرفی به استاد اخذش کنید

  39. نویسنده دیدگاه : ناجی - در تاریخ : 2 بهمن 1393

    با سلام خدمت پشتیبان
    من ترم آخری هستم وتا فارغ التحصیل شدن 20 واحد دارم امروز نوبت انتخاب واحدم بود ولی سه تا از دروس خطا زد مبنی بر اینکه پیش نیاز رعایت نشده. الان باید چکار کنم به دانشگاه مراجعه کنم یا تا زمان حذف و اضافه صبرکنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 بهمن 1393 :

    سلام
    به کارشناس رشتتون مراجعه کنید تا محدودیت اخذ دروس رو بدون رعایت پیش نیاز برای شما بردارند.

  40. نویسنده دیدگاه : حیدر - در تاریخ : 2 بهمن 1393

    سلام
    چرا جواب سوالات من را نمی دین
    من ورودی 87هستم معافیت تحصیلی من در 30بهمن ماه 93در این ترم هم از کل واحدهام یک درس 2واحدی بنام ایین زندگی که این ترم داشتم متاسفانه در امتحان پایان ترم غایب بودم
    حالا این درس رو برا معرفی به استاد میدن اگه بدن امتحانش چه تاریخی هست
    دوما معافیت تحصیلیم با درخواست سنواتی که داشتم هست تا اخر بهمن 93حالا باز هم دوباره تقاضای معافیت تحصیلی برام میشه یا نه
    باز هم میگم معافیت تحصیلی بنده تا30

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 بهمن 1393 :

    سلام
    زمان و تاریخ آزمون معرفی به استاد دست مرکزتان می باشد.
    احتمالا مشکلی نباشد.

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top