اختصاصی پیام نورنا /

دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور بخوانند!! / قوانین و شرایط ترم آخر

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور حتما به کارشناس رشته خود مراجعه کنند / قوانین و شرایط دانشجویان ترم آخر

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : به دلیل حجم زیاد سوالات در مورد دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی و قوانین ترم آخر ، بر آن شدیم تا نکاتی را هرچند تکراری اما بسیار مهم رو مجددا یادآوری کنیم.


تعـــــاریـــــــف :

دانشجوی ترم آخر : دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور به فردی گفته می شود که حداکثر 24 واحد درسی برای فارغ التحصیلی داشته باشد.یعنی حتی اگر 25 واحد برای فارغ الحصیلی داشته باشید ، دانشجوی ترم آخر محسوب نمی شوید. این 24 واحد زمانی هست که تمام نمرات قبلی شما ثبت و تایید نهایی شده باشند.

معرفی به استاد : در صورتیکه دانشجو برای فراغت از تحصیل ، تنها دو درس نظری باقیمانده داشته باشد می تواند آن دو درس را بصورت معرفی به استاد بگذراند.


نکــــــات مهــــــــم :

1- دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور حتما قبل از انتخاب واحد آخرین ترم تحصیلی، به دانشگاه مراجعه و کارتکس رشته خود را تکمیل و از ترم آخر بودن خود اطمینان حاصل نمایند.لازمه ی ترم آخر بودن این کار بررسی تعداد واحد گذرانده و واحد باقی مانده می باشد – کارشناس رشته نیز باید بر اساس کاردکس ورودی شما ، واحد های شما را بررسی کرده و ترم آخر بودن شما در سیستم گلستان ثبت شود. (دقت کنید منظور از این موضوع فقط این هست که کارشناس رشته شما ، واحدهای شما را بررسی کند و در صورتی که مشکلی در واحدهای گذرانده شما هست ، به شما اعلام کند)

2- تاکید می شود دانشجویی ترم اخری محسوب می شود که 24 واحد درسی برای فارغ التحصیلی داشته باشد.

3- تمام دانشجویانی که ترم آخر هستند و حداکثر 24 واحد درسی برای فارغ التحصیلی دارند ، بدون در نظر گرفتن معدل نیمسال قبلی خود ، می توانند تا سقف حداکثر 24 واحد درسی اخذ کنند. (+بخشنامه)

4- همچنین دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور مجاز هستند بدون رعایت پیش نیازها و همنیاز ها دروس را اخذ کند و محدودیت در انتخاب دروس معارف برای دانشجویان ترم آخر اعمال نمی شود.

5 اگر دانشجویی به طور مثال 25 واحد درسی برای فارغ التحصیلی دارد ، دانشجوی ترم اخری محسوب نمی شود و نمی تواند مثلا 24 واحد اخذ کند و آن 1 واحد رو به صورت معرفی به استاد بگیرد. این دانشجویان باید بر اساس معدل ترم قبلی خود انتخاب واحد کنند و باید پیش نیاز ها نیز برای این دانشجویان رعایت شد.

6- به طور مثال اگر دانشجویی 25 واحد درسی برای فارغ التحصیلی دارد و معدل ترم قبل دانشجو از 17 بالاتر بود می توانید برای ترم بعد حداکثر 24 واحد درسی اخذ کنید و بعد از ثبت قطعی شدن نمرات این 24 واحد ، برای ان 1 واحد باقیمانده (که حتما باید تئوری باشد) معرفی به استاد بگیرد.

7- به طور مثال اگر دانشجویی 25 واحد درسی برای فارغ التحصیلی دارد و معدل ترم قبل دانشجو بین 12 تا 16.99 بود می تواند برای ترم بعد حداکثر 20 واحد درسی اخذ کند و اگر آن 6 واحد دیگر به صورت 2 درس تئوری بود ، بعد از ثبت قطعی شدن نمرات 20 واحد ، می توانید برای 2 درس باقیمانده (6 واحد) درخواست معرفی به استاد کند. و اگر ان 6 واحد باقیمانده بیشتر از 2 درس بود ، دانشجو یک ترم دیگر مهمان دانشگاه خواهد بود!!

8- دانشجویان ترم آخر دانشگاه پیام نور به محض اطلاع از آخرین نمره قبولی و حصول اطمینان از فارغ التحصیلی خود در اسرع وقت جهت پیگیری امور دانش آموختگی و تشکیل پرونده به امور فارغ التحصیلان دانشگاه مراجعه نمایند.

9- تاریخ فارغ التحصیلی دانشجو بر اساس قوانین جدید ، دقیقا تاریخ خواهد بود که اخرین نمره دانشجو در سیستم گلستان ثبت قطعی شود.

10- مدارک و مراحل لازم جهت انجام امور فارغ التحصیلی دانشجویان پیام نور را می توانید از اینجا مشاهده فرمایید.

11- از کلیه کارشناسان رشته و کابران ارشد کلیه مراکز و واحدهای پیام نور از اینکه همکاری لازم با دانشجو را در این زمینه انجام میدهند تشکر کنیم و امید است این همکاری کارشناسان و پیگیری خود دانشجو موجب شود حتی یک نفر نیز از تعلل در این زمینه متضرر نگردد. 


در همین رابطه بخوانید:

چرا دانشجویان ترم آخر باید به کارشناس رشته خود مراجعه کنند؟

لغو محدودیت اخذ دروس در ترم آخر برای دانشجویان دانشگاه پیام نور

قوانین و شرایط جدید تکدرس و معرفی به استاد دانشگاه پیام نور

مدارک و مراحل لازم جهت انجام امور فارغ التحصیلی دانشجویان پیام نور

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 3 بهمن 1393

    با سلام من 2 درس از کل واحدام مونده که 5 واحد نظری است ولی موقع انتخاب واحد یکی از درسا در لیست دروس نبود و درس دیگر نیز با توجه به انتخاب 8 واحد به عنوان حداقل واحد قبول نشد من چه کار باید بکنم ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1393 :

    سلام
    اگر درساتون کلا نظری هست به مرکزتان مراجعه کنید و به صورت معرفی به استاد اخذ کنید

  2. نویسنده دیدگاه : نگین - در تاریخ : 3 بهمن 1393

    سلام من فقط 22 واحدم مونده که تموم شده از تاریخ 2 بهمن انتخاب واحدم شروع میشد همون روز شهریه را پرداخت کردم و تا شب مبلغ بدهیم صفر شد اما از دیشب تا الان که میرم تو قسمت ثبت نام اصلی هیچ درسی توی لیست برام نمیاد!!!!!هیچ درسی وجود نداره که انتخاب کنم. در ضمن 1 بهمن به کارشتاس رشته اعلام کردم که ترم آخرم و گفتن که در گلستان درج میکنن و میتونم کل 22 واحد را بردارم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1393 :

    سلام
    دوست عزیز به دلیبل ترافیک بالای سایت گلستان می باشد. در همان قسمت کمی صبر کنید تا جدل و لیست دروس ظاهر شود.

  3. نویسنده دیدگاه : mino - در تاریخ : 3 بهمن 1393

    باسلام
    من در نیمسال اول باتوجه به داشتن شرایط ترم اخر تمامی واحداهارو بدون رعایت پیش نیاز اخذکردم , ولی متأسفانه دو درس از درس های پیش نیاز رو افتادم , ایا امکان معرفی به استاد گرفتن این دو درس برای من هست . متشکرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1393 :

    سلام
    اگر دروس نظری هستند بله می توانید

  4. نویسنده دیدگاه : نگین - در تاریخ : 3 بهمن 1393

    من 5 دقیقه صبر کردم اما بازم هیچی نمیشه،خیلی ممنونم که انقد سریع پاسخ میدین و به فکر ما هستین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1393 :

    به دلیل ترافیک بالا می باشد. ساعاتی بعد مراجعه کنید

  5. نویسنده دیدگاه : نازی - در تاریخ : 3 بهمن 1393

    سلام من تکمیل ظرفیت ورودی مهرماه امسال قبول شدم که قرار شد ترم بهمن ثبت نام کنیم، الان ترم اول من هست ولی فقط درسای. جبرانی ودروس مربوط به دانشجوهای ترم دوم وچهارم هست!!! من رشته ریاضی هستم اگر این جور قرار بود باشه پذیرش ما رو برای سال آینده میذاشتن،درسای ریاضی احتیاج به کلاس داره والکترونیکی نمیشه برداشت! میشه راجع به درسای جبرانی توضیح بدید؟من میشه درس الزامی مشترک که برای گرایش تحقیق درعملیات ارایه نشده ولی برای ریاضی محض ارایه شده رو بر دارم؟ پیام نور رو بیشتر افراد شاغل میرن که بشه عصر یا پنج شنبه کلاس برن ولی روزای دیگه هفته صبح ها کلاس گذاشتن شیراز که کسیکه شاغل هست نمیشه بره،من الان فقط 4واحد میشه بردارم این ممکنه؟لطف کنید راهنماییم کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1393 :

    سلام
    دوست عزیز اگر درسی ارائه نشده است دست مرکزتان هست و باید از مرکزتان درخواست ارائه دروس مورد نظر خودتون رو بکنید.

  6. نویسنده دیدگاه : نگین - در تاریخ : 3 بهمن 1393

    کارهایی رو که شما گفتین انجام دادم من از دیشب دارم تلاش میکنم اما این مشکل حل نمیشه،خیلی هم استرس دارم چون ترم آخرم و تاحالا به این مشکلا تو انتخاب واحد برخورد نکرده بودم

  7. نویسنده دیدگاه : پشتیبان - در تاریخ : 3 بهمن 1393

    دوست عزیز جای نگرانی نیست. از سیستم دیگری با اینترنت دیگری استفاده کنید

  8. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 3 بهمن 1393

    سلام من ترم اخر هستم درس زبان انگلیسی 2 را که جبرانی هست 10 گرفته ام بقیه دروس را نمره گرفتم و فقط همین درس وضعیتش چگونه است یا باید معرفی به استاد بگیرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1393 :

    سلام
    اگر ارشد هستید و فقط همین 1 درس مانده بله باید به صورت معرفی هب استاد بگیرید

  9. نویسنده دیدگاه : m - در تاریخ : 3 بهمن 1393

    ۲ تا سوال
    پشتیبان جان به این حذفیات که داخل منابع هست چقد میشه اعتماد کرد
    سوال دومم اینه …من ترم اخر هستم و بعد از اون میخوام برم خدمت ایا دانشگاه به من مدرک یا نامه ای میده که من فارغ تحصیل شدم برای ارائه به نظام وظیفه یا نه؟؟؟؟نکته من بلافاصله میخوام برم خدمت

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1393 :

    کلا باید اعتماد کنید
    اگر کارهای فارغ التحصیلیتون رو انجام بدید بله به شما نامه ای داده می شود که نوشته شده پرونده شما در حال بررسی برای فارغ التحصیلی هست

  10. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 3 بهمن 1393

    سلام ببخشید مزاحمتون شدم ,من از طریق فراگیر کارشناسی مترجمی می خونم که زبان عمومی 3 واحدی رو جز موارد امتحان ورودی گذروندم که جز چارتم نیست می خواستم ببینم این درس هم جز واحدهامه ومن 140 واحدی میشم وتمام دروس چارتو باید پاس کنم یا نمرش به جای درسی دیگر ی حساب می شود

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1393 :

    سلام
    اگر در لیست ارائه دروس رشتتون نیست خیر جز دروس گذرانده شما محاسبه نمی شود.

  11. نویسنده دیدگاه : m - در تاریخ : 3 بهمن 1393

    برای انجام کارهای فارغ تحصیلی حتما باید نمرها داخل ساعت تایید بشه یا وقتی نمره روی سایت گرفت میشه پیگیر کارهای فارغ تحصیلی بشم؟/؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 بهمن 1393 :

    بله باید تایید شده باشند

  12. نویسنده دیدگاه : زهرا - در تاریخ : 4 بهمن 1393

    با سلام خدمت پشتیبان محترم
    بنده دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و از بین دروسم فقط دو درس مانده که نمره اش وارد نشده است. یکی از آنها سمینار است که دو ترم برای ارائه زمان دارد از آنجا که من ترم پیش هر دو این دروس را انتخاب کرده ام آیا باز هم لازم است که شهریه ای به دانشگاه پرداخت کنم. آیا نیازی هست که برای اطمینان از کامل بودن دروسم با کارشناس رشته ام تماس بگیرم یا بررسی خودم کافی است؟
    ممنون از صبر و شکیبایی شما

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1393 :

    سلام
    بهتر است با کارشناس رشتتون در این مورد هماهنگ کنید که مشکلی نباشد

  13. نویسنده دیدگاه : ارشد۹۲ - در تاریخ : 4 بهمن 1393

    سلام ببخشید من این ترم باید پایان نامه بردارم امکانش هست اول شهریه ثابتو واریز کنم شهریه متغیر رو هم تا قبل از امتحانات ترم؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1393 :

    سلام
    بله می توانید مشکلی ندارد

  14. نویسنده دیدگاه : یوسفی - در تاریخ : 4 بهمن 1393

    با عرض سلام وخسته نباشید دانشجوی ترم آخر هستم نمره هام هنوز تایید نشده برای انجام کارهای فارغ الحصیلی باید مراجعه به کارشناس رشته کنم….

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1393 :

    سلام
    صبر کنید نمره های شما تایید شود و بعد مراجعه کنید

  15. نویسنده دیدگاه : حوريا - در تاریخ : 4 بهمن 1393

    سلام من ترم اخر کارشناسی ام و 17 واحد دارم.ساعت و تاریخ دو کتابم یکی و اخطار میده ایا از طریق مسیول رشته ام درست میشه و میشه هر دو رو بردارم.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1393 :

    سلام
    بله

  16. نویسنده دیدگاه : دانشجو ارشد - در تاریخ : 4 بهمن 1393

    سلام خسته نباشید ببخشید یه سوالی داشتم من بعد از اینکه موضوع پایان نامه رو انتخاب کردم باید فرم پروپوزالو پرکنم همراه با تاییدیه ایرانداک ببرم دانشگاه؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1393 :

    سلام
    فکر میکنم بله. با کارشناس رشتتون هماهنگ کنید.

  17. نویسنده دیدگاه : sara - در تاریخ : 4 بهمن 1393

    سلام
    من ترم اخر هستم ولی هنوز نمرات ترم قبل برام تو سایت زده نشده

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1393 :

    سلام
    مرکزتان باید تایید کند

  18. نویسنده دیدگاه : sara - در تاریخ : 4 بهمن 1393

    فقط 7 واحد از درسم مونده که تربیت بدنی 2 هم جز اوناست ولی ارایه نشده چکار کنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1393 :

    مرکزتان ارائه نداده. البته اسم تربیت بدنی ها تغییر کرده
    تربیت بدنی 1 شده تربیت بدنی
    تربیت بدنی 2 شده ورزش 1

  19. نویسنده دیدگاه : sara - در تاریخ : 4 بهمن 1393

    بله همون ورزش 1 ارایه نشده میخواستم بدونم اگه این ترم کلا ارایه نشه باید چکار کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1393 :

    باید به مرکزتان درخواست دهید تا اگر موافقت کردند ارائه دهند

  20. نویسنده دیدگاه : رضا - در تاریخ : 4 بهمن 1393

    سلام خواهشا راهنمایی کنید.
    من ترم آخرم و 10 واحد اختیاری دارم.
    آیا مسوول رشته میتونه کاری کنه که 1 واحد اضافه تر بردارم؟
    یعنی سه تا 3 واحدی بردارم، یکی 2 واحدی؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1393 :

    سلام
    می تواند ولی باید واحد اضافه برندارید

  21. نویسنده دیدگاه : hossein - در تاریخ : 5 بهمن 1393

    سلام لطفا جواب بدید من 23 واحدم مونده ولی نمیخوام این ترم تموم میکنم میخوام 18 واحد این ترم بردارم 5 واحدم بگذارم بمونه واسه ترم بعد ایا مشکلی پیش نمیاد؟ چون نمیخوام معرفی به استاد بگیرم چون میخوام ترم بعد فارغ التحصیل شم (بهمن سال بعد), چون 5 واحدم میمونه معرفی به استاد اجباری میشه؟یا که نه میتونم مهرماه سال بعد برم اعلام کنم ترم اخرم و 5 واحدو بردارم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 بهمن 1393 :

    سلام
    خیر مشکلی ندارد.
    خیر هیچ اجباری برای معرفی به استاد نیست.

  22. نویسنده دیدگاه : hakim122 - در تاریخ : 5 بهمن 1393

    سلام میشه ترم تابستان زبان تخصصی 1 و 2 رو بدون رعایت پیش نیاز برداشت عمومی رو پاس کردم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 بهمن 1393 :

    سلام
    خیر نمی شود

  23. نویسنده دیدگاه : سیما - در تاریخ : 6 بهمن 1393

    سلام.من ترم آخر هستم و فقط 5 واحدم مونده.3واحد پایان نامه و2 واحد انقلاب اسلامی…معرفی ب استاد میدن دوتاشو؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 بهمن 1393 :

    سلام
    ارشد هستید !!! چون فقط ارشد ها پایان نامه دارند!! در ضمن دروس عملی هم معرفی به استاد نمی شود.

  24. نویسنده دیدگاه : مهدیه - در تاریخ : 6 بهمن 1393

    سلام من دانشجوی ارشد اموزش زبان انگلیسی ورودی فراگیر سال 88 هستم ودرسم 12 ترم طول کشید والان معدلم کلم 13/67شده ودو ترم هم جبران معدل گرفتم وتنها یک درس 13/32 دارم آیا برای ترم سیزده با جزسی قران و انتخاب دوباره این درس که 13/32 شدم معلم به 14 میرسه با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 بهمن 1393 :

    سلام
    مشخص نیست و امکان محاسبه هم نیست

  25. نویسنده دیدگاه : ابوالفضل رياحي - در تاریخ : 6 بهمن 1393

    سلام
    دیروز سوالی پرسیدم جواب که ندادین هیچ حذف هم شد.
    مجدداً می پرسم.
    ترم آخر معدل کلم به 12 نرسید یک ترم جبران معدل گرفتم بازم معدلم به 12 نرسید البته در دو درس نمرات قبلی بالاتر از نمره‌ی ترم جبرانی بود.
    1- آیا نمره‌ی قبلی که بالاتر بود لحاظ می‌شود که اگر لحاظ شود معدل کل بالای 12 می‌شود؟
    2- با توجه به کارشناسی ناپیوسته بودن امکان ترم دیگه جبرانی وجود دارد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 بهمن 1393 :

    سلام
    1- مشخص نیست و باید ببینید سیستم چه کدی رو برای اون نمرات اعمال میکند
    2- بستگی به تصمیم شواری آموزشی دارد که موافقت بکند یا خیر

  26. نویسنده دیدگاه : قادری - در تاریخ : 6 بهمن 1393

    سلام پشتیبان عزیز
    من کسری معدل داشتم هم ترم قبل و هم این ترم جبرانی بودم.
    یعنی از دروسی که قبلا پاس کردوم و زیر۱۴ بود انتخاب واحد کردم ترم قبل دودرس را مردود شدم واین ترم پاس کردم. حالا اون واحد ها بی تاثیر میشن ؟ یعنی مابین دونمره اول و آخر تاثیرش ۳ میشد.؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 بهمن 1393 :

    سلام
    مشخص نیست و باید ببینید سیستم چه کدی را برای آنها اعمال می کند.

  27. نویسنده دیدگاه : حسینی - در تاریخ : 7 بهمن 1393

    سلام و خسته نباشید
    نامه ای که دانشگاه قبل از صدور گواهی موقت میده آیا بعنوان مدرک تحصیلی قابل ارائه به ادارات و سازمانها هست و آیا تأئید یه تحصیلی برای ان صادر می گرده.تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 بهمن 1393 :

    سلام
    دیگه بستگی به ارگان مورد نظر دارد ولی خوب اره معتبر می باشد

  28. نویسنده دیدگاه : قزوین - در تاریخ : 7 بهمن 1393

    سلام خسته نباشید
    چرا به جای پاسخ . سوال رو حذف کردید
    تمام دانشجویانی که ترم آخر هستند و حداکثر 24 واحد درسی برای فارغ التحصیلی دارند ، بدون در نظر گرفتن معدل کل و معدل نیمسال قبلی خود ، می توانند تا سقف حداکثر 24 واحد درسی اخذ کنند. (+بخشنامه)
    من همین شرایط رو دارم آموزش میگه نه نمیشه باید معدل کل یا معدل ترم قبلت بالای 12 باشه
    لطفا پاسخ بدید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 بهمن 1393 :

    سلام
    مثل اینکه باید معدل کلتون بالای 12 باشد تا بتوانید اخذ کنید.
    در خبر بالا اصلاح کردیم

  29. نویسنده دیدگاه : FARZAD - در تاریخ : 7 بهمن 1393

    سلام ده واحد دیگه دارم ترم آخرمه الان به خاطر مشکل شهریه نمیتونم انتخابواحد کنم در زمان حذف اضافه میتونم انتخاب واحد کنم.یا نه ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 بهمن 1393 :

    سلام
    بله می توانید.

  30. نویسنده دیدگاه : سپهر - در تاریخ : 7 بهمن 1393

    با سلام، بنده با معدل 11.61 فارغ التحصیل شدم و دانشگاه گفت که فقط می توانی دریک ترم تحت عنوان ترمیم معدل 20 واحد برداری که اینکارو کردم ولی معدلم به 11.76 رسید حالا دانشگاه میگه کاری از دستمون برنمیاد یعنی مدرک فارغ التحصیلی نمیدن الان شنیدم یه قانونی جدیدا اومده که دروسی که نمره مردودی گرفتم کد 3 می زنن و اثرش از معدل برداشته میشه، آیا این درسته و من چیکار باید کنم الان؟ لطفا کمک کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 بهمن 1393 :

    سلام
    خیر همچین قانونی وجود ندارد!!
    شاید به شما دروس دیگر بدهند برای جبران معدل. اگر ندهد فقط به شما گواهی واحدهای گذرانده داده می شود

  31. نویسنده دیدگاه : قزوین - در تاریخ : 7 بهمن 1393

    ببخشید میگند که اگه معدل ترم قبل 12 هم باشه ومعدل کل مشروطی ….بازهم ترم آخری میشی ….بخشنامه گفته قبلی شمارو تایید میکنه واصلاحیه شما هم برخلاف بخشنامه وهم برخلاف گفته مسیول آموزش است …لطفا این مسیله رو پیگیری کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 بهمن 1393 :

    بر اساس بخشنامه اگر ترم قبل مشروط هم شده باشید ولی معدل کل شما بالای 12 باشد می توانید برای ترم اخر تا سقف 24 واحد درسی اخذ کنید.
    اگر این رو قبول نمیکنند بخشنامه رو پرینت بگیرید و بهشون نشون بدید شاید از بخشنامه اطلاعی ندارن!!

  32. نویسنده دیدگاه : قزوین - در تاریخ : 7 بهمن 1393

    لطفا میشه بفرمایید شرط معدل کل 12 در کجای آیین نامه آموزشی یا کجای بخشنامه است …
    درضمن جوابشون اینه که بهتره کمتر بردارید تا معدل برسونید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 بهمن 1393 :

    در ایین نامه رو نخوندیم ببینیم هست یا خیر ولی از اول این قانون بوده و هست

  33. نویسنده دیدگاه : قزوین - در تاریخ : 7 بهمن 1393

    صحبتی از معدل کل نشده و طبق قوانین قبلی باید معدل کل شما بالای 12 باشد تا بتوانید در ترم اخر حداکثر 24 واحد درسی اخذ کنید)
    تورو خدا بگید این قانون قبلی کجاست مگه نمیگه برای انتخاب واحد فقط معدل همان ترم مدنظره که اگه زیر 12 باشه 14 واحد واگه بالای 12 تا 17 باشه 20 واحد و……. کجا میگه معدل کل باید 12 باشه …ماده 18 آیین نامه روبخونید بهتره
    پشتیبان جان رسم اطلاع رسانی این نیست که شما طبق نظر مخاطبت بخشنامه رو دستکاری کنی ……

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 بهمن 1393 :

    سلام
    طبق نظر مخاطب نبوده و از قبل باید این اصلاح رو انجام میدیدم که فراموش کردیم.
    بله بر اساس نیمسال قبل باید انتخاب واحد کنید. اگر معدل نیمسال قبلتون بالای 17 هست می توانید تا 24 واحد درسی اخذ کنید

  34. نویسنده دیدگاه : قزوین - در تاریخ : 7 بهمن 1393

    پشتیبان جان من منظوری نداشتم اما جوابهاتون متناقضه
    مگه انتخاب واحد در هر ترم غیر اینه که به معدل نیمسال قبل مربوط میشه وهیچ ربطی به معدل کل نداره
    من هم آیین نامه وهم بخشنامه رو مطالعه کردم وتنها معدل کل برای ارایه مدرک در پایان دوره موثره
    لطف کنید منبعی وقانونی که باعث شد مطلب رو تغییر بدید وبگید که فراموش کرده بودید یعنی قانون فراموش شده را ..تا فکر ما هم خلاص بشه و دیگه پیگیری نکنیم خواهش میکنم …..

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 بهمن 1393 :

    ببینید دوست عزیز شما خودتون رو گیج کردید.
    در نیمسال های عادی انتخاب واحد بر اساس معدل نیمسال قبل می باشد.
    در ترم آخر که دانشجو حداکثر 24 واحد درسی برای فارغ التحصیلی داشته باشد می توانید 24 واحد رو بدون در نظر گرفتن معدل نیمسال قبل اخذ کند به شرط آنکه یا معدل کل دانشجو از 12 بیشتر باشد و یا معدل نیمسال قبل دانشجو از 17 بیشتر باشد

  35. نویسنده دیدگاه : shahin.d - در تاریخ : 8 بهمن 1393

    سلام بر پشتیبان گرامی
    من 19 واحد دارم تا فارغ التحصیلی!ترم آخرم
    کارموزی رو که صفر واحده دو ترم پیش گرفتم ولی هنوز مدارکشو ب دانشگاه تحویل ندادم تا چند روز دیگه هم کل نمرات تایید میشن! اگر طی این چند روز کاراموزی رو تحویل ندم تکلیفم چی میشه? اخه فقط دوترم فرصت بوده! الان وارد ترم سومش شدم! ولی هنوز نمرات کلا تایید نشدند! لطفا به من راهکار بدید!
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 بهمن 1393 :

    سلام
    سعی کنید تا هفته دیگر حتما مدارک رو تحویل تا نمره ثبت شود در غیراینصورت نمره 0 ثبت می شود و باید مجددا اخذش کنید.

  36. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 8 بهمن 1393

    دوست عزیز نمیدونم نظرم مشکلش چی بود جواب ندادی و حذفش هم کردید …
    دوست عزیز
    پروژم مونده بوده این ترم ترم اخرم هست
    هر چی انتخاب میکردم نمیشد میگفت ظرفیت پر شده هست
    حالا انتخاب واحد تموم شده است و من هنوز پروژه را انتخاب نکردم
    همراه دو درس دیگه که نمیدونم پاس میشه یا پاس نمیشه اخه هنوز نمراتش نیومده چون تشریحی بودن الان من باید چیکار کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 بهمن 1393 :

    دوست عزیز باید به مرکزتان درخواست افزایش ظرفیت درس مورد نظر رو بدید تا اگر موافقت شد برایتان افزایش دهند تا بتوانید انتخاب واحدش کنید

  37. نویسنده دیدگاه : کاوه - در تاریخ : 8 بهمن 1393

    تسلام
    حول اندیشه های سیاسی چیه پشتیبان عزیز کارتکس گرفتم توش است باید پر کنم من نمیدونم منظورش چه درسی هست ؟
    اصن نداریم رشتمون ؟

    بعد
    پشتیبان عزیز کنار نمره ها در چارت ی چیزی هست به اسم امتیاز این امتیاز چیست ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 بهمن 1393 :

    سلام
    اطلاعی نداریم از کارشناس رشتتون بپرسید.
    نیاز نیست و فقط نمره رو بذارید

  38. نویسنده دیدگاه : افسانه - در تاریخ : 8 بهمن 1393

    سلام میخواستم بدونم اگه ی درسو اعتراض ب اشتباهی سوالاتش نزنم و دوستان هم رشته خودم ب این درس اعتراض بزنن بعد از رسیدگی ب اعتراض در نمره من هم اصلاحی صورت میگره یا باید خودمم اعتراض میزدم؟ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 بهمن 1393 :

    سلام
    اصلاح برای همه صورت میگیرد

  39. نویسنده دیدگاه : مهدیه - در تاریخ : 8 بهمن 1393

    سلام من دانشجوی ارشد ورودی فراگیر سال 88 هستم بع د ده ترم معل کلم 13/22 شد ویک ترم دیگه 13 واحد جبران معدل گرفتم و معدل کلم13/67 شد و دوباره ترمی که گدشت ینج واحد دیگه از همان واحدهایییکه برای جبران معدل گرفتم باز معدلم 13/67 شد در حالیکه من نمیدونستم که دروس جبران معدل رو فقط یک بار میشه برداشت در حال حاضر سنواتم تمام شده ویک ترم فقط باقی مونده وهیچ درسی ندارم به نظر شما راهی دیگه هست برای جبران معدل یا از دانشگاه اخراج میشم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 بهمن 1393 :

    سلام
    به مرکزتان مراجعه کنید تا برای شما تصمیم گیری کنند.

  40. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 8 بهمن 1393

    سلام اگه معدل کل هم زیر12 باشدبازم میشه 24 واحد گرفت؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 بهمن 1393 :

    سلام
    خیر باید معل بالای 12 باشد و یا معدل ترمی قبل بالای 17 باشد

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top