چاپ خبر
سرپرست دانشگاه پیام نور عنوان کرد؛

تکذیب لغو قرارداد اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : سرپرست دانشگاه پیام نور با اشاره به خبر لغو قرارداد تعدادی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه گفت: هیچگونه لغو قراردادی صورت نگرفته و من این خبر را تکذیب می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – محمدعلی سرلک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت کارکنان قراردادی مشخص است و قرارداد این افراد یکساله است. من مسئله لغو قراردادها را تکذیب می‌کنم زیرا تا پایان بهمن ماه با همه افراد قرارداد امضا کرده ایم و اینکه همکاری افراد با دانشگاه ادامه پیدا کند یا خیر هر سال بر مبنای معیارهای علمی و پژوهشی مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مورد لغو قرارداد صورت نگرفته است افزود: اما اینکه افراد بعد از این قراردادهای یکساله برای تبدیل وضعیت پایدارتر باید به وزارت علوم مراجعه کرده و تابع شرایط و ضوابط آنها باشند. بنابراین افراد تا بهمن ماه فرصت دارند اگر در پرونده خود مشکلی دارند می توانند برای رفع نقص به هیئت جذب دانشگاه مراجعه کنند تا پرونده‌ای که به وزارت علوم ارسال می‌شود بدون نقص باشد تا وضعیت قرارداد این افراد پایدار تر شود.

سرپرست دانشگاه پیام نور به این سوال که پرونده افراد دارای چه مشکلی است پاسخ داد: مشکل خاصی نیست اما پرونده‌هایی که به وزارت علوم ارسال می‌شود باید تایید شده و در عرصه‌های علمی صلاحیت عمومی و غیره، کامل باشد.

سرلک با اشاره به اخباری مبنی بر لغو قرارداد 300 عضو هیئت علمی در دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: نمی‌دانم عدد 300 در کجا گفته شده است. دانشگاه پیام نور دارای حدود 2500 مربی و دستیار است که ساماندهی این افراد یکی از اهداف دانشگاه است و فقط 300 نفر مدنظر نیست.

وی با بیان اینکه ارتقای وضعیت علمی در دستور کار دانشگاه است گفت: اگر صلاحیت عمومی فردی تایید نشده است برای رفع آن باید پیگیری کند. ما به دنبال رفع مشکل این افراد هستیم و رایزنی‌هایی برای ساماندهی آن ها و رفع مشکل انجام داده‌ایم.

سرپرست دانشگاه پیام نور در پایان تاکید کرد: من نمی‌دانم عدد 300 از کجا آمده است اما همه افراد برای تبدیل وضعیت باید طبق ضوابط و مقررات نهادهای بالادستی از جمله وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی باشند.

دکتر محمدعلی سرلک همچنین در نشست خبری که صبح امروز در دانشگاه پیام نور برگزار شد با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور به دنبال کسب جایگاه خود به عنوان دانشگاه برتر در عرصه علم آموزش و پژوهش است، اظهار کرد: بر مبنای آخرین رتبه ISC دانشگاه پیام نور دارای رتبه یک کیفیت آموزشی و رتبه 10 پژوهشی کشور و همچنین جزو 10 دانشگاه برتر کشور است.

وی با بیان اینکه سیاست دانشگاه پیام نور امسال بر خلاف سالهای دیگر جذب رتبه‌های برتر کنکور است گفت: به همین دلیل امسال تسهیلاتی را برای رتبه‌های زیر 2000 قائل شدیم که کمک هزینه تحصیلی تا سقف شهریه، تفاهم با برخی از بانک ها برای ارائه انواع وام، تسهیلات خرید ماشین برای دانشجو، ارائه متون درسی به صورت رایگان، اجازه تحصیل همزمان در دو رشته، کمک هزینه سفر به عتبات، امکان انتقال به هر یک از مراکز و واحدها، امکان تغییر رشته در هر مقطعی از تحصیل، انتخاب محل آزمون در هر یک از واحدها، کمک هزینه سفرهای علمی و دانشجویی و غیره از جمله این تسهیلات است.

وی ادامه داد: همچنین با برخی از بانک ها صحبت کردیم تا به دانشجویان پیام نور کار دانشجویی ارائه دهد.

گسترش دانشگاه پیام نور در کشورهای فارسی زبان

سرپرست دانشگاه پیام نور در ادامه با بیان اینکه 54 درصد از ظرفیت کل کنکور از سوی سازمان سنجش در اختیار دانشگاه پیام نور قرار داده شده، گفت: دانشگاه پیام نور دارای بیش از 500 مرکز و واحد در اقصی نقاط کشور است. همچنین این دانشگاه بیش از 80 شعبه خارجی دارد که طبق رایزنی‌هایی که با وزارت علوم داشته‌ایم به دنبال تاسیس شعب دانشگاه پیام نور در قاره‌های هستیم.

سرلک ادامه داد: وزارت علوم از دانشگاه پیام نور درخواست کرده این دانشگاه در هر کشوری که فرد فارسی زبان وجود دارد، شعبه‌ای تاسیس کند. بنابراین برای حضور در کشورهای فارسی زبان برنامه جدی داریم.

رتبه برتر دانشگاه پیام نور در عرصه فرهنگی

وی با اشاره به آمار موجود در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی اظهار کرد: طبق آمار معاونت فرهنگی وزارت علوم، دانشگاه پیام نور رتبه برتر عرصه‌های فرهنگی و قرآنی در کشور را در اختیار دارد و این دانشگاه به کانونی برای فعالیت نخبگان علمی و فرهنگی تبدیل شده است که برگزاری جشنواره حرکت ، اعزام بزرگترین کاروان راهیان نور، برگزاری جشنواره قرآنی با بیش از 16 هزار شرکت کننده از جمله این فعالیت‌ها است.

سرپرست دانشگاه پیام نور با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی در دانشگاه پیام نور رعایت می‌شود، گفت: وجود مرکز در همه استان‌ها علاوه بر برقراری عدالت آموزشی، باعث شده خانواده‌ها بر فرزندان خود نظارت داشته باشند و دانشجویان کمتر مورد آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرند.

سرلک با بیان اینکه دانشگاه پیام نور یکی از کم هزینه ترین دانشگاه‌های کشور است اظهار کرد: شهریه دانشجویان ما در هر ترم 300 تا 350 هزار تومان است یعنی فردی که چهار سال در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کند حدود دو میلیون و 400 هزار تا دو میلیون و 500 هزارتومان شهریه پرداخت می‌کند.

احتمال حذف منابع درسی که دانشجویان در نیم ترم امتحان داده‌اند

وی در ادامه با بیان اینکه تمهیداتی برای کاهش حجم منابع درسی در نظر گرفته شده است توضیح داد: نمر اتی به میان ترم اختصاص داده می‌شود و این طرح که هرمطلبی که در میان ترم از دانشجویان امتحان گرفته می‌شود در امتحان آخر ترم حذف شود در دستور کار شورای این دانشگاه قرار گرفته است. البته شرکت در امتحان میان ترم همچنان اختیاری است.

احیای دوباره جذب دانشجو به صورت فراگیر

سرپرست دانشگاه پیام نور با بیان اینکه پذیرش دانشجو در این دانشگاه به سه شیوه صورت می‌گیرد، گفت: شیوه اول از طریق کنکور سراسری، شیوه دوم بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی و شیوه سوم به صورت فراگیر است. جذب دانشجو به صورت فراگیر در مقطع کارشناسی چند سال بود که حذف شده بود اما طبق رایزنی‌های صورت گرفته احتمال دوباره جذب دانشجو به صورت فراگیر در مقطع کارشناسی وجود دارد.

سرلک در ادامه در مورد آمار دانشجویان پیام نور اظهار کرد: در حال حاضر 720 هزار دانشجوی فعال در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند که حدود 2000 نفر آنها در مقطع دکترا، 45 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی هستند.

وی در ادامه در مورد بازنگری در رشته‌ها و ایجاد رشته‌های جدید توضیح داد: بازنگری رشته‌ها، راه اندازی رشته‌های میان رشته‌ای و رشته‌هایی که نیاز جامعه باشد در دستور کار است اما این امر باید مراحل خود را طی کند تا وارد دفترچه انتخاب رشته شود.

سرپرست دانشگاه پیام نور در مورد حذف برخی از رشته‌ها نیز اظهار کرد: سازمان سنجش رشته‌های کلیه مراکز و واحدهای پیام نور را بررسی می‌کند و چنانچه رشته‌ای جذابیت لازم را نداشته باشد حتما توسط سازمان سنجش حذف می‌شد. اگر متوجه شویم که واحدی نتوانسته است شرایط استاندارد مدنظر را کسب کند به آن واحد تذکر می‌دهیم اما هیچ مرکزی را تعطیل نمی‌کنیم. سرلک ادامه داد: دانشگاه پیام نور هم اکنون دارای 8777 رشته محل دارد.

راه اندازی دوره‌های مهارت اندوزی در دانشگاه پیام نور

سرپرست دانشگاه پیام نور در پایان از راه اندازی دوره‌های مهارت آموزی این دانشگاه خبر داد و گفت: بیش از 40 دوره مهارتی برای اولین بار در دانشگاه پیام نور طراحی شده و دانشجویان سراسر کشور را ترغیب کرده‌ایم که در این دوره‌ها شرکت کنند تا برای ورود به بازار کار آماده باشند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top