چاپ خبر
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد؛

اجرای طرح دانشگاه سالم در 60 واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ بخشنامه دانشگاه سالم خبر داد و گفت: طرح دانشگاه سالم مطالعه، جمع بندی و به دکتر میرزاده تقدیم شد. دکتر میرزاده این طرح را در هیئت رئیسه به بحث گذاشته و در نهایت بخشنامه دانشگاه سالم ابلاغ شد که طبق آن هر دانشگاه باید دارای یک مرکز درمانی مجهز به پزشک باشد تا دانشجویان و هیئت علمی بتوانند به آن مراجعه کنند. تاکنون 60 مرکز و واحد این درمانگاه را ایجاد کرده‌اند و دانشجویان، اعضای هیئت علمی و خانواده‌های آنها را چکاپ می کنند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر ابطحی در نشست معاونین و مدیر کل‌های حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است افزود: علوم پزشکی دانشگاه آزاد در حال حاضر دارای 15 دانشکده پزشکی و 5 دانشکده دندانپزشکی است و پنجمین دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه نیز روز یکشنبه با حضور وزیر بهداشت و توسط دکتر میرزاده در شهرستان بروجرد افتتاح می‌شود که یکی از بهترین دانشکده‌ها از نظر تجهیزات و امکانات است.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفی در کنار ارتقای کمی یکی از برنامه‌های دکتر میرزاده بوده است اظهار کرد: برای دستیابی به ارتقای کیفی باید هرم اعضای هیئت علمی ، فضای آموزشی و کیفیت آموزش اصلاح شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به روند جذب هیات علمی در این دانشگاه اظهار کرد: در حال حاضر 281 هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت هستند و بررسی 45 نفر از افرادی که برای جذب اقدام کرده‌اند در حال انجام است که احتمالا 20 نفر از این 45 نفر جذب می‌شوند و تعداد اعضای هیئت علمی در حوزه علوم پزشکی به 200 نفر می‌رسد.

ابطحی با تاکید بر اینکه فضای آموزشی باید متناسب با الزامات آموزشی باشد افزود: چهار بیمارستان که در تهران هستند نسبت به سال قبل ارتقاء یافته و تجهیز شده‌اند. همچنین بیمارستانی که در یزد تاسیس شده یکی از بهترین بیمارستان‌ها است که درآمدهای آن از هزینه‌هایش پیشی گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای ارتباط خوبی با وزارت بهداشت است، گفت: وزیر بهداشت نظر مساعدی نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی دارد و این دانشگاه سعی می‌کند قبل از اینکه وزارت بهداشت اخطاری در مورد رشته‌های پزشکی بدهد همه مشکلات را برطرف کند به همین دلیل به طور مکرر نحوه فعالیت رشته‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ابطحی با اشاره به اصلاح هرم هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اساتیدی که بازنشسته شده‌اند با بخشنامه‌ای که توسط دکتر میرزاده ابلاغ شده است می‌توانند برای فعالیت با عنوان هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند و قرارداد این افراد سالیانه تمدید می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند جذب هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی کوتاه شده است توضیح داد: از روزی که فردی برای هیئت علمی شدن اقدام می‌کند که پرونده‌اش کامل شود تا روزی که حکم این فرد با عنوان هیئت علمی صادر می‌شود تنها 143 روز طول می‌کشد که این نشان دهنده مدیریت چابک است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی یک بیمارستان در تبریز خبر داد و گفت: بیمارستانی که در تبریز راه اندازی می‌شود از مجهزترین بیمارستان‌ها است. همچنین در حال تاسیس بیمارستانی در کازرون هستیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به بحث شهریه واحدهای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد در دل واحدهای غیر پزشکی ایجاد شده‌اند و هزینه واحدهای پزشکی توسط واحدهای غیرپزشکی جبران می‌شود. هزینه تمام شده تحصیل یک دانشجوی پزشکی 17 الی 18 میلیون است اما ما 9 میلیون از دانشجویان دریافت می‌کنیم و باقی هزینه‌ها توسط واحدهای غیرپزشکی جبران می‌شود.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که اکنون وجود دارد این است که در گذشته صندلی‌های واحدهای غیرپزشکی خالی نبود و کمبود اعتبار وجود نداشت اما اکنون واحدهای غیر پزشکی هم با کمبود اعتبار مواجه شده‌اند. بنابراین عدم توازن بین هزینه‌ها و درآمدها یکی از مشکلات حوزه علوم پزشکی است.

وی از افتتاح دانشکده دندانپزشکی در بروجرد خبر داد و گفت: این دانشکده یکی از بهترین و مجهزترین دانشکده‌های دندانپزشکی است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به توافقات بین وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام دولتی توسط دانشگاه آزاد گفت: وزارت بهداشت با این پیشنهاد موافقت کرد اما قرار شد بیمارستانی را به دانشگاه آزاد واگذار کند که در برنامه‌های خود وزارت بهداشت گنجانده نشده باشد. قرار است اولین بیمارستان نیمه تمام دولتی که در سیرجان قرار دارد توسط دانشگاه آزاد تکمیل شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: سیرجان حدود 400 هزار نفر جمعیت دارد اما بیماران این شهر باید برای درمان به شهرهای اطراف بروند. بیمارستانی که در این شهر ساخته شده دارای 230 تخت بوده و 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و قرار شد از طریق BOT به دانشگاه آزاد واگذار شود. صورت جلسه این امر امضا شده و امیدواریم نهایی شود.

وی در مورد نحوه اداره بیمارستان‌های نیمه تمام دولتی که قرار است توسط دانشگاه آزاد تکمیل شوند توضیح داد: این بیمارستان‌ها مانند بخش خصوصی اداره می‌شود و هر بیمارستانی که به دانشگاه آزاد واگذار می‌شود دانشگاه آزاد تعهد می‌کند پولی که از مردم دریافت می‌کند بر اساس تعرفه دولتی حساب شود. اما بیمه‌ها بر اساس بخش خصوصی است.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به تجهیز امکانات رشته‌های پیراپزشکی اظهار کرد: به همه واحدهای پیراپزشکی تا بهمن ماه فرصت داده شده که چنانچه از نظر تجهیزات در وضعیت مناسبی نیستند خودشان را ارتقاء بخشند و واحدهایی که از نظر تجهیزات در وضعیت مناسبی نبودند اجازه پذیرش دانشجو در مهرماه جاری را ندارند. اگر این واحدها در شش ماهی که فرصت دارند بتوانند خودشان را تجهیز کنند اجازه پذیرش دانشجو به آنها داده می‌شود.

وی با اشاره به دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این دانشکده جزو دانشکده‌های برتر داروسازی است و تا کنون چند محصول به بازار عرضه کرده که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در مورد تعداد اعضای هیئت علمی در این دانشکده نیز اظهار کرد: تعداد اعضای هیئت علمی از حد مورد نیاز بالاتر است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top