چاپ خبر
میرزاده خبر داد؛

تصویب تراز مالی سال ۹۳ / میزان افزایش شهریه دانشجویان پزشکی

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : جلسه هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد به منظور بررسی و تصویب تراز مالی اعم از بودجه و عملکرد سال ۹۳ این دانشگاه عصر روز گذشته به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنای این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : مهر – رئیس دانشگاه آزاد درخصوص مصوبات این جلسه گفت: از مهمترین مصوبات این جلسه تصویب تراز صورتهای مالی در سال ۹۳ بود که طبق مصوبه هیات امنای مرکزی و آیین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه آزاد اسلامی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به تصویب هیات امنای مرکزی برسد.

وی افزود: براساس ارقام مهم بودجهای سال ۹۳، جمع کل منابع و مصارف درآمدهای دانشگاه نسبت به مصوبه، ۱۱۰ درصد تحقق یافته است و جمع کل منابع و مصارف حدود ۷ هزار میلیارد تومان بود.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه بیش از ۷۱ درصد درآمدهای دانشگاه صرف پرداخت حقوق و دستمزد شده است، گفت: از این میزان ۴۰ درصد متعلق به حقوق و دستمزد اعضای هیات علمی و ۳۱ درصد کارکنان بوده است، مجموع درآمدها و هزینه ها نشان می دهد ۲۵۲ واحد دانشگاه آزاد در سال ۹۳، داری رشد سود مناسب بوده اند.

میرزاده همچنین به آمار واحدهای زیان ده در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: از ۴۴۰ واحد دانشکاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۳، تعداد ۱۷۳ واحد همچنان زیان ده هستند که البته این آمار در سال ۹۲ بیش از ۲۳۵ واحد زیانده بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۳ توانست ۵۱۳ میلیارد تومان اندوخته داشته باشد که کل آن صرف سرمایه گذاری اعم از توسعه زیربنا، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، زیربناسازی برای مراکز رشد و شهرک های فناوری، سیستم اتوماسیون دانشگاه و امور عمرانی مربوط به طرح های تجمیع شده، بوده است.

کاهش ۱۰ درصدی وابستگی به شهریه دانشجویان

میرزاده با بیان اینکه وظایف محوله از سوی هیات امنا به دانشگاه به خوبی محقق شده است، گفت: این تکالیف شامل ارتقاء کیفیت و استاندارد آموزشی و پژوهشی، توسعه شرکت های دانش بنیان، گسترش تحصیلات تکمیلی، اصلاح و تقویت نسبت هرم هیات علمی، اجرای طرح های فرهنگی ماندگار، توسعه پزشکی و کاهش وابستگی مالی به شهریه به خوبی محقق شده است. به طوریکه برای اولین بار در تاریخ اقتصادی دانشگاه، میزان وابستگی به شهریه از ۱۰۰ درصد به ۹۰ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: در سال ۹۳، به میزان ۸۷۵ هزار متر مربع از طرح های عمرانی با اعتباری بالغ بر ۸۶۷ میلیارد تومان به منظور بهره برداری تکمیل شد و مقرر شده است ۱.۵ میلیون متر مربع باقی مانده نیز در سال ۹۴ و ۹۵ به اتمام برسد، همچنین مقرر شد؛ توسعه امور ارزشی و فرهنگی، توجه به امور رفاهی دانشجویان از قبیل تامین وام، تخفیف و تقسیط شهریه در سال ۹۴ همانند سال گذشته ادامه پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: خوشبختانه در سال ۹۳، بیش از ۹۰ درصد از اهداف کلی برنامه ۵ ساله توسعه دانشگاه محقق شد که در ۶۳ شاخص به اطلاع هیات امنای مرکزی دانشگاه رسید، همچنین در این جلسه بر ضرورت کاهش هزینه های جاری و صرفه جویی تاکید شد.

میرزاده با بیان اینکه میزان شهریه دریافتی در حوزه علوم پزشکی کمتر از ۵۰ درصد هزینه های این دوره را تامین می کند، افزود: با توجه به ضرورت توسعه حوزه پزشکی، هیأت امنای مرکزی مقرر کرد؛ برای دانشجویان موجود میزان شهریه همانند میزان افزایش سال قبل (۱۵درصد) و برای دانشجویان جدید الورود رشته های پزشکی، میزان شهریه ۴۰ درصد کمتر از شهریه پردیس های خودگردان دولتی پزشکی اعمال شود.

وی از تشکیل کمیته ای به منظور معرفی واحدهای نمونه خبر داد و افزود: در این جلسه از کلیه مجریان امور و مسئولین دانشگاه خواسته شد تا توجه بیشتری به بخش پژوهش و توسعه کیفی آموزش داشته و از استعدادهای برتر حمایت شود. همچنین به منظور تشویق واحدها، واحدهای نمونه ای که در امر توسعه پژوهش و آموزش تلاش بیشتری داشتند شناسایی و معرفی شوند.

رئیس دانشگاه آزاد به دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: از دیگر مصوبات این جلسه می توان به ادامه سیاست های جذب هیات علمی، توسعه تحصیلات تکمیلی، تاسیس مراکز پژوهشی جدید، راه اندازی پارک های علم و فناوری، افزایش تعاملات علمی بین المللی، اجرای طرح های فرهنگی ماندگار، گسترش توسعه کمی و کیفی مساجد، گسترش زبان و ادبیات فارسی، توسعه حوزه علوم پزشکی و اتمام طرح های عمرانی اشاره کرد.

اصلاح آیین نامه تشکیل شورای دانشگاه

وی افزود: آخرین مصوبه این جلسه هیأت امنای مرکزی، اصلاح آیین نامه تشکیل شورای دانشگاه بود که مقرر شد؛ تعداد اعضای حقیقی آن از ۵ نفر به ۱۰ نفر افزایش پیدا کند و همچنین از افراد با سابقه علمی و مدیریتی با حداقل درجه دانشیاری برای عضویت آنان در شورای دانشگاه استفاده شود.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان از حمایت های هیات امنای مرکزی در راستای توسعه کیفی و همه جانبه دانشگاه و همچنین حمایت رئیس جمهور در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دستاورد بزرگ در سطح ملی یاد کردند، تشکر و قدردانی کرد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top