چاپ خبر
مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد/

دستورالعمل اجرایی و شرایط جدید معرفی به استاد پیام نور

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دانشگاه پیام نور دستورالعمل اجرایی و قوانین جدید تکدرس و معرفی به استاد دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : شرایط جدید و دستورالعمل اجرایی نحوه ارائه دروس به صورت معرفی به استاد توسط سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور اعلام و ابلاغ شد.

این دستورالعمل بر اساس آیین نامه آموزشی دوره های کاردانی و کارشناسی و آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد، به منظور ایجاد وحدت رویه در ارائه درس، به صورت معرفی به استاد مصوب 20 تیرماه 1394 شورای آموزشی دانشگاه حسب بخشنامه شماره 3/30424/د مورخ 24 شهریوماه 1394 تهیه و تنظیم شده است و از سال تحصیلی 95-94 لازم الاجرا می باشد.

نکته 1 : پیشخوان خدمت در سیستم گلستان پیام نور برای ثبت درخواست معرفی به استاد در بازه زمانی اعلام شده در تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور (+اینجا) فعال و قابل ثبت می باشد. و در خارج از بازه زمانی اعلام شده قابل ثبت نمی باشد و غیرفعال است.

نکته 2 : بعد از ثبت درخواست خود از طریق پیشخوان خدمت حتما با کارشناس رشته خود برای تعیین زمان و نحوه برگزاری معرفی به استاد خود هماهنگ کنید.

ماده 1: دانشجوی دوره های کاردانی و کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) که برای فراغت از تحصیل تنها دو درس نظری باقیمانده داشته باشد، می تواند امتحان آن دو درس را خارج از تاریخ امتحانات اعلام شده در تقویم دانشگاهی از طریق معرفی به استاد بگذراند.

ماده 2: دانشجوی دوره کارشناسی ارشد اعم از شیوه آموزشی و شیوه پژوهشی، که برای فراغت از تحصیل تنها یک درس نظری اعم از؛ دروس باقیمانده سر فصل دوره، جبرانی کارشناسی و جبرانی میانگین داشته باشد (بجز دروس روش تحقیق و سمینار) می تواند آن درس را خارج از تاریخ امتحانات اعلام شده در تقویم دانشگاهی به صورت معرفی به استاد انتخاب و بگذراند. دانشجوی شیوه پژوهشی قبل از دفاع از پایان نامه مجاز به اخذ و گذراندن درس معرفی به استاد می باشد.

تبصره 1: ارائه دروس عملی، کارآموزی، کارورزی و پروژه به صورت معرفی به استاد در تمامی دوره های تحصیلی ممنوع می باشد.

تبصره 2: در صورتی که دانشجو درس نظری – عملی را الزاما در نیمسال آخر انتخاب و در بخش عملی آن، نمره قبولی کسب نماید و در بخش نظری نمره مردودی اخذ و یا غیبت کرده باشد، می تواند واحد نظری را به صورت معرفی به استاد (با رعایت مقررات ماده 1) اخذ و پس از کسب نمره قبولی، نمره عملی نیز ثبت شود.

تبصره 3: دانشجویان عزیزی که شرایط اعلام شده را دارند باید در زمان های مشخص شده در تقویم آموزشی برای معرفی به استاد ، درخواست خود را در سیستم گلستان از طریق پیشخوان خدمت ثبت کنند.

ماده 3: دانشجو موظف است پس از اطمینان از گذراندن کلیه دروس دوره، تقاضای خود را از طریق [پیشخوان خدمت] دانشگاه در سیستم جامع گلستان ارائه نماید. در صورت عدم احراز شرایط معرفی به استاد، مسئولیت بر عهده دانشجوی متقاضی است. آموزش مرکز یا واحد مربوط نیز، باید پس از ثبت کلیه نمرات دروس دانشجو در سامانه گلستان و بررسی کلیه سوابق تحصیلی وی و محرز شدن موضوع ماده 1 یا 2 اقدام به تایید تقاضای معرفی به استاد نماید. درغیر اینصورت دانشجو ملزم به گذراندن مجدد دروس معرفی به استاد به همراه کلیه دروس باقیمانده سرفصل مطابق آیین نامه ومقررات آموزشی در اولین نیمسال است. مسئولیت اجرای آن به عهده کارشناس آموزش مرکز یا واحد می باشد.

راهنمای تصویری ثبت درخواست معرفی به استاد از طریق پیشخوان خدمت سیستم گلستان – کلیک کنید

 

ماده 4: آموزش مرکز یا واحد باید حداکثر ظرف مدت ده روز کاری بررسی های اولیه را انجام و در صورت احراز شرایط، دانشجو را با هماهنگی مدیر رشته و معاون مرکز/واحد مربوط، به استاد واجد شرایط معرفی نماید. نمره درس نیز باید حداکثر ظرف مدت 10 روز توسط استاد درس به آموزش اعلام گردد. کلیه امور مربوط به معرفی به استاد طبق تقویم آموزشی دانشگاه باید حداکثر در مدت 20 روز کاری به اتمام رسیده و نمره در سامانه گلستان ثبت شود.

ماده 5: استاد درس مربوط موظف است در تاریخ اعلام شده و به طور رسمی با نظارت آموزشی مرکز یا واحد نسبت به برگزاری امتحان درس معرفی به استاد (بصورت کتبی) اقدام و نمره و برگه امتحان دانشجو را به اداره امتحانات مرکز و واحد تحویل دهد. دانشجو نیز موظف است طبق برنامه ای که آموزش یا استاد مشخص می کند نسبت به شرکت در جلسه امتحان اقدام نماید.

ماده 6: چنانچه دانشجو در امتحان درس معرفی به استاد غیبت نماید یا نمره قبولی کسب نکند، غیبت یا نمره مردودی در سامانه گلستان درج و در سوابق تحصیلی وی ثبت خواهد شد. در این شرایط دانشجو می تواند به اخذ مجدد درس به صورت معرفی به استاد و پرداخت شهریه مجدد اقدام نماید، این گونه دانشجویان تا زمانی که مشکل سنوات یا مشمولیت نظام وظیفه نداشته باشند، امکان اخذ درس، بصورت معرفی به استاد مجدد با پرداخت شهریه مربوط را دارند.

ماده 7: دانشجوی معرفی به استاد، ملزم به پرداخت شهریه ثابت و شهریه متغیر برابر مصوبات دانشگاه می باشد.

ماده 8: شرایط انتخاب استاد برای اخذ امتحان معرفی به استاد به شرح زیر است:

1- عنوان درس با رشته تحصیلی استاد مطابقت داشته باشد.

2- استاد ترجیحا از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز/واحد یا سایر مرکز همجوار انتخاب شود. در صورت عدم دسترسی به عضو علمی پیام نور، به ترتیب اعضای علمی سایر موسسات آموزشی و پژوهشی و سپس مدرسان مدعو با مدرک دکتری تخصصی در اولویت قرار گیرند.

3- در دروس معارف اسلامی باید از مدرسان دارای صلاحیت مورد تایید نمایندگی نهاد رهبری استفاده شود.

ماده 9: به ازای هر دانشجو معرفی به استاد، دو ساعت حق التدریس به استاد حائز شرایط ماده 8، پرداخت می شود. هر عضو علمی در هر نیمسال تحصیلی حداکثر می تواند تا 48 ساعت (معادل 3 واحد نظری) و در دوره تابستان تا 16 ساعت ( 1 واحد نظری) درس معرفی به استاد اخذ و حق التدریس مربوط را دریافت نماید. هر گونه پرداخت خارج از سقف تعیین شده ممنوع می باشد. دفتر برنامه ریزی آموزشی سازمان مرکزی باید شرایط اعمال این ماده را به صورت مکانیزه در سامانه گلستان در اسرع وقت فراهم کند تا حق التدریس مربوط از طریق سامانه گلستان محاسبه و پرداخت شود. تا اجرایی شدن این مهم در سامانه گلستان هر گونه پرداخت در این خصوص، در چارچوب این دستورالعمل محاسبه و از اعتبارات استان قابل پرداخت می باشد.

ماده 10 : در صورت کسر ساعت موظف تدریس در نیمسال اول و دوم، در هر نیم سال تحصیلی حداکثر 3 واحد معادل می تواند بدون پرداخت حق الزحمه به عنوان واحد معادل در سامانه گلستان، برای عضو علمی ثبت و لحاظ گردد. مرجع تایید این بخش رییس استان و پس از بررسی و اعمال آن در سامانه گلستان از طریق مدیریت برنامه ریزی آموزشی سازمان مرکزی می باشد.

این دستورالعمل در شورای آموزشی دانشگاه مورخ 20 تیرماه 1394 بررسی و به تصویب رسید و از ابتدای سال تحصیلی 95-94 لازم الاجرا است.

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : جی - در تاریخ : 4 مهر 1394

    سلام من 9شهریور تو سایت دانشگاه فارغ تحصیل شدم. کارشناسی.میخواستم ببینم چقدر وقت دارم برای پر کردن دفترچه خدمت رفتن به سربازی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 مهر 1394 :

    سلام
    تا 1 سال بعد از فارغ التحصیلی مهلت دارید

  2. نویسنده دیدگاه : ک.ک - در تاریخ : 4 مهر 1394

    سلام.در مقطع ارشد پیام نور اگه در ترم درسی رو 10بگیریم قبولیم پاس میشه یا نه؟تو کارشناسی که پاس میشد اگه 10 میشدیم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 مهر 1394 :

    سلام
    در ارشد نمره قبولی 12 می باشد

  3. نویسنده دیدگاه : سمانه - در تاریخ : 5 مهر 1394

    با عرض سلام و خسته نباشید
    پشتیبان محترم من امتحان تکدرس شهریورماه قبول شدم و کارای فارغ التحصیلیم هم انجام دادم الان حدود یک هفته س ولی چرا تو سیستم هنوز زده مشغول به تحصیل ؟مشکل از طرف آموزشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 مهر 1394 :

    سلام
    خیر طبیعی هست و مشکلی ندارد

  4. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 5 مهر 1394

    سلام ،من امتحان تک درسم 25شهریور بود،نمره هنوز ثبت نشده،با دانشگاه هم تماس گرفتم به من گفتن که سایت نمره آبان ماه باز میشه،آیا درسته یا نه؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 مهر 1394 :

    سلام
    بله تا 30 شهریورماه مهلت ثبت نمره معرفی به استاد بوده و اگر تا ان زمان ثبت نشده باید در ابان ماه ثبت شود

  5. نویسنده دیدگاه : ج - در تاریخ : 5 مهر 1394

    سلام خسته نباشی..ببخشید میخاستم بپرسم دانشجوی ارشد میتونه معرفی ب استاد رو ب صورت مهمان بگیره..با سپاس

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 مهر 1394 :

    سلام
    خیر معرفی به استاد رو باید در مرکزتان خودتان بگیرید

  6. نویسنده دیدگاه : rezaei - در تاریخ : 5 مهر 1394

    سلام من دانشجوی سال 88 بودم که فارغ التحصل شدم ولی معدلم پایین 12 شده ینی 11 و76صدم شده که باید معرفی به استاد بگیرم.2تا سوال داشتم 1-اومدم دانشگاه گفتن مهرماه باید معرفی به استاد بگیرم میخاستم زمانش رابدونم چون سرکار میرم و اصفهان هستم برای یه سوال نمیشه بیام وبرگردم میخام زمانشو بدونم و اینکه قانون ماده 8 که گفتن درس های که نمره زیر 10 بوده رو معدل تاثیر نداره اگر من تکدرس بگیرم شامل حال من هم میشه یا نه 2-من 24صدم کم دارم ینی چندنمره کم دارم که جبران بشه و با توجه به اینکه آزمون وکالت در راه هست و تا 24مهر وقت ثبت نام هست من میتونم تا اون موقع اگر معرفی به استاد را گرفتم گواهی فارغ التحصیلی رابگیرم گکه بتونم شرکت کنم تو آزمون.متشکرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 مهر 1394 :

    سلام
    زمان های معرفی به استاد در تقویم آموزشی دانشگاه ذکر شده. مراجعه کنید به تقویم آموزشی دانشگاه که در همین سایت هست. سیستم باید تشخیص دهد.در ضمن شما اگر فارغ التحصیل شدید تکدرس و معرفی به استاد ندارید دیگه و باید دروس جبران معدل اخذ کنید که اصلا هیچ ربطی به معرفی به استاد ندارد

  7. نویسنده دیدگاه : rezaei - در تاریخ : 5 مهر 1394

    شهریه ثابت که برای انتخاب تکدرس باید پرداخت بشه حدودا چقدره

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 مهر 1394 :

    به صورت کامل دریافت می شود.حدود 110 تا 130 هزار تومان

  8. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 5 مهر 1394

    سلام
    1 – نمره معرفی به استاد من ثبت و تائید شده ، میخواستم برای فارغ التحصیلی اقدام کنم ، زمان خاصی باید به دانشگاه برم یا هر موقع برم مسئولین دانشگاه اقدام می کنند؟مدارک فارغ التحصیلی؟
    2 – من جمعیت و تنظیم رو در نیمسال اول سال تحصیلی 90-89 پاس کردم ، یکی از دوستان میگه که باید دانش خانواده رو پاس کنم ، به نظر شما من باید این درس رو دوباره پاس کنم ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 مهر 1394 :

    سلام
    1- هر موقعه برید انجام میدهند
    2- خیر نیاز به اخذ مجددش نیست

  9. نویسنده دیدگاه : rezaei - در تاریخ : 5 مهر 1394

    زمان انتخاب تکدرس چه تاریخیه؟ امتحان چند روز بعدش هست و نمره درس جه زمانی وارد سایت میشه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 مهر 1394 :

    مراجعه کنید به تقویم آموزشی که در همین سایت هست

  10. نویسنده دیدگاه : مرتضی - در تاریخ : 5 مهر 1394

    سلام درگلستان منوی اخذدروس بامطالعه ازادتوسط دانشجوچیه لطفا هرچی میدونین درموردش بگین بعدراهی یاطرحی هست درس 2واحدی تفسیرموضوعی روجداازسقف انتخاب واحدمعمولی برداشت وپاس یاهمزمان این دوواحدجداازسقف انتخاب واحددردانشگاههای دیگه برداشت بعدتطبیق زدباتکرلطفا اگه طرحی یاپژوهشی برای گذراندن این درس جداازسقف انتخاب واحدهیت بگین مرسی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 مهر 1394 :

    سلام
    مربوط به درخواست معرفی به استاد هست
    خیر راهی نیست.

  11. نویسنده دیدگاه : sss - در تاریخ : 5 مهر 1394

    کسانی که تابستان 94 معرفی به استادشون ثبت شده شهریه چقدر باید بدن ثابت ومتغیر؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 مهر 1394 :

    اگر در ترم تابستان باشد شهریه ثابت و متغییر نصف می باشد
    اگر مربوط به نیمسال اول باشد (اگر در شهریور بوده مربوط به نیمسال اول خواهد بود) شهریه ثابت کامل و شهریه متغییر نصف می باشد

  12. نویسنده دیدگاه : دانشجویارشد92 - در تاریخ : 5 مهر 1394

    سلام ایا من که برای جبران معدل که زیر 14 است میتوانم طبق این دستورالعمل جزی 30 قران را معرفی استاد بدهم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 مهر 1394 :

    سلام
    درس حفظ جز 30 امکان معرفی به استاد شدن رو ندارد

  13. نویسنده دیدگاه : ایوب - در تاریخ : 5 مهر 1394

    سلام-من دانشجوی پزوهش محور،ترم اخر هستم که به همراه پایان نامه یک درس از سرفصل دروس دارم.امروز با مسول رشته تماس گرفتم،گفت :نمیتونی معرفی به استاد بگیری.لطفا”میشه تصویر بخشنامه را در سایت بگذارید.خیلی ممنون میشم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 مهر 1394 :

    سلام
    این ایین نامه در سایت سازمان مرکزی اعلام شده دوست عزیز.

  14. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 6 مهر 1394

    سلام ، ببخشید شهریه دروسی که به صورت الکترونیکی ارایه می شود با شهریه همان دروسدر صورت ارایه عادی یکسان است؟؟متشکرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 مهر 1394 :

    سلام
    بله یکسان هست

  15. نویسنده دیدگاه : میرزابابایی - در تاریخ : 6 مهر 1394

    سلام خسته نباشیدچرابراورودی های جدیدراهنماندارید،برنامه های کلاسیشون روسایت نیس همه شون گیج!هسن بیچاره‌ها!!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 مهر 1394 :

    سلام
    برنامه کلاسی رو از سایت مرکز قبولی خود دریافت کنید. اگر نیست از مرکزتان پیگیری کنید

  16. نویسنده دیدگاه : ss - در تاریخ : 6 مهر 1394

    سلام اگه برای معرفی به استادسرترم در 30تیرایجاد شده وچون دانشگا تعطیل بود نمره در 18شهریور وارد شود شهریه ثابت ومتغیر چطور محاسبه میشود با توجه به تفاوت ماه ایجاد ترم ودرج نمره؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 مهر 1394 :

    سلام
    بستگی به سیستم دارد که چگونه محاسبه کند.

  17. نویسنده دیدگاه : ایوب - در تاریخ : 6 مهر 1394

    سلام-لطفا تصویر ایین نامه معرفی به استادیا ادرس دقیق آن در سایت سازمان مرکزی را در سایت وزینتان بگذارید.با تشکر فراوان

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 مهر 1394 :

    سلام
    http://pnuna.com/download.php?25778.pdf

  18. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 6 مهر 1394

    سلام ببخشید برای دانشجویان ارشد ورودی 91 که در ترم 2 سال 91 یک درس ردی دارند آیا بخشنامه ای وجود داره که نمره ردی از معدل کلشون حذف بشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 مهر 1394 :

    طبق آیین نامه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ، نمرات ردی در معدل ترمی محاسبه می شود ولی در معدل کل به صورت زیر برای ورودی ها مختلف متفاوت است:
    الف – برای ورودی های نیمسال دوم 93-92 به قبل اولین نمره ردی هر درس و آخرین نمره قبولی درس در معدل کل محاسبه می شود.
    ب- برای ورودی های نیمسال اول 94-93 به بعد دانشجویی که در یک یا چند درس نمره قبولی کسب نکند ، چنانچه در نیمسال یا نیمسال های بعدی ، آن درس را با حداقل نمره 15 بگذراند ، نمرات قبلی از کارنامه دانشجو حذف گردیده و در معدل نیمسال اخذ شده و کل محاسبه نمی شود.

  19. نویسنده دیدگاه : سجاد228 - در تاریخ : 7 مهر 1394

    سلام
    من تکدرسم در تیرماه در سیستم ثبت شد ولی امتحانم رو 12شهریور ازم گرفتن و 20 شهریور هم نمره ام ثبت شد….
    میشه بگید شهریه من چجوری محاسبه میشه… ؟؟؟
    به صورت نصف یا کامل… ؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 مهر 1394 :

    سلام
    خود سیستم گلستان باید ببینید به چه صورت محاسبه میکند.

  20. نویسنده دیدگاه : مونا - در تاریخ : 7 مهر 1394

    کسی ک25واحد براش باقی مونده..چطور امکان داره تو یه ترم پاسشون کنه؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 مهر 1394 :

    امکانش نیست

  21. نویسنده دیدگاه : حسن - در تاریخ : 7 مهر 1394

    با سلام بنده دانشجوی ارشد اموزش محور هستم و 15واحد دارم از این تعداد واحد 4واحد سمینار هستن و 3واحد جبرانی آیا می توانم درس سمینار تحقیق و تتبع را با درس جبرانی بردارم در چارت درسی ذکر شده که بعد از گذراندن کلیه واحدهای جبرانی سمینار تحقیق و تتبع را اخذ کنید اما من سمینار تحقیق و تتبع را با درس جبرانی انتخاب واحد کرده ام سیستم هم خطا نداده آیا در زمان فارق التحصیلی مشکل پیش نخواهد امد

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 مهر 1394 :

    سلام
    اگر برداشته اید حتما با کارشناس رشتتون هماهنگ کنید در این مورد

  22. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 7 مهر 1394

    سلام.این درسته که معرفی به استاد در مقطع ارشدبرای ورودیهای92 به قبل هست.اینو توتقویم اموزشی که توسایت شما بود زیر جدولش نوشته واون تقویم هم برای قبل از این ایین نامه جدیدیه که شما اعلامش کردیدوبرای اموزش محورهاست.چون من پژوهش محور هستم وورودی93 میخواستم بدونم شرایط برای پژوهش محورای 93 چجوریه.اگه درست بشه که خیلی عالی میشه.لطفا راهنمایی کنید با تشکر.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 مهر 1394 :

    سلام
    متاسفانه این موضوع در هاله ای از ابهام هست ولی مشخص نیست.بهرحال شما اگر شرایطش رو داشتید اقدام کنید ضرری ندارد.

  23. نویسنده دیدگاه : خالد - در تاریخ : 7 مهر 1394

    با عرض سلام وخسته نباشید

    من کارشناسی ارشد می خونم این ترم 8 واحد دارم می خواهم 3واحدش را حذف کنم ترم بعدی با پایان نامه بردارم ایا مشکلی برام پیش نمیاد می تونم این کار را بکنم؟”

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 مهر 1394 :

    سلام
    همراه با پایان نامه 1 عنوان درسی دیگر به غیر از دروس جبرانی می توانید اخذ کنید.

  24. نویسنده دیدگاه : سجاد228 - در تاریخ : 8 مهر 1394

    سلام مجدد (مربوط به سوال بالا)
    اخه زمانی که تکدرسم رو ثبت کردم تا زمانی که امتحان از من گرفته شد(از تیرماه تا شهریور) سیستم بدهی شهریه من رو شصت تومان زده بود.
    ولی از زمان شروع انتخاب واحد همین نیمسال شهریه من صد تومان اضافه شده….
    حالا که من میخوام واسه فارغ التحصیلی اقدام کنم کدوم باید پرداخت کنم؟؟؟لطفا راهنمایی کنید تا الکی شهریه اضاف ندیم..

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 مهر 1394 :

    سلام
    دلیلش این هست که شهریه ثابت این نیمسال هم به شهریه شما افزوده شده. باید از مرکزتان درخواست کنید تا سرترم نیمسال جدید رو حذف کنند تا شهریه ان نیز کسر شود

  25. نویسنده دیدگاه : خان علی - در تاریخ : 8 مهر 1394

    با عرض ادب,من چند روزیه دفترچه پست کردم برا خدمت گفتن اول اردیبهشت اعزام میشین,خواستم بدونم اگه تکمیل ظرفیت ارشد پیام نور قبول شم میتونم بهمن ما برم دانشگاه.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 8 مهر 1394 :

    اگر قبول شوید بله

  26. نویسنده دیدگاه : sana - در تاریخ : 9 مهر 1394

    سلام من تو تابستون دو تا درس معرفی به استاد برداشتم…اما یکیشو به صورت عادی برگزار شد….الان معدل من کم هست و میگن باید جبرانی بردارم…این دروس جبرانی و میتونم به صورت معرفی به استاد بر دارم؟؟؟با توجه به این که یه درسم عادی برگزار شد

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 9 مهر 1394 :

    سلام
    خیر نمی شود و باید به صورت عادی اخذ کنید

  27. نویسنده دیدگاه : گونر - در تاریخ : 9 مهر 1394

    با سلام من حدود یک ماهه درخواست معرفی به استاد رو ثبت کردم اما هنوز نه تایید شده نه هیچ خبری چکا کنم همین جوری داره وقتم میره میخواستم برم تکلیف سربازیمو مشخص کنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 مهر 1394 :

    سلام
    این موضوع دست مرکزتان هست و باید از مرکزتان پیگیری کنید

  28. نویسنده دیدگاه : دانشجوی ارشد ورودی نیم سال اول 92 - در تاریخ : 10 مهر 1394

    سلام من معرفی استاد داده ام قبول هم شده ام ایا متوانم برای جبران معدل طبق دستور العمل جدید دوباره معرفی استاد بدهم درحذف اضافه درس انتخاب کنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 مهر 1394 :

    سلام
    معرفی به استاد برای جبران معدل زمانی هست که شما درس برای فارغ التحصیل داشته باشید و اگر درسی برای فارغ التحصیلی نداشته باشید و فقط کسری معدل داشته باشید خیر نمی شود و باید دروس جبران معدل رو به صورت عادی اخذ کنید

  29. نویسنده دیدگاه : محمود - در تاریخ : 11 مهر 1394

    سلام
    آیا من میتونم درس دفاع مقدس رو معرفی به استاد بگیرم در صورتی که رشتم درس اختیاری نداره و آیا در معدل کل یا ترمی من تاثیر داره یا نه؟
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 مهر 1394 :

    سلام
    خیر

  30. نویسنده دیدگاه : somayeh.raya@yahoo.com - در تاریخ : 11 مهر 1394

    سلام معرفی به استاد وقتت تموم شده؟ یا الان هم می تونم بردارم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 مهر 1394 :

    سلام
    بله تمام شده و برای دوره بعدی که در ابان ماه هست باید ثبتش کنید

  31. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 11 مهر 1394

    سلام میشه برامون بخشنامه حذف نمرات ردی رو مختص کارشناسی ارشد بزارید یا عنوان کنید
    من ورودی 91 هستم و در ترم دومم یه درس رو با11/79 افتادم از بعضیا شنیده بودم این نمره گرد میشه و تبدیل به 12 میشه که نشد
    ترم بعد همون درسو گرفتم 13/5شدم میخاستم بدونم نمره ردیم از معدل کلمه حذف میشه با توجه به اینکه ورودی 91 هستم و درس افتادم مربوط به ترم 2 سال 91 هست؟

  32. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 12 مهر 1394

    باسلام وخسته نباشید
    بنده با اموزش دانشگاهمون تماس گرفتم در مورد معرفی به استاد که گفتند اگر معرفی به استاد را قبول نشوی نمیتوانی پایان ترم امتحان شرکت کنی ومیرود برای ترم بعد ایا چنین چیزی درست است؟
    واینکه میشود اگر افتادیم یک درس را در معرفی به استاد بعدی ان درس را مجددا اخذ کنیم و در این صورت باز هم باید شهریه پرداخت کنیم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 مهر 1394 :

    سلام
    خیر درست نیست و اگر قبول نشوید در پایان ترم باید امتحان دهید.
    چنانچه دانشجو در امتحان درس معرفی به استاد غیبت نماید یا نمره قبولی کسب نکند، غیبت یا نمره مردودی در سامانه گلستان درج و در سوابق تحصیلی وی ثبت خواهد شد. در این شرایط دانشجو می تواند به اخذ مجدد درس به صورت معرفی به استاد و پرداخت شهریه مجدد اقدام نماید، این گونه دانشجویان تا زمانی که مشکل سنوات یا مشمولیت نظام وظیفه نداشته باشند، امکان اخذ درس، بصورت معرفی به استاد مجدد با پرداخت شهریه مربوط را دارند.

  33. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 12 مهر 1394

    ببخشید امتحان به صورت تستی هستش یا تشریحی؟چون استاد رو بهم معرفی نکردند که بپرسم ازش

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 مهر 1394 :

    باید با مرکزتان هماهنگ کنید در این مورد. چون این موضوع دست استاد هست ولی معمولا بر اساس منابع درسی می باشد

  34. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 13 مهر 1394

    سلام ایا میتوان برای جبران معدل کارشناسی دروس معرفی به استاد گرفت.زمانش کی است ایا بعداز فارغ التحصیلی است یااینکه الان هم میتوانیم چون من درس پروژه راپاس نکردم واین ترم گرفتم

  35. نویسنده دیدگاه : بابک - در تاریخ : 14 مهر 1394

    سلام.توروخدا درخواست بدید معرفی به استاد رو سه درس نظری کنن الان به خاطر یک درس مجبورم یک ترم برم دانشگاه…

  36. نویسنده دیدگاه : ج - در تاریخ : 15 مهر 1394

    سلام.خسته نباشید..دانشگاه اردکان میگه چنین بخشنامه ای نیست..من ترم قبل پایان نامه رو گرفتم ی درس داشتم ک پاس نشده ایا الان میتونم معرفی ب استاد بگیرم.لطفا راهنمایی کنید..و ب دانشگاه ها ابلاغ کنید ک مشکلات دانشجوها حل شود..با سپاس

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 مهر 1394 :

    سلام
    به دانشگاه ها ابلاغ شده و در سایت سازمان مرکزی هم بخشنامه اعلام شده.
    http://pnuna.com/download.php?25778.pdf

  37. نویسنده دیدگاه : پویا - در تاریخ : 17 مهر 1394

    سلام.در بخشنامه گفته شده که حداکثر ظرف ده روز باید نمره دروس توسط استاد به آموزش داده شود.یعنی من الان بردارم نمیتونم 1ماه دیگه امتحان بدم؟
    بعدش اصلا خودم نمیتونم استاد مورد نظر را انتخاب کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 مهر 1394 :

    سلام
    کلا این موارد دست مرکزتان و دست استاد شماست

  38. نویسنده دیدگاه : مجید - در تاریخ : 18 مهر 1394

    با سلام و خدا قوت
    من دانشجوی ترم اخر ارشد هستم که فقط پایان نامه و یک درس جبرانی برام مونده.هنوز شهریه ثابت را واریز نکردم چون میخوام پایان نامه را ترم دیگه بردارم و درس جبرانی را هم این ترم یا ترم دیگه معرفی به استاد بگیرم اگر بخوام این ترم معرفی به استاد کنم ایا تا زمان معرفی به استاد وقت دارم شهریه ثابت رو بدم یا در زمان حذف و اضافه حتما باید باشه
    خیلی ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 مهر 1394 :

    سلام
    خیر در زمان معرفی به استاد هم می توانید مشکلی ندارد

  39. نویسنده دیدگاه : 313 - در تاریخ : 19 مهر 1394

    با سلام
    من2درس برام باقی مانده تا فارق التحصیلی
    میخواسم معرفی به استاد بگیریم
    ولی دانشگاه گفت که فقط شهریور فرصت داشته و دیگه امکان اخذ معرفی به استاد نیست و باید توی حذف و اضافه انتخاب واحد کنم و خود خوان بگیرمشون
    اگه لطف کنید و سریع بهم جواب بدید ممنون میشم که آیا میتونم صبر کنم و آبان معرفی بع استاد بگیرم؟
    یا انتخاب واحد کنم ؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 مهر 1394 :

    سلام
    اگر 2 درس شما شامل 2 درس تئوری بوده خیر هیچ مشکلی ندارد و در ابان ماه که دوره بعدی معرفی به استاد هست می توانید به صورت معرفی به استاد اخذش کنید

  40. نویسنده دیدگاه : afsneh - در تاریخ : 22 مهر 1394

    سلام خسته نباشید من برای ترم آخر ۱۸واحدم میمونه که میخوام ۷ واحدشو که شامل دو درس میشه رو معرفی به استاد بگیرم,مشکلی نداره که۱۱ واحد میمونه که پاس کنم؟
    میگن که حداقل باید ۱۲ واحد پاس کنم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 مهر 1394 :

    سلام
    از اسم شما مشخص هست که خانم هستید. اگر خانم هستید خیر مشکلی ندارد و حداقل واحد برای شما 8 واحد درسی می باشد.
    در ضمن معرفی به استاد رو بعد از ثبت نهایی شدن نمرات 11 واحد می توانید اخذ کنید

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top