چاپ خبر
مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد/

دستورالعمل اجرایی و شرایط جدید معرفی به استاد پیام نور

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : دانشگاه پیام نور دستورالعمل اجرایی و قوانین جدید تکدرس و معرفی به استاد دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : شرایط جدید و دستورالعمل اجرایی نحوه ارائه دروس به صورت معرفی به استاد توسط سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور اعلام و ابلاغ شد.

این دستورالعمل بر اساس آیین نامه آموزشی دوره های کاردانی و کارشناسی و آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد، به منظور ایجاد وحدت رویه در ارائه درس، به صورت معرفی به استاد مصوب 20 تیرماه 1394 شورای آموزشی دانشگاه حسب بخشنامه شماره 3/30424/د مورخ 24 شهریوماه 1394 تهیه و تنظیم شده است و از سال تحصیلی 95-94 لازم الاجرا می باشد.

نکته 1 : پیشخوان خدمت در سیستم گلستان پیام نور برای ثبت درخواست معرفی به استاد در بازه زمانی اعلام شده در تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور (+اینجا) فعال و قابل ثبت می باشد. و در خارج از بازه زمانی اعلام شده قابل ثبت نمی باشد و غیرفعال است.

نکته 2 : بعد از ثبت درخواست خود از طریق پیشخوان خدمت حتما با کارشناس رشته خود برای تعیین زمان و نحوه برگزاری معرفی به استاد خود هماهنگ کنید.

ماده 1: دانشجوی دوره های کاردانی و کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) که برای فراغت از تحصیل تنها دو درس نظری باقیمانده داشته باشد، می تواند امتحان آن دو درس را خارج از تاریخ امتحانات اعلام شده در تقویم دانشگاهی از طریق معرفی به استاد بگذراند.

ماده 2: دانشجوی دوره کارشناسی ارشد اعم از شیوه آموزشی و شیوه پژوهشی، که برای فراغت از تحصیل تنها یک درس نظری اعم از؛ دروس باقیمانده سر فصل دوره، جبرانی کارشناسی و جبرانی میانگین داشته باشد (بجز دروس روش تحقیق و سمینار) می تواند آن درس را خارج از تاریخ امتحانات اعلام شده در تقویم دانشگاهی به صورت معرفی به استاد انتخاب و بگذراند. دانشجوی شیوه پژوهشی قبل از دفاع از پایان نامه مجاز به اخذ و گذراندن درس معرفی به استاد می باشد.

تبصره 1: ارائه دروس عملی، کارآموزی، کارورزی و پروژه به صورت معرفی به استاد در تمامی دوره های تحصیلی ممنوع می باشد.

تبصره 2: در صورتی که دانشجو درس نظری – عملی را الزاما در نیمسال آخر انتخاب و در بخش عملی آن، نمره قبولی کسب نماید و در بخش نظری نمره مردودی اخذ و یا غیبت کرده باشد، می تواند واحد نظری را به صورت معرفی به استاد (با رعایت مقررات ماده 1) اخذ و پس از کسب نمره قبولی، نمره عملی نیز ثبت شود.

تبصره 3: دانشجویان عزیزی که شرایط اعلام شده را دارند باید در زمان های مشخص شده در تقویم آموزشی برای معرفی به استاد ، درخواست خود را در سیستم گلستان از طریق پیشخوان خدمت ثبت کنند.

ماده 3: دانشجو موظف است پس از اطمینان از گذراندن کلیه دروس دوره، تقاضای خود را از طریق [پیشخوان خدمت] دانشگاه در سیستم جامع گلستان ارائه نماید. در صورت عدم احراز شرایط معرفی به استاد، مسئولیت بر عهده دانشجوی متقاضی است. آموزش مرکز یا واحد مربوط نیز، باید پس از ثبت کلیه نمرات دروس دانشجو در سامانه گلستان و بررسی کلیه سوابق تحصیلی وی و محرز شدن موضوع ماده 1 یا 2 اقدام به تایید تقاضای معرفی به استاد نماید. درغیر اینصورت دانشجو ملزم به گذراندن مجدد دروس معرفی به استاد به همراه کلیه دروس باقیمانده سرفصل مطابق آیین نامه ومقررات آموزشی در اولین نیمسال است. مسئولیت اجرای آن به عهده کارشناس آموزش مرکز یا واحد می باشد.

راهنمای تصویری ثبت درخواست معرفی به استاد از طریق پیشخوان خدمت سیستم گلستان – کلیک کنید

 

ماده 4: آموزش مرکز یا واحد باید حداکثر ظرف مدت ده روز کاری بررسی های اولیه را انجام و در صورت احراز شرایط، دانشجو را با هماهنگی مدیر رشته و معاون مرکز/واحد مربوط، به استاد واجد شرایط معرفی نماید. نمره درس نیز باید حداکثر ظرف مدت 10 روز توسط استاد درس به آموزش اعلام گردد. کلیه امور مربوط به معرفی به استاد طبق تقویم آموزشی دانشگاه باید حداکثر در مدت 20 روز کاری به اتمام رسیده و نمره در سامانه گلستان ثبت شود.

ماده 5: استاد درس مربوط موظف است در تاریخ اعلام شده و به طور رسمی با نظارت آموزشی مرکز یا واحد نسبت به برگزاری امتحان درس معرفی به استاد (بصورت کتبی) اقدام و نمره و برگه امتحان دانشجو را به اداره امتحانات مرکز و واحد تحویل دهد. دانشجو نیز موظف است طبق برنامه ای که آموزش یا استاد مشخص می کند نسبت به شرکت در جلسه امتحان اقدام نماید.

ماده 6: چنانچه دانشجو در امتحان درس معرفی به استاد غیبت نماید یا نمره قبولی کسب نکند، غیبت یا نمره مردودی در سامانه گلستان درج و در سوابق تحصیلی وی ثبت خواهد شد. در این شرایط دانشجو می تواند به اخذ مجدد درس به صورت معرفی به استاد و پرداخت شهریه مجدد اقدام نماید، این گونه دانشجویان تا زمانی که مشکل سنوات یا مشمولیت نظام وظیفه نداشته باشند، امکان اخذ درس، بصورت معرفی به استاد مجدد با پرداخت شهریه مربوط را دارند.

ماده 7: دانشجوی معرفی به استاد، ملزم به پرداخت شهریه ثابت و شهریه متغیر برابر مصوبات دانشگاه می باشد.

ماده 8: شرایط انتخاب استاد برای اخذ امتحان معرفی به استاد به شرح زیر است:

1- عنوان درس با رشته تحصیلی استاد مطابقت داشته باشد.

2- استاد ترجیحا از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز/واحد یا سایر مرکز همجوار انتخاب شود. در صورت عدم دسترسی به عضو علمی پیام نور، به ترتیب اعضای علمی سایر موسسات آموزشی و پژوهشی و سپس مدرسان مدعو با مدرک دکتری تخصصی در اولویت قرار گیرند.

3- در دروس معارف اسلامی باید از مدرسان دارای صلاحیت مورد تایید نمایندگی نهاد رهبری استفاده شود.

ماده 9: به ازای هر دانشجو معرفی به استاد، دو ساعت حق التدریس به استاد حائز شرایط ماده 8، پرداخت می شود. هر عضو علمی در هر نیمسال تحصیلی حداکثر می تواند تا 48 ساعت (معادل 3 واحد نظری) و در دوره تابستان تا 16 ساعت ( 1 واحد نظری) درس معرفی به استاد اخذ و حق التدریس مربوط را دریافت نماید. هر گونه پرداخت خارج از سقف تعیین شده ممنوع می باشد. دفتر برنامه ریزی آموزشی سازمان مرکزی باید شرایط اعمال این ماده را به صورت مکانیزه در سامانه گلستان در اسرع وقت فراهم کند تا حق التدریس مربوط از طریق سامانه گلستان محاسبه و پرداخت شود. تا اجرایی شدن این مهم در سامانه گلستان هر گونه پرداخت در این خصوص، در چارچوب این دستورالعمل محاسبه و از اعتبارات استان قابل پرداخت می باشد.

ماده 10 : در صورت کسر ساعت موظف تدریس در نیمسال اول و دوم، در هر نیم سال تحصیلی حداکثر 3 واحد معادل می تواند بدون پرداخت حق الزحمه به عنوان واحد معادل در سامانه گلستان، برای عضو علمی ثبت و لحاظ گردد. مرجع تایید این بخش رییس استان و پس از بررسی و اعمال آن در سامانه گلستان از طریق مدیریت برنامه ریزی آموزشی سازمان مرکزی می باشد.

این دستورالعمل در شورای آموزشی دانشگاه مورخ 20 تیرماه 1394 بررسی و به تصویب رسید و از ابتدای سال تحصیلی 95-94 لازم الاجرا است.

 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : پرنیان - در تاریخ : 23 مهر 1394

    سلام خسته نباشید…طراح سوال برای درسی ک معرفی ب استاد برمیداریم استاد خودمونه یا هماهنگه ؟؟ممکنه دانشگاه درسی رو میخایم برداریم رو اسم استاد رو بهمون نگه؟؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 مهر 1394 :

    سلام
    خیر توسط استاد خودتان انجام می شود/
    بله این موضوع دست مرکزتان می باشد

  2. نویسنده دیدگاه : مرتضی سلیمانی - در تاریخ : 23 مهر 1394

    سلام برای ترم اخر بنده ۲ ماده درسی مانده که یکی جبرانی است.میتوانم ۲ ماده درسی را باپایان نامه معرفی به استاد بگیرم؟ مهلت معرفی به استاد ترم ۲ چه زمانی است؟ البته مقطع ارشد

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 مهر 1394 :

    سلام
    دوست عزیز شرایط معرفی به استاد به صورت واضح در بالا ذکر شده به خودتون زحمت بدید و مطالعه کنید!!!!!!!

  3. نویسنده دیدگاه : بهار - در تاریخ : 25 مهر 1394

    سلام اگه دانشجویی دو درس داشته باشد تا درسش تمام شود وان دودرس هر ترم عادی ارائه شود یعنی کلاس داشته باشد میتواند ان دودرس را معرفی به استاد بگیرد ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 مهر 1394 :

    سلام
    ربطی به عادی بودن و خودخوان بودن دروس ندارد و اگر شرایط معرفی به استاد رو داشته باشید می توانید اخذ کنید

  4. نویسنده دیدگاه : مونا - در تاریخ : 28 مهر 1394

    سلام من دو درس اندیشه و تفسیر برام مونده آیا میشه معرفی ب استاد بگیرمشون؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 مهر 1394 :

    سلام
    اگر شرایط معرفی به استاد رو داشته باشید بله می شود

  5. نویسنده دیدگاه : 313 - در تاریخ : 3 آبان 1394

    سلام
    از فردا فرصت دوم معرفی به استاد شروع میشه؟
    ببخشید میشه جز نیمسال اول؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 آبان 1394 :

    سلام
    بله
    بله

  6. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 4 آبان 1394

    سلام و خسته نباشید خدمت پشتیبان محترم.
    من از یکی دو نفر شنیدم ک معرفی ب استاد در پیام نور قراره ک حذف بشهمیخواستم بدونم صحت داره یا خیر. با تشکر فراوان

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 آبان 1394 :

    سلام
    خیر صحت ندارد.

  7. نویسنده دیدگاه : فاتح - در تاریخ : 4 آبان 1394

    سلام.خسته نباشید.میخواستم ببینم آیا استاد میتونه درسیو که امتحانش تستیه تو معرفی به استادتشریحی بگیره؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 آبان 1394 :

    سلام
    این موضوع کاملا دست استاد هست و بله می تواند

  8. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 9 آبان 1394

    سلام ایا معرفی به استاد یک ترم است ونمره اش درهمان ترمی که گرفته ای ثبت میشود

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 9 آبان 1394 :

    سلام
    یک ترم نیست بلکه در یک بازه زمانی مشخصی باشد که نمره اش هم در همان بازه زمانی باید ثبت شود.

  9. نویسنده دیدگاه : Answer Please - در تاریخ : 11 آبان 1394

    ………………………………………………………………………………سلام
    دانشجوی ترم آخرم دو واحد عملی ودو واحد نظری دارم.
    سوال:اینکه آیا امکان معرفی به استاد برای دو واحد نظری فراهم میشود؟وشرایط آن برای دروس عملی چطور؟باتشکر.
    ………………………………………………………………………………

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 آبان 1394 :

    سلام
    خیر نمی شود و نمی توانید.

  10. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 24 دی 1394

    سلام وقت بخیر من برای ترم بعد 15 واحد دارم که دودرس زبان تخصصی 1و2 هم جزوش هست میتوانم این دو درس را معرفی به استاد بردارم
    سپاس فراوان

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 دی 1394 :

    سلام
    دوست عزیز شرایط معرفی به استاد در خبر بالا ذکر شده مطالعه کنید!!

  11. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 29 دی 1394

    سلام اگه بخواهیم درسی را بصورت معرفی به استاد بگیریم استاد که درس را باهاش میگیریم اگر دانشگاه چند تا استاد مرتبط با ان درسداشته باشد ایا خود دانشجو میتواند هر کدام را خواست انتخاب کندممنون.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 دی 1394 :

    سلام
    خود مرکز معمولا تعیین میکند

  12. نویسنده دیدگاه : مرسا - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    سلام این راسته که میگن معرفی به استاد رو کسی مینونه برداره که اون درس رو قبلا برداشته و پاس نکرده باشه فقط میتونه معرفی به استاد بگیره ؟ آیا این صحت داره ؟ خیلی ممنون میشم اگه جوابمو بدین

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1394 :

    سلام
    خیر صحت ندارد. شرایط در بالا ذکر شده

  13. نویسنده دیدگاه : امیرعلی - در تاریخ : 4 بهمن 1394

    سلام.خسته نباشد.آیازمان ثبت نام معرفی به استاد،همزمان باشروع انتخاب واحد اصلی است؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 بهمن 1394 :

    سلام
    خیر. مراجعه کنید به تقویم آموزشی دانشگاه که در همین سایت هست

  14. نویسنده دیدگاه : رحمتی - در تاریخ : 9 بهمن 1394

    سلام

    بنده میخوام در امتحان معرفی به استاد اردیبهشت 95 شرکت کنم
    اگر غیبت کنم با توجه نظرات خوندم میشه در امتحان پایان ترم شرکت کرد سوال اینکه من که یه درس دارم و دز رمان انتخاب واحد این درس را برنمیدارم کارت ازمون چگونه برای من صادر میشه من که دیگه اتنخاب واحد نمیتونم بکنم؟
    بعد بابت شهریه یه پول دادم بابت معرفی به استاد یه پول دیگه هم باید بعد بابت شهریه متغیر؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 9 بهمن 1394 :

    سلام
    غیبت کنید خیر نمی شود مگر اینکه درس مورد نظر رو نمره ردی بگیرید. (البته در بخشنامه های جدید هم صحبتی از این موضوع نشده و بهتر است غیبت و یا نمره ردی نگیرید شاید نشود در امتحان پایان ترم ان درس هم شرکت کرد)
    بله هم شهریه ثابت دریافت می شود و هم شهریه متغییر

  15. نویسنده دیدگاه : رحمتی - در تاریخ : 9 بهمن 1394

    دست شما درد نکنه ممنون از سرعت پاسخ گویی

    سوال اخرم هست اطف کنی ممنون میشم
    بنده ورودی قدیم هست 85 معدل کل 15.80 هست اکثر درسا بدون استاد گذراندم از استاد شناختی ندارم این نیم سال اخرین نیم سال مجاز هم هست و با توجه به صحبت های شما به نظرم با توجه به ریسک بالا این کار ،(بر فرض قبول نشم بدبخت میشم) شما بودید چه میکردید؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 9 بهمن 1394 :

    یعنی می خواهید معرفی به استاد بگیرید دوست عزیز؟؟
    اگر میخواهید معرفی به استاد بگیرید، در 90 درصد موارد اساتید نمره قبولی رو به دانشجو میدهند

  16. نویسنده دیدگاه : مژگان بختیاری - در تاریخ : 12 بهمن 1394

    سلام چه طورباید درس معرفی به استاد رو درسامانه گلستان ثبت کنیم؟ صفحه پیش خوان دولت برای من باز نمیشه خطا میزنه که اجازه دسترسی به این صفحه رو ندارید!!!!!!!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 12 بهمن 1394 :

    سلام
    دوست عزیز اگر برای معرفی به استاد می خواهید ، معرفی به استاد بازه زمانی مشخصی دارد که در ان زمان پیشخوان خدمت فعال می شود.برای اطلاع از بازه زمانی ان مراجعه کنید به تقویم آموزشی دانشگاه که در همین سایت هست.

  17. نویسنده دیدگاه : امانی - در تاریخ : 13 بهمن 1394

    سلام ببخشید نمره عملی اینجانب فعلا وارد نشده 21بهمن 94 زمان آغاز معرفی به استاده این ممکنه برای من مشکل ایجاد کنه و نتونم معرفی به استاد بگیرم؟با تشکر ا

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 بهمن 1394 :

    سلام
    بله برای معرفی به استاد باید تمام نمرات دروس شما ثبت قطعی شده باشند.

  18. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 20 بهمن 1394

    سلام.
    طبق تقویم اموزشی ثبت درس بعنوان معرفی به استاد از فردا شروع میشود……برای ثبت نمره تا چه زمانی مهلت هست؟؟ایا یک ماه دیگر هم می توانند نمره رو ثبت نهایی کنند یا فقط تا تاریخ 1/12 مهلت هست؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 بهمن 1394 :

    سلام
    فقط در بازه های زمانی معرفی به استاد ثبت شده در تقویم آموزشی امکان ثبت نمره معرفی به استاد است

  19. نویسنده دیدگاه : داود - در تاریخ : 22 بهمن 1394

    سلام، من یک درس رو بدون رعایت پیش نیاز پاس کرده بودم، بعد، الان،باید معرفی به استاد میگرفتمش، وقتی اقدام کردم، سیستم اجازه گرفتن نداد و خطا داد، گفت به دلیل قبولی نمره در درس امکان اخذ وجود ندارد، پیش کارشناس ها هم رفتم چیزی عایدم نشد باید چکار کنم؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 22 بهمن 1394 :

    سلام
    اگر پاس شده که بله نمی توانید مجددا اخذش کنید. به مسئول آموزش مرکزتان مراجعه کنید

  20. نویسنده دیدگاه : amir - در تاریخ : 27 بهمن 1394

    سلام خسته نباشید امتحانی که در معرفی به استاد برگزار میشه تستی هست یا تشریحی این موضوع بستگی به خود استاد داره یا ربطی نداره منابع درس معرفی به استاد فرق می کنه یا همان منبع درسی هست امتحانی که استاد می گیره کتبی هست یا شفاهی توضیح بفرمایید ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 بهمن 1394 :

    سلام
    بستگی به خود استاد دارد ولی معمولا بر اساس منابع درسی پیش می روند

  21. نویسنده دیدگاه : zac - در تاریخ : 29 بهمن 1394

    سلام بنده این ترم 22 واحد دارم و ترم احر محسوب میشم میخواسم بدونم که میشه من 19 واحد این ترم بردارم و 3 واحد باقی مونده رو تابستون ب صورت معرفی ب استاد بگذرونم؟ی سوال دیگم داشتم این بود که من این ترم نیاز دارم که خطای پسش نیاز درسا برام برداشته بشه اگه بخوام تابستون معرفی به استاد بگیرم درسی و باز هم این خطاهای پیش نیاز برام برداشته میشه یا نه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 بهمن 1394 :

    سلام
    بله می توانید. البته رعایت پیش نیازها در این صورت برای شما الزامی می شود برای ان 19 واحد

  22. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 13 اسفند 1394

    سلام خسته نباشید.دانشگا ب من گفته معرفی ب استاد فقط2درس نظری داشته باشی 2تاکتاب میتونی فقط واحدش مهم نیس فقط/2تا برداری.درسته؟؟؟
    یعنی من کلا 11واحدم ک4واحدپروژه و1واحد کاروزی دارم ک عملین.فقط6واحد نظری دارم چکارکنم جورکنم معرفی ب استادبگیرم چون معدلمم کمتراز18بهم24تانمیدن ک تابستان بتونم معرفی ب استاد بگیرم تموم کنم،نظرشماراهی نیس؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 اسفند 1394 :

    سلام
    دوست عزیز چرا خودتون رو اذیت میکنید!!
    برای معرفی به استاد فقط و فقط باید حداکثر 2 درس نظری برای فارغ التحصیلی داشته باشید و تمام نمرات دیگر شما ثبت قطعی شده باشند همین
    غیر از این باشد نمی توانید معرفی به استاد بگیرید

  23. نویسنده دیدگاه : amir - در تاریخ : 19 خرداد 1395

    سلام من ورودی سال نود هستم و از معافیت تحصیلی استفاده میکنم که این ترم تموم میشه و یه درس یک واحدی تربیت بدنی و یک درس اختیاری و یک درس امار برام باقی مونده که روی هم پنج واحد میشن میخواستم ببینم تابستون میتونم ورزش و یه درس اختیاریو به صورت ودخوان پاس کنم بعد برای همین تابستون برای درس امار معرفی به ایتاد بگیرم؟چون سنوات تحصیلیم این ترم تموم میشه و درس امار هم خیلی سخته و به جز معرفی به استاد نمیشه پاسش کرد

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 خرداد 1395 :

    سلام
    اگر ارائه بشه بله می توانید.
    شرایط معرفی به استاد رو مطالعه کنید اگر شرایطش رو داشته باشید می توانید.

  24. نویسنده دیدگاه : ساسان اندیمشکی - در تاریخ : 19 خرداد 1395

    باسلام
    اینجانب دانشجوی ارشد ریاضی شیوه آموزش محور هستم و فقط یکی از دروس جبرانی ام برای فارغ التحصیلی باقی مانده ..
    می تونم به رغم ارایه شدن در ترم تابستان این درس را معرفی به استاد بگیرم….؟؟؟؟
    ممنون وسپاسگزارم
    ساسان اندیمشکی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 خرداد 1395 :

    سلام
    در صورت داشتن شرایط معرفی به استاد بله می توانید

  25. نویسنده دیدگاه : قربانی - در تاریخ : 20 خرداد 1395

    سلام و خسته نباشید
    بنده دانشجوی کارشناسی رشته حسابداری هستم … 3 واحد درس پیشرفته 2 رو میخوام تابستون به صورت معرفی به استاد بگیرم . حالا میخوام بدونم میشه یا ن؟ و اگه میشه شهریش چطور حساب میشه…. وآیا با گرفتن ترم تابستون متفاوته ؟ مسئله دوم اینکه برای مقطع کارشناسی دروس جبران معدل وجود نداره ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 خرداد 1395 :

    سلام
    دوست عزیز شرایط معرفی به استاد رو مطالعه کنید اگر شرایطش رو داشته باشید می توانید.
    شهریه در ترم تابستان به صورت نصف می باشد

  26. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 20 خرداد 1395

    سلام
    آیا دانشجوی مهمان میتونه دروس باقیمانده را به صورت معرفی بااستادبگذرونه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 خرداد 1395 :

    سلام
    معرفی به استاد رو باید در مرکز خودتان بگذرانید مگر اینکه مهمان دائم باشید

  27. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 20 خرداد 1395

    سلام.یه سوال داشتم.درسته اواخر تابستان هم یه مهلت دیگه برای معرفی به استاد هست؟؟؟اگه هست وقتی که معرفی به استاد گرفتیم امکانش هست تا قبل از رسیدن مهرماه نمرات ثبت بشه و کارهای فارغ التحصیلی را انجام داد؟
    یه سوال دیگه هم داشتم.درمرود درسی که واحد عملی داره و عملیش رو مثلا همین ترم یه نمره ای گرفتیم ولی خب تئوری نمرش کم شده و این درسو پاس نکردیم،حالا با این حال میشه اون واحد نظریشو معرفی به استاد گرفت؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 خرداد 1395 :

    سلام
    بله در شهریورماه معرفی به استاد هست.
    بستگی به مرکزتان دارد که نمرات رو ثبت کند یا خیر
    بله می شود.

  28. نویسنده دیدگاه : دانشجو - در تاریخ : 20 خرداد 1395

    سلام من فقط دو واحد از درس نظری دارم ک فارغ التحصیل بشم.بقیه رو پاس کردم.امتحانم ۲۵خرداد هستش.اگر نتونم قبول بشم این درس رو عایا میتونم حداکثر تا ۱۰تیرماه نمره قبولی بگیرم.ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 خرداد 1395 :

    سلام
    اگر نظری باشند می توانید در بازه معرفی به استاد اخذش کنید.

  29. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 21 خرداد 1395

    سلام جبرانی میانگین یعنی چه و از چه کتبی است

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 خرداد 1395 :

    سلام
    برای کسانی هست که در زمان فارغ التحصیلی معدل کل انها در کارشناسی زیر 12 و در ارشد زیر 14 می باشد.
    دروسی که گذرانده اند و نمراتش در کارشناسی بین 10 تا 11.99 و در ارشد بین 12 تا 13.99 می باشد رو دوباره میدن تا بگذرانند

  30. نویسنده دیدگاه : اسماعیل - در تاریخ : 24 خرداد 1395

    سلام
    ممنون از زحماتتون
    سوال اول اینکه آیا برای معرفی به استاد شهریه تعلق میگیره؟اگه میگیره چطوری هست؟مثلا شهریه ثابت کامل هست یا مثل ترم تابستان نصفه است؟
    سوال دوم اینکه دو درس که یکی پیش نیاز دیگری هست میتوان در یک ترم برداشت؟لازم به ذکر هس که ترم آخر هست و دو مورد اینطوری دارم برای یک ترم.درواقع چهار درس
    سوال سوم اینکه اگر 26 واحد بماند و معدل هم الف نباشد باتوجه به اینکه 2 واحد را بخوام معرفی استاد بگیرم آیا ترم آخر محسوب میشوب و میتونم 24 واحد بردارم و دو واحد هم معرفی به استاد؟
    خیلی ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 خرداد 1395 :

    سلام
    بله تعلق میگیرد.
    شهریه در نیمسال ها به صورت کامل هم ثابت و هم متغییر. و در ترم تابستان به صورت نصف هم ثابت و هم متغییر
    اگر ترم اخر باشید بله می توامید.
    ترم اخری محسوب نمی شوید و باید بر اساس معدلتون انتخاب واحد کنید و معرفی به استاد هم نمی توانید.

  31. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 27 خرداد 1395

    سلام با توجه به اینکه من 2 واحد درس خودخوان و 2 واحد تخصصی دارم در مقطع کارشناسی ارشد آیا میتونم معرفی به استاد بگیرم یا نه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 خرداد 1395 :

    سلام
    دوست عزیز معرفی به استاد ربطی به خودخوان و تخصصی بودن درس ندارد. همین که حداکثر 2 درس تئوری برای فارغ التحصیلی داشته باشید می توانید معرفی به استاد بگیرید

  32. نویسنده دیدگاه : احمدزاده - در تاریخ : 2 تیر 1395

    سلام
    میزان شهریه برای معرفی به استاد چجوری هست؟ ینی شهریه ثابت رو واریز کنی بعد شهریه متغیر اون دروس یا نصف شهریه متغیر اون دروس؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 تیر 1395 :

    سلام
    بله صورت کامل می باشد

  33. نویسنده دیدگاه : ادبیات زبان انگلیسی مشهد - در تاریخ : 5 تیر 1395

    با سلام و خسته نباشید
    من ترم اخر هستم و یک درس 2 واحدی فوق العاده سختم را افتادم که تصمیم دارم به صورت معرفی به استاد بردارم
    سوال من اینه که آیا دانشجو دخالتی در انتخاب استاد داره ؟ یا حداقل میتونه از مدیر گروه بخاد که معرفی به استاد مورد نظرش بشه ؟
    سوال دیگرم اینه که امتحان را استاد مورد نظر مثلا مثل امتحانات میان ترم خودش سوال طرح میکنه و تصحیح میکنه ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 تیر 1395 :

    سلام
    بستگی به مرکزتان دارد که اجازه بدهد خودتان انتخاب کنید یا خودشان انتخاب کنند.
    بله

  34. نویسنده دیدگاه : رحیم - در تاریخ : 9 تیر 1395

    با سلام.
    من وقتی برای معرفی به استاد به دانشگاه پیام نور تبریز مراجعه کردم به من گفتند که امتحان در شهریور گرفته خواهد شد و شما استاد رو نخواهی شناخت و اینکه اگر درس در ترم تابستان ارائه شود نمی توانید آن را بردارید و به صورت معرفی به استاد ثبت کنید.لطفا به مسئول امتحانات این دانشگاه شرایط و دستورالعمل معرفی به استاد را بفرمایید.من که نتوانستم به ایشان مطلب را بفهمانم.

  35. نویسنده دیدگاه : saeed - در تاریخ : 11 تیر 1395

    سلام
    بنده دو ترم پیش دروس سمینار ۱ و ۲ رو برداشتم
    اون طور که شنیدم دروس عملی تا دو ترم می تونن ادامه داسته باشن
    ترم اول که نمره ای براشون ثبت نشد
    ترم دوم هم که همین ترمی بود که گذشت بازهم نمره ثبت نشد
    حالا سوال بنده اینه که استاد تا آخر تابستون مهلت داره برای ثبت نمره یا خیر؟
    و سوال بعدی اینکه معدل من زیر ۱۴ هستش و حتی اگه سمینارهارو هم با بهترین نمره پاس کنم بازم نمره م به حد نصاب نمیرسه
    حالا من با این وجود الان میتونم یه درس جبرانی هم بردارم یا حتما باید نمره سمینار ها تایید بشه؟
    ممنون از لطفتون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 تیر 1395 :

    سلام
    تا زمانی که سایت برای ثبت نمره استاد باز باشد استاد می تواند نمره را ثبت کند
    باید نمرهاتون ثبت شود و بعد از موافقت مرکزتان می توانید دروس جبران معدل اخذ کنید.

  36. نویسنده دیدگاه : ali - در تاریخ : 13 تیر 1395

    سلام
    تعداد واحد های باقیمانده من 10تاست میخاستم بپرسم چطور می توانم واحد هارو در ترم تابستان ومعرفی به استاد بردارم که تا قبل از شروع ترم مهر فارغ التحصیل بشم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 تیر 1395 :

    سلام
    باید 8 واحد رو در ترم تابستان بگذرانید و بعد از ثبت قطعی شدن نمرات این 8 واحد در بازه زمانی معرفی به استاد شهریورماه می توانید 2 واحد دیگر رو معرفی به استاد کنید

  37. نویسنده دیدگاه : D - در تاریخ : 1 شهریور 1395

    سلام، من سه واحد باقیمانده از مقطع کارشناسی دارم، یک واحد آن عملی است (کارتحقیقی2)آیا راهی هست من معرفی به استاد بگیرم؟؟؟؟؟؟؟ممنون

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 1 شهریور 1395 :

    سلام
    خیر راهی نیست

  38. نویسنده دیدگاه : جاوید - در تاریخ : 3 شهریور 1395

    سلام.
    آیا من میتونم اگه نمراتم ثبت قطعی بشه و پاس کنم و فقط 2 درس نظری که یکی 4 واحد و یکی 3 واحد که جمعا 7 واحد باشه روومعرفی به استاد بگیرم؟رشته ام هم حسابداری هست. خیلی واجبه لطفا جواب بدین.

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 3 شهریور 1395 :

    سلام
    بله می توانید

  39. نویسنده دیدگاه : سید - در تاریخ : 7 شهریور 1395

    سلام بنده دانشجوی ارشدم بامعدل13.61 تمام دروسم را پاس کردم ازکارشناس پرسیدم گفت بایک درس شما نمیتوانید معرفی به استاد بگیرید تو را بخدا کاری بکنید که ما دانشجویان ارشدم بتوانیم دو درس جهت معرفی به استاد بگیریم بخدا خسته شدم تورا بخدا کاری بکنید که من و امثال من راحت بشیم

  40. نویسنده دیدگاه : سید - در تاریخ : 8 شهریور 1395

    سلام بنده دوبار درخواست کردم ولی پشتیبان جوابمو نداد ممنون

    پاسخ دپارتمان پشتیبانی در تاريخ 8 شهریور 1395 :

    سلام
    دوست عزیز چه جواب بدیم!! قانون رو که نمیتونیم تغییر بدیم!

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top