چاپ خبر
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد:

مشارکت در طرح ساها، مهمترین وظیفه روسای واحدهای دانشگاه آزاد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : رییس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن توصیه های مختلف به روسای واحدهای استان، گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی نیز حمایت از دولت کارآمد، قوی و دلسوز دکتر روحانی است و سیاسی کاران باید از دانشگاه آزاد اسلامی خداحافظی کنند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر میرزاده در چهارمین گردهمایی هماهنگی و پایش امور استانها در واحد همدان، ضمن تسلیت فاجعه منا اظهار داشت: این اتفاق جامعه اسلامی جهانی به ویژه کشور ایران را داغدار کرد. امیدوارم کشورهای اسلامی برای مدیریت مراسم حج تدبیری اتخاذ کنند تا پس از این به کیان اسلام در منظر جهانیان لطمه ای وارد نشود.

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ تعداد دانشجو و وسعت، یکی از بینظیرترین دانشگاههای دنیاست، گفت: تعدد مشکلات و مسائل این دانشگاه قابل پیش بینی نیست اما اگر مدیران و روسای واحدهای دانشگاه درک متقابلی داشته باشند و زمان بیشتری را صرف آشنایی با مقررات و بخشنامه های دانشگاه کنند، بسیاری از چالش ها و مسائل مطرح شده در این جلسه، به حداقل خواهد رسید.

وی ضمن تأکید بر اطلاع روسای واحدها از جزئیات بخشنامه های ابلاغی از سوی سازمان مرکزی، خاطرنشان کرد: اگرچه برگزاری جلسات و گفتمان هایی مانند گردهمایی های پایش امور استانها می تواند مشکلات را به حداقل برساند، اما مطالعه دقیق بخشنامه ها و اطلاع از جزئیات از اهمیت بالاتری برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به برخی انتقادها درمورد این دانشگاه گفت: بسیاری از منتقدان و مخالفان ادعا می کنند دانشگاه آزاد اسلامی توانایی توسعه تحصیلات تکمیلی را ندارد اما ما معتقدیم آنها از پتانسیل ها و امکانات موجود در این دانشگاه مطلع نیستند. بنابراین تنویر افکار عمومی در مورد فضا و امکانات دانشگاه، یکی از وظایف مدیران است.

وی افزود: در شرایطی که بسیاری از رسانه ها، دانشگاه آزاد اسلامی را بایکوت خبری کرده اند، دفاع از فرآیندهای در حال انجام توسط رسانه های دانشگاه ضروری است چرا که این دانشگاه سهم بسزایی در توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… کشور داشته است.

میرزاده با اشاره به همکاری بیش از 70هزار عضو هیأت علمی و مدرس تمام وقت و نیمه وقت با دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این تعداد اعضای هیأت علمی، ثروت بینظیری است که در اختیار این دانشگاه بوده و با تکیه بر همین ذخایر ارزشمند، اقدام به توسعه تحصیلات کرده ایم. همچنین تجمیع بیش از 11هزار کارگاه و آزمایشگاه در طرح ساها، ذخیره بزرگ علمی و پژوهشی دیگری برای رسیدن به این هدف است.

مشارکت در طرح ساها؛مهمترین وظیفه روسای واحدها

دکتر میرزاده در ادامه از مدیران و روسای واحدها خواست به معرفی توانمندی های دانشگاهها پرداخته و نسبت به رفع نواقص و مشکلات موجود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت در طرح ساها درکنار جذب هیأت علمی از مهمترین وظایف روسای واحدهاست، گفت: راه اندازی شرکت نگهداری تجهیزات دانشگاه آزاد اسلامی در دست اقدام است و یکی از وظایف اصلی روسای واحدها این است که به این چرخه خدمات بپیوندند.

بررسی برنامه های استراتژیکی دانشگاه در شوراهای مختلف

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، کاهش بوروکراسی، تمرکززدایی و بهره گیری از خرد جمعی را از شعارهای اصلی خود برشمرد و افزود: بسیاری معتقدند شوراهای راهبردی ایجادشده در دانشگاه آزاد اسلامی نمایشی است اما باید بگویم علاوه بر برنامه های استراتژیکی معاونت ها، تمامی کارهای بزرگی که طی این دوسال در دانشگاه صورت گرفته، در این شوراها بررسی شده و به تصویب رسیده است.

فعالیت در دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند روحیه ای استثنایی است

دکتر میرزاده ادامه داد: اگرچه تا پایان مدت مسئولیت من، 2 سال بیشتر باقی نمانده، اما وظیفه خود می دانم کاملاً جدی به پیگیری امور بپردازم و در این مدت باقیمانده، به اندازه 4 سال دیگر کار کنم. فعالیت در دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند روحیه ای استثنایی است و تنها از این طریق می توان بر مشکلات فائق آمد. از تمامی روسای واحدها نیز می خواهم بدون در نظر گرفتن آینده شغلی خود، به فعالیت بپردازند.

وی افزود: زمانی که عهده دار مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی شدم، حدود 11هزار رشته محل تعطیل شده بود اما با پیگیری های انجام شده، توانستیم حدود 8هزار و 79 رشته محل جدید را در کمیته سه نفره به تصویب برسانیم.

دکتر میرزاده گفت: به هر واحد دانشگاهی که شرایط راه اندازی رشته مانند فضا، استاد و… را داشته باشد، تا بهمن ماه سال جاری مجوز جذب دانشجو می دهیم. از سوی دیگر رشته محل های هر واحدی که استانداردهای موجود را رعایت نکند، تعطیل خواهد شد.

توصیه رییس دانشگاه به روسای واحدها

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی محل صداقت و راستگویی است، خطاب به روسای واحدها گفت: شما باید امانتدار واقعی باشید و ارزشهای اسلامی و سیاسی را در دانشگاه به خوبی پیاده کنید. افرادی که به دنبال سیاسی کاری و تأمین آینده شغلی خود هستند، مناسب این دانشگاه نیستند.

دکتر میرزاده با اشاره به تدوین قوانین دانشگاه آزاد اسلامی در یک مجلد 3هزار صفحه ای گفت: در گذشته بیش از 30هزار بخشنامه و قانون در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت اما طی مدت دو سال سعی کردیم تمامی این بخشنامه ها را مجدداً مورد بازنگری و تدوین قرار دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از معاونان و مدیران دانشگاه گفت: هیچ فاصله ای میان صف و ستاد وجود ندارد و خوشبختانه تمامی معاونان این دانشگاه به طور جدی و علاقمند پیگیر امور مربوط به توسعه دانشگاه آزاد اسلامی هستند و وقتی گزارش فعالیت های دانشگاه به آیت الله هاشمی رفسنجانی ارائه می شود، قدردانی ایشان خستگی همگی ما را برطرف می کند.

وی از روسای واحدها خواست بجای رقابت با یکدیگر، همراه، همدل، همگام و همکار باشند و افزود: با همین روحیه است که می توان دانشگاه را در مسیر توسعه قرار داد.

رویکرد دانشگاه حمایت از دولت تدبیر و امید است

میرزاده اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد است دولت روحانی توانست حق ملت ایران را از دنیا بگیرد. رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی نیز حمایت از دولت کارآمد، قوی و دلسوز دکتر روحانی است و سیاسی کاران باید از دانشگاه آزاد اسلامی خداحافظی کنند.

وی از تمامی روسای واحدها خواست اجرای طرح شفا را در اولویت کاری خود قرار دهند و افزود: شاید 30 سال گذشته دکتر جاسبی، آیت الله هاشمی رفسنجانی و سایر موسسان دانشگاه تصور نمی کردند یک روز دانشگاه آزاد اسلامی به چنین وسعت و اعتباری دست یابد. طرح شفا نیز اینگونه است. اگر بذر آن امروز کاشته شود، در آینده ای نه چندان دور فواید آن به نسل های بعد از ما خواهد شد.

ریالی در این دانشگاه بدون حساب و کتاب جابجا نمی شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به فرآیند نظارت و بازرسی دقیق بر تمامی فرآیندهای موجود در این دانشگاه، گفت: تمامی امور کاملاً ضابطه مند و مطابق با قوانین انجام می شود به گونه ای که حتی یک ریال در این دانشگاه بدون حساب و کتاب جابجا نمی شود. خوشبختانه در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ امر پنهان و پوشیده ای وجود ندارد چرا که ما یک موسسه علمی – آموزشی هستیم.

وی از تدوین برنامه ششم دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: تدوین برنامه توسعه دانشگاه از زمانی که بنده در هیأت موسس فعالیت داشتم، یکی از مطالبات آیت الله هاشمی رفسنجانی بود. در این زمینه دکتر جاسبی نیز کمک های شایانی ارائه داد. جالب است بدانید طبق سند چشم انداز دانشگاه تا پایان سال 94، تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید به 5هزار نفر می رسد که خوشبختانه تا پایان سال ما به رقمی بیش از این خواهیم رسید.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی،دکتر میرزاده در پایان به تدوین بودجه سال 95 و اهمیت آن اشاره کرد و از روسای واحدها خواست در جلسات هیأت های امنای استانی که از 10 دی ماه تا اول بهمن ماه به همین منظور برگزار می شود، شرکت کرده و در گزارش های بودجه سال 94 خود به میزان دستاوردهای فیزیکی نیز اشاره کنند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top