چاپ خبر
سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی:

۱۰۰ طرح برای اعتلای علوم انسانی اجرا می شود

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی از اجرای ۱۰۰ طرح برای اعتلای علوم انسانی خبر داد و گفت: طرح اعتلای علوم انسانی در چارچوب حرکت به سمت تحقق تمدن اسلامی برنامه ریزی شده است.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : مهر – حسینعلی قبادی در نشست خبری در محل پژوهشگاه علوم انسانی گفت: پژوهشگاه علوم انسانی دارای ۵۰ سال تجربه و دانش است که در این پژوهشگاه نسل های مختلف پژوهشگران و دانشمندان حضور دارند و فعالیت های علمی انجام می دهند.

وی افزود: در این پژوهشگاه دانشمندانی از قبل از انقلاب اسلامی و سه نسل بعد از انقلاب اسلامی در حال فعالیت هستند.

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی خاطرنشان کرد: استفاده از توانمندی پژوهشگران و دانشمندان از اولویت های این پژوهشگاه است که بر این اساس شبکه نخبگانی سراسری در این پژوهشگاه راه اندازی شده و نگاه هم افزایی در این عرصه به وجود آمده است.

قبادی با بیان اینکه علوم انسانی یک نظام منزوی نیست، ادامه داد: این علم باید از عرصه نظری به عرصه های علمی و کاربردی حرکت کند تا بتواند نیازهای جامعه را پاسخگو باشد.

وی عنوان کرد: بزرگترین واقعیتی که علوم انسانی در مسیر بومی شدن باید به آن بپردازد، موضوع کاربردی سازی است تا بر این اساس مخاطبان مختلف بتوانند از این علم استفاده کنند.

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی تاکید کرد: این علم به خوبی و با آرامش و به صورت منطقی در مسیر بومی شدن در حال حرکت است و این برنامه به معنای استفاده نکردن از دستاوردهای این علم در دیگر کشورها نیست بلکه باید با استفاده از علوم مختلف این علم را بر اساس مبانی و موادی اندیشه ها و نظام معرفتی خود پایه ریزی کنیم.

قبادی با بیان اینکه این پژوهشگاه دارای ۱۴ پژوهشکده است، افزود: در حال حاضر ۱۲۵ عضو هیات علمی در این پژوهشگاه فعالیت می کنند که ۲۵ نفر از این افراد طی دو سال گذشته در پژوهشگاه جذب شده اند.

افزایش تولید علم پژوهشگاه علوم انسانی

وی با اشاره به افزایش تولید علم این پژوهشگاه طی ۲ سال گذشته گفت: سرانه تولید علم این پژوهشگاه در سال ۹۲، ۰.۸ درصد بود و در حال حاضر به ۱.۶ درصد رسیده است.

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این پژوهشگاه ۲۰ نشریه علمی و پژوهشی منتشر می شود که سیاست ما توسعه کمی این حوزه نیست بلکه ما به دنبال توسعه کیفی و افزایش ضریب تاثیر مجلات پژوهشگاه هستیم.

قبادی اضافه کرد: برنامه داریم چند مجله بین المللی به چند زبان خارجی راه اندازی کنیم که بر این اساس امیدواریم تا پایان سال ۹۸ به عنوان یکی از قطب های مطالعاتی آسیا در حوزه علوم انسانی دست یابیم.

وی تاکید کرد: برنامه داریم سه قطب علمی در حوزه های زبان و ادبیات فارسی، زبان شناسی، تاریخ یا علوم اجتماعی راه اندازی کنیم.

اجرای ۱۰۰ پروژه در قالب طرح اعتلای علوم انسانی

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی گفت: اجرای طرح اعتلای علوم انسانی یک اتفاق مهم در حوزه علوم انسانی است و برای تحقق این طرح ۱۰۰ پروژه تعریف و راه اندازی خواهد شد.

قبادی افزود: طرح اعتلای علوم انسانی در چارچوب حرکت به سمت تحقق تمدن اسلامی برنامه ریزی شده و قرار است شبکه ای از پروژه های مختلف را در بر گیرد.

وی اضافه کرد: در تدوین و اجرای این طرح با مجموعه های مختلف نظام و دولت از جمله سازمان برنامه و توسعه، وزارت علوم و دستگاه های ذینفع هماهنگی صورت گرفته است.

شیب تولید علم پژوهشگاه علوم انسانی دو برابر شده است

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی خاطرنشان کرد: شیب تولیدات علمی این پژوهشگاه طی دو سال گذشته دو برابر رشد داشته است.

قبادی اظهار کرد: انتشار کتاب از برنامه های این پژوهشگاه است که این امر می تواند در توسعه تولیدات علمی این پژوهشگاه کمک کند.

وی بیان داشت: کتاب های این پژوهشگاه در دو قالب کاغذی و دیجیتال منتشر می شود که در سال ۹۳ با احتساب کتب تجدیدچاپ شده در مجموع ۵۸ کتاب در این پژوهشگاه منتشر شد و این رقم در سال جاری به مرز ۴۰ عنوان رسیده است.

تعیین تکلیف زمین های پژوهشگاه علوم انسانی

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی با بیان اینکه برخی از زمین های این پژوهشگاه طی سال های گذشته در تملک دیگران قرار گرفته است، توضیح داد: در حال برنامه ریزی هستیم تا این زمین ها را به پژوهشگاه بازگردانیم.

قبادی عنوان کرد: به طور مثال قطعه زمین این پژوهشگاه در محله وردآورد با مساحتی بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع به پژوهشگاه بازگردانده شده است. همچنین زمین این پژوهشگاه در شهر تنکابن نیز مجددا به این مرکز بازگردانده شد.

وی اضافه کرد: این پژوهشگاه املاکی در شهرک آزمایش نیز دارد که تمامی مراحل حقوقی آن طی شده و این املاک به زودی به پژوهشگاه داده می شود.

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی گفت: این پژوهشگاه ساختمان بزرگی نیز در خیابان دولت دارد که ۸۵ درصد فعالیت های حقوقی آن طی شده و احکام به نفع پژوهشگاه صادر شده است.

قبادی عنوان کرد: این پژوهشگاه دارای ساختمان بزرگی در شهر اصفهان است که این ساختمان نیز در اختیار پژوهشگاه قرار گرفت و امیدواریم در اوایل سال ۹۵ شعبه این پژوهشگاه در شهر اصفهان راه اندازی شود.

نبود آمار مشکل اصلی علوم انسانی

وی نبود آمار را یکی از مشکلات اصلی این حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: در پژوهشگاه اقدام به روزآمدسازی آمارهای این حوزه کرده ایم.

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی ادامه داد: در این پژوهشگاه آمارهایی مربوط به حوزه های جمعیت، خانواده، آموزش، زناشویی، مسکن و مهاجرت جمع آوری شده که تمامی این آمارها قابلیت به‌روزرسانی دارد.

وی تاکید کرد: رصد آماری در حوزه علوم انسانی کار بسیار بزرگی است که پژوهشگاه علوم انسانی در این زمینه در حال فعالیت است.

تشکیل پایگاه داده های زبان فارسی

قبادی افزود: کشوری که بخواهد از تمدن خود پاسداری کند باید بتواند روند زبان و ادبیات خود را بداند. بر این اساس پایگاه داده های زبان فارسی در این پژوهشگاه راه اندازی شد.

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی اظهار کرد: طی دو سال اخیر در این پژوهشگاه به شدت به دنبال ساماندهی زبان و ادبیات فارسی بودیم که توانستیم ۴ جلد کتاب دیجیتال با عنوان «فرهنگ تاریخی زبان فارسی» منتشر کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین در این پژوهشگاه پروژه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان نیز آغاز شد که برای نخستین بار در ایران به صورت فنی، روزآمد و چندرسانه ای زبان فارسی آموزش داده می شود.

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی از راه اندازی دفتر کرسی های مناظره، نقد، نظریه ها و آزاداندیشی در این پژوهشگاه خبر داد و گفت: موضوع مناظره و آزاداندیشی در این پژوهشگاه در حال شکل گیری است و امیدواریم توسعه یابد.

نظارت پژوهشگاه علوم انسانی بر کتب دانشگاهی

وی گفت: تدوین کتاب های درسی دانشگاهی در حوزه علوم انسانی به شورای تحول علوم انسانی واگذار شده و ما نیز در پژوهشگاه به غنی‌سازی این کتب کمک می کنیم.

قبادی تصریح کرد: در پژوهشگاه در قالب شورای بررسی متون کتب های درسی به طور مداوم بر روند انتشار این کتاب ها رصد و نقد می کنیم.

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی بیان کرد: تاکنون در این پژوهشگاه ۲۰ جلد نقدنامه ناظر بر کتاب های در حال تدریس حوزه علوم انسانی در دانشگاه ها تدوین شده است.

قبادی خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی ۲۱ دی ماه برگزار می شود که در این مراسم از چند کتاب جدید این پژوهشگاه رونمایی خواهد شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top