چاپ خبر

بررسی زمینه همکاری های مشترک میان دانشگاه آزاد و یونسکو

سایت پیام نورنا : رییس دانشگاه آزاد در نشستی با مسئولان کمیسیون ملی یونسکو در ایران زمینه های همکاری میان این دو سازمان را مورد بررسی قرار دارد.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر میرزاده در این نشست ضمن ابراز تمایل برای برقراری ارتباط و همکاری با یونسکو در زمینه های آموزشی، علمی و فرهنگی اظهار داشت: یونسکو مجموعه خوش نامی بین سازمان های جهانی است و تمامی سازمان ها به نحوی سعی می کنند از این مجموعه در توسعه برنامه های خود استفاده کنند.

وی افزود: متاسفانه تمامی سازمان هایی که ایران در آن عضویت دارد فقط حق عضویت می پردازد در حالی که کشورهای دیگر بیشترین بهره را می برند.

دکتر میرزاده دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از میراث های منحصر بفرد و ماندگار کشور در زمینه علمی و فرهنگی دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از حیث سازو کار تاسیس و توسعه و تاثیرگذاری آن در توسعه اقلیم های کشور و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی اثری منحصر بفرد به شمار می رود لذا لازم است تا به عنوان میراثی جهانی حفظ و به دیگر کشورها معرفی شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این دانشگاه از لحاظ تعداد دانشجو و آموزش حضوری به دانشجویان، عدم وابستگی به بودجه دولتی و در اختیار داشتن 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی و بهره گیری از 70 هزار عضو هیات علمی تمام وقت، پاره وقت و وابسته نیز سازمان منحصربفردی به شمار می رود.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه آزمایشگاه های همکار آزاد(ساها) در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سامانه ساها که به تازگی راه اندازی شده و شامل بیش از 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه است، در دنیا بی نظیر است.

دکتر میرزاده اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب نیز به شمار می رود که با حمایت جمعی از خانواده های ایرانی که به فرهیختگی، دانش و خردورزی اهمیت می دادند تاسیس شد. جالب است بدانید اکثر دانشجویان این دانشگاه متعلق به طبقه متوسط جامعه هستند.

وی تاسیس و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی را مدیون دوراندیشی آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: اگر ابتکار عمل ایشان نبود، بیش از نیمی از فارغ التحصیلان کشور که تحصیل کرده دانشگاه آزاد اسلامی هستند می بایست به کشورهای دیگر می رفتند و خسارت های بسیاری از این بابت نیز به جامعه تحمیل می شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه پیشنهاد داد این دانشگاه به عنوان یک مدل موفق در زمینه ارائه آموزش های علمی-فرهنگی ثبت شود.

دکتر میرزاده درباره زمینه های همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و یونسکو گفت: حفاظت از محیط زیست، آموزش های ابتدایی و متوسط به دانش آموزان و دانشجویان سازمان سما و … می تواند از زمینه های همکاری مشترک لحاظ شود.

دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از زمان مدیریت دکتر میرزاده از یک دانشگاه نسل اول یعنی آموزش محور به دانشگاهی نسل چهارم یعنی کارآفرین تغییر مسیر داده است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون فعالیت های قابل توجهی در حوزه اجتماعی انجام داده است، از جمله می توان به جشنواره صلح و سلام اشاره کرد. این جشنواره با توجه به ابعاد جهانی و تصویر نازیبایی که از اسلام در دنیا ارائه می شود، بر پاشده است.

دکتر هاشمی همچنین گرامیداشت مفاخر 100 سال اخیر، برنامه ریزی برای توسعه و تقویت زبان فارسی و … از مهمترین برنامه های حوزه اجتماعی وفرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد.

وی در ادامه پیشنهاد داد از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی برای ثبت اسناد تاریخی و ملی استفاده شود.

دکتر سعد الله نصیری قیداری سرپرست کمیسیون ملی یونسکو در ایران نیز دکتر میرزاده را فردی آکادمیک و مدیری موفق دانست و گفت: پیشنهادهای دکتر میرزاده به طور جدی پیگیری خواهد شد. دانشگاه آزاد اسلامی از نظر مکانیزم تاسیس و اجرا یک سازمان مردم نهاد منحصربفرد به شمار می رود که می توان برای ثبت آن برنامه ریزی کرد.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این جلسه، دکتر سیامک خادمی معاون اجرایی، دکتر فرهاد اعتمادی مدیر گروه ارتباطات، دکتر مهین گزانی مدیر گروه علوم، دکتر عبدالله مستکین مدیر گروه فرهنگ، دکتر شیدا مهنام مدیر گروه علوم اجتماعی و لیلا فاضل مشاور اجرایی کمیسیون ملی یونسکو در ایران به ارائه دیدگاه های خود پرداختند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top