چاپ خبر
معاون وزیر علوم خبر داد؛

30 هزار میلیارد ریال بودجه تحقیقاتی دانشگاه‌ها درسال 95

سایت پیام نورنا : معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: برای اولین بار در کشور از سال 1313 که دانشگاها شروع به کار کرده‌اند،سهم تحقیقات کشور از محل GDP (تولید ناخالص ملی)،به یک و پنج صدم در صد،معادل 7000 میلیارد تومان رسید.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر محمدرضا امید در افتتاحیه فاز دوم دانشکده تولیدات گیاهی و جشن انقلاب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب اسلامی، گفت: ما دانشگاهیان بیش از دیگر اقشار مدیون امام و انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: امام راحل در تمامی سخنرانی‌هایشان بعد از سفارش به دفاع از حیثیت و شرافت ملت به دانشگاهیان سفارش می‌کردند و دانشگاه را یک رکن مهم در توسعه و استقلال کشور می‌دانستند و در شرایط بحرانی جنگ نیز از توجه به دانشگاه‌ها غافل نبودند که این علاوه بر حس مباهات، وظیفه ما را خطیرتر می‌کند.

امید خاطرنشان کرد: در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی با وجود اینکه جمعیت کشور حدود دو برابر افزایش پیدا کرد، جمعیت دانشگاهی بیش از۳۰ برابر شد که این از نعمات انقلاب شکوهمند اسلامی و به مدد توانمندی‌ها و پشتکار جامعه دانشگاهی کشور است، آن هم در شرایط محرومیتی که هنوز وجود دارد؛ اما چون این اطمینان وجود دارد که نظام تمام توان خود را برای حمایت گذاشته، پاسخ دانشگاهیان برای تلاش مضاعف مثبت بوده و هست.

دانشگاه‌ها به خودکفایی کامل رسیده‌اند

معاون اداری مالی وزارت علوم با اشاره به توفیقات علمی ایران اسلامی در جهان تصریح کرد: در گذشته برای پاره‌ای از دوره‌های لیسانس نیز دانشجو به خارج از کشور اعزام می شد؛ اما اکنون دانشگاه تنها بخشی در کشور است که۱۰۰ درصد خودکفاست و ما دانشگاهیان می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که هیچ وابستگی در این زمینه نداریم. اگرهم با دنیا مراوده‌ای داریم مراوده ما مثبت است؛ چرا که مراودات علمی یک توصیه دینی است و این مراودات ناشی از نیاز برای جبران کمبودها نیست، نیاز به علم یک نیاز جهانی است که همه به دنبال آن هستند.

وی ادامه داد: ما به لحاظ کمی به خودکفایی کامل رسیدیم، ما در سال جاری به ازای هر متقاضی رشته‌های مهندسی دو صندلی در دانشگاه‌ها داشتیم. درحالی که روزی به ازای هر۲۰ نفر یک صندلی در دانشگاه وجود داشت که یک سد بزرگ برای دانشگاه رفتن متقاضیان محسوب می‌شد؛ اما امروز با حمایتی که از دانشگاه‌ها به یمن انقلاب اسلامی می‌شود آرامش و آسایش در دانشگاه‌ها حاکم شده است.

امید متذکر شد: دانشگاه‌ها به دنبال مسائل مادی نیستند، دانشگاه‌ها فقط یک محیط آرام و اندیشه آزاد می‌خواهند.

به برکت انقلاب دیگر نیازمند شرق و غرب نیستیم

معاون اداری مالی وزارت علوم بیان داشت: کمتر حوزه‌ای در نظام سراغ داریم که در جهان به رتبه‌های بالایی مانند رتبه‌های علم و فناوری دست پیدا کرده باشد، در واقع به یمن انقلاب اسلامی کشوری که روزی جزو عقب افتاده‌ترین کشورها بود و برای ابتدایی‌ترین نیازها نیازمند غرب و شرق جهان بود، امروز رتبه شانزدهم در حوزه علم و فناوری و رتبه ششم و هفتم در بیو تکنولوژی و نانوتکنولوژی را داراست.

وی با بیان اینکه ما این ظرفیت را داریم که عظمت خود را پیدا کنیم و آنچنان که در افق ۱۴۰۴ تعیین شده است به رتبه اول در منطقه و جهان برسیم، افزود: برتری‌های جهانی در حوزه علم و فناوری به برکت فضای آزاد انقلاب اسلامی و حمایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و کم و بیش تمامی دولت‌ها تا کنون بوده است.

امید در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۲ ما ۳میلیون متر مربع پروژه بر زمین مانده دانشگاهی در کشور داشتیم که در دهه فجر امسال ۲۴۸ هزار مترمربع از این پروژه‌ها به بهره برداری رسید، طی دو سال گذشته نیز یک میلیون متر مربع به بهره برداری رسیده بود که با احتساب به این‌ها سرانه دانشگاهی در کل کشور دو متر افزایش پیدا کرد ضمن اینکه ردیف نوسازی در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ نیز رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان سهم تحقیقاتی دانشگاه‌ها در سال ۹۵

اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه تجهیز و بازسازی واحدهای آزمایشگاهی

معاون اداری و مالی وزارت علوم دو خبر مهم در حوزه علم و فناوری و تحقیقاتی کشور نیز اعلام کرد و افزود: برای اولین بار در کشور از سال ۱۳۱۳ که دانشگاه‌ها شروع به کار کردند، سهم تحقیقات کشور از محل GDP (تولید ناخالص ملی) به یک و پنج صدم درصد رسید؛ این در حالی است که در طول عمر ایجاد دانشگاه تا کنون این مقدار از 0.6 درصد تجاوز نکرده بود و در سال ۹۵ برای اولین بار این سهم از ۰.۴۷ درصد کنونی به یک و پنج صدم درصد معادل ۷۰۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: سهم امروز دانشگاه ها از ۰.۴۷درصد کنونی ۰.۰۷ درصد است؛ در حالی که دانشگاهیان و پارک های علم و فناوریِ ذیلِ آن، سهم ۵۰ درصدی در تولید علم دارند؛ اما در سال ۹۵ که سهم تحقیقات به ۱.۰۵ درصد رسیده سهم دانشگاه‌ها نیز به ۳۰ درصد از این اعتبار یعنی مبلغی در حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که این اتفاق فرصتی بی بدیل است.

امید متذکر شد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری میزان سهم تحقیقات از محل GDP باید به دو تا چهار درصد افزایش پیدا کند که این مهم زمانی تحقق پیدا می‌کند که دانشگاه‌ها برای جذب این اعتبارات برنامه داشته باشند، در واقع ادامه روند افزایش این سهم به عملکرد ما دانشگاهیان در سال ۹۵ بستگی دارد.

معاون اداری و مالی وزارت علوم خبر مهم دیگر را اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای مقاوم سازی، بازسازی و تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاهی اعلام کرد و بیان داشت: در هر استان باید یک تا دو آزمایشگاه معتبر و مرجع منطقه‌ای در دانشگاه‌ها ایجاد شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top