چاپ خبر

فعالیت 30 تا 40 هزار دانشجوی علوم پزشکی در ورزش‌های مختلف

سایت پیام نورنا : مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت سیاست این وزارتخانه را همگانی کردن ورزش در بین همه دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون 30 تا 40 هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی در ورزش‌های مختلف فعال هستند، که البته آمار چشمگیری است،اما ما به دنبال این هستیم که در یک برنامه‌ریزی یک‌ساله حداقل 50درصد دانشجویان علوم پزشکی را با ورزش مأنوس کنیم.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر جلال نژاد جواد با تأکید بر توسعه ورزش همگانی و حضور فعال دانشجویان در مسابقات ورزشی از جمله فوتسال، بیان داشت: در المپیاد‌های ورزش‌ همگانی و قهرمانی در مجموع حدود 1500 نفر در مرحله کشوری شرکت می کنند، از این رو در مسابقات تک رشته‌ای امکان افزایش این تعداد وجود دارد، به عنوان مثال فقط در مسابقات فوتسال حدود 700 نفر از دانشجویان در رقابت‌های امسال شرکت کردند که با سیاست ما مبنی بر همگانی کردن و پوشش دادن تعداد بیش تر دانشجویان هماهنگ است.

نژادجواد اظهار داشت: مسابقات تک رشته‌ای در دانشگاه علوم پزشکی از قبل سابقه داشت و ما هم بر ضرورت آن تأکید داریم؛ اذعان داریم که در حوزه تربیت بدنی توانمندی‌های خیلی خوبی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور وجود دارد و ما هم تلاش می‌کنیم با حمایت از استعدادهای موجود سطح توانمندی‌های موجود را ارتقا دهیم تا دانشجویان بیشتری درگیر موضوع ورزش شوند.

وی به توانمندی و استعدادهای ورزش فوتسال در دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و بیان داشت: فوتسال ورزش مورد علاقه جوانان و دانشجویان است و زمینه بسیار خوبی نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد، ضمن آنکه مسابقات ورزشی فوتسال پیش از این نیز در دانشگاه‌های علوم پزشکی تحت عنوان جام دهه فجر برگزار شده بود؛ ما هم مصمم هستیم این روند را با برنامه‌ریزی و توان بیشتر ادامه دهیم. از این رو امسال تصمیم گرفتیم، سومین دوره مسابقات فوتسال را در بخش پسران برگزار کنیم.

700 نفر از ورزشکاران دانشگاه‌های علوم پزشکی در مسابقات فوتسال حضور دارند

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با ارائه گزارش از آمادگی تیم‌های فوتسال دانشگاه‌ها برای شرکت در مسابقات، اظهار داشت: این دوره از مسابقات با حضور 46 تیم از 46 دانشگاه علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود و مسابقات از دوم اسفند‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شده و تا پنجشنبه هفتم اسفند‌ماه ادامه دارد.

وی افزود:‍ حدود 700 نفر از ورزشکاران فوتسالی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این 46 تیم حضور دارند. هر تیمی از 12 نفر بازیکن و دو نفر سرپرست و همراه در مجموع 14 نفر تشکیل شده است.

نژادجواد برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح مسابقات فوتسال را مهمترین برنامه خود بر شمرد و تأکید کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم، تا این مسابقات از سطح کیفی و فنی بالایی برخوردار شود، در همین راستا استانداردهای بازی فوتسال را رعایت کرده‌ایم و در بخش داوری از داوران بین المللی فدراسیون فوتسال که دارای رتبه داوریA هستند، برای داوری مسابقات بهره گرفته‌ایم. تا قضاوت فنی بالایی از این مسابقات داشته باشند و تلاش می‌کنیم تا برگزاری مسابقات از سطح فنی بالا و قابل قبول برخوردار شود.

انتظار داریم که همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در این مسابقات فوتسال شرکت کنند

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: مسابقات فوتسال را در سال‌های آینده نیز با همین روند کیفی‌سازی برگزار می‌کنیم و انتظار داریم که همه دانشگاه‌ها در این مسابقات شرکت کنند، چون در حال حاضر از 60 دانشگاه علوم پزشکی کشور، 46 دانشگاه شرکت کرده‌اند. در راستای سیاست همگانی کردن تربیت بدنی در حال برنامه‌ریزی هستیم تا همه دانشگاه‌ها با تشکیل تیم فوتسال در این مسابقات ورزشی شرکت کنند و حتی دانشگاه‌هایی که ظرفیت و توانمندی بالایی دارند با دو تیم در این مسابقات شرکت کنند. تا هم تعداد بیشتری از دانشجویان تشویق به ورزش فوتسال شوند و هم قهرمانان و برترین‌های مسابقات بهتر شناسایی شوند.

وی ادامه داد: برنامه دیگری که در دست اقدام داریم، شناسایی برگزیدگان و نخبگان ورزش فوتسال و تشکیل یک یا دو تیم فوتسال برای وزارت بهداشت است. به این منظور کمیته فنی شناسایی استعدادهای ورزشی تشکیل شده است که با حضور در محل برگزار مسابقات، ضمن بررسی و ارزیابی بازی‌ها،‏‏‏‏‏‏ بازیکنان توانمند و با استعداد را شناسایی می‌کنند تا از بین ورزشکاران حاضر در این دوره از مسابقات، تعدادی از دانشجویان ورزشکار برای تشکیل دو تیم فوتسال با نام وزارت بهداشت معرفی شوند.

نژادجواد افزود: علاوه بر استفاده از استعدادهای فوتسالی برای تشکیل تیم فوتسال وزارت بهداشت، کسانی که که توسط کمیته فنی به عنوان استعدادهای فوتسالی شناخته شوند به فدراسیون ورزش فوتسال نیز معرفی می‌شوند تا در ورزش حرفه‌ای نیز از توانمندی آنها استفاده شود و اگر از توانمندی‌های لازم برخوردار بودند از آنها در مسابقات ملی و بین‌المللی نیز استفاده شود.

وی سالن‌های برگزاری مسابقات را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: مسابقات فوتسال در دو سالن مجتمع فرهنگی اردوگاه خزرآباد ساری و دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می‌شود و چارچوب‌های استاندارد در بحث سالن، ناظر کیفی، ناظر سالن، داوری و سایر مباحث فنی رعایت شده است، تا سطح مسابقات از نظر امکانات برگزاری بالا باشد.

سطح تیم فوتسال منتخب وزارت بهداشت را با استفاده از مربیان به سطح حرفه‌ای نزدیک‌تر می‌کنیم

نژادجواد با اشاره به این که مسابقات فوتسال به صورت تک رشته‌ای برگزار می‌شود، گفت: وزارت بهداشت دو المپیاد قهرمانی و همگانی برگزار می‌کند که المپیاد همگانی امسال برای اولین بار به المپیاد ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزوده شده است، اما مسابقات فوتسال به جهت توانمندی بالا و ظرفیت بسیار خوب موجود در دانشگاه‌ها در داخل المپیاد ورزشی گنجانده نشد و به صورت جداگانه و تک رشته‌ای در تاریخ جداگانه برگزار می‌شود که امسال دوم تا هفتم اسفندماه برگزار می‌شود.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت از تصمیم و عزم خود برای حرکت در مسیر ورزش حرفه‌ای خبر داد و گفت: با دعوت از مربیان سرشناس، سطح تیم فوتسال منتخب وزارت بهداشت را که پس از برگزاری این مسابقات و شناسایی استعدادهای ورزشی و نفرات برگزیده شکل می‌گیرد به سطح حرفه‌ای نزدیک‌تر می‌کنیم.

وی گفت: از این پس هر ساله مسابقات المپیاد ورزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت یکسال درمیان به این شکل که یکسال المپیاد ورزش قهرمانی دانشجویان پسر و المپیاد ورزشی همگانی دانشجویان دختر و سال بعد المپیاد ورزشی همگانی پسران و المپیاد ورزش قهرمانی دختران برگزار می‌شود، به این ترتیب هر ساله هم برای دانشجویان پسر و هم برای دانشجویان دختر المپیاد ورزشی برگزار می‌شود.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه المپیاد ورزش‌های قهرمانی شامل فوتبال، والیبال، بسکتبال و شنا است، گفت: مسابقات قهرمانی در دو مرحله مقدماتی و کشوری برگزار می‌شود، ابتدا مسابقات مقدماتی به صورت منطقه‌ای انجام شده و تیم‌های راه یافته به مسابقات کشوری در مرحله دوم باهم رقابت می‌کنند.

نژادجواد افزود: برنامه‌هایی را در دست اجرا داریم که رقابت‌های المپیاد در دو سطح دسته یک و دسته دو برگزار شود، تا دانشگاه‌های کوچک‌تر که تیپ دو و سه هستند، با تیم‌های بیش‌تری در مسابقات حضور یابند. تا تعداد مسابقات منطقه‌ای نیز بیش‌تر شود و این در طول سال مجموعه‌ای از رقابت‌های ورزشی را در دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند.

30 تا 40 هزار نفر از دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزش‌های هم اکنون فعال هستند

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 30 تا 40 هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی در ورزش‌های مختلف فعال هستند، که البته آمار چشمگیری است، اما ما به دنبال این هستیم که در یک برنامه‌ریزی یک‌ساله حداقل 50درصد دانشجویان علوم پزشکی را با ورزش مأنوس کنیم.

وی افزود: بر این اساس انتظار داریم در آینده نزدیک در دانشگاه‌ها 60 تیم والیبال، 60 تیم فوتبال، 60 تیم بسکتبال و 60 تیم شنا و تیم‌های داشته باشیم و بخش زیادی از دانشجویان را به سمت ورزش سوق دهیم.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت یکی از دلایل اضافه شدن ورزش‌های همگانی به المپیاد ورزشی را فراگیر کردن ورزش در بین دانشجویان عنوان کرد و افزود: ورزش‌های همگانی دارای پویایی، تحرک و نشاط بوده و ساکن نیستند، ضمن آنکه این ورزش‌ها مقدمات سایر ورزش‌ها هستند؛ در واقع المپیاد ورزش‌های همگانی مقدمات المپیاد ورزش های قهرمانی است.

وی زمان برگزاری المپیاد ورزشی پسران را شهریور سال 95 اعلام کرد و گفت: مقدمات برگزاری این مسابقات هم‌اکنون تا شهریور فراهم شده و مسابقات مقدماتی انجام در این مدت توسط مناطق مختلف برگزار می‌شود تا راه یافتگان به مسابقات کشوری معرفی شوند.

نژادجواد با اشاره به اینکه المپیاد ورزش‌های همگانی امسال برای اولین بار از 17 تا 22 اسفند در خزرآباد ساری برگزار می‌شود، اظهار داشت: ورزش‌های همگانی شامل ورزش‌های داژبال، فوتبال‌دستی، طناب‌زنی، دارت، کبدی، لیوان‌چینی و فیریزبی هستند. که استقبال خوبی از این ورزش‌ها شده است.

استقبال دانشجویان از ورزش‌های همگانی غیر منتظره بود

وی از استقبال دانشجویان به ورزش‌های همگانی ابراز شگفتی کرد و اظهار داشت: ما انتظار نداشتیم که در رشته داژبال 18 تیم، یا در فیریزبی 16 تیم و در برخی رشته‌های دیگر 32 تیم ورزشی داشته باشیم. در حالی که تاکنون کار چندانی برای ترویج این نوع ورزش‌ها در دانشگاه ها انجام نشده بود، لذا فکر می‌کنم که اگر به این ورزش ها توجه بیشتری شود با استقبال گسترده دانشجویان همراه می‌شود.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت بر ترویج و گسترش ورزش‌های همگانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تأکید کرد و خاطر نشان کرد: سعی می‌کنیم با اعزام مربیان ورزش‌های همگانی به دانشگاه‌ها ورزش‌های ناشناخته را معرفی کرده و به دانشجویان آموزش ‌دهیم تا با تشکیل تیم های ورزشی در مسابقات المپیاد شرکت کنند.

وی در ادامه بیانات خود اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده هم تعداد تیم‌ها را افزایش دهیم و هم سطح مسابقات را با آموزش‌های ارائه شده ارتقا دهیم.

وی افزود: تاکنون حدود 700 نفر از دانشجویان پسر برای شرکت در هفت رشته ورزش همگانی اعلام آمادگی کرده‌اند که از اول اسفند ماه سایت المپیاد برای ثبت نام از آنها باز شده است تا برای شرکت در رقابت‌هایی که 17 تا 22 اسفند ماه در خزرآباد ساری برگزار می‌شود، ثبت نام کنند.

همین که دانشجویان فضای دوستانه رقابت می‌کنند، برای ما دارای ارزش است.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص تشویق تیم‌ها و نفرات برتر المپیاد ورزشی و مسابقات فوتسال گفت: ما به مسابقات ورزشی به دید مادی نگاه نمی‌کنیم، همین که دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور در یک فضای دوستانه با هم رقابت می‌کنند، برای ما دارای ارزش است، چرا که به امر مهم ورزش تشویق می شوند. علاوه بر آن جوایز و کاپ‌هایی را نیز در نظر گرفته‌ایم که عاملی برای تشویق برگزیدگان و دانشجویان در رشته‌های مختلف برای حرکت به سمت ورزش حرفه‌ای باشد.

نژادجواد به گروه‌بندی مسابقات فوتسال توسط کمیه فنی اشاره کرد و گفت: کمیته فنی از قبل تشکیل شده بود و کارشناسان فنی دانشگاه‌های مختلف که خود سال‌ها دراین حوزه کار کرده‌اند در جلسه کمیته فنی شرکت کرده‌اند و با حضور همه‌ی آنها فرآیند قرعه‌کشی انجام شد و گروه‌بندی‌تیم‌ها اعلام شد. ضمن اینکه دوم اسفندماه قبل از شروع مسابقات کارشناسان فنی دانشگاه‌ها جلسه هماهنگی برگزار می‌کنند تا این مسابقات به بهترین شکل برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت، وی با مهم دانستن ورزش و تأکید بر ضرورت پرداختن به ورزش از مدیران دانشگاه‌ها درخواست کرد: تقاضای ما از همه‌ی دانشگاه‌ این است توجه ویژ‌ای به تربیت‌بدنی و ورزش داشته باشند، چرا که ما برای پیشرفت و توسعه کشور نیاز به نیروی انسانی سالم داریم و تحقق توسعه پایدار منوط به سلامت جامعه و داشتن نیروی کار سالم است. بدون وجود نیروی کار سالم امکان پیشرفت و ارتقای جایگاه کشور در سطح بین‌المللی مقدور نیست. از این رو ما نیاز به دانشجویان سالم داریم و سالم بودن نیز بدون پرداختن به ورزش امکان‌پذیر نیست.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top