چاپ خبر
معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد عنوان کرد؛

تدوین بودجه سال جدید دانشگاه آزاد براساس برنامه ششم توسعه

سایت پیام نورنا : معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تصویب برنامه ششم 5 ساله دانشگاه با توجه به تصویب هیات امنای مرکزی در 5 اسفندماه، گفت: این سند نقشه راه دانشگاه آزاد اسلامی را برای حداقل مدت 10 سال تبیین می کند.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر فریدون رهنمای رودپشتی با بیان این مطلب ،به ارائه توضیحاتی درباره ضرورت تدوین سند توسعه دانشگاه پرداخت و گفت: در سال 87 با نگاهی خاصی که در هیات موسس دانشگاه وجود داشت و بالاخص حضور دکتر میرزاده که در آن زمان دبیری هیات موسس را برعهده داشت تدوین برنامه راهبردی دانشگاه در دستور کار قرار گرفت و پس از آن از سال 1389 به عنوان برنامه پنجم دانشگاه اجرایی شد.

وی تاکید کرد: تقریبا سیاست ها و چارچوب های مربوط به برنامه پنجم دانشگاه را برای اولین بار با سبک و سیاق خاصی به نام برنامه راهبردی 5 ساله با همکاری هیات موسس و هیات امنای دانشگاه تصویب کردیم. اما متاسفانه سند ابلاغ نشد. از آنجایی که واحدهای دانشگاه در تدوین سند درگیر بودند با سبک و سیاق تدوین سند آشنا بودند و علیرغم ابلاغ غیررسمی سند آن را مبنا قرار داده و براساس آن فعالیت می کردند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر ضرورت تدوین سند توسعه اظهار داشت: بعد از سال 1392 و پس از روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید این کار را جدی تر دنبال شد. چرا که دانشگاه در آن برهه با چالش های و بحران های زیادی روبرو بود و مسئولان دانشگاه به این جمع بندی رسیده بودند که بدون برنامه نمی توان دانشگاه را اداره کرد. بنابراین با تصمیم دکتر میرزاده مقرر شد در سال های 93 و 94 برنامه سابق اصلاح و اجرایی شود.پس از تجدیدنظر این برنامه به تمامی واحدهای دانشگاهی ابلاغ شد تا هم واحدهای دانشگاهی نیز بدانند که آن برنامه احیا شده و هم اینکه براساس برنامه باید فعالیت کنند.

دکتر رهنمای رودپشتی در خصوص روند تدوین برنامه ششم توسعه دانشگاه آزاد توضیح داد: از سال 93 یک پایش برنامه ای در دانشگاه انجام شد و به برخی اشکالات رسیدیم. از سوی دیگر نگاه دانشگاه به آینده، کمی متفاوت تر شده بود. از سوی دیگر شرایط متفاوتی در دولت ایجاد شد بالاخص اینکه در برنامه ششم کشور، نگاه متفاوتی به علم و فناوری شده بود، بنابر این تمامی این موارد در تدوین برنامه لحاظ شد. ضمن اینکه یکی از موضوعاتی که در این برنامه به آن توجه ویژه ای شده تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص سند آمایش بود.

وی افزود: پس از پایش سال 93، اواخر 93 و اوایل 94 در قالب یک جدول زمانی منظم موضوع تدوین سند توسعه دانشگاه مبتنی بر آمایش، برنامه ششم دانشگاه و مثل هرسال، بودجه سال بعد را در برنامه خود قرار دادیم و بر این اساس بخشنامه های مربوطه، سیاست ها، چارچوب ها و مأموریت ها را مشخص و به واحدهای دانشگاهی ابلاغ کردیم، خوشبختانه در طول سالهای 93 و 94، همه معاونت های زیربط سند راهبردی خود را که شامل سیاست ها اهداف کلان، اهداف … در شوراهای راهبردی تخصصی خودشان تصویب کردند و نهایتا به تایید شورای دانشگاه رسید.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سال 94 موضوع تدوین سند آمایش مبتنی بر برش های استانی در دستور کار قرار گرفت و با یک کار جهادی کار را به سرانجام رساندیم.در این سند 68 شاخص پایش دانشگاه به اهداف کمی تبدیل شده اند که قابل اندازه گیری هستند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم سند را عملیاتی کنیم نیاز است تا بودجه ای برای آن اختصاص پیدا کند. به همین سبب بودجه تلفیقی دانشگاه به تایید هیات امنای مرکزی رسید. در این بودجه ضمن توجه به برنامه و ماموریت های سال 95 دانشگاه، با بررسی عملکرد سال 93 و 94 یک نظام منطقی برای بودجه دانشگاه فراهم کردیم.

دکتر رهنمای رودپشتی ادامه داد: با بررسی هایی که انجام شد نهایتا بودجه دانشگاه از دو منظر درآمد و هزینه تهیه شد که از حیث درآمد و هزینه دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95، 8 هزار و 300 میلیارد تومان درآمد خواهد داشت که سهم شهریه 6 هزار و 700 میلیارد تومان(حدود 80 درصد) و سهم درآمدهای غیر شهریه ای حدود 20 درصد است که شامل سرمایه گذاری، سود سپرده های بانکی، فعالیت های دانش بنیان، کمک های مردمی و … است.

از سوی دیگر در این بودجه تناسب منطقی بین درآمدها و هزینه ها دیده شده است. در این بخش افزایش منطقی حقوق کارکنان، افزایش منطقی اعضای هیات علمی و … همگی لحاظ شده است.

همچنین تناسب منطقی بین توزیع بودجه در بخش های علمی آموزشی، پژوهشی، اعتبارات فرهنگی، ورزشی و رفاه دانشجویان و مخارج سرمایه ای دیده شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما در خصوص تحقق بودجه سال 95 این است که ماحصل بودجه دانشگاه در پایان سال به یک اندوخته مثبت منتهی خواهد شد. در این بودجه ریزی هم سهم جاری و هم سهم عمرانی و زیر ساختی در آن دیده شده تا به یک توزیع متوازن توسعه ای در دانشگاه منجر شود.

امیدواریم کسری بودجه دانشگاه از محل صرفه جویی و در آمدهای دیگر تامین شود. در غیر اینصورت دانشگاه می تواند با توجه به مجوز هیات امنای مرکزی از وام استفاده کند.

به گفته وی، دانشگاه آزاد در سال 95 از حیث منابع و مصارف بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان در اقتصاد کشور گردش مالی خواهد داشت که اثر قابل ملاحظه ای است که تقریبا نیمی از گردش اقتصادی بخش علم و فناوری را می تواند عهده دار شود. همچنین چند مجوز احکام بودجه ای از هیات امنا دریافت کردیم که براساس آن واحدهای دانشگاهی اجازه نخواهند داشت ردیف بودجه ها را تغییر دهند مگر با اجازه سازمان مرکزی.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رهنمای رود پشتی در پایان با بیان این که قبل از پایان سال برنامه به تفکیک هر استان ابلاغ خواهیم کرد که راهنمای عمل کاری ما در سال پیش رو باشد، خاطرنشان کرد: در بودجه امسال سهم بودجه های علمی، آموزشی و فرهنگی افزایش و عمرانی و سرمایه گذاری بودجه 15 درصد در نظر گرفته شده تا طرح های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top