چاپ خبر
دکتر نجفی در نشست مشترک علمی و اجرایی همایش مولانا :

بزرگداشت مفاخر استانی در دانشگاه پیام نور

سایت پیام نورنا : در این نشست دکتر نجفی ضمن خیرمقدم به اعضای جلسه گفت: دانشگاه پیام نور بزرگداشت مفاخر استانی را با جدیت دنبال می‌کند و در این راستا همایش‌های متعددی را همچون میرسید علی همدانی را در استان همدان و فضل بن شاذان نیشابوری را در نیشابور در سال گذشته برگزار کرده است.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی فرهنگی دانشگاه پیام نور افزود: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نیز از جمله سازمان و دستگاههای فرهنگی در حوزه برگزاری مراسم بزرگداشت مفاخر علمی و فرهنگی ملی و ایران‌شناسانی است که سهمی بسزا در گسترش فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و نفوذ و گسترش زبان و ادب فارسی داشته‌اند و تاکنون یکصد و پنجاه مراسم را برگزار کرده است.
وی از بنیاد ایران‌شناسی نیز به عنوان دستگاهی فعال در حوزه بین‌الملل و داخل یاد کرد و گفت: هدف از برگزاری این همایش با توجه به تبلیغات سوء استکبار جهانی و فضایی که از طریق تکفیری‌ها و داعشی‌ها در جهان بوجود آورده و چهره اسلام را خشونت‌بار معرفی کرده، درصدد زدودن افکار منفی جهانی و شفاف سازی واقعیت‌ها و نگرش ایرانیان و مفاخر فرهنگی ایرانی نسبت به مسأله صلح است.
دکتر نجفی در ادامه مولانا را از مفاخر علمی و فرهنگی ایران و از پیشگامان نظریه صلح جهانی برشمرد و افزود : مولانا در آثار خود همواره به این مسأله توجه داشته، لذا برگزاری این همایش می‌تواند گام ارزنده‌ای در جهت معرفی فرهنگ و ادب ایرانی و نگرش ایرانیان به صلح و همزیستی مسالمت آمیز داشته باشد.
مشاور رئیس دانشگاه پیام نور در حوزه بین‌الملل درباره طرح برگزاری این همایش گفت: پیشنهاد برگزاری همایش بین‌المللی مولانا و صلح جهانی را خانم دکتر نادره جلالی پژوهشگر برتر و مدیر روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی دادند و دانشگاه پیام نور و دیگر دستگاههای فرهنگی که در این جلسه حضور دارند با توجه به اهمیت موضوع در این برهه زمانی از آن استقبال کردند.
دکتر علیزاده نیز مفاخر فرهنگی را را سرمایه اصلی کشور دانست و گفت: هر قدر ما در معرفی این پیشکسوتان و مفاخر خود در سطح بین المللی فعالیت کنیم خود این امر جلوی سوء استفاده دیگر کشورها را در ضبط مفاخر ما به نفع خود خواهد گرفت.
معاون بین‌الملل بنیاد ایران‌شناسی در ادامه با تأکید بر اهمیت میراث ناملموس بیان کرد: چون قبر برخی از این مفاخر ما چون مولانا و فارابی در خارج از مرزهای ایران امروزی قرار دارد، بنابراین میزان حساسیت ما باید نسبت به آنان بیشتر باشد، زیرا در معرض مخاطره جدا سازی ملیت آنها از این سرزمین کهن هستند. لذا انتشار افکار و آثار این مفاخر بر ما واجب است تا از این طریق بتوانیم در مقابل ثبت نام ایشان به اسم کشوری دیگر ایستادگی نماییم.
وی تأسیس جشنواره‌ای تحت عنوان «مولانا» را امری ضروری دانست و خواستار تلاش در جهت تحقق آن شد.
دکتر علی‌اکبر افراسیاب‌پور نیز از انجمن آثارو مفاخر فرهنگی به عنوان قدیمی‌ترین انجمن علمی کشور یاد کرد و گفت: انجمن با توجه به تجربیات ارزنده‌ای که در زمینه برگزاری مراسم‌های بزرگداشت دارد، می‌تواند در بخشهای مختلف حضور داشته باشد.
مشاور علمی انجمن آثارومفاخر فرهنگی در ادامه پیشنهاداتی درباره نحوه برگزاری این همایش داد و لزوم و ضرورت دعوت از ویلیام چیتیک و برنارد لوئیس از محققان و مولوی‌پژوهان امریکایی در این همایش تأکید کرد. زیرا پروفسور ویلیام چیتیگ معتقد است در آمریکا جهان‌بینی مولانا، بی‌ریشه شناسانده شده بوده ولی او با استفاده از اشعار وی ثابت کرده که مولانا جهان بینی دینی و اسلامی داشته چرا که مولانا و شمس تبریزی مسلمان تمام عیار بودند و مولانا شخصیت ادبی و عرفانی خود را مدیون شمس تبریزی است و اندیشه مولانا با عرفان شمس تبریزی کامل می شود و محققان باید اندیشه‌های این دو شخصیت جهانی را با هم مطالعه کنند.
دکتر نادره جلالی نیز از دعوت دیگر مولوی‌پژوهان برجسته دنیا از دیگر کشورها همچون ترکیه،آلمان، هند و پاکستان در این همایش خبر داد و گفت: این همایش فرصت مناسبی است که ما باید از آن به نحو مطلوب در جهت نشر فرهنگ ایرانی و اسلامی بهره‌برداری کنیم .
مدیر روابط عمومی انجمن در ادامه افزود: مولانا از مفاخر ایران است و در اشعار خود نگرش ایرانیان را به صلح به تصویر کشیده و نشان داده که ایرانیان ملتی طرفدار صلح بوده و هستند .
پژوهشگر برتر انجمن حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی ایرانی و بهره‌گیری از نظرات صائب آنان را در این زمینه لازم دانست و گفت: حضور رجال فرهنگی و محققان خارجی و بیان دیدگاهها و نقطه نظرات آنها درباره مولانا و صلح جهانی می‌تواند به دنیا ثابت کند که ایرانیان ملتی با پیشینه تمدنی قوی هستند و افکار خود را از طریق گفتگو و تعامل به گوش ملل دنیا خواهند رساند و بر امنیت و صلح همواره تأکید داشته و دارند. وی اشعار مولانا و تفکرات این شاعر سترگ زبان و ادب فارسی را گواه این مدعا دانست.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید طه مرقاتی نیز در پایان با اظهار قدردانی از دکتر جلالی و پیشنهاد برگزاری این همایش گفت: بنیاد شمس نیز تاکنون نشست‌های متعددی را درباره مولانا برگزار کرده و آرشیو خوبی در این زمینه دارد که بهره گیری از آنها و ساخت کلیپی با این محوریت سودمند خواهد بود.
وی دعوت از دکتر احمد جلالی نماینده فرهنگی ایران در یونسکو را با توجه به سخنرانی‌های متعدد درباره مولانا و شناختی که از مولوی پژوهان در دنیا دارد، مفید برشمرد.
مسئول بنیاد شمس تبریزی با اشاره به اینکه خود سمت مشاور فرهنگی آقای دکتر جبارزاده استاندار تبریز را عهده‌دار است افزود: با توجه به اینکه استاندار محترم تبریز فردی اهل علم و فرهیخته است و از اینگونه خدمات علمی و فرهنگی استقبال می‌کند، می‌توان از حمایت‌های این استانداری و فرمانداری خوی برای هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این همایش بهره برد.
دکتر مرقاتی بازدید از مقبره شمس را برای شرکت‌کنندگان در همایش پیشنهاد کرد. همچنین در پایان اظهار امیدواری کرد با کمک دیگر سازمانها و نهادهای فرهنگی این همایش پربار و پیام‌آور صلح و دوستی ایرانیان به گوش جهانیان باشد و تبلیغات سوء را درباره اینکه اسلام و ایران طرفدار خشونت است، خنثی سازد.
دکتر باغدارنیا نیز با تأکید بر اینکه این همایش در سطح ملی و بین‌المللی است ایجاد یک شورای سیاست گذاری را مهم تلقی کرد و در ادامه گفت: شورای سیاست گذاری می تواند زمینه های همکاری موثر هریک از دستگاههای علمی و فرهنگی ذی ربط را در تحقق سیاستهای راهبردی تحقق بخشد.
وی حضور همه دستگاهها و نهادهای فرهنگی را در برگزاری سبب غنای این همایش دانست و گفت : دانشگاه پیام نور با بیش از 530 مرکز و واحد در داخل و خارج کشور می‌تواند هماهنگی‌های لازم را جهت معرفی هرچه بیشتر همایش در سطح داخل و خارج از کشور ایجاد کند.
دکتر واحدی رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی از برگزاری این همایش در 8 مهرماه 1395 در تبریز که مصادف با سالروز تولد مولانا است استقبال کرد و بیان داشت: کمیته های مختلف علمی، فرهنگی و اجرایی با هماهنگی استانداری تشکیل گردیده و آماده تحقق سیاستهای راهبردی شورای سیاست گذاری است.
رئیس دانشگاه پیام نور تشکیل جلسه دوم این نشست بین‌المللی را در تبریز پیشنهاد کرد.
اولین نشست مشترک همایش بین‌المللی مولانا و صلح جهانی در دانشگاه پیام با حضور دکتر کریم نجفی، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی و مشاور رئیس دانشگاه پیام نور در حوزه بین‌الملل؛ دکتر قدرت‌الله علیزاده، معاون بین‌الملل بنیاد ایران‌شناسی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید طه مرقاتی، مسئول بنیاد شمس تبریزی؛ دکتر علی‌اکبر افراسیاب پور، مشاور علمی انجمن آثارومفاخر فرهنگی؛ دکتر نادره جلالی، پژوهشگر برتر و مدیر روابط عمومی انجمن آثارو مفاخر فرهنگی؛ دکتر مصطفی باغدارنیا، معاون ادره کل فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور و دکتر موسوی، مدیرگروه برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top