چاپ خبر
رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد؛

سخت‌گیری برای ارتقای کیفیت آموزش، اولویت دانشگاه آزاد

پیام نورنا : رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم اندیشی با نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سخت‌گیری برای ارتقای کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی اولویت ماست.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر میرزاده در این جلسه ضمن خیرمقدم و ابراز خرسندی از حضور در این جلسه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بدون اغراق یکی از بزرگترین افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که توجه انقلاب به علم را نشان می دهد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه یکی از شاخص های سرآمدی کشورها، میزان مشارکت آنها در تولید جهانی علم است، گفت: مقام معظم رهبری نیز بارها به این نکته تأکید کرده اند که توجه به توسعه و رشد علمی کشور مورد جدیت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز بحمدالله کشور ایران در پوسته های اول علم جهانی است، اظهار داشت: براساس اطلاعات پایگاه علمیESI کشور ایران در سال 2016 از لحاظ تولید جهانی علم در رتبه شانزدهم رتبه جهان قرار می گیرد که خوشبختانه نقش دانشگاه آزاد اسلامی در کسب این رتبه بسیار برجسته است.

وی افزود: در همین زمینه بیش از 20درصد تولید علمی ایران متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و این یکی از افتخارات بزرگ دانشگاه و نشان از تأثیر شگرف این دانشگاه در توسعه علمی کشور دارد.

تأثیر و سرآمدی دانشگاه آزاد اسلامی ریشه در دانش‌خواهی و دانش‌اندوزی مردم ایران دارد

میرزاده خاطرنشان کرد: تأثیر و سرآمدی این دانشگاه ریشه در دانش‌خواهی و دانش‌اندوزی مردم ایران دارد که با سرمایه خود این دانشگاه را توسعه دادند. همچنین تأثیر این دانشگاه نشان از برکت حمایت امام (ره) و خلوص نیت بنیانگذاران آن دارد.

وی با بیان اینکه باید از دانشگاه آزاد اسلامی حمایت شود، گفت: این دانشگاه اثربخشی زیادی در توسعه علمی ایران داشته است. از این رو باید همواره مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تاریخچه تأسیس این دانشگاه، تصریح کرد: این دانشگاه یک دانشگاه جوان است که تنها 34 سال از عمر آن می گذرد که بیش از 20 سال آن صرف تأسیس زیربناها، فراهم آوردن فضاها و استقرار این دانشگاه شده است اما در حال حاضر تمام تلاش مدیران آن در راستای توسعه کیفی، فناوری و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی است.

اثربخشی دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه کشور به عنوان استراتژی اصلی دانشگاه است

وی تأکید کرد: اثربخشی دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران استراتژی اصلی دانشگاه است و همه برنامه های ما ذیل این راهبرد قرار می گیرد.

دکتر میرزاده خطاب به نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: من شما را امین و مشاوران خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی می دانم. دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کار سیاسی نیست بلکه به دنبال کار علمی و توسعه علمی و فناوری در ایران است.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان کرمان خواست با توجه به شناخت بیشتر آنها از مناطق خود، دانشگاه آزاد اسلامی را در پیشبرد امور و رسیدن به اهداف خود کمک کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه ارتباط خوبی با مجلس شورای اسلامی دارد، اظهار داشت: در دانشگاه جلسه شورای راهبردی مجلس شورای اسلامی به طور مرتب برگزار می شود که اعضای آن شورا بیشتر از روسای کمیسیون های مجلس تشکیل شده است. همچنین ما در سفرهای استانی خود نیز همواره با نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسه می گذاریم تا با کمک آنها اهداف دانشگاه آزاد اسلامی را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی افزود: بنده شما نمایندگان محترم را یک مشاور امین و همراه برای توسعه دانشگاه آزاد اسلامی می دانم.

میرزاده در ادامه با بیان اینکه ما در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال توسعه شاخص های کیفی هستیم، گفت: در مهرماه 92 بیش از 60درصد اعضای هیات علمی دانشگاه، مربی بودند ولی در حال حاضر حدود 40 درصد از اعضای هیات علمی مربی هستند و بخش قابل توجهی ارتقا پیدا کرده اند و این یک توسعه کیفی در دانشگاه را نشان می دهد.

وی افزود: از مهر 92 تاکنون و در همین راستا 3هزار و 600 نفر از مربیان دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادیاری و بالاتر ارتقا یافته اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دانشگاه سالیانه دوبار جذب هیات علمی انجام می شود، تصریح کرد: در این زمینه تاکنون بیش از 7هزارPhD در دانشگاه آزاد اسلامی جذب شده اند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ساها در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این طرح به یک آزمایشگاه ملی تبدیل شده و اعضای هیات علمی و دانشجویان سراسر کشور حتی بدون وابستگی به دانشگاه آزاد اسلامی می توانند بدون مراجعه حضوری از خدمات این سامانه استفاده کنند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر 120هزار خدمت توسط سامانه ساها انجام می شود، خاطرنشان کرد: این سامانه توانسته از خریدهای موازی و خروج ارز از کشور جلوگیری کرده و به یک منبع درآمد غیرشهریه ای برای دانشگاه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای 85 مرکز رشد و 856 شرکت دانش بنیان و واحد فن‌آور است، گفت: 40درصد از مراکز رشد کشور متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است. توسعه شرکت های دانش بنیان، تبدیل به احسن اموال، تاسیس شهرک های فناوری آزاد و توسعه مراکز رشد از برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نمایشگاه دائمی دستاوردهای فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این نمایشگاه در مکانی به مساحت 3هزار مترمربع تشکیل شده و تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می توانند دستاوردهای پژوهشی و تجاری‌سازی شده خود را در این نمایشگاه عرضه کنند. در همین راستا مقرر شده در اواخر بهمن ماه محصولات فرهنگی دانشگاه در این نمایشگاه عرضه شود.

میرزاده با تأکید بر اینکه امروز دانشگاه آزاد اسلامی راه خود را پیدا کرده است، اظهار داشت: دانشگاه برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، حمایت از اقتصاد مقاومتی و توسعه شهرک های فناوری، عناصر لازم را فراهم کرده است.

وی در ادامه با اشاره به تاسیس شهرک های فناوری آزاد (شفا) در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ‌این شهرک ها، شهرک های علمی، پژوهشی، فناوری، خدماتی و مسکونی هستند و با مجوز هیات امنای دانشگاه مقرر شده در این شهرک ها که در جوار دانشگاه ها ساخته می شود، زمین هایی در اختیار اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه قرار گیرد. این طرح یک طرح 10ساله است و تأثیر زیادی در اشتغال فارغ‌التحصیلان دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تولیدات علمی این دانشگاه گفت: تقریباً 40 واحد که مجری توسعه تحصیلات تکمیلی هستند، در این تولید علمی مشارکت دارند و یک میلیون و 100هزار نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل هستند و عملاً هیچ تولید علمی ندارند.

وی افزود: براساس اطلاعات پایگاه علمی ESI ، خوشبختانه کشور ایران از لحاظ تولید علمی رتبه 165 دنیا را دارد.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به قریب 100هزار نفر مستقیما حقوق پرداخت می کند، گفت: ماهیانه مبلغ 300 میلیارد تومان حقوق از طرف دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می شود و این یکی از تأثیرات بزرگ این دانشگاه در اشتغال فارغ‌التحصیلان و آحاد و اقشار کشور است. لذا با توجه به اثربخشی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های علمی، پژوهشی و فناوری باید از این دانشگاه حمایت شود.

سخت‌گیری برای ارتقای کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی اولویت ماست

میرزاده با تأکید بر اینکه سخت‌گیری برای کیفیت در دانشگاه آزاد اسلامی جزء وظایف ماست، گفت: این سخت‌گیری به شدت در توسعه علمی و پژوهشی و توسعه کیفی دانشگاه اعمال می شود.

وی با بیان اینکه مقرر شده در دانشگاه آزاد اسلامی 20هزار عضو هیات علمی استخدام شود، اظهار داشت: در سال جاری 5هزار نفر استخدام شده و این روند با جدیت ادامه می یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برنامه آمایش سرزمینی این دانشگاه گفت: براساس این برنامه، ما باید در استان ها رشته هایی متناسب با اقلیم، امکانات و توانمندی های آن استان ایجاد کنیم و این تناسب باید رعایت شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی در پایان خطاب به نمایندگان تأکید کرد: ما به دنبال تعامل سازنده و مفید با نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top