چاپ خبر

اهتمام ویژه‌ جهاد دانشگاهی به ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارت‌های پیشرفته

پیام نورنا : رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: تدوین و اجرای برنامه توسعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی از جمله اولویت‌های جهاد دانشگاهی است.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر جعفر نظام‌دوست در نشست خبری که به مناسبت 16مردادماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: جهاد دانشگاهی فعالیت‌های خود را مطابق با رسالت، اهداف و اساسنامه خود که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است در حوزه‌های پژوهشی و فناوری، فرهنگی و رسانه‌ای، انتشارات و فعالیت‌های هنری و قرآنی، آموزشی و… متمرکز کرده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین دستور کار این نهاد، اظهار کرد: تدوین و اجرای برنامه توسعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی از جمله برنامه‌های جهاد دانشگاهی است. تدوین برنامه توسعه جهاد دانشگاهی استان در اواخر سال 92 و مرحله اجرایی از سال 93 آغاز شد. برنامه مذکور براساس نیازهای منطقه‌ای و مزیت‌های استانی تدوین شده است و بر مبنای این اصل، برنامه توسعه جهاد دانشگاهی تدوین شد که در حال اجرای آن هستیم.

وی با بیان اینکه اولویت اول را بر محور پژوهش استوار کرده‌ایم، تصریح کرد: پژوهش مهم‌ترین نیاز منطقه و استان است بر همین اساس در راستای توسعه پژوهشی در این مجموعه نیروهای تخصصی و هیات علمی نسبت به سال 92 نزدیک به 50درصد افزایش یافت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی در جهاد دانشگاهی استان را تدوین سند راهبردی فرش استان، وضعیت توسعه اجتماعی استان، بررسی شاخص‌های توسعه اجتماعی، مسائل مربوط به کالبد شهری و اولویت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی در استان برشمرد.

وی گفت: در راستای توسعه و ارتقای فعالیت‌های پژوهشی قراردادهای متنوعی را با دستگاه‌های مختلف همچون استانداری مرکزی، شورای شهر و شهرداری، سازمان صنعت و معدن و… منعقد کردیم.

نظام‌دوست با بیان اینکه یکی از اقدامات این نهاد در برنامه پنجم توسعه تاسیس مرکز تحقیقاتی و درمانی ناباروری جهاد دانشگاهی استان بود، افزود: وجود چنین مرکزی در استان مرکزی و استان‌های همجوار به عنوان یک نیاز مبرم احساس می‌شد از این رو تدارکات و زمینه‌های لازم جهت راه‌اندازی این مرکز درمانی در اراک فراهم شد.

وی ادامه داد: با فراهم شدن شرایط لازم موفق شدیم در سال 93، مرکز فوق تخصصی تحقیقاتی درمانی ناباروری را در استان مرکزی به عنوان مجهزترین مرکز درمان ناباروری در غرب کشور را افتتاح کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی اضافه کرد: امید است براساس برنامه‌ها، پژوهشکده توسعه پایدار منطقه را تاسیس کنیم، در صورت محقق شدن این مهم، اولین پژوهشکده تحقیقاتی به زودی در استان تاسیس خواهد شد.

وی تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌هایی که در برنامه پنجم توسعه در این مجموعه پیش‌بینی شده بود، تاسیس مرکز رشد واحدهای فناور در محلات و نیمور بود که در سال گذشته افتتاح و به بهره‌برداری رسید. در حال حاضر واحدهای فناور مختلفی آغاز به کار کرده‌اند که می‌توانند در زمینه اشتغال جویندگان مشاغل کمک کننده باشد.  

نظام‌دوست گفت: توسعه همکاری‌ با مراکز جهاد دانشگاهی در منطقه، تکمیل پروژه‌های عمرانی در دست اقدام در پردیس جهاد دانشگاهی که فاز اول آن سال گذشته به بهره‌برداری رسید، از دیگر پروژه‌هایی هستند که تا پایان برنامه بهره‌برداری خواهند شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تاکید کرد: توجه به فعالیت‌های فرهنگی هنری به ویژه در حوزه قرآن در دانشگاه از محورهای مهم جهاد دانشگاهی است که همواره پیگیر آن بوده است.

نظام‌دوست  با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از ابتدای تاسیس خود یک نهاد انقلابی و فرهنگی در دانشگاه بوده است و این فعالیت‌ها را همچنان در دانشگاه به صورت موثر و مفید ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد:دو رسانه جهاد دانشگاهی شامل خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با مشارکت فعال دانشجویان به عنوان دو الگوی جدید رسانه‌ای چند سالی است که در کشور مطرح شدند.

نظام‌دوست بیان کرد: در زمینه ایجاد ارتباط و تعامل با سازمان‌ها و نهادهای مختلف در سطح استان، تعداد قابل توجهی تفاهم‌نامه در زمینه همکاری‌های مشترک آموزشی پژوهشی با سازمان‌های مختلف به امضا رسیده است.همچنین  برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف اشتغال و کارآفرینی، ارائه مشاوره شغلی، کسب وکار برای متقاضیان و اطلاع‌رسانی در این حوزه از فعالیت‌های دیگر این نهاد است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مسئولان کشور بر تحقق اقتصاد دانش بنیان و با توجه به ماموریت جامع علمی کشور به جهاد دانشگاهی، این مجموعه اهتمام ویژه‌ای نسبت به اموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی در مهارت‌های پیشرفته داشته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد: اگر به دنبال تحقق اهداف اقتصادی و تحقق نقشه جامع علمی کشور هستیم، باید پاسخگوی نیازهای آموزش تخصصی جامعه باشیم از این رو این نهاد دوره‌های آموزشی مختلفی را برای پاسخ به این نیاز در برنامه‌های خود تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد دانش بنیان انقلابی در کشور است، افزود: با برخورداری از پتانسیل علمی تخصصی و انسانی مناسب و عزم جهادی که در امور و حوزه‌های مختلف است، این نهاد ‌همیشه به عنوان یک نهاد فعال موثر در راستای اهداف کشور گام برداشته است.   

وی تصریح کرد: فعالیت‌های آموزشی این نهاد اعم از کوتاه مدت و تخصصی شامل مهارت‌های پیشرفته و فعالیت در زمینه آموزش عالی علمی کاربردی در مقاطع کارشناسی و کاردانی است. همچنین از جمله فعالیت‌های جهاد دانشگاهی تجاری‌سازی فناوری و بسترسازی جهت اشتغال فارغ‌التحصیلان است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی بیان کرد: جهاد دانشگاهی بر مبنای اهداف و اساسنامه خود دارای زیرساختی فرهنگی است که با فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی با هدف تحقق اهداف انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها شکل گرفت و به مرور به عنوان یک پل ارتباطی بین دانشگاه، جامعه و صنعت فعالیت‌های موثری را آغاز کرد. 

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top