چاپ خبر
تا پایان سال 96 و در فرآیندی چهارساله؛

مجموع جذب هیات علمی دانشگاه آزاد به 20 هزار نفر می‌رسد

پیام نورنا : معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از ارتقای رتبه علمی 4000 عضو هیات علمی در این دانشگاه و افزایش سرعت در فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی خبر داد و از هیات‌های اجرایی جذب در استان‌ها خواست شرایط مصاحبه‌شوندگان را در نظر بگیرند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی، در همایش تبیین سیاست‌ها و شیوه‌های بررسی صلاحیت عمومی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب گفت: «امیدواریم نتیجه این همایش در جذب هیات علمی مفید باشد و بتوانیم در این زمینه بیش از پیش موفق باشیم.»

وی ادامه داد:‌ «باید با افرادی که به عنوان کاندیدا در فراخوان جذب هیات علمی ثبت‌نام می‌کنند، رفتار و برخورد مناسبی داشت، زیرا نارضایتی هر عضو هیات علمی تبعات زیادی دارد. یک سیستم نباید حتی یک فرد ناراضی داشته باشد و حفظ کرامت برای این افراد بسیار مهم است.»

حسین‌زاده لطفی با اشاره به ممیزی رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «مطالعه‌ای روی رشته‌ها و تعداد اعضای هیات علمی انجام و نیاز به عضو هیات علمی سنجیده شد. بعد از مطالعه روند جذب که در گذشته نزدیک به یک سال طول می‌کشید مراحل اضافی فرآیند جذب هیات علمی حذف و به استان‌ها تفویض اختیار شد. بعد از اصلاح نیز، فرآیند جذب به 145 روز کاهش پیدا کرد.»

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی افزود: «حاصل کوتاه شدن فرآیند جذب، بررسی 5000 پرونده تا بهار امسال بود که همگی در سال‌های قبل در صف تایید و بررسی بودند. هم‌چنین با کاهش فرآیند جذب دومین فراخوان جذب هیات علمی در سال 94 انجام شد که پرونده‌های آن‌ها در حال بررسی است.»

به‌روز رسانی سامانه جذب هیات علمی

وی افزود: «سامانه جذب هیات علمی با هماهنگی شورای عالی جذب به‌روز رسانی شد که هر نوع گزارش‌گیری درآن امکان‌پذیر است. هم‌چنین با تفویض اختیار به هیات اجرایی جذب هر هیات خودش پرونده‌ها را به وزارت علوم ارسال می‌کند.»

حسین‌زاده لطفی درباره نظارت بر نحوه عملکرد هیات اجرایی جذب، گفت: «سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی معتقد به سیاست‌گذاری و نظارت است، بنابراین بر عملکرد هیات اجرایی جذب نظارت دقیق دارد تا در مصاحبه‌های علمی و عمومی وحدت‌رویه وجود داشته باشد.»

وی تاکید کرد شرایط مصاحبه‌شونده باید در نظر گرفته شود. حسین‌زاده لطفی گفت: «باید از مصاحبه‌شونده در فضایی آرام و دوستانه سوال پرسید تا از تنش و اضطراب آنها کاسته شود.»

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت علوم و هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند، فرایند استعلام به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شده که سرعت فرایند جذب را افزایش داده است.»

حسین‌زاده لطفی به تلاش‌های دکتر میرزاده برای سرعت تبدیل وضعیت استخدامی اشاره کرد و گفت: «بخش‌نامه‌ای درباره این موضوع ابلاغ شد و بخش‌نامه دوم نیز تا آخر شهریور برای سرعت در روند تبدیل وضعیت استخدامی ابلاغ خواهد شد. در سه سال گذشته نیز حدود 14هزار تبدیل وضعیت در دانشگاه انجام شده که برای این کار سامانه http://www.amoozesh.iau.ir فعال است و افرادی که درخواست تبدیل وضعیت دارند باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.»

وی به وظایف هیات اجرای جذب در استان‌ها اشاره کرد و افزود: «استان‌ها نسبت به واحدها شناخت بیشتری دارند بنابراین برای جذب تصمیمات بهتری اتخاذ می‌کنند اما تصمیمات آنها از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نظارت می‌شود.»

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «از سال 92 تاکنون 3486 حکم کارگزینی صادر شده و این تعداد به صورت قطعی به مجموعه اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه شدند. هم‌چنین در جلسات هیات ممیزه نیز در سه سال گذشته 4هزار ارتقای رتبه اعضای هیات علمی را داشتیم.»

حسین‌زاده لطفی ادامه داد: «باتوجه به نگاه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی در فراخوان جذب مهر 95 نیز 4هزار عضو هیات علمی به دانشگاه آزاد اسلامی اضافه می‌شوند که تا پایان سال 96 مجموع جذب در چهار سال به 20هزار نفر خواهد رسید.»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی افزود: «نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی 1 به 48 است و این نسبت در کل دانشگاه‌های کشور 1 به 64 است. دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می‌کند این نسبت را تا سال 99 به 1 به 37 و تا سال 1404 به 1 به 27 برساند.»

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از دکتر میرزاده برای کیفی‌سازی در دانشگاه، گفت: «با بخش‌نامه‌ها و برنامه‌هایی که در سه سال گذشته اجرا شده نگاه کیفی درحوزه آموزش دانشگاه آزاد اسلامی جا افتاده است.»

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top