چاپ خبر

تغییر زمان برگزاری آزمون‌های ارشد و دکتری وزارت بهداشت/ افزایش سهم مصاحبه آزمون Ph.D

پیام نورنا : دبیر شورای عالی علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت، از تصمیم این وزارت‌خانه برای تغییر در بخش کتبی و شفاهی آزمون Ph.D پزشکی خبر داد و گفت: بر اساس این تصمیم سهم مصاحبه شفاهی آزمون از 30 به 50 درصد می‌رسد و تعداد مواد امتحانی در آزمون کتبی نیز کم می‌شود.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر جمشید حاجتی، با اشاره به تغییرات برگزاری آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری سال آینده وزارت بهداشت، اظهار کرد: براساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی مرحله کتبی آزمون دکتری تخصصی Ph.D سال تحصیلی 95-96 اواخر اردیبهشت و اوایل خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد و مرحله شفاهی این آزمون نیز بعد از ماه رمضان (احتمالاً نیمه دوم تیرماه) برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در وزارت بهداشت، آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های پزشکی سال آینده نیز بعد از ماه رمضان برگزار خواهد شد.

افزایش سهم مصاحبه در آزمون دکتری تخصصی به 50 درصد

دکتر حاجتی از برنامه وزارت بهداشت برای افزایش سهم مصاحبه شفاهی در آزمون دکتری تخصصی خبر داد و گفت: براساس مصوبه‌ مجلس شورای اسلامی سهم مصاحبه (شفاهی)  در آزمون ph.D  سال آینده وزارت بهداشت نسبت به سال جاری افزایش می‌یابد. در واقع سهم مصاحبه در آزمون دکتری تخصصی امسال 30 درصد بود که این میزان در آزمون 96  به 50 درصد افزایش می‌ رسد.

دبیر شورای عالی علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: در آزمون کتبی (Ph.D) وزارت بهداشت نیز بیش از یک سال است که مطالعه‌ای در دبیرخانه وزارت بهداشت شروع شده تا در مواد امتحانی این آزمون تغییراتی اعمال شود که البته اگر در این زمینه اتفاق خاصی بیفتد این تغییر در جهتی خواهد بود که داوطلبان آزمون بتوانند خودشان را با تغییرات جدید هماهنگ کنند و برنامه‌ریزی آنها به هم نریزد.

تغییر در بخش کتبی آزمون دکتری وزارت بهداشت

به گفته وی، یکی از مباحثی که در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت وجود دارد این است که با توجه به افزایش سهم مصاحبه، تعداد مواد امتحانی در آزمون کتبی کم شود تا برای آماده شدن داوطلبان مشکلی ایجاد نکند. در واقع اگر این تغییرات به موقع به نتیجه برسد برای آزمون سال 96 اعمال می‌شود، اما اگر از نظر زمانی نتوانیم مجموعه‌رشته‌ها را هماهنگ کنیم آزمون سال آینده به روال امسال برگزار خواهد شد و تغییر احتمالی را برای سال 97 اعمال می‌کنیم.

دکتر حاجتی تاکید کرد: در صورتی که تغییرات خاصی در شیوه آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت اتفاق بیتفد باید تا آبان‌ماه جاری به اطلاع داوطلبان برسد. بنابراین داوطلبان نگران این موضوع نباشند چراکه شیب این تغییرات در آزمون ph.D بسیار ملایم است مثلا اگر در یک رشته سه ماده امتحانی وجود داشته باشد سعی می‌کنیم ماده اصلی را حفظ و مواد دیگر را تغییر دهیم.

دبیر شورای عالی علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بخش شفاهی آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت امسال برای اولین بار به دانشگاه‌ها واگذار شد تا آزمون به صورت ساختارمند و زمان مصاحبه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نسبت به سال‌های قبل که به طور متمرکز انجام می‌شد، صورت بگیرد. در واقع در آزمون امسال زمان مصاحبه برای هر داوطلب 5 تا 6 برابر افزایش یافت که این امکان سنجش بهتر توانایی داوطلب را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: سال‌های گذشته در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت معمولا داوطلب در یک زمان 10 تا 15 دقیقه‌ای با حضور همه اساتید در شرایط متمرکز مصاحبه را انجام می داد اما امسال بخش شفاهی آزمون ph.D پزشکی به  5 تا 6 ایستگاه مجزا و در برخی رشته‌ها ایستگاه‌های بیشتری تقسیم  و در هر ایستگاه نیز 10 دقیقه زمان برای هر داوطلب در نظر گرفته شد و در نهایت نمرات تیم‌های مختلف جمع‌بندی و نمره نهایی داوطلب اعلام می‌شد.

شیوه آزمون شفاهی دکتری تخصصی وزارت بهداشت تغییر نمی کند

دکتری حاجتی افزود: براساس نظرسنجی‌هایی که با داوطلبان رشته‌های دکتری تخصصی وزارت بهداشت انجام دادیم، مشخص شد که این شیوه آزمون نسبت به فرم متمرکز از لحاظ ساختارمند بودن رضایت‌بخش است اما تنها نکته‌ای که در این شیوه وجود دارد این است که داوطلبان مجبور هستند برای یک آزمون شفاهی به چند دانشگاه مراجعه کنند که البته در شیوه آزمون شفاهی سال آینده تغییراتی اعمال نخواهد شد.

دبیر شورای عالی علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت، در پاسخ بر این سوال که چه روش‌هایی وجود دارد داوطلبان مطمئن باشند  ملاحظات ناثواب در مصاحبه شفاهی داوطلبان اعمال نخواهد شد، گفت: دانشگاه‌ها برای اجرای مصاحبه شفاهی آزمون دکتری تخصصی امسال برنامه‌ریزی خوبی داشتند که به خوبی اجرا شد و برای سال آینده نیز با تغییراتی که ایجاد می‌شود و تکمیل روش ارتقاء روش قبلی می‌توانیم این آزمون را نیز بدون اعمال نظرهای شخصی و ناثواب برگزار کنیم. اما به طور کلی آیتم‌های مصاحبه شفاهی قبلا به اطلاع داوطلبان رسیده است و برای سال آینده نیز همین روال پیش خواهد رفت و اگر جزئیات بیشتری لازم باشد در زمان خود قبل از مصاحبه به اطلاع داوطلبان خواهیم رساند.

تغییر پذیرش دانشجویان دکتری وزارت بهداشت از حالت متمرکز به غیرمتمرکز

وی خاطرنشان کرد: در همه کشورهای دنیا دانشگاه و استاد مربوطه در پذیرش دانشجوی Ph.D  پزشکی تصمیم‌گیرنده هستند. این‌طور نیست که یک آزمون متمرکز به شکل کنکور برگزار و دانشجو را پذیرش کنند. خوشبختانه کشور ما هم در این جهت حرکت کرده و پذیرش دانشجو به استاد و گروه‌های آموزشی داده می‌شود که در این زمینه حرکت‌های خوبی آغاز شده و به مرور نیز کامل‌تر می‌شود تا به فرم مطلوب برسیم. اما چیزی که وجود دارد این است که در شرایط فعلی پذیرش دانشجویان Ph.D پزشکی از حالت متمرکز به غیرمتمرکز تغییر یافته است.

تثبیت زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت

دبیر شورای عالی علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت، گفت: اتفاقی که در آزمون دکتری وزارت بهداشت سال جاری افتاد این بود که این آزمون را در دو نوبت بهمن و مهر برگزار کردیم با این تغییری که زمان پذیرش داوطلبان از بهمن‌ به مهر ماه روی داد از سال آینده به طور ثابت پذیرش دانشجویان از مهرماه خواهد بود و زمان برگزاری آزمون نیز تثبیت می‌شود.

تقویم آزمون‌های سال آینده کشور تعیین می شود

دکتر حاجتی با اشاره به تعیین تقویم آزمون‌های سال آینده کشور، افزود: به دلیل ماه مبارک رمضان تقویم آزمون‌های کل کشور برای سال آینده با هماهنگی سازمان سنجش، وزارت علوم و وزارت بهداشت تعیین خواهد شد.

وی درخصوص ظرفیت پذیرش در آزمون Ph.D پزشکی سال آینده نیز افزود: ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت به دلیل اینکه پذیرش این دانشجویان برای مهرماه خواهد بود، افزایش می‌یابد. به طور ثابت در کل رشته‌های علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی ظرفیت سالانه پذیرش داوطلبان حدود 1500 نفر است که این تعداد ممکن است با افزایش تعداد رشته‌ها، بیشتر شود.

دبیر شورای عالی علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: معمولا افزایش ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی باید براساس نیازهای جامعه و امکانات و تجهیزات آموزشی دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد. ما نمی‌توانیم بدون در نظر گرفتن این موارد ظرفیت پذیرش در رشته‌ای را افزایش بدهیم.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top