چاپ خبر

آیین نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان تصویب و اعلام شد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره معاون دانشجویی وزارت علوم آیین‌نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان را تشریح کرد / انتقال از دانشگاه پیام نور به دوره های روزانه و شبانه دانشگاه ها ممنوع می باشد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نور نا) : در مقدمه این آیین‌نامه است که این آئین‌نامه به منظور تسهیل در انتقال و میهمانی دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر متقاضی به نزدیک‌ترین دانشگاه محل زندگی خانواده، تدوین می‌شود.

معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: انتقال از دوره شبانه به روزانه دانشگاه‌ها، از دانشگاه پیام نور به دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها و از مؤسسات به دانشگاه‌ها ممنوع است ولی انتقال به عکس یا از دانشگاه پیام نور به مؤسسات با رعایت مفاد این آیین نامه بلامانع است.

در این آیین‌نامه تعاریف به صورت زیر است:


میهمان: در مواردی که دانشجو برای نیمسال تحصیلی مشخصی اقدام به تغییر محل تحصیل خـود می‌کند به عنوان دانشجوی میهمان برای همان نیمسال در دانشگاه مقصد شناخته می‌شود.

میهمان دائم: دانشجو، تمام واحدهای خود را به صورت میهمان می‌گذراند و در پایان هر نیمسال تحصیلی ریزنمرات وی به دانشگاه مبدأ ارسال و در پایان تحصیلات، مدرک ایشان توسط دانشگاه مبدأ صادر می‌شود.

میهمان مبنا: میهمان بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش آموزش کشور

انتقال: تغییر محل تحصیل دانشجو از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در همان رشته، همان دوره و همان مقطع تحصیلی است.

دانشگاه: دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی دولتی

مؤسسه: دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی

گروه: تعدادی از دانشگاه‌ها و مؤسسات که براساس فراوانی تقاضای میهمانی و انتقال در یک ردیف قرار گرفته‌اند.

ماده 2) در این آیین‌نامه، دانشگاه‌‌ها و مؤسسات به هشت گروه دسته بندی شده‌اند. توضیح این‌که این دسته بندی صرفاً بر اساس فراوانی تقاضای میهمانی و انتقالی بــوده و نشان دهنده اولویت یا برتری دانشگاه‌ها نیست.

تبصره: گروه بندی در دانشگاه پیام نور بر اساس نواحی یک تا پنج آن دانشگاه است.

ب- میهمان شدن

ماده3) میهمان مبنا: در صورتی که سکونت دائمی والدین دانشجو در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه مقصد باشد، با احراز شرط زیر دانشجو می‌تواند میهمان مبنا شود:

برای هر یک از دانشگاه‌های گروه‌های 2 تا 6 ، کسب حداقل 85 درصد ،دانشگاه‌های گروه 7 ، کسب حداقل 90 درصد و برای دانشگاه‌های گروه 8 ، کسب حداقل 95 درصد نمره آزمون سراسری آخرین فرد پذیرفته شده در همان رشته در دانشگاه مقصد یا نظر کمیته منتخب وزیر علوم، تحقیقات وفناوری.

تبصره1: دانشجو می‌تواند پس از اعلام قبولی از طرف سازمان سنجش آموزش کشور یا در حین تحصیل در دانشگاه مبدأ درخواست میهمان مبنا را ارائه کند.

تبصره2: این ماده توسط سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس دستور العمل آن سازمان اجرا و داوطلب باید مستقیماً با آن سازمان مکاتبه کند.

ماده4) میهمان : در صورتی که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی را در دانشگاه یا مؤسسه مبدأ با میانگین کل حداقل 13 گذرانده باشد، می‌تواند تقاضای میهمان شدن کند.

تبصره 1: مدت میهمانی می‌تواند با موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد تا سه نیمسال برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال تحصیلی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ادامه یابد. پس از آن دانشجو باید یا به دانشگاه مبدأ بازگردد یا با احراز شرایط مندرج در این آئین‌نامه تبدیل به میهمان دائم شده یا به دانشگاه مقصد منتقل شود.

تبصره 2: میهمان شدن در دانشگاه‌های هم گروه یا سایر گروه‌ها، بدون لحاظ گروه بندی، به شرط موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد یا نظر کمیته منتخب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امکان‌پذیر است.

تبصره3: : در صورتی که سکونت دائمی والدین دانشجو در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه مقصد باشد، دانشگاه‌ها باید درصورت احراز یکی از شرایط زیر نیز با میهمان شدن وی موافقت کنند.

3-1- ازدواج رسمی دانشجوی دختر (در زمان دانشجویی) در صورتی که محل اشتغال دائم همسر دانشجو، قبل از ازدواج، در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه مقصد باشد.

3-2- فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده، در زمان دانشجویی به طوری که وی به تشخیص مراجع قانونی به عنوان کفیل خانواده شناخته شود.

3-3- بیماری خاص دانشجو به تأیید مراجع ذیصلاح

3-4- معلولیت مؤثر دانشجو که در زمان دانشجویی صورت گرفته باشد.
تبصره4: میهمان شدن دانشجویان مؤسسات، بدون شرط گروه‌بندی، فقط در مؤسسات امکان پذیر است.

تبصره5: دانشجویان دانشگاه پیام نور برای میهمان شدن در مراکز و واحدها، نیاز به کسب حداقل میانگین ندارند.

ماده5) میهمان دائم: دانشجوی میهمان در صورت کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان همان رشته در دانشگاه مقصد در دو نیمسال متوالی، می‌تواند با موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد یا کمیسیون مرکزی بررسی موارد خاص میهمان دائم شود.

تبصره : در صورت میهمانی دائم، نیازی به مراجعه دانشجو در هر نیمسال به دانـشگاه مبدأ نیست و صرفاً در پایان هر نیمسال، کارنامه دانشجو به دانشگاه مبدأ ارسال و در پایان تحصیل، مدرک توسط دانشگاه مبدأ صادر خواهد شد.

ماده 6) انتخاب واحدهای درسی دانشجوی میهمان، چه به صورت تک درس و چه به صورت نیمسال تحصیلی کامل، باید با تأیید دانشگاه مبدأ و طبق شرایط دانشگاه مقصد باشد.

تبصره 1: دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌ها در دوران میهمانی، ملزم به پرداخت شهریه مطابق تعرفه دانشجویان نوبت دوم هستند.

تبصره 2: دانشجویان مؤسسات و نوبت دوم دانشگاه‌ها در طول دوره میهمانی، ملزم به پرداخت شهریه ثابت به مؤسسه یا دانشگاه مبدأ و کل شهریه ثابت و متغیر به مؤسسه یا دانشگاه مقصد هستند.

ماده 7) واحدهایی را که دانشجوی میهمان در یک دانشگاه می‌گذراند عیناً در کارنامه او در دانشگاه مبدأ ثبت می‌شود و نمرات آنها در محاسبات میانگین نیمسال و میانگین کل او منظور خواهد شد.

ماده 8 ) مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی میهمان، در هر صورت توسط دانشگاه مبدأ صـادر می‌شود.

ماده 9) سقف پذیرش دانشجوی میهمان در هر سال تحصیلی برای تمام دانشگاه‌های گروه‌های 7 و 8 ، 20 درصد و برای گروه‌های 2 تا 6 ، 25 درصد تعداد پذیرش کل دانشجویان ورودی همان سال تحصیلی است.

تبصره: سقف پذیرش دانشجویان میهمان برای مؤسسات در هر سال تحصیلی، 15درصد تعداد پذیرش کل دانشجویان ورودی همان سال تحصیلی است. مؤسسات مبدا موظفند در صورت تطبیق درخواست میهمانی دانشجو با مفاد این آئین‌نامه، تا سقف فوق‌الذکر با تقاضاها موافقت کنند.

ج- انتقال

ماده 10) انتقال دانشجو به دانشگاه دیگر، مشروط به کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان ورودی‌های همان سال و همان رشته در دانشگاه مقصد، در مدت حداقل سه نیمسال متوالی میهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال متوالی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.

تبصره: انتقال به دانشگاه‌های هم گروه یا سایر گروه‌ها، بدون لحاظ گروه‌بندی به شرط موافقت دانشگاه‌های مبدا و مقصد یا نظر کمیته منتخب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امکان‌پذیر است.

ماده 11) انتقال از دوره شبانه به روزانه دانشگاه‌ها، از دانشگاه پیام نور به دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها و از مؤسسات به دانشگاه‌ها ممنوع است ولی انتقال به عکس یا از دانشگاه پیام نور به مؤسسات با رعایت مفاد این آیین نامه بلامانع است.

تبصره: انتقال دانشجویان دانشگاه پیام نور بر اساس نواحی پنج گانه است و انتقال از ناحیه بالاتر به ناحیه هم تراز و پایین‌تر بلامانع است.

د- شیوه اجرا

ماده 12) دانشجوی متقاضی انتقال یا میهمانی باید درخواست خود را با ذکر مورد در اردیبهشت ماه هر سال برای نیمسال اول و آبان ماه هر سال برای نیمسال دوم به اداره آموزش دانشگاه مبدأ تسلیم کند.

ماده 13) دانشگاه مبدأ موظف است بر اساس مفاد این آیین‌نامه، درخواست دانشجو را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط در نیمه اول خرداد ماه برای نیمسال اول و نیمه اول آذر ماه برای نیمسال دوم ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کند. دانشگاه مقصد مکلف است حداکثر تا 10 شهریور ماه برای نیمسال اول و تا 15 دی ماه برای نیمسال دوم نتیجه را به دانشگاه مبدا و دانشجو اعلام کند.

تبصره1: درصورت عدم موافقت با درخواست دانشجو از طرف دانشگاه‌های مبداء یا مقصد لازم است دانشگاه یا مؤسسه، دلایل عدم موافقت با درخواست دانشجو را، کتباً به وی اعلام کند.

تبصره2: درصورتی که دانشجو خود را واجد شرایط بداند، مدارک مربوطه را، به کمیسیون بررسی موارد خاص استانی جهت رسیدگی ارائه می‌کند. در صــورت عدم موافقت کمیسیون مذکور، دانشجو می‌تواند مدارک مربوطه را، به کمیسیون مرکزی بررسی موارد خاص جهت رسیدگی نهایی ارائه دهد.

در هر حال، آرای کمیسیون بررسی موارد خاص استان و مرکز، بنا به مورد برای تمام دانشگاه‌هـا و مـؤسسـات لازم الاجراست.

ماده 14) در صورت انتقال، واحدهای گذرانده شده دانشجو که نمرات آنها 12 یا بالاتر است پذیرفـتــه می‌شود و پذیرفتن واحدهای با نمره کمتر از 12، برعهده دانشگاه مقصد است.

تبصره: تمام نمرات درسی دانشجو در دانشگاه مبدا اعم از قبولی یا ردی و سوابق آموزشی دانشجوی انتقالی، عیناً در کارنامه دانشجو ثبت و نمرات دروس پذیرفته شده در محاسبه میانگین کل او محسوب می‌شود.

ماده 15) مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی انتقالی توسط دانشگاه مقصد صادر می‌شود. واحدهای گذرانده دانشجو در دانشگاه‌های مبدأ و مقصد با ذکر میانگین نمرات آنها در مدرک صادره قید می‌شود.

ماده 16) انتقال دانشجو در طول مدت تحصیل، در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار مجاز است.

ماده 17) در تمامی موارد میهمانی، میهمانی دائم و انتقال و با شرایط مساوی اولویت با دانشجویــان دختر است.

هـ- نظارت بر اجرای آئین‌نامه

ماده 18) انتقال و میهمانی دانشجویانی که مشمول یکی از بندهای این آئین نامه هستند، احتیاجی به بررسی و طرح در جلسات کمیسیون بررسی موارد خاص یا شورای انتقال دانشگاه‌ها نداشته و ایجاد تسهیل در امر انتقال یا میهمانی براساس بندهای این آئین‌نامه، برای تمام دانشگاه‌ها و مؤسـســات لازم الاجرا است.

مسئولیت حسن اجرای این آئین‌نامه در هر دانشگاه یا مؤسسه به عهده رئیس آن دانشگاه یا مؤسسـه است.

ماده19) نظارت بر اجرای این آئین‌نامه به عهده معاونت دانشجویی وزارت است. دانشگاه‌ها و مؤسسات موظفند در شروع هر نیمسال اسامی، رشته، مقطع و دوره دانشجویان انتقالی و میهمان را به همراه دلیل موافقت به معاونت دانشجویی وزارت (اداره کل امور دانشجویان داخل) جهت تطبیق با مفـاد آئین نامه اعلام کنند.

ماده 20) هرگونه تخلف از آئین‌نامه یا عدم اجرای مفاد آن تخلف اداری محسوب شده و قابل پیگیری است

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 14 مهر 1391

    باعرض سلام میخاستم ازدانشگاه دولتی سمنان ب دانشگاه پیام نوربرای ترم بهمن انتقالی بگیرم اگه میشه درباره نحوه انجام این کارمراراهنمایی کنید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 مهر 1391 :

    سلام
    ترم اول رو که نمی شود ولی برای ترم های بعدی باید درخواستتون رو به دانشگاه خود اعلام کنید تا بررسی کنند.

  2. نویسنده دیدگاه : سید مهدی - در تاریخ : 17 مهر 1391

    سلام من ازدانشگاه دولتی مازندرانم اردیبهشت تقاضای انتقالی توام باتغییر رشته کردم اگه جوابش بیاد میتونم از بهمن برم رشته حقوق بیام نور یا باید مهر سال بعد برم رشته جدیدم.ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 مهر 1391 :

    سلام
    شما باید الان پیگیری کنید چون جوابش باید برای این ترم اعلام شود.

  3. نویسنده دیدگاه : الف - در تاریخ : 17 مهر 1391

    با سلام خانم بنده در رشته اموزش زبان دانشگاه تربیت معلم تهران شبانه قبول شده میخاستم ببینم با توجه به تاهل ایشون و این که در کرج ساکنیم میتونه به دانشگاه تربیت معلم کرج استان البرز در همون رشته روزانه مهمان دائم یا انتقلی بگیره ؟
    باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 مهر 1391 :

    سلام
    باید درخواست خودشون رو به دانشگاه شان ارائه دهند تا توسط دانشگاه مربوطه بررسی و تصمیم گیری شود

  4. نویسنده دیدگاه : سیما - در تاریخ : 30 مهر 1391

    سلام.ممنونم ازرسیدگیتون.یه سوال حیاتی دارم میخواستم ببینم ایازمان درخواست انتقالی تغییر کرده وفقط اردیبهشت شده؟برای انتقالی گرفتن برای نیمسال دوم هم بایددیگه اردیبهشت درخواست داد؟دیگه سالی یکبارفقط میشه درخواست انتقالی داد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 مهر 1391 :

    سلام
    اگر برای پیام نور منظورتون هست که خیر تغییری نکرده. اگر برای دانشگاه های دیگر منظورتان هست اطلاعی نداریم و باید از دانشگاه خود سوال فرمایید

  5. نویسنده دیدگاه : عیلرضا - در تاریخ : 1 آبان 1391

    سلام
    اول از هر چیزی از اینکه اینقدر با حوصله به سئوالات پاسخ می دید، واقعا قدردانی می کنم.
    من در رشته اقتصاد در واحد پیام نور کابل درس می خوانم ( ترم اول). سئوال من این است با توجه به اینکه امکان انتقالی و یا تغییر رشته در ترم اول وجود ندارد، آیا سال اینده می توانم همزمان در خواست تغییر رشته و درخواست انتقال به یکی از واحدها یا مراکز داخل کشور را بدهم ( رشته تاریخ در یکی از واحدهای استانهای همجوار با تهران). بنا به دلایل امنیتی و همینطور تولد فرزندم دیگر نمی توانم در کابل باشم.
    سپاسگزارم از توجه شما.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 آبان 1391 :

    سلام
    بله می توانید. شما باید در آزمون تغییر رشته بند ج توام با انتقال شرکت کنید. که ثبت نامش در نیمسال دوم می باشد و آزمون آن در تابستان

  6. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 2 آبان 1391

    با سلام
    من در تیرماه در خواست انتقالی توام با تغییر رشته دادم الان دانشگاه مقصد می گوید هیچ نامه ای در این باب نرسده است با مرکز خودم تماس داشتم ولی هیچ علتی را برای من نمی آورد و پاسخگو نیست. تکلیف من چیست ؟ برای اعتراض چه کار باید کنم؟ لطفا سریع جواب دهید.
    با تشکر.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 آبان 1391 :

    سلام
    شما باید موضوع رو از مرکز اصلی خود پیگیری کند. بهتره حضوری مراجعه داشته باشید برای پیگیری

  7. نویسنده دیدگاه : فاطمه - در تاریخ : 2 آبان 1391

    اگر حضوری رفتم و پاسخگو نبودند چه اقدامی باید بکنم؟ چه علتی می تواند برای نفرستادن نامه من باشد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 آبان 1391 :

    خوب باید دلیل رو بپرسید شاید شرایطش رو نداشتید و شاید یکی مشکلی بوده.

  8. نویسنده دیدگاه : m - در تاریخ : 17 آبان 1391

    1باسلام دردوران تحصیل درمقطع کارشناسی چند ترم می توانید در دانشگاهای دیگر مجاز مهمانی بگیری
    2موافقت وعدم موافقت دانشگاه مبدا ومقصدبراساس چه دستو رالعملی می باشد باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 آبان 1391 :

    سلام
    3 نیمسال
    هر دانشگاهی قوانین خاص خودش را دارد

  9. نویسنده دیدگاه : ارتین - در تاریخ : 19 آبان 1391

    سلام. من دانشجوی ورودی جدید هستم ایا می تونم انتقالی مهمانی بگیرم.چگونه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 19 آبان 1391 :

    سلام
    باید حداقل 1 ترم بخوانید.بعد از آن باید درخواست بدید تا دانشگاه درخواست شما را بررسی و تصمیمگیری کند

  10. نویسنده دیدگاه : شادی - در تاریخ : 5 آذر 1391

    سلام
    ببخشید من دانشجوی حقوق ورودی بهمن 90 هستم که براساس ماده 3 ایین نامه انتقالات وزارت علوم از مراغه به دانشگاه حکیم سبزواری انتقالی ( مهمان مبناء ) گرفتم و یک ترم را در دانشگاه سبزوار گذرانده ام و در حال گذراندن ترم دوم هستم آیا می توانم در پایان ترم دوم بر اساس ماده 10 انتقال دائم تقاضا نمایم ؟؟ و از چه تاریخی باید اقدام به ارائه تقاضا نمایم ؟ و باید برای انجام کارهای انتقالی به دانشگاه مبدا مراجعه کنم یا دانشگاه مقصد ????

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 آذر 1391 :

    سلام
    باید به دانشگاه خود مراجعه کنید و درخواست دهید تا بررسی و رسیدگی شود

  11. نویسنده دیدگاه : میلاد - در تاریخ : 15 آذر 1391

    باسلام وخسته نباشید من دانشجوی ترم اول ورودی 91هستم. وپدرم فوت شده وتحت پوشش بهزیستی هم هستیم ومدارک آن نیز موجود میباشدومتقاضی انتقالی به شیراز میباشم آیاباید رتبه قبولی دانشگاه شیراز رو در اون سال آورده باشم تورو خدا هر چه میتونی راهنماییم کن

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 آذر 1391 :

    سلام
    خیر احتیاجی نیست. با توضیحاتی که دادید می توانید درخواست انتقالی رو به دانشگاه خود بدهید و احتمال زیاد موافقت شود

  12. نویسنده دیدگاه : محمدرضا - در تاریخ : 20 آذر 1391

    باسلام.اینجانب دانشجوی ترم3رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور خرامه هستم .بعلت شاغل بودن میخواسم ببینم میتوانم به دانشگاه پیام نور زابل مهمان دائم بگیرم.اگرمیشود چه مدارکی باید ارائه دهم.لطفا مرا راهنمایی کنید.باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 آذر 1391 :

    سلام
    بله. به مرکزتان مراجعه کنید و درخواست دهید تا بررسی و تصمیم گیری کنند

  13. نویسنده دیدگاه : مهرداد - در تاریخ : 26 دی 1391

    با سلام مجدد. من از بهزیستی نامه دارم برای انتقالی از شما پرسیدم گفیتید بله میتونید . رفتم دانشگاه گفتن انتقالی نمیشه مهمان دائمی میتونی درخواست بدی تازه اگر اونم قبول بکنیم . میخواستم بپرسم دانشگاه میتونه نامه بهزیستی رو نادیده بگیره یا نه؟ و فرق مهمان دائم با موقت و انتقالی چیه ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 27 دی 1391 :

    سلام
    دیگه ببینید اینا دست خود دانشگاه هست که شورای اموزشی چه تصمیمی بگیرد.
    مهمان دائم یعنی فقط مدرک شما از طرف مرکز قبلیتون صادر میشه و از این به بعد همه چیز شما از کلاس تا امتحان در مرکز مقصد خواهد بود تا پایان فارغ التحصیلیتون

  14. نویسنده دیدگاه : علی اکبر - در تاریخ : 6 فروردین 1392

    با سلام وتبریک سال نو
    اینجانب در مقطع کارشناسی ارشد از ترم دوم از واحد تهران جنوب به نجف آباد انتقالی دایم گرفتم .
    آیا میتوانم بعد از گذشت 1 ترم دوباره به تهران جنوب بازگردم.
    یعنی به جای انتقال دایم 1 ترم میهمان شوم
    ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 فروردین 1392 :

    سلام
    خیر دیگر نمی توانید

  15. نویسنده دیدگاه : فریبا رحمانی - در تاریخ : 3 اردیبهشت 1392

    سلام..میخواستم در مورد انتقال یا مهمان شدن در مقطع ارشد اطلاعاتی داشته باشم.اگه ممکنه راهنمایی ام کنید..ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 اردیبهشت 1392 :

    سلام
    انتقالی و مهمان در مقطع ارشد کلا ممنوع می باشد مگر در مواردی خاص که واقعا مشکل جدی وجود داشته باشد.

  16. نویسنده دیدگاه : فرزانه محمدي - در تاریخ : 24 اردیبهشت 1392

    باسلام و خسته نباشید شایدسوالم تکراری باشه اگه میشه جواب بدید
    ایا انتقال دانشجویان شبانه ارشد به دانشگاه شبانه دیگه امکان دارد به شرط اینکه کارمند قرار دادی وزارت علوم باشی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 اردیبهشت 1392 :

    سلام
    خیر

  17. نویسنده دیدگاه : مهدی - در تاریخ : 31 اردیبهشت 1392

    سلام خداقوت.من دانشجوی دانشکده علوم قرآنی مشهدبودم ولی متاسفانه به علت سرطان مادرم برام مقدورنیس مشهد باشم.تقاضای انتقالی توام باتغییررشته به دانشکده مجازی علوم حدیث شدم.اوناگفتن که شماجزمواردخاص هستیدوفعلادوترم میمان بشیدتاببینیم چه میشه کرحالاترم دوم میمانی هستم باتقاضای من موافقت میشه؟من بایدچیکارکنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 خرداد 1392 :

    سلام
    مشخص نیست و بستگی به تصمیم دانشگاهتان دارد که موافقت کند یا خیر. و موضوع را باید از دانشگاه خود پیگیری فرمایید

  18. نویسنده دیدگاه : sasan - در تاریخ : 9 تیر 1392

    درود
    ممنون بابت این مطلب فقط یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید:
    میخواستم بدونم که میشه مثلا از دانشگاه پیام نور مدرک کارشناسی رشته ای رو گرفت اما برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد همون رشته به دانشگاه های روزانه رفت؟
    با سپاس

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 تیر 1392 :

    سلام
    بله 100 درصد می شود

  19. نویسنده دیدگاه : سهیلا - در تاریخ : 10 مرداد 1392

    باسلام وقبولی طاعات .سوال بنده اینست که آیا در مقطع دکتری امکان مهمان شدن یا انتقال برای افراد(خانم باشند) متاهل ودارای فرزند وجوددارد ممنون میشم پاسخ دهید .با تشکر فراوان

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 مرداد 1392 :

    سلام
    انتقالی در مقاطع تحصیلات تکمیلی ممنوع می باشد

  20. نویسنده دیدگاه : من - در تاریخ : 21 شهریور 1392

    سلام-میشه به دلیل مشکل بیماری که دانشجو داره از همون ترم 1 ینی قبل از اینکه ترم شروع بشه درخواست انتقالی یا میهمانی بده و برای تحصیل از همون ترم 1 با انتقالی یا میهمانیش موافقت شه ؟؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 شهریور 1392 :

    سلام
    باید به هر حال درخواست بدید تا در شواری آموزشی بررسی شود.

  21. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 23 شهریور 1392

    سلام.من 1 ترم در کرمان درس خوندم و 3 ترم هم مهمان گرفتم همدان .حالا ریز نمراتمو از همدان بردم 17 واحدشو که بین 10 و 12 بود حذف کردن اما 9.75 رو ثبت.حالا اگه انتقالی بگیرم همدان گفته من نمراتو قبول میکنم به شرطی که ثبت کنن و بفرستن .حالا کرمان میتونن بفرستن

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 شهریور 1392 :

    سلام
    دوست عزیز اگر پیام نور هستید که اصلا احتیاجی نیست ریز نمرات رو به مراکز تحویل دهید چون در سیستم ثبت می شود.
    اگر در سایر دانشگاه ها هستید متاسفانه اطلاعی نداریم.

  22. نویسنده دیدگاه : م.ق - در تاریخ : 14 مهر 1392

    در سایت سازمان سنجش اطلاعیه میهمان مبنا اعلام شده ولی برای دانشجویان پیام نور گفتن به دانشگاه پیام نور مراجعه شود. الان تکلیف چیه ؟ شما خبری دارید ؟ باید حضوری مراجعه کنیم ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 مهر 1392 :

    بله برای مهمان شدن باید به مرکزتان مراجعه کنید

  23. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 2 آبان 1392

    اگه شرایط خاص نداشته باشم و بحث 95 درصد اخرین رتبه هم نداشته باشم جه جوری ممکنه مهمان بشم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 آبان 1392 :

    دیگه موافقت کردن ان با مرکزتان می باشد که موافقت بکند یا خیر!!!

  24. نویسنده دیدگاه : بختیاری - در تاریخ : 4 آذر 1392

    راستی اصلا این درسته که من شنیدم چون مهمان دائم هستم، ترم آخر باید حتما در دانشگاه مبدا بگذرونم؟ یعنی فقط تا ترم یکی مونده به آخر میتونم توی دانشگاه مقصد بمونم… درسته؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 آذر 1392 :

    قبلا به این صورت بود ولی اگر پیام نور هستید الان دیگه احتیاجی نیست و تا اخر می توانید در همان مرکزی که مهمان گرفته اید باشید

  25. نویسنده دیدگاه : مهرآُسا - در تاریخ : 7 آذر 1392

    سلام خسته نباشید،من سال قبل مهمان دائم شدم با این وجود هر ترم درخواست مهمانی میدادم تا بتونم واحد بردارم،اردیبهشت پارسال از طریق سامانه برای نیم سال اول درخواست دادم و دروسی که باید میگرفتم را نوشتم.گفته بودن که این درخواست برای هر دو نیمسال 92-93 هست اما اصلا گزینه ای نبود ک بتونم برای نیمسال دوم دروسی رو که میخوام بر دارم وارد کنم.برای نیسال بعدی چطور باید درخواست بدم تا ترم بعد واحد بردارم؟؟؟ خواااااااااااااااااااااهش میکنم به سوالم جواب بدییییییییییییییییید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 9 آذر 1392 :

    سلام
    دوست عزیز اگر مهمان دائم گرفته اید و موافقت شده هیج احتیاجی نیست اصلا در سیستم چیزی رو هر ترم ثبت کنید!!!
    اگر مهمان موقت بوده که مهمان موقت هم هر ترم باید ثبت کنید و به صورت سالانه نیست

  26. نویسنده دیدگاه : مرضیه - در تاریخ : 10 آذر 1392

    سلام.آیا همچنان انتقال درمقطع تحصیلات تکمیلی ممنوع است؟متاهل هستم ودانشجوی ترم1ارشد.ایا شرایط خاصی برای انتقال وجوددارد.ممنون میشم منوراهنمایی کنید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 آذر 1392 :

    سلام
    بله همچنان ممنوع می باشد مگر اینکه شرایط بسیار خاص و ویژه ای داشته باشید که باید به دانشگاه درخواست دهید تا رسیدگی کنند

  27. نویسنده دیدگاه : زهرا - در تاریخ : 9 دی 1392

    سلام
    میخواستم بدونم که ترم آخرهم میشه مهمان شد یاخیر؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 9 دی 1392 :

    سلام
    خیر نمی شود

  28. نویسنده دیدگاه : باد - در تاریخ : 10 دی 1392

    با سلام من دانشجوی مهندسی کامپىوتر نرم افزار دانشگاه پیام نور مراغه هستم متاهل و ساکن تهران هم هستم آیا میتونم به دانشگاه پیام نور تهران شمال انتقالی یا مهمان دایم بگیرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 دی 1392 :

    سلام
    انتقالی و مهمان به تهران ممنوع است

  29. نویسنده دیدگاه : باد - در تاریخ : 11 دی 1392

    ببخشید دوباره مزاحم شدم به شهر پردیس و یا به رودهن چطور ؟میتونم انتقالی بگیرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 دی 1392 :

    بله. باید درخواست بدید ببینید موافقت می شود یا خیر

  30. نویسنده دیدگاه : نسترن - در تاریخ : 26 دی 1392

    سلام خسته نباشید
    من شرایط انتقالی رو دارم در خواستمو دانشگاه مبدا تایید کرده و به دانشگاه مقصد ارسال کرده میخواستم بدونم اگه مشروط بشم با در خواستم موافقت نمیشه ؟
    ممنون از صبرو حوصلتون …

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 دی 1392 :

    سلام
    بستگی به تصمیم مراکز دارد

  31. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 25 فروردین 1393

    سلام.دانشجوی کارشناسی it دانشگاه پیام نور هستم.میخواهم به دانشگاه علمی کاربردی انتقالی بگیرم اما پاسخ دانشگاه علمی کاربردی اینست که امکان انتقالی از پیام نور به علمی کاربردی وجود ندارد بلکه باید مدرک معادل فوق دیپلم را بیاورید تا سر فصل دروس پاس شده را تطبیق دهیم وسپس از دانشگاه پیام نور انصراف دهید.اما دانشگاه پیام نور مدرک معادل نمیدهد.آیا میتوانم فقط باآوردن ریز نمراتم دروس پاس شده ام را تطبیق دهم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 فروردین 1393 :

    سلام
    برای گرفتن مدرک از پیام نور باید انصراف دهید تا به شما مدرک داده شود.
    اطلاعی از شرایط تطبیق واحد دانشگاه علمی کاربردی نداریم

  32. نویسنده دیدگاه : امید - در تاریخ : 30 فروردین 1393

    با سلام
    بنده در موسسه غیرانتفاعی شهاب دانش قم کاردانی پیوسته نرم افزار میخوانم می خواستم بدونم میشه با اطلاعات زیر انتقالی به تهران بگیرم چون ساکت ورامین هستم.
    با کارت ایثارگری پدرم که رزمنده و یکسال و شش ماه حضور در جبهه دارد میشه انتقالی بگیرم چگونه ؟
    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 فروردین 1393 :

    سلام
    باید به دانشگاه خود درخواست دهید تا بررسی و رسیدگی شود

  33. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 21 اردیبهشت 1393

    با عرض سلام وخسته نیاشید در ایین نامه جدید مهمانی گفته شده که مهمانی از دانشگاه های دولتی به غیر دولتی ممنوع هست میخواستم بدونم دانشگاه پیام نور غیر دولتی محسوب میشه؟ با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 اردیبهشت 1393 :

    سلام
    پیام نور بله تقریبا غیر دولتی محسوب می شود (البته نیمه دولتی است)

  34. نویسنده دیدگاه : دانایی - در تاریخ : 28 اردیبهشت 1393

    با سلام و خسته نباشید ……..اگر کسی یک بار در خواست انتقالی بدهد و از سمت دانشگاه مبدا مخالفت شود آیا بازهم میتواند طی ترم های آینده درخواست انتقالی دهد ؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 28 اردیبهشت 1393 :

    سلام
    بله می تواند

  35. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 3 خرداد 1393

    سلام من دانشوترم 6بیام نورهستم نصف واحدهایم رادریک شهرمهمان موقت بوده ام ایاتاترم اخرمیتوانم مهمان موقت بکیرم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 خرداد 1393 :

    سلام
    کلا ترم آخر امکان گرفتن مهمان نیست

  36. نویسنده دیدگاه : امیر اسحاق نیا - در تاریخ : 7 خرداد 1393

    سلام
    خدا قوت
    من بیماری صعب العلاج دارم میتونم انتقالی بگیرم

    با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 خرداد 1393 :

    سلام
    به دانشگاه خود درخواست دهید بله می توانید

  37. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 17 خرداد 1393

    سلام.
    من ترم 1 کامپیوتر هستم.
    میخواستم بپرسم امکانش هست از پیام نور به دانشگاه ازاد شهر خودم بروم؟؟
    یک سوال دیگر:
    انتقال از پیام نور شهرستان به پیام نور تهران ممنوع است؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 خرداد 1393 :

    سلام
    خیر نمی توانید.
    بله کلا به تهران ممنوع می باشد

  38. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 25 خرداد 1393

    سلام آیا در پیام نور دانشجوی میهمان دائم نمیتواند واحدهای ترم آخر را در واحدی که درآن میهمان شده، اخذ کند؟ اگر راهی مجود است به چه صورت است؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 خرداد 1393 :

    سلام
    اگر مهمان دائم هستید هیچ مشکلی ندارد و تا زمان فارغ التحصیلی در همان مرکز مقصد خواهید بود.

  39. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 7 تیر 1393

    سلام خسته نباشید.ایا همچنان انتقالی یا مهمان در مقطع تحصیلات تکمیلی ممنوع است؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 تیر 1393 :

    سلام
    بله ممنوع می باشد

  40. نویسنده دیدگاه : pouya - در تاریخ : 18 تیر 1393

    سلام ببخشید میشه از پیام نور به علمی کاربردی انتقالی گرفت اگه میشه شرایط چطوره ممنون.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 تیر 1393 :

    سلام
    بله می شود باید درخواست دهید و یک دلیل قانع کننده برای این انتقالی داشته باشید تا دانشگاه ها بررسی و تصمیم گیری کنند

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top