چاپ خبر

آیین نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان تصویب و اعلام شد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره معاون دانشجویی وزارت علوم آیین‌نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان را تشریح کرد / انتقال از دانشگاه پیام نور به دوره های روزانه و شبانه دانشگاه ها ممنوع می باشد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نور نا) : در مقدمه این آیین‌نامه است که این آئین‌نامه به منظور تسهیل در انتقال و میهمانی دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر متقاضی به نزدیک‌ترین دانشگاه محل زندگی خانواده، تدوین می‌شود.

معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: انتقال از دوره شبانه به روزانه دانشگاه‌ها، از دانشگاه پیام نور به دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها و از مؤسسات به دانشگاه‌ها ممنوع است ولی انتقال به عکس یا از دانشگاه پیام نور به مؤسسات با رعایت مفاد این آیین نامه بلامانع است.

در این آیین‌نامه تعاریف به صورت زیر است:


میهمان: در مواردی که دانشجو برای نیمسال تحصیلی مشخصی اقدام به تغییر محل تحصیل خـود می‌کند به عنوان دانشجوی میهمان برای همان نیمسال در دانشگاه مقصد شناخته می‌شود.

میهمان دائم: دانشجو، تمام واحدهای خود را به صورت میهمان می‌گذراند و در پایان هر نیمسال تحصیلی ریزنمرات وی به دانشگاه مبدأ ارسال و در پایان تحصیلات، مدرک ایشان توسط دانشگاه مبدأ صادر می‌شود.

میهمان مبنا: میهمان بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش آموزش کشور

انتقال: تغییر محل تحصیل دانشجو از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در همان رشته، همان دوره و همان مقطع تحصیلی است.

دانشگاه: دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی دولتی

مؤسسه: دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی

گروه: تعدادی از دانشگاه‌ها و مؤسسات که براساس فراوانی تقاضای میهمانی و انتقال در یک ردیف قرار گرفته‌اند.

ماده 2) در این آیین‌نامه، دانشگاه‌‌ها و مؤسسات به هشت گروه دسته بندی شده‌اند. توضیح این‌که این دسته بندی صرفاً بر اساس فراوانی تقاضای میهمانی و انتقالی بــوده و نشان دهنده اولویت یا برتری دانشگاه‌ها نیست.

تبصره: گروه بندی در دانشگاه پیام نور بر اساس نواحی یک تا پنج آن دانشگاه است.

ب- میهمان شدن

ماده3) میهمان مبنا: در صورتی که سکونت دائمی والدین دانشجو در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه مقصد باشد، با احراز شرط زیر دانشجو می‌تواند میهمان مبنا شود:

برای هر یک از دانشگاه‌های گروه‌های 2 تا 6 ، کسب حداقل 85 درصد ،دانشگاه‌های گروه 7 ، کسب حداقل 90 درصد و برای دانشگاه‌های گروه 8 ، کسب حداقل 95 درصد نمره آزمون سراسری آخرین فرد پذیرفته شده در همان رشته در دانشگاه مقصد یا نظر کمیته منتخب وزیر علوم، تحقیقات وفناوری.

تبصره1: دانشجو می‌تواند پس از اعلام قبولی از طرف سازمان سنجش آموزش کشور یا در حین تحصیل در دانشگاه مبدأ درخواست میهمان مبنا را ارائه کند.

تبصره2: این ماده توسط سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس دستور العمل آن سازمان اجرا و داوطلب باید مستقیماً با آن سازمان مکاتبه کند.

ماده4) میهمان : در صورتی که دانشجو حداقل یک نیمسال تحصیلی را در دانشگاه یا مؤسسه مبدأ با میانگین کل حداقل 13 گذرانده باشد، می‌تواند تقاضای میهمان شدن کند.

تبصره 1: مدت میهمانی می‌تواند با موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد تا سه نیمسال برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال تحصیلی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ادامه یابد. پس از آن دانشجو باید یا به دانشگاه مبدأ بازگردد یا با احراز شرایط مندرج در این آئین‌نامه تبدیل به میهمان دائم شده یا به دانشگاه مقصد منتقل شود.

تبصره 2: میهمان شدن در دانشگاه‌های هم گروه یا سایر گروه‌ها، بدون لحاظ گروه بندی، به شرط موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد یا نظر کمیته منتخب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امکان‌پذیر است.

تبصره3: : در صورتی که سکونت دائمی والدین دانشجو در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه مقصد باشد، دانشگاه‌ها باید درصورت احراز یکی از شرایط زیر نیز با میهمان شدن وی موافقت کنند.

3-1- ازدواج رسمی دانشجوی دختر (در زمان دانشجویی) در صورتی که محل اشتغال دائم همسر دانشجو، قبل از ازدواج، در نزدیک‌ترین محل به دانشگاه مقصد باشد.

3-2- فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده، در زمان دانشجویی به طوری که وی به تشخیص مراجع قانونی به عنوان کفیل خانواده شناخته شود.

3-3- بیماری خاص دانشجو به تأیید مراجع ذیصلاح

3-4- معلولیت مؤثر دانشجو که در زمان دانشجویی صورت گرفته باشد.
تبصره4: میهمان شدن دانشجویان مؤسسات، بدون شرط گروه‌بندی، فقط در مؤسسات امکان پذیر است.

تبصره5: دانشجویان دانشگاه پیام نور برای میهمان شدن در مراکز و واحدها، نیاز به کسب حداقل میانگین ندارند.

ماده5) میهمان دائم: دانشجوی میهمان در صورت کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان همان رشته در دانشگاه مقصد در دو نیمسال متوالی، می‌تواند با موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد یا کمیسیون مرکزی بررسی موارد خاص میهمان دائم شود.

تبصره : در صورت میهمانی دائم، نیازی به مراجعه دانشجو در هر نیمسال به دانـشگاه مبدأ نیست و صرفاً در پایان هر نیمسال، کارنامه دانشجو به دانشگاه مبدأ ارسال و در پایان تحصیل، مدرک توسط دانشگاه مبدأ صادر خواهد شد.

ماده 6) انتخاب واحدهای درسی دانشجوی میهمان، چه به صورت تک درس و چه به صورت نیمسال تحصیلی کامل، باید با تأیید دانشگاه مبدأ و طبق شرایط دانشگاه مقصد باشد.

تبصره 1: دانشجویان دوره روزانه دانشگاه‌ها در دوران میهمانی، ملزم به پرداخت شهریه مطابق تعرفه دانشجویان نوبت دوم هستند.

تبصره 2: دانشجویان مؤسسات و نوبت دوم دانشگاه‌ها در طول دوره میهمانی، ملزم به پرداخت شهریه ثابت به مؤسسه یا دانشگاه مبدأ و کل شهریه ثابت و متغیر به مؤسسه یا دانشگاه مقصد هستند.

ماده 7) واحدهایی را که دانشجوی میهمان در یک دانشگاه می‌گذراند عیناً در کارنامه او در دانشگاه مبدأ ثبت می‌شود و نمرات آنها در محاسبات میانگین نیمسال و میانگین کل او منظور خواهد شد.

ماده 8 ) مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی میهمان، در هر صورت توسط دانشگاه مبدأ صـادر می‌شود.

ماده 9) سقف پذیرش دانشجوی میهمان در هر سال تحصیلی برای تمام دانشگاه‌های گروه‌های 7 و 8 ، 20 درصد و برای گروه‌های 2 تا 6 ، 25 درصد تعداد پذیرش کل دانشجویان ورودی همان سال تحصیلی است.

تبصره: سقف پذیرش دانشجویان میهمان برای مؤسسات در هر سال تحصیلی، 15درصد تعداد پذیرش کل دانشجویان ورودی همان سال تحصیلی است. مؤسسات مبدا موظفند در صورت تطبیق درخواست میهمانی دانشجو با مفاد این آئین‌نامه، تا سقف فوق‌الذکر با تقاضاها موافقت کنند.

ج- انتقال

ماده 10) انتقال دانشجو به دانشگاه دیگر، مشروط به کسب معدل بالاتر از میانگین معدل دانشجویان ورودی‌های همان سال و همان رشته در دانشگاه مقصد، در مدت حداقل سه نیمسال متوالی میهمانی برای مقطع کارشناسی پیوسته و دو نیمسال متوالی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته است.

تبصره: انتقال به دانشگاه‌های هم گروه یا سایر گروه‌ها، بدون لحاظ گروه‌بندی به شرط موافقت دانشگاه‌های مبدا و مقصد یا نظر کمیته منتخب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امکان‌پذیر است.

ماده 11) انتقال از دوره شبانه به روزانه دانشگاه‌ها، از دانشگاه پیام نور به دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها و از مؤسسات به دانشگاه‌ها ممنوع است ولی انتقال به عکس یا از دانشگاه پیام نور به مؤسسات با رعایت مفاد این آیین نامه بلامانع است.

تبصره: انتقال دانشجویان دانشگاه پیام نور بر اساس نواحی پنج گانه است و انتقال از ناحیه بالاتر به ناحیه هم تراز و پایین‌تر بلامانع است.

د- شیوه اجرا

ماده 12) دانشجوی متقاضی انتقال یا میهمانی باید درخواست خود را با ذکر مورد در اردیبهشت ماه هر سال برای نیمسال اول و آبان ماه هر سال برای نیمسال دوم به اداره آموزش دانشگاه مبدأ تسلیم کند.

ماده 13) دانشگاه مبدأ موظف است بر اساس مفاد این آیین‌نامه، درخواست دانشجو را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط در نیمه اول خرداد ماه برای نیمسال اول و نیمه اول آذر ماه برای نیمسال دوم ریز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال کند. دانشگاه مقصد مکلف است حداکثر تا 10 شهریور ماه برای نیمسال اول و تا 15 دی ماه برای نیمسال دوم نتیجه را به دانشگاه مبدا و دانشجو اعلام کند.

تبصره1: درصورت عدم موافقت با درخواست دانشجو از طرف دانشگاه‌های مبداء یا مقصد لازم است دانشگاه یا مؤسسه، دلایل عدم موافقت با درخواست دانشجو را، کتباً به وی اعلام کند.

تبصره2: درصورتی که دانشجو خود را واجد شرایط بداند، مدارک مربوطه را، به کمیسیون بررسی موارد خاص استانی جهت رسیدگی ارائه می‌کند. در صــورت عدم موافقت کمیسیون مذکور، دانشجو می‌تواند مدارک مربوطه را، به کمیسیون مرکزی بررسی موارد خاص جهت رسیدگی نهایی ارائه دهد.

در هر حال، آرای کمیسیون بررسی موارد خاص استان و مرکز، بنا به مورد برای تمام دانشگاه‌هـا و مـؤسسـات لازم الاجراست.

ماده 14) در صورت انتقال، واحدهای گذرانده شده دانشجو که نمرات آنها 12 یا بالاتر است پذیرفـتــه می‌شود و پذیرفتن واحدهای با نمره کمتر از 12، برعهده دانشگاه مقصد است.

تبصره: تمام نمرات درسی دانشجو در دانشگاه مبدا اعم از قبولی یا ردی و سوابق آموزشی دانشجوی انتقالی، عیناً در کارنامه دانشجو ثبت و نمرات دروس پذیرفته شده در محاسبه میانگین کل او محسوب می‌شود.

ماده 15) مدرک فراغت از تحصیل دانشجوی انتقالی توسط دانشگاه مقصد صادر می‌شود. واحدهای گذرانده دانشجو در دانشگاه‌های مبدأ و مقصد با ذکر میانگین نمرات آنها در مدرک صادره قید می‌شود.

ماده 16) انتقال دانشجو در طول مدت تحصیل، در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار مجاز است.

ماده 17) در تمامی موارد میهمانی، میهمانی دائم و انتقال و با شرایط مساوی اولویت با دانشجویــان دختر است.

هـ- نظارت بر اجرای آئین‌نامه

ماده 18) انتقال و میهمانی دانشجویانی که مشمول یکی از بندهای این آئین نامه هستند، احتیاجی به بررسی و طرح در جلسات کمیسیون بررسی موارد خاص یا شورای انتقال دانشگاه‌ها نداشته و ایجاد تسهیل در امر انتقال یا میهمانی براساس بندهای این آئین‌نامه، برای تمام دانشگاه‌ها و مؤسـســات لازم الاجرا است.

مسئولیت حسن اجرای این آئین‌نامه در هر دانشگاه یا مؤسسه به عهده رئیس آن دانشگاه یا مؤسسـه است.

ماده19) نظارت بر اجرای این آئین‌نامه به عهده معاونت دانشجویی وزارت است. دانشگاه‌ها و مؤسسات موظفند در شروع هر نیمسال اسامی، رشته، مقطع و دوره دانشجویان انتقالی و میهمان را به همراه دلیل موافقت به معاونت دانشجویی وزارت (اداره کل امور دانشجویان داخل) جهت تطبیق با مفـاد آئین نامه اعلام کنند.

ماده 20) هرگونه تخلف از آئین‌نامه یا عدم اجرای مفاد آن تخلف اداری محسوب شده و قابل پیگیری است

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

صفحات نظرات :
  1. نویسنده دیدگاه : سید حسین هاشمی - در تاریخ : 20 آذر 1393

    اگر دانشگاه که میخوایم انتقال پیدا کنیم این رشته رو نداشته باشه نمیشه انتقال داد مثلا مهندسی شیمی داره ولی نفت نداره بازم نمیشه ؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 آذر 1393 :

    خیر نمی شود

  2. نویسنده دیدگاه : مجتبی - در تاریخ : 24 آذر 1393

    برای میهمانی گرفتن به دانشگاه های دیگرحتما باید دانشگاه شهرخودت باشه یان؟چند تا دانشگاه درصورت درخواست میهمانی میتوان انتخاب کرد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 25 آذر 1393 :

    خیر می توانید هر دانشگاهی که خواستید درخواست دهید

  3. نویسنده دیدگاه : . - در تاریخ : 26 آذر 1393

    سلام دانشجوی تکمیل ظرفیت هستم میخواستم بدونم تا چند ترم میتونم درخواست مهمان بدم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 26 آذر 1393 :

    سلام
    2 نیمسال

  4. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 29 آذر 1393

    سلام من دانشجوی پیام نورم میخواستم انتقالی بگیرم به دانشگاه پیام نور مرکز استان. 46 واحدم پاس کردم ولی بعضی از واحد هامو با نمره کمتر از 12 پاس کردم . آیا میتونم انتقال دائم بگیرم ؟
    انتقال بگیرم خوبه یا مهمان دائم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 آذر 1393 :

    سلام
    مهمان دائم بگیرید بهتر است و بیشتر احتمال موافقتش هست

  5. نویسنده دیدگاه : علی کرمانی - در تاریخ : 30 آذر 1393

    با عرض سلام وخسته نباشید.من در دانشگاه علمی کاربردی اصفهان در رشته ماشین افزار در مقطع کاردانی دو ترم (39 واحد) گدرانده ام . ولی شفل بنده به شهر مسجد سلیمان انتقال یافته.که در آنجا دانشگاه علمی کاربردی وجود ندارد.می خواستم بدانم آیا میشود به دانشگاه پیام نور یا آزاد انتقال یابم و دروس و داحدهایی که گذرانده ام را تطبیق کنم؟خواهشمندم اینجانب را راهنمایی فرمایید.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 30 آذر 1393 :

    سلام
    برای ورود به پیام نور باید در پذیرش دانشگاه پیام نور شرکت کنید و بعد از قبولی می توانید دروسی که شرایط تطبیق رو دارند ، تطبیق بزنید.

  6. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 3 دی 1393

    با سلام خدمت کارشناس محترم

    ببخشید اگه سوال تکراریه ، من جوابشو پیدا نکردم. من ورودی سال 84 پیام نور مقطع کارشناسی حسابداری هستم. در حال حاضر کلا 63 واحد گذروندم آیا اگه مثلا 7-8 واحد دیگه بگذرونم میتونم مدرک کاردانیه معتبر ازشون بگیرم که باهاش برم و در مقطع کارشناسی حسابداری یا مدیریت علمی کاربردی ادامه تحصیل بدم؟ و اگر جوابتون مثبته آیا فقط تعداد واحد های پاس شده برای گرفتن کاردانی مهمه یا یسری دروس خاص که مد نظرشونه باید پاس شده باشه تا مدرک کاردانی رو بدن؟ و اگر دروس خاصی مورد نظره لطفا منبعش رو بگید.
    با سپاس بی کران

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 دی 1393 :

    سلام
    ببنید اول اینکه باید حداقل معدل 12 باشد و بعد اینکه مدرکی که به شما میدهند جدیدا فک کنم با معدل می باشد . اینکه بتوانید در سایر پذیرش های کاردانی به کارشناسی شرکت کنید یا نه رو باید از سازمان سنجش سوال کنید.

  7. نویسنده دیدگاه : سارا - در تاریخ : 4 دی 1393

    سلام.من یه بار دیگه سوال کردم اما جواب ندادین ممنون میشم بگین امکان مهمان و جابجایی از دانشگاه ازاد به غیر انتفاعی در مقطع ارشد هست یا نه لطفا جواب بدین ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 4 دی 1393 :

    سلام
    دوست عزیز باید دانشگاه ها جفتشون موافقت کنند
    باید به دانشگاه خود درخواست دهید

  8. نویسنده دیدگاه : علی - در تاریخ : 5 دی 1393

    سلام
    من دانشگاه پیام نور هستم و اگه این امتحانات خوب پیش بره حدود 100 تا واحدم پاس شده محسوب میشه.
    درسته که آخرای تحصیلم هست ولی می خوام بدونم میتونم ادامه درسم رو تو علمی کاربردی بخونم؟ واحدام به چه صورتی میشه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 5 دی 1393 :

    سلام
    اگر می خواهید انتقالی بگیرید باید به دانشگاه ها درخواست دهید تا ببینید موافقت می شود یا خیر
    اگر بخواهید در پذیرش جدید دانشگاه مورد نظر شرکت کنید که باید ببینید چه تعداد از دروس شما در دانشگاه مورد نظر تطبیق داده می شود

  9. نویسنده دیدگاه : بی نام - در تاریخ : 6 دی 1393

    سلام,ببخشید مهمان شدن از دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه دولتی یا پیام نور امکان پذیر هست؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 دی 1393 :

    سلام
    باید دانشگاه ها موافقت کنند. شما درخواست بدید تا ببینید موافقت می شود یا خیر

  10. نویسنده دیدگاه : آرتا - در تاریخ : 9 دی 1393

    سلام
    من تو دانشگاه پیام نور یکی از شعبه های اصفهان درس میخونم،امکان انتقالی گرفتن از اونجا به دانشگاه آزاد مرکزی تهران هست؟
    چون محل زندگیم تهرانه،سخته بخام برم اصفهان
    سوال دیگه اینکه آیا معدل هم واسه انتقالی گرفتن تاثیر داره؟
    مرسی

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 10 دی 1393 :

    سلام
    باید به دانشگاه ها درخواست دهید ببینید موافقت میکنند یا خیر

  11. نویسنده دیدگاه : روزیتا دهبان - در تاریخ : 13 دی 1393

    سلام من دانشجوی مرکز آموزش عالی هستم میتوم انتقالی بگیرم به پیام نور؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 دی 1393 :

    سلام
    باید به دانشگاه خود درخواست دهید تا ببینید موافقت میکنند یا خیر و بعد اگر موافقت کردند باید موافقت پیام نور رو بگیرید

  12. نویسنده دیدگاه : روزیتا دهبان - در تاریخ : 14 دی 1393

    کلا میشه به پیام نور انتقالی گرفت یاخلاف مقررات هست؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 دی 1393 :

    بله می شود با موافقت دانشگاه ها

  13. نویسنده دیدگاه : amin - در تاریخ : 16 دی 1393

    سلام خسته نباشید من دانشجوی پیام نور و ترم اول زیست شناسی هستم میخوام بدونم واسه ترم بعد میتونم به دانشگاه ازاد و به رشته مهندسی شیمی برم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 دی 1393 :

    سلام
    باید درخواست دهید و موافقت هر دو دانشگاه رو بگیرید

  14. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 20 دی 1393

    با سلام خوست نباشید میخواستم بودنم از دانشگاه پیام نور میشه. به دانشگاه آزاد انتقالی گرفت

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 دی 1393 :

    سلام
    باید به هر دو دانشگاه درخواست بدهید تا ببینید موافقت می شود یا خیر

  15. نویسنده دیدگاه : نی - در تاریخ : 20 دی 1393

    سلام ببخشید بالا در جواب یکی ازافراد برای سوال انتقالی از علمی کاربردی به پیام نور گفتین باید توی پذیرش پیام نور شرکت کنه..یعنی چطور؟کنکور مجدد باید داده بشه؟!! همسرمن رشته مدیریت کسب کارعلمی کاربردیه که یه ساله بخاطرشرایط کاریش نتونستن برن میخاییم به پیام نورانتقالی بگیریم اگه ممکن باشه..یعنی واحدمانده مقطع فوق دیپلم این رشته هست.امکان انتقالی به چه صورته؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 20 دی 1393 :

    سلام
    باید در پذیرش بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی و یا کنکور شرکت کند و پیام نور را انتخاب کند. بعد اگر قبول شدند می تواند واحدهایی که گذرانده است و شرایط تطبیق واحد رو دارند تطبیق بزنند.

  16. نویسنده دیدگاه : علی کاظمی - در تاریخ : 6 بهمن 1393

    با سلام عرض خسته نباشید میخواستم بدونم من داشگاه پیام نور لالجین هستم ترم 1 رو باید اونجا برم از ترم 2 به بهد میتونم مهمان بشم برای دانشگاه همدان
    ؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 بهمن 1393 :

    سلام
    بله

  17. نویسنده دیدگاه : علی کاظمی - در تاریخ : 6 بهمن 1393

    با عرض سلام خسته نباشید خدمت شما پشتیبان عزیز مجددا مزاحم شدم من چطور باید از ترم 2 به بعد مهمان بگیرم اصلا امکانش هست چون واقعا برام مقدور نیست تا لالجین برم چطور باید رضایت دانشگاه مبدا و مقصد رو بگیرم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 بهمن 1393 :

    سلام
    قبل از شروع انتخاب واحد ترم دوم باید به دانشگاه خود درخواست دهید تا ببینید موافقت می شود یا خیر

  18. نویسنده دیدگاه : ن - در تاریخ : 6 بهمن 1393

    سلام پشتیبان عزیز ایا مدرک دانشگاه پیام نور خوبه؟؟؟ پیام نور خوبه یا ازاد؟؟؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 7 بهمن 1393 :

    سلام
    نمیتویم بگیم که بده!! بله خوبه

  19. نویسنده دیدگاه : میلاد - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    با سلام من دانشجوی ترم سه پیام نور پاکدشتم و میخوام برای سکونت از تهران به استان سمنان برم حالا باید درخواست انتقال بدم یا مهمان دائم؟ اصلا این دو با هم چ فرقی داره؟ممنون

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 بهمن 1393 :

    سلام
    انتقالی در پیام نور داریم. باید مهمان دائم بگیرید

  20. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    با سلام من دانشجوی پیام نور هستم میخواستم بدونم برای انتقال یا مهمان دائم به پیام نور استان مقصد کی باید به دانشگاه در خواست بدم ؟من بعد نیم سال دوم 93_94 از تهران به شهرستان میرم در ضمن اگر نمره برخی واحد های گذرانده شده زیر 12 باشد چه اتفاقی می افتد؟آیا باید دوباره پاس کرد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 14 بهمن 1393 :

    سلام
    هر زمانی رفتید مشکلی ندارد. باید درخواست مهمان دائم دهید.

  21. نویسنده دیدگاه : نازپی - در تاریخ : 13 بهمن 1393

    سلام . خسته نباشید
    من چطور میتونم واسه مهمانی دائم درخواست بدم ؟ دانشگاه مبدا گفت باید خودم از طریق سایت درخواست بدم ، نگفت چطور و کدام سایت !!!!

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 13 بهمن 1393 :

    سلام
    درخواست مهمان دائم اگر در پیام نور هستید باید به صورت حضوری و کتبی به مرکزتان درخواست دهید

  22. نویسنده دیدگاه : نازنین - در تاریخ : 15 بهمن 1393

    سلام

    با درخواست انتقالم موافقت شده

    کار خاصی باید انجام بدم؟ مدرک یا چیز دیگری باید ارائه بدم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 16 بهمن 1393 :

    سلام
    خیر به هیچ چیز نیاز نیست اگر موافقت شده تمام هست

  23. نویسنده دیدگاه : حسین - در تاریخ : 21 بهمن 1393

    باسلام,من قبلا هم سوال پرسیدم ولی جوابی نگرفتم,آیا میهمانی مبنا رو میشه در اردیبهشت ماه یعنی درحین ترم2 درخواست داد یا اینکه فقط باید ترم اول درخواست بدی؟؟ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 21 بهمن 1393 :

    سلام
    اطلاعی نداریم. از دانشگاه خود سوال بفرمایید.

  24. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 21 بهمن 1393

    با سلام خدمت شما

    من سوالی دارم که فکر نکنم اینجا تاحالا بچه ها بهش دقت کرده باشن. ببینید برای گرفتن کاردانی در پیام نور باید به تعداد نصف واحد های کارشناسی به اضافه یک واحد گذروند رو این بحثی نیست. ولی سوالی که هست و بعضا کارشناسای خود دانشگاه هم اتفاق نظر ندارن اینه که آیا مهمه این واحد ها چه درس هایی باشن؟؟؟ مثلا حتما باید صنعتی یک پاس شده باشه تا بشه کاردانی حسابداری گرفت؟ یا فقط همون تعداد واحد ها مهمه؟؟

    با سپاس فراوان

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 22 بهمن 1393 :

    سلام
    تا جایی ما اطلاع داریم واحد های گذرانده مهم نیستند و فقط تعدادشون مهم هست

  25. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 24 بهمن 1393

    باسلام
    من دانشجوی دوره روزانه هستم .ایا میشه به بیام نور انتقالی بگیرم؟باید هزینه به دانشگاه مبدا بدم؟هزینه انصراف منظورمه؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 بهمن 1393 :

    سلام
    باید درخواست بدید به هر دو دانشگاه ببینید موافقت می شود یا خیر

  26. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 24 بهمن 1393

    باسلام
    درصورت انتقالی از روزانه به بیام نور باید با دانشگاه دولتی تسویه حساب کنم؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 بهمن 1393 :

    سلام
    احتمالا بله

  27. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 29 فروردین 1394

    با سلام من دانشجوی دوره روزانه دانشگاه رازی کرمانشاه رشته عمران و ساکن شیراز هستم و به دلیل مشکلات مالی ادامه تحصیل در این دانشگاه برایم واقعا سخته می خواستم بدونم که اگه درخواست مهمانی به دانشگاه شیراز بدهم ممکنه به دلیل مشکلی که گفتم با درخواستم موافقت کنند لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 29 فروردین 1394 :

    سلام
    باید درخواست بدید به دانشگاه خود تا ببینید موافقت میکنند یا خیر

  28. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 1 اردیبهشت 1394

    سلام من دانشجوی پیام نور هستم میشه ترم تابستان واسه دانشگاه أزاد مهمانی بگیرم لطفا جواب بدید

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 اردیبهشت 1394 :

    سلام
    در صورتی که مرکزتان موافقت کند و دانشگاه آزاد نیز موافقت کند بله

  29. نویسنده دیدگاه : امیر - در تاریخ : 3 اردیبهشت 1394

    با سلام
    بنده مهمان یک دانشگاه برای دو ترم شدم و توانستم معدلی بیشتر از معدل میانگین گروه در ان دانسگاه را کسب کنم ولی دانشگاه با انتقال دایم بنده موافقت نمی کنند ایا میتوانم از طریق وزارت پیگیر این قضیه بشوم؟ با تشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 3 اردیبهشت 1394 :

    سلام
    این موضوع دست دانشگاه شماست و موافقت رو باید از دانشگاه خود دریافت کنید

  30. نویسنده دیدگاه : سپیده - در تاریخ : 1 خرداد 1394

    سلام
    من دانشجوی پیام نورم آیا میشه برای دانشگاه غیر انتفاعی سجاد انتقالی بگیرم ؟؟؟
    ممنون میشم از راهنماییتون.

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 1 خرداد 1394 :

    سلام
    باید به هر دو دانشگاه درخواست بدید ببینید موافقت میکنند یا خیر

  31. نویسنده دیدگاه : محمد - در تاریخ : 2 خرداد 1394

    سلام ایا می شود از دانشگاه پیام نور به دانشگاه ازاد رفت؟رشته بنده مهندسی عمران است

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 2 خرداد 1394 :

    سلام
    باید به هر دو دانشگاه درخواست بدید ببینید موافقت می کنند یا خیر

  32. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 17 خرداد 1394

    سلام برای انتقالی گرفتن از دانشگاه پیام نور به دانشگاه غیر انتفاعی چه شرایطی داره؟؟
    باتشکر

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 17 خرداد 1394 :

    سلام
    باید به هر دو دانشگاه درخواست دهید و موافقت انها را بگیرید

  33. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 24 خرداد 1394

    سلام کارای فارغ التحصیلی دانشجوی میهمان را دانشگاه مبدا انجام میده یا مقصد؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 24 خرداد 1394 :

    سلام
    اول تمام امضاها رو از دانشگاه مقصد میگیرید و بعد به دانشگاه مبدا مراجعه میکنید.

  34. نویسنده دیدگاه : زهرا - در تاریخ : 5 مرداد 1394

    سلام
    خسته نباشید
    میشه سوال منو هرچی زودتر جواب بدین؟خیلی ضروریه
    من15 مرداد عقد میکنم.و امسال هم کنکور دادم.باتوجه به اینکه عقدم قبل از اعلام نتایج نهایی دانشگاهم هست ایا امکان انتقالی گرفتن وجود دادره؟

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 مرداد 1394 :

    سلام
    مشخص نیست باید درخواست بدید تا به درخواست شما رسیدگی شود

  35. نویسنده دیدگاه : Olel - در تاریخ : 15 مرداد 1394

    سلام
    ضمن تشکر از شما، میخواستم بپرسم کسی که میخاد از پیام نور به آزاد انتقال بیابد ، باید وضعیت خدمتش مشخص شه یا اینکه باهمون معافیت تحصیلی که پیام نور صادر کرده میتونه در آزاد ادامه بده

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 15 مرداد 1394 :

    سلام
    اگر انتقال باشد همان معافیت تحصیلی اکی هست و مشکلی ندارد
    اگر انصراف و پذیرش جدید باشد باید موضوع رو از نظام ویفه برای معافیت تحصیلی جدید استعلام بگیرید

  36. نویسنده دیدگاه : Olel - در تاریخ : 18 مرداد 1394

    باسلام دوباره
    عذر میخام امکان انتقالی از پیام نور به آزاد هست ؟ اگه میشه باید در چه شرایطی باشه

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 18 مرداد 1394 :

    سلام
    باید به هر دو دانشگاه درخواست بدید ببینید موافقت می کنند یا خیر. اول دانشگاه مبدا و بعد اگر موافقت کردند دانشگاه مقصد

  37. نویسنده دیدگاه : ناشناس - در تاریخ : 23 مرداد 1394

    میشه من ترم آخرم رو مهمان دانشگاه آزاد بشم……یکم معدلم بالا بیاد

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 23 مرداد 1394 :

    باید هر دو دانشگاه موافقت کنند که بعید هست چون ترم اخر هستید موافقت شود

  38. نویسنده دیدگاه : میلاد - در تاریخ : 6 شهریور 1394

    سلام.من دانشجو رشته حسابداری هستم.میخوام از پیام نور به آزاد انتقال بگیرم شرایطش چه جوریه ممنو میشم

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 شهریور 1394 :

    سلام
    باید درخواست بدید تا هر دو دانشگاه موافقت کنند. شرایط خاصی ندارد و فقط موافقت دانشگاه ها مهم است

  39. نویسنده دیدگاه : میلاد - در تاریخ : 6 شهریور 1394

    سلام.من اگه از دانشگاه پیام نور انتقالی بگیرم به دانشگاه آزاد.معدل که تاثیری که نداره.معافیت تحصیلی چی اونم ک تاثیری نداره

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 6 شهریور 1394 :

    سلام
    خیر

  40. نویسنده دیدگاه : مریم - در تاریخ : 11 شهریور 1394

    سلام .من تابست.ن امسال دچار بیماری شدم امکان انتقالی برای ترم مهر وجود دارد

    پاسخ پشتیبان در تاريخ 11 شهریور 1394 :

    سلام
    باید به دانشگاهتان درخواست دهید ببینید موافقت میکنند یا خیر

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top