چاپ خبر
رییس دانشگاه آزاد:

تنها 9 درصد داوطلبان آزمون دکتری آزاد پذیرفته شدند

پیام نورنا : دکتر میرزاده ضمن انتقاد از برخی کارشکنی‌ها نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی،گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاهی اثرگذار در توسعه علمی، پژوهشی و فناوری و کارآفرینی تبدیل شده و به جرم و حجمی رسیده که امکان شکست یا توقف آن وجود ندارد و علیرغم کارشکنی‌ها و دشمنی‌ها و حسادت‌ها و حتی بی مهری ها، داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی فرق بین جوهر کیفی این دانشگاه و بعضی از مراکز علمی بدلی را تشخیص می دهند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر میرزاده در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی که صبح دیروز در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: تلاش مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی فراهم کردن دانشگاهی با استانداردهای بالا برای ادامه تحصیل همه فرزندان این کشور است اما در عین حال در دولت قبل بعضی از موسسات آموزش عالی فاقد استانداردهای لازم یعنی «مراکز علمی بدلی» تاسیس شد که بعضا با رانت و رابطه ، مجوز تاسیس گرفته اند و حداقل امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی متخصص را ندارند و متاسفانه حتی امروز مورد حمایت هم هستند و علیرغم ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ گزارشی که نشانگر وضعیت علمی چنین مراکزی باشد ارائه نشده است.

وی ادامه داد: برخی از این رانت خواران و ویژه خواران با انگیزه سودجویی و تمسک و تکیه بر بخشنامه های ویژه و سفارشی، در پی تضعیف دانشگاه آزاد اسلامی و تقویت مراکز آموزشی انتفاعی وابسته به خود هستند.

میرزاده تأکید کرد: کسانی که با رانت و بدون داشتن حداقل امکانات ضروری مانند تجهیزات، فضای آموزشی و… اقدام به تاسیس دانشگاه و مراکز علمی کرده اند، امروز به ناحق دانشگاه آزاد اسلامی را زیر سوال می برند تا ضعف های خود را بپوشانند و در محافل سیاسی و تصمیم گیری علیه دانشگاه آزاد اسلامی فضاسازی کنند.

وی به مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ 19 خرداد 93 اشاره کرد و گفت: در آن جلسه به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد دادیم همانگونه که دانشگاه آزاد اسلامی را مورد ارزیابی قرار می دهید، دانشگاه های غیردولتی دیگر را نیز از لحاظ دارا بودن حداقل استانداردها خصوصا تعداد و وضعیت عمومی اعضای هیات علمی و راست آزمایی بررسی کنید که متاسفانه این مسئله همچنان مسکوت مانده است.

افرادی که با رانت خواری ، مجوز تاسیس مراکز آموزش عالی گرفته‌اند ، حق دخالت در امور دانشگاه آزاد اسلامی را ندارند

وی تأکید کرد: افرادی که با رانت خواری ویژه در گذشته، مجوز تاسیس مراکز آموزش عالی بدلی گرفته اند ، حق دخالت در امور دانشگاه آزاد اسلامی را ندارند و در صورت تداوم اینگونه برخوردها، دانشگاه آزاد اسلامی حق خود می داند از چنین رانت خوارانی با طرح دعوی در مراکز ذی‌صلاح افشاگری کرده و اسامی آنها را به جامعه علمی کشور معرفی کند.

وی از روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خواست در جلسات و محافل مختلف از کیان و موجودیت دانشگاه آزاد اسلامی حمایت کنند.

تنها 9درصد داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی موفق به راهیابی دوره دکتری شدند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اخبار نادرست منتشرشده در برخی رسانه ها در خصوص آمار پذیرفته شدگان دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی ، اظهار داشت: از 114 هزار نفر کل داوطلبان در آزمون دکتری این دانشگاه، تنها 9درصد موفق به راهیابی به دانشگاه آزاد اسلامی شده اند وبقیه مردود شده اند در حال حاضر به ازای هر هیات علمی6/2 نفر دانشجوی دکتری داریم که همه در حد استاندارد کشور است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به خدمات گسترده این دانشگاه به کشور تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به تنهایی دارای 100هزار نفر حقوق بگیر است که 68000 نفر آنان هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدعو هستند که اگر دولت بخواهد این تعداد شغل ایجاد کند، باید برای هر شغل پایدار 300میلیون تومان هزینه کند. امیدوارم متولیان امور قدر دانشگاه آزاد اسلامی را بدانند؛ دانشگاهی که حدود 40درصد از بار آموزش عالی کشور را از دوش دولت برداشته است.

وی ضمن گلایه از برخوردهای سیاسی با دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: توسعه علمی، پژوهشی و کارآفرینی از اهداف این دانشگاه به شمار می رود. دانشگاه آزاد اسلامی با تأسیس هزار شرکت دانش بنیان و واحد فناور، 100 مرکز رشد که 80 درصد آن طی سه سال اخیر راه اندازی شده است گام های موثری در زمینه اقتصاد مقاومتی برداشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تشکیل شورای مرآت برای تهیه و تنظیم بخشنامه‌ها،گفت: این شورا یکی از اولین شوراهایی بود که در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد و تمامی بخشنامه های تنظیم شده در دانشگاه توسط 20 نفر از اعضای این شورا که از مدیران و مجریان امور دانشگاه در سراسر کشور هستند مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: هدف از تشکیل این شورا، کاهش تعداد بخشنامه های صادرشده و نزدیک کردن نظرات اعضای صف و ستاد در دانشگاه آزاد اسلامی بود. همچنین به حداقل رسیدن خطا در بخشنامه های صادره و ایجاد توافق فکری و اجرایی میان اعضای صف و ستاد، دیگر هدف تشکیل شورای مرآت به شمار می رود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، تشکیل جلسات شورای استان‌ها را در راستای امور شورایی دانشگاه دانست و گفت: این جلسات که به طور مرتب در حال برگزاری است، تشریفاتی نبوده و بسیاری از مباحث آن به بخشنامه و آیین‌نامه تبدیل می شود.

وی ضمن تأکید بر خوانش دقیق بخشنامه ها توسط مدیران و روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: متاسفانه بخشی از سوال ها و مشکلات مطرح شده در جلسات شورای دانشگاه نشان دهنده عدم اطلاع دقیق از جزئیات بخشنامه های صادرشده است.

دکتر میرزاده در ادامه از مدیران و مسئولان واحدهای استان آذربایجان غربی خواست در زمینه تولید علمی اهتمام بیشتری داشته باشند و گفت: دانشگاه محل تولید علم است و دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن امکانات و بستر مناسب برای گسترش علم، محل خوبی برای تولید مقالات علمی توسط اعضای هیات علمی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ارتقای رتبه تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی طی سه سال اخیر در پایگاه ESI تصریح کرد: با توجه به سیاست های درست، رتبه علمی دانشگاه که در سال 92، 750بود در همین پایگاه به رتبه 162 ارتقا یافته است. این میزان تولید علمی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، بر تولید علمی کشور تاثیر گذاشته و باعث ارتقای جایگاه آن شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی،دکتر میرزاده از تمامی روسای واحدها خواست با بالا بردن میزان تولیدات علمی و اثربخشی در حوزه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، در راستای تحقق اسناد بالادستی کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ، افزود: هدف ما تنها انجام کارهای استاندارد است چرا که معتقدیم وظیفه دانشگاه انجام کار استاندارد است و دانشگاهی اثربخش است که کیفیت های لازم را داشته باشد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top