چاپ خبر

آغاز همکاریهای علمی دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه دولتی مسکو

پیام نورنا : مرکز همکاری‌های علمی دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران ـ فدراسیون روسیه به نام «لومونوسوف ـ رازی» صبح امروز (چهارشنبه) در دانشگاه شهید بهشتی با حضور رییس این دانشگاه و رییس دانشگاه دولتی روسیه افتتاح شد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر طهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش فعالیت‌های دانشگاهی ایران و روسیه، گفت: دانشگاه شهید بهشتی سومین دانشگاهی است که در ایران بنیانگذاری شده و از سال 1959 میلادی تاکنون فعالیت دارد. در این دانشگاه 106 رشته در مقطع کارشناسی، 268 رشته کارشناسی ارشد و 196 رشته در مقطع دکتری وجود دارد. ضمن آنکه نزدیک به 17 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل میکنند که حدود نیمی از آنها در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند.

دکتر طهرانچی ادامه داد:  830 عضو هیات علمی در 18 دانشکده و 18 پژوهشگاه علمی دانشگاه شهید بهشتی فعالیت دارند و دانشگاه از این نظر دومین دانشگاه کشور به شمار می‌رود. ضمن آنکه این دانشگاه در رنکینگ‌های بین المللی دارای رتبه است.

وی افزود: دانشگاه شهید بهشتی چهار پردیس دارد که پردیس اصلی آن به مساحت 64 هکتار در شمال تهران واقع شده است.

رییس دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در موضوعاتی از جمله معماری، حقوق، علوم پایه، علوم رفتاری و … فعالیت دارد و در بعضی از رشته ها مانند معماری و حقوق در منطقه بی نظیر است و برخی از دانش آموختگان این دانشگاه در این رشته ها در کشورهای منطقه مسئولیت‌های اجتماعی دارند.

رییس دانشگاه دولتی مسکو در بخش دیگری از این مراسم ضمن معرفی برخی از پروژه‌ های علمی دانشگاه مسکو گفت: شرکت در جلسه شورای همکاری برای من نیز فرصت خوبی است و بار اولی نیست که با رییس دانشگاه شهید بهشتی ملاقات می کنم و قبلا نیز توافقاتی همچون آغاز به کار مرکز “لومونوسوف ـ رازی” داشته‌ایم.

پروفسور ویکتور سادونیچی ادامه داد: تاکید می کنم که دانشگاه ما و دانشگاه شهید بهشتی زمینه‌های زیادی برای همکاری دارند و در آینده کارهای مشترک زیادی می توانیم انجام دهیم.

وی افزود: به نظر من بسیاری از زمینه‌های فعالیت‌های دانشگاه شهید بهشتی به ما نزدیک است ولی طبیعتا از جهاتی با یکدیگر تفاوت داریم و هر دو طرف چیزهایی داریم که می توانیم از هم بیاموزیم.

رییس دانشگاه دولتی مسکو گفت: تخصص من ریاضی است اما کتابی را در خصوص چگونگی رسیدن به دستاوردهای علمی گردآوری کردم و در این کتاب درباره دانشمندان جهان از جمله دانشمندان تاریخ ایران صحبت کردم.

سادونیچی ادامه داد: مسیر طی شده برای کسب علم دراماتیک بوده و خیلی از اکتشافات علمی به سختی به دست آمده است و من در کتابم درباره چند کشف علمی و سختی های تحمل شده در راه آنها صحبت کرده ام.

وی در خصوص تاریخچه دانشگاه روسیه، گفت: این دانشگاه در سال 1755 میلادی در دوره امپراتوری الیزابت افتتاح شد و پروژه تاسیس این دانشگاه را لومونوسوف پیشنهاد داد که به همین خاطر این مرکز را به نام او دایر کردیم. دانشگاه مسکو حدود 270 سال سابقه فعالیت دارد و بزرگترین دانشگاه روسیه است.

رییس دانشگاه دولتی مسکو بیان کرد: این دانشگاه 10 هزار عضو هیات علمی با درجه PH.D و پروفسوری دارد و جمعیت مدرسین و هیات علمی آن جمعا 20 هزار نفر است. همچنین 50 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند و علاوه بر 40 دانشکده این دانشگاه، حدود 40 انستیتو در این دانشگاه فعالیت می کنند.

سادونیچی خاطرنشان کرد: دانشگاه مسکو دارای هیات امناست که رییس این هیات پوتین رییس جمهور روسیه است و در ترکیب هیات امنای این دانشگاه سیاستمداران، هنرمندان و دانشمندان این کشور حضور دارند.

وی ادامه داد: فعالیت سالانه دانشگاه مسکو با سخنرانی رییس دانشگاه در ابتدای هر سال شروع می شود و حدود 10 هزار دانشجوی ورودی جدید در این سخنرانی شرکت می کنند و در این سخنرانی درباره تاریخ و فرهنگ این دانشگاه صحبت می شود.

رییس دانشگاه دولتی مسکو افزود: این دانشگاه 6 شعبه در روسیه و دیگر نقاط دنیا دارد که در این شعبه ها اساتید این دانشگاه تدریس می کنند و به دانش آموختگان مدرک دانشگاه مسکو داده می‌شود که در این زمینه‌ها دانشگاه مسکو می‌تواند با ایران همکاری کند.

سادونیچی خاطرنشان کرد: دانشگاه مسکو در شانگهای چین هم دانشگاه مشترکی شبیه ساختمان دانشگاه مسکو تاسیس کرده است که منابع مالی آن توسط چین و هیات علمی آن از سوی دانشگاه مسکو تامین می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه مسکو 21 دوره آموزش مجازی دارد و در این دوره ها بهترین پروفسورها تدریس می کنند و این دانشگاه آمادگی دارد تا این دوره ها را وارد مرکز “لومونوسوف ـ رازی” کند.

رییس دانشگاه دولتی مسکو از دیگر فعالیت های این دانشگاه به مدرسه دانشگاه مسکو اشاره کرد و گفت: در این مدرسه دانش آموزانی تحصیل می کنند و از بین آنها استعدادهای درخشان و دانش آموزان نخبه برای تحصیل در این دانشگاه شناسایی می شوند.

سادونیچی درباره محل تامین منابع مالی این دانشگاه، گفت: 50 درصد منابع مالی توسط دولت روسیه و 50 درصد دیگر آن از محل درآمدهای دانشگاه تامین می شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top