چاپ خبر
بازرس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور تاکید کرد؛

ضرورت رعایت عدالت آموزشی در کشور

پیام نورنا : بازرس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش غیرانتفاعی کشور، با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی در کشور رعایت نمی شود گفت: عدالت آموزشی زمانی محقق می شود که پذیرش و تعیین ظرفیت تمامی دانشگاه‌های کشور توسط یک ارگان مشخص یعنی سازمان سنجش آموزش تعیین شود در غیر این صورت دستیابی به عدالت در زمینه آموزش امکان پذیر نیست.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر ناصر پرتوی، با انتقاد از ادعای منتشر شده درخصوص اعتبار دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی، اظهار کرد: شخصی که دکتری جامعه‌شناسی دارد در اظهارنظری اعلام کرده بود که تضمینی در اعتبار دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی نیست و این خبر که توسط یکی از رسانه‌های جهت‌دار منتشر شده بود که از سوی وزارت علوم صریحاً رد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما افرادی هستند که در همه حوزه‌ها و مسائل اظهارنظر می‌کنند و گاهی سواد زیادی موجب تخریب می‌شود و این گونه افراد احساس می‌کنند که باید در همه زمینه‌ها اظهارنظر کنند. در واقع اظهارنظر فرد مذکور در مورد دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی توهینی به 350 دانشگاه بود که امروزه صادقانه در سراسر کشور فعال هستند.

بازرس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش غیرانتفاعی کشور با اشاره به فعالیت بیش از 25 هزار عضو هیات علمی در این موسسات خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 5 هزار عضو هیات علمی تمام وقت و 20 هزار عضو هیات علمی مدعو در دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی مشغول تدریس هستند و این موسسات بیش از 11 هزار شغل در کشور ایجاد کرده‌اند.

دکتر پرتوی خاطرنشان کرد: بیش از 500 هزار دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مشغول تحصیل هستند که این موسسات بدون کوچکترین کمک دولت و سایر ارگان‌ ها آموزش کشور را برعهده گرفته اند.این در حالی است که دانشگاه‌های دولتی حدوداً 500 هزار دانشجو را تحت پوشش دارند.

وی با اشاره به ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برخلاف سایر دانشگاه‌ها، روند ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی بدلیل کیفیت بالای مراکز آن رو به افزایش است.

بازرس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش غیرانتفاعی کشور همچنین گفت: استان مازندران با 48 دانشگاه، خراسان رضوی با 35 دانشگاه، استان اصفهان با 32 و قزوین نیز با 25 دانشگاه بیشترین تعداد موسسات غیرانتفاعی در اختیار دارند و استان کردستان و چهارمحال و بختیاری هر کدام با دو موسسه غیرانتفاعی در ردیف استان‌های با کمترین مرکز آموزش عالی غیر انتفاعی قرار دارند.

دکتر پرتوی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی کشور براساس بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش کلیدی بخش غیردولتی در توسعه آموزش عالی، راه‌اندازی شده و فعالیت می‌کنند.

وی درخصوص سطح کیفی آموزش در موسسات دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز خاطرنشان کرد: اگرچه نمی‌شود کیفیت را به صورت دقیق اندازه‌گیری کرد اما دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی با مدیریت روز، علمی و نوین حرکت می‌کنند و مدیریت کهنه و قدیمی رایج را قبول ندارند. زیرا مدیریت نوین دست و پا گیر نبوده و بعضا و در برخی موارد نیز مورد تایید مدیران طرف دار سبک قدیمی آموزش قرار نگرفته است.

به گفته بازرس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش غیرانتفاعی کشور، این دانشگاه‌ها و موسسات توسط چندین بخش مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرند و شورای گسترش، دفتر آموزش عالی غیرانتفاعی، دفتر بازرسی و شکایات و اداره نظارت وزارت علوم از جمله مراکزی هستند که نحوه عملکرد این موسسات را از جهات مختلف آموزشی، علمی و… مورد بررسی قرار می‌دهند.

دکتر پرتوی با تاکید بر اینکه اغلب دانشگاه‌های کیفی دنیا با مدیریت بخش خصوصی اداره می شوند، افزود: تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی غیرانتفاعی کشور آزمون خود را از طریق سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌کنند و پذیرش دانشجو در این موسسات فقط از طریق این سازمان انجام می‌گیرد نه با آگهی یا نصب یک پرده بر سردر دانشگاه. بنابراین سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان یکی از سالم ترین ارگان‌های کشور اولین نهادی است که کار نظارت و پذیرش دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی را انجام می‌دهند.

بازرس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش غیرانتفاعی کشور، میزان شهریه‌های دریافتی از دانشجویان در این موسسات را پایین‌تر از سایر دانشگاه‌ اعلام کرد و گفت: دانشگاه‌های غیرانتفاعی به هیچ عنوان از منابع دولتی(مستقیم یا غیر مستقیم) استفاده نمی‌کنند ولی شهریه‌هایی که از دانشجویان می‌گیرد کمتر از دانشگاه‌های دیگر است که از امکانات کشور استفاده می‌کنند.

دکتر پرتوی ادامه داد: 90 درصد دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی با هدف علمی و بهینه‌سازی آموزش کشور توسط اساتید دانشگاه‌های کشور تاسیس شده‌اند و مدرکی هم که از این دانشگاه‌ها به دانشجویان و موسسات اعطا می‌شود کاملا مورد قبول وزارت علوم یعنی تنها متولی و مرجع آموزش عالی کشور است.

وی همچنین ضرورت عدالت آموزشی در کشور اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر معاونت آموزشی وزارت علوم فعالیت‌های راهبردی بسیار زیادی انجام داده تا میزان پذیرش در دانشگاه‌های کشور عدالت‌محور باشد و این امر در حال تحقق می باشد و برای تحقق کامل این امر باید پذیرش دانشجو و ظرفیت‌های پذیرش در تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور انجام شود.

دکتر پرتوی از برنامه وزارت علوم برای رتبه‌بندی اصلی و نهایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال تحصیلی 97-96 خبر داد و گفت: رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در دستور کار وزارت علوم قرار دارد و باید شاخص‌های این رتبه‌بندی به طور دقیق تعیین و به موسسات اعلام شود. اگرچه این بررسی باید در تمامی دانشگاه‌های کشور نظیر آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی نیز انجام ‌گیرد.

بازرس اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش غیرانتفاعی کشور، به لزوم حمایت وزارت علوم از دانشگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی اشاره کرد و گفت: برخی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی در رشته‌های تخصصی مشخص کار آموزش دانشجویان را برعهده گرفته اند و این روند در کشور کاملا بی‌سابقه است و لازم است مسئولان وزارت علوم حمایت‌های بیشتری از این گونه موسسات داشته باشند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top