چاپ خبر
معاون فرهنگی‌ و دانشجویی وزارت بهداشت:

تدوین نقشه راه پژوهش طب و سلامت/ ایجاد سامانه کانون‌های دانشجویی

پیام نورنا : معاون فرهنگی‌ و دانشجویی وزارت بهداشت با تأکید بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی قرآن‌پژوهی برای دانشجویان، استادان و کارکنان، از تدوین «نقشه راه پژوهش‌های طب و سلامت» خبر داد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – دکتر محمدرضا فراهانی، در نشست مجمع کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور، با بیان اهمیت و جایگاه معارف قرآنی در پیشبرد اهداف کشورمان، گفت: جایگاه کنونی قرآن کریم در کشور تا اندازه زیادی مرهون درایت و آینده‌پژوهی رهبر معظم انقلاب اسلامی از ۵۰ سال پیش تاکنون است. 

وی افزود: این اقدامات نقش به سزایی در توسعه و ترویج معارف قرآنی داشته است؛ جبهه‌گیری خام و نسنجیده اخیر دشمنان اسلام و رسانه‌های آنها، به دلیل شناخت آنان از جایگاه و اهمیت قرآن در کشور و پشتیبانی‌های رهبری از این فضاست.

راه‌اندازی سامانه جامع کانون‌های فرهنگی دانشگاه های علوم‌پزشکی

فراهانی با تأکید بر اینکه کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، باید گزارشی از حجم عملیات یک سال گذشته خود در اختیار داشته باشند تا بتوان بر مبنای آن به آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی پرداخت، گفت: RFP سامانه جامع گزارش‌گیری و ثبت اطلاعات کانون‌ها و تشکل‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی نهایی شده است و طراحی این سامانه در مرحله اعلام مناقصه و اجرا قرار دارد. 

وی یادآور شد: با راه‌اندازی این سامانه، ضمن گزارش‌گیری از فعالیت‌های انجام شده و در دست اقدام کانون‌ها می‌‎توانیم برای دانشجویان و کانون‌های فعال، امتیازات خوبی در نظر بگیریم؛ این سامانه در چندماه آینده عملیاتی می شود و مسئولان کانون‌ها باید تا آن زمان اطلاعات مربوط به فعالیت کانون‌هایشان را گردآوری و دسته‌بندی کنند.

نقشه راه پژوهش‌های میان‌رشته‌ای طب و قرآن تدوین می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه با تاکید بر لزوم برگزاری کارگاه‌های قرآن‌پژوهی، گفت: متأسفانه در این زمینه و به خصوص در موضوعات مربوط به طب و قرآن، کار چندانی صورت نگرفته و یا اگر اقدامی شده است درخور شان و جایگاه قرآن نبوده است.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های روش‌شناسی و قرآن‌پژوهی باید از اولویت‌های این حوزه در دانشگاه‌ها باشد و از مواردی است که به صورت جدی از کانون‌ها می‌خواهیم به آن ورود کنند.

فراهانی خاطرنشان کرد: تاکنون نقشه راهی در خصوص پژوهش‌های مرتبط با حوزه طب و قرآن نداشته‌ایم که این موضوع به عنوان یکی از اولویت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته است و در حال بررسی و تدوین این نقشه راه هستیم.

وی با بیان این که پژوهش‌های میان رشته‌ای مرتبط با قرآن کریم در بسیاری رشته‌ها از پیشینه خوبی برخوردار است، گفت: این پژوهش‌ها در زمینه طب بیشتر تأسیسی است و در بسیاری از موضوعات مرتبط با این حوزه مطالعه و تحقیقات چندانی صورت نگرفته است که نشان از اهمیت دو چندان ورود صحیح و درست به این حوزه دارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: پژوهش‌های میان‌رشته‌ای در زمینه‌های گوناگون از جمله طب و قرآن همکاری و همراهی گروهی عالمان دینی با متخصصان حوزه طب را می‌طلبد، از سویی نباید مانع ورود دیگر علاقمندان به این فضا شویم؛ در هر دو حال تنظیم نقشه راه یاد شده کمک شایانی به کیفی‌تر شدن مطالعات این حوزه می‌کند.

پیگیری طرح آموزش جامع قرآن کریم در وزارت بهداشت

وی به دبیران کانون های قرآن و عترت دانشگاهها اطمینان داد با وجود محدودیت‌های مالی در حوزه فرهنگی کشور، برای فعالیت‌های قرآنی دغدغه مالی نداشته باشند؛ منوط به اینکه طرحی مدون، پویا و موثر در این حوزه ارائه کنند تا به توسعه و ترویج فعالیت قرآنی در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، جامعه و جذب حداکثری دانشجویان بیانجامد.

فراهانی با ابراز گلایه از فقدان طرحی استاندارد در زمینه آموزش قرآن کریم، گفت: یکی از برنامه‌هایی این معاونت در این زمینه، آماده کردن طرح آموزش جامع قرآن کریم است که تصمیم داریم از مهرماه سال آینده آن را اجرایی کنیم و اطلاعات بیشتر در این خصوص به زودی اعلام می‌شود.

وی با استقبال از پیشنهاد دانشجویان حاضر در نشست مبنی بر طراحی سامانه قرآن‌پژوهی برای هدایت و راهنمایی دانشجویان و استادان به سوی آموزش و پژوهش‌ قرآنی، گفت: این ایده را پیگیری و به نتیجه می‌رسانیم؛ ضمن آنکه در نظر گرفتن امتیاز برای فعالان قرآنی دانشگاه‌ها از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت جذب حداکثری دانشگاهیان به ویژه دانشجویان در فعالیت‌های قرآنی، به لزوم ورود اعضای کانون‌های قرآن و عترت به این حوزه اشاره کرد. 

وی گفت: اولین مرحله جهت جذب حداکثری تقویت بنیه اعتقادی خود است، ابتدا خودسازی کنید و در مرحله بعد دانشجویان تازه وارد به دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار دهید و با حمایت از آنان، زمینه‌ساز ورود آنان به محیط‌ها و فعالیت‌های قرآنی شوید.

فراهانی افزود: در ادامه نیز از دانشجویانی که اعتقادات محکمی در این زمینه ندارند، دعوت کنید تا فارغ از شرایط ظاهری در فعالیت‌های دینی و مذهبی حضور پیدا کنند؛ ضمن آنکه دانشجویان قرآنی همواره باید توجه ویژه‌ای به تقویت بنیان‌های اعتقادی و فکری خود داشته باشند و این مهم را در اولویت قرار دهند.

فضاسازی قرآنی در فضاهای دانشگاهی و بیمارستانی

وی گفت: در زمینه فضاسازی قرآنی نیز اقدامات مناسبی در حال انجام است که فضاهای دانشگاهی و بیمارستانی هدف این برنامه‌ها است و به زودی از طرح‌های در نظر گرفته شده در این زمینه رونمایی می‌شود؛ همچنین در این زمینه به دنبال تبدیل و انتقال پیام‌های قرآنی از طریق ابزارهای هنری و قالب‌های رسانه‌ای نظیر انیمیشن و … هستیم.

معاون وزیر بهداشت، اقدام مناسب دیگر در این زمینه را فراهم کردن زمینه راه‌اندازی انجمن فعالان قرآنی عنوان کرد و گفت: این انجمن می‌تواند همکاری‌های بسیار خوبی را میان استادان، دانشجویان و کارکنان قرآنی در حوزه‌های مختلف شکل دهد.

وی از دانشجویان خواست تا از ظرفیت‌های یکدیگر برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی بهره ببرند و به این منظور فعالیت‌های بین کانونی را مدنظر داشته باشند و ضمن نوآوری از برخی موازی کاری‌های زائد بپرهیزند.

نشست دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی به میزبانی وزارت بهداشت برگزار شد و دانشجویان به موضوعاتی از جمله به ضرورت جذب حداکثری دانشگاهیان به ویژه دانشجویان به فعالیت‌های قرآنی، تحکیم رابطه اعضای هیات‌عملی با جامعه قرآنی، راه‌اندازی سامانه قرآن‌پژوهی، در نظر گرفتن امتیاز ویژه برای فعالان قرآنی، عضویت فعالان قرآنی در بنیاد نخبگان، جذب کارشناسان قرآنی و توسعه مراکز قرآنی دانشگاه‌ها، اشاره شد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top