چاپ خبر
استاد علوم رایانه دانشگاه پرینستون:

تمام سیستم‌های‌ انتخابات الکترونیکی قابل هک شدن هستند

پیام نورنا : اندرو آپل، استاد علوم کامپیوتر دانشگاه پرینستون آمریکا که در زمینه امنیت سایبری فعالیت می‌کند، توانسته یک برنامه‌ غیرقابل ردیابی بنویسد که می‌تواند آرای کاندیداها را تغییر دهد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – به نقل از وبسایت دانشگاه پرینستون، در سال 2008 آپل به طور آزمایشی با دستکاری سیستم رای گیری الکترونیکی انتخابات توانست 20 درصد آرای یک نامزد را به نفع نامزد دیگری انتقال دهد. این موضوع که توجه رسانه‌ها و رای دهندگان را به خود جلب کرد، باعث آگاهی مسئولان و مردم نسبت به ضعف احتمالی سیستم رای گیری الکترونیکی شد. نشریه پولیتیکو وی را فردی معرفی کرد که به شکلی خستگی ناپذیر یک دهه را صرف خدمت به کشور کشور کرده است.   

آپل در مصاحبه با وبسایت دانشگاه پرینستون به سوالاتی در زمینه امکان هک شدن سیستم انتخابات ریاست جمهوری قریب الوقوع آمریکا پاسخ داده است.

در ذیل شرح این مصاحبه را می‌خوانید:

سوال: چه شد که شما به سیستم‌های امنیت انتخابات علاقمند شدید؟

آپل: در قرن بیستم تقریبا هیچ کس برای تکنولوژی اخذ رای اهمیتی قائل نبود. اما ناگهان در نوامبر سال 2000 این موضوع برای همه مهم شد. در آن زمان در رقابت بین بوش و ال‌گور اتفاقاتی منجر به بازشماری آراء در فلوریدا شد. در سال 2003 بسیاری از ایالت‌ها اقدام به نوسازی تجهیزات اخذ رای خود کردند. چند تن از استید علوم کامپیوتر از جمله من به این موضوع دقت کردیم که بسیاری از ایالت‌ها از صفحات لمسی بدون برگه استفاده می‌کنند. که در واقع رای افراد را فقط در کامپیوتر ذخیره می کردند و هیچ برگه ای برای تطابق وجود نداشت. این سیستم‌ها یک مشکل بزرگ داشتند. به راحتی می‌شد برنامه‌ای نوشت که آرای یک کاندیدا را به کاندیدای دیگری منتقل کند و هیچ کس هم متوجه وجود این برنامه نشود. این ماشین‌ها هنوز هم در 10 ایالت مورد استفاده قرار می‌گیرند. سه یا چهار ایالت دیگر هم هستند که رای اخذ شده توسط این دستگاه‌ها را چاپ می‌کنند و افراد می‌توانند رای چاپ شده را قبل از انداختن در صندوق بررسی کنند. این روش وقت‌گیر است اما امنیت بیشتری دارد.  

چگونه یک صفحه لمسی را می‌توان هک کرد؟

وقتی ما صفحه را لمس می کنید، پردازنده داخلی اتخاب شما را تفسیر کرده و آن را در حافظه ذخیره می‌کند. برنامه رای‌دزدی که من نوشته‌ام به این صورت کار می‌کند، بعد از اینکه انتخابات تمام می‌شود برنامه‌ من کار خود را شروع می‌کند و به حافظه سیستم رفته و بیست درصد رای یک کاندیدا را به دیگری منتقل می کند. برنامه اخذ رای یک گزارش دارد که هر رای در آن ثبت می‌شود. برنامه من این گزارش را هم به تناسب تغییراتی که در آرا داده تغییر می‌دهد.

امن‌ترین دستگاهی که امروز برای رای‌گیری استفاده می‌شود چیست؟

تمام سیستم‌های رای‌گیری قابل هک شدن هستند. هیچوقت نمی‌توان با اطمینان از برنامه‌های نصب شده روی یک سیستم سخن گفت. بهترین راه برای حل این مشکل این است که از تعرفه‌های کاغذی در کنار سیستم‌های اسکن نوری استفاده شود.     

سیستم اسکن نوری چگونه کار می کند؟

یک برگه در برابر شما قرار دارد و نام کاندیداها با یک بیضی جلوی آنها در آن چاپ شده است. وقتی پر کردن تعرفه را انجام دادید، آن را در یک دستگاه اسکنر نوری قرار می‌دهید. این دستگاه یک پردازشگر دارد که رای شما را ثبت می‌کند و برگه تعرفه شما در صندوق می‌اندازد. در صورت لزوم می‌توان برگه را هم به صورت دستی شمارش کرد. حدود 40 ایالت از این روش استفاده می‌کنند. در 12 ایالت از این ایالت‌ها چند صندوق به صورت تصادفی انتخاب می‌شوند و مورد بازشماری قرار می‌گیرند تا از درستی نتایج اطمینان حاصل شود.

آیا اکثر این دستگاه‌ها به اینترنت وصل هستند؟

اکثرا نه. اما هنوز یک مشکل دیگر وجود دارد. قبل از شروع انتخابات، مسئولین، در یک فایل ساختار برگه تعرفه را که شامل نام کاندیداهاست ذخیره می‌کنند. این فایل در یک کارت حافظه یا کارتریج ذخیره می‌شود و در دستگاه قرار می گیرد. اما بعضی از دستگاه‌ها از طریق اینترنت به این فایل دسترسی دارند. در سال 2006 پروفسور ادوارد فلتن نشان داد که بعضی ویروس‌های رای‌دزد می‌توانند از طریق این فایل به دستگاه نفوذ کنند.

فکر می‌کنید در انتخابات امسال چه اتفاقی بیفتد؟

بسیاری از هک ها قابل پیشگیری و اصلاح هستند. اما اگر هکرهایی باشند که بتوانند به پایگاه‌های داده ثبت آرا و یا فهرست‌های واجدین شرایط که برخی ایالت‌ها از آنها استفاده می‌کنند، نفوذ کنند در آن زمان مشکلات بزرگی ایجاد می‌شود. اما تا الان که هیچ نشانه‌ای از این مدل هک دیده نشده و بعلاوه خود رای‌دهندگان هم نمی توانند در صورت پاک شدن اسمشان از فهرست رای بدهند و ما در این صورت مطلع خواهیم شد. درصورت هک شدن اسکنرها امکان بازشماری تعرفه‌های کاغذی وجود دارد. بعد از پایان انتخابات هم تمام حوزه‌ها نتایج را به حوزه اصلی اعلام می‌کنند. این کار از طریق اینترنت انجام خواهد شد اما قبل از ارسال نتایج، بازرسان هر حوزه میزان آرا را ثبت می کنند تا در صورت مغایرت امکان بررسی وجود داشته باشد. به این ترتیب جلوی تخلفات گرفته می‌شود اما نگرانی‌ها در رابطه با صفحه‌های لمسی اخذ رای همچنان وجود دارد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top