چاپ خبر
رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان:

ضرورت راهبردی کردن همکاری‌های بین المللی دانشگاه منابع طبیعی گرگان

پیام نورنا : رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: مدیریت همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به منظور بین المللی سازی فعالیت ها و برنامه ها یک هدف راهبردی و نهادینه ساختن همکاریها به عنوان یک ضرورت در این دانشگاه در حال فعالیت است.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر علی نجفی نژاد، با بیان این مطلب اظهار کرد: تبلیغات و معرفی دانشگاه در سطح بین الملل، بررسی وضعیت دانشگاهها و موسسات علمی سایر کشورها به منظور تدوین برنامه همکاری، تدوین و انعقاد موافقت نامه ها در قالب پروتکل و یادداشت تفاهم با سایر دانشگاهها و مراکز و موسسات علمی معتبر خارج از کشور، انجام تمهیدات لازم جهت دعوت از کارشناسان و متخصصین خارجی، حضور اعضای هیات علمی در فرصتهای مطالعاتی کوتاه مدت داخلی و خارجی، زمینه ساز آشنایی محققین با علوم جدید خواهد بود.

وی افزود: در این راستا، در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از سال 1393 تاکنون، 6 عنوان فرصت مطالعاتی خارجی بلند مدت،17 عنوان دوره تحقیقاتی کوتاه مدت خارجی و 18 مورد شرکت محققین و اعضای هیات علمی در همایشهای خارج از کشور و تفاهم نامه های دوجانبه با دانشگاه های پاکستان، قبرس و آلمان صورت پذیرفته است.

نجفی نژاد در ادامه با اشاره به قدمت 60 ساله آموزشی و تحقیقاتی این دانشگاه به عنوان اولین نهاد آموزش عالی شمال کشور و قدیمی ترین دانشگاه تخصصی در زمینه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ایران در خصوص وضعیت آموزشی دانشگاه، اعلام کرد: انجام سالانه بیش از صد رساله دکتری، ظرفیت مهمی در بخش کشاورزی برای تحقق نقشه جامع علمی کشور است، حضور 185 عضو هیئت علمی که تعداد 16 عضو دارای رتبه استادی و 79 عضو با رتبه دانشیار هستند می تواند در تولیدات علمی و اجرای نقشه جامع علمی کمک شایانی باشد. علاوه براین موارد، وجود زیرساخت های لازم از جمله آزمایشگاه ها، کارگاه ها و مزارع تحقیقاتی شرایط لازم برای تحقق این امر مهم را فراهم می آورد.

وی مهم ترین فعالیت های آموزشی این دانشگاه را برگزاری اولین نشست سراسری آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی در چشم انداز 1404، برگزاری نخستین گردهمایی دانش آموختگان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، پیگیری تدوین برنامه‌ راهبردی دانشگاه و تصویب آن در شورای دانشگاه و هیات امنا، تشکیل کارگروه در ارتباط با افت کمی و کیفی علمی دانشجویان، پیگیری های مرتبط با راه اندازی انجمن علمی دانش آموختگان، پیگیری راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مستقل شیمی،  فیزیک و گیاه‌شناسی، همکاری با دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم برای بازنگری برنامه های آموزشی رشته های کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان دانشگاه مجری یا همکار، اخذ مجوز و برگزاری دو دوره آزمون تولیمو (برای اولین بار در استان) و افزایش ظرفیت تولیمو به 100 نفر در سال 1395، 24 جلسه کمیسیون‌های تخصصی هیات ممیزه، 12 جلسه هیات ممیزه، رسیدگی به بیش از30 پرونده تبدیل وضعیت، تشکیل 9 جلسه هیات اجرایی جذب، مدیریت جلسات آمایش آموزش عالی و ماموریت گرایی دانشگاه های دولتی استان برشمرد.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطرنشان کرد: مرکز کارآفرینی دانشگاه در جهت اجرای آیین نامه کاراد (طرح توسعه کارآفرینی در دانشگاههای کشور) مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به منظور توسعه فرهنگ کارآفرینی در سال 1395 تاسیس شد، این مرکز تاکنون تهیه و تصویب سند دانشگاه کارآفرین در هیأت امناء دانشگاه و پیگیری اجرایی شدن برنامه عملیاتی این سند، تهیه برنامه اقدام و عمل سند دانشگاه کارآفرین، تهیه و تصویب آیین نامه اجرایی حمایت از فعالیت های کارآفرینی اعضای هیات علمی، تهیه و تصویب شیوه نامه حمایت از فعالیت های کسب و کارآفرینی دانشگاه، فعال کردن انجمن علمی دانشجویی کارآفرینی و فعال سازی دفتر راهنمایی شغلی و مشاوره کارآفرینی در دانشگاه را انجام داده است.

نجفی نژاد درخصوص فعالیتهای کلینیک مادر تخصصی دانشگاه افزود: این کلینیک به‌عنوان یکی از درگاه‌های دانشگاه جهت ارتباط هدفمندتر دانشگاه با صنعت (دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی) و جامعه کشاورزی و منابع طبیعی در سال 95 با هدف همفکری اعضای کارگروه‌های تخصصی دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی (دولتی و خصوصی)، بهره‌برداران و ذی نفعان و اعتمادسازی متقابل که لازمه برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت و بالعکس است تاسیس شد که از مهم ترین فعالیت های این مرکز می توان به امضای 8 مورد تفاهم نامه برگزاری کارگاه آموزشی، 5 مورد قرارداد پژوهشی، 19 قرارداد خدمات مشاوره ای و 1 قرارداد برگزاری همایش اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات مرکز رشد دانشگاه گفت: فعالیت در پذیرش و جذب هسته ها و شرکت‌های فناور به تعداد26 شرکت، تبدیل هسته  به شرکت های فناوری 15 مورد و تبدیل شرکت های مستقر به شرکت های دانش بنیان 3 مورد، راه اندازی 3 واحد کارگاهی و آزمایشگاه برای واحدهای فناور و تجهیز کامل 23 واحد برای واحدهای فناور، عقد قرارداد با برخی ادارات کل استان (شیلات و آب و فاضلاب) جهت فروش دستاوردها و تولیدات واحدهای فناور، تفاهم‌نامه تولید مشترک محصولات با 2 شرکت و کارخانه بزرگ تولیدی استان و غیره توسط این مرکز انجام شد.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: افزایش 60 درصدی چاپ مقالات در مجلات علمی پژوهشی در سال 94 نسبت به سال 93، افزایش 20 درصدی چاپ مقالات در مجلات علمی پژوهشی بین المللی در سال 94 نسبت به سال 93،  ثبت تعداد 7  اختراع در سال 94 و بیش از 133 مورد طرح تحقیقاتی داخل دانشگاه در سال 94 از جمله تولیدات علمی این دانشگاه است.

نجفی نژاد با اعلام این مطلب که از سال 93 تاکنون 5 پروژه نیمه تمام که مجموع مساحت آن بالغ بر 20 هزار مترمربع است، تکمیل و به بهره برداری رسیده است، یادآور شد: بالغ بر 18 هزار مترمربع از پروژه محوطه سازی و زیربنایی دانشگاه انجام شد و 5 پروژه دیگر در دست احداث داریم که در صورت تخصیص کامل اعتبارات، تا مهر ماه 96 به بهره برداری خواهد رسید که یکی از این پروژه ها ساخت خوابگاه دانشجویی است که از خیرین استان دعوت می شود برای تکمیل این پروژه دانشگاه را یاری کنند.

وی با توجه به قدمت خوابگاههای دانشجویی و لزوم بهسازی و نوسازی آنها گفت: طی سال های 93 ، 94 و 95 بخش عمده ای از تاسیسات زیربنایی خوابگاه های دانشجویی تعمیر و بازسازی شد، همچنین یک خوابگاه جدید نیز در دست ساخت داریم.

نجفی نژاد تاکید کرد: در سال گذشته برای توسعه فعالیت های وزرشی دانشجویان یک زمین چمن مصنوعی احداث کردیم که دانشجویان از آن استفاده زیادی می کنند. بازسازی کامل سالن بدنسازی خوابگاه برادران اعم از (رنگ آمیزی، نصب کفپوش، نصب پرده، تعمیر کامل دستگاه ها، تجهیز لوازم امدادی)، خرید تجهیزات جدید خوابگاهی اعم از (یخچال به تعداد 50 عدد، اجاق گاز به تعداد 50 عدد، موکت به متراژ 14000متر مربع، روفرشی به تعداد 150 عدد، روبالشتی و ملحفه به تعداد 450 عدد، تشک به تعداد 1000 عدد و کسب رتبه مرکز مشاوره فعال کشوری در سال 1392، 1393، 1394 تقدیر ریاست سازمان امور دانشجویان از معاونت دانشجویی مبنی بر کسب رتبه برتر معاونت دانشجویی در سال تحصیل 94-93 در ارزیابی عملکرد سالانه دانشگاههای با ظرفیت بین 3 تا 5 هزار دانشجو وتقدیر ریاست صندوق رفاه دانشجویان از معاونت دانشجویی مبنی بر وصول تعهدات مالی خوابگاه در سال تحصیلی 94- 95 از دیگر اقدامات حوزه رفاه و خوابگاه دانشجویان است.

وی فعالیتهای انجمن های علمی و برگزاری برنامه های فرهنگی را به جهت بهره گیری بهتر دانشجویان از فرصت مغتنم دوران دانشجویی مهم عنوان کرد و گفت: در این دانشگاه بیش از 17 انجمن علمی دانشجویی، 11 کانون فرهنگی هنری و اجتماعی، 2 تشکل دانشجویی، بسیج دانشجویی و شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فعالیت می کنند. طی سال های 93 الی 95 بالغ بر 650 عنوان برنامه توسط واحد های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در دانشگاه برگزار شده که از مهمترین برنامه ها می توان به برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی که به صورت استانی و متمرکز در مسجد النبی(ص) دانشگاه برگزار می شد و میزبانی و مسئولیت کمیته دانشجویی و اساتید گنگره 4000 شهید استان گلستان اشاره کرد. همچنین در این دانشگاه 11 عنوان نشریه دانشجویی به چاپ میرسد.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در پایان تصریح کرد: تصویب برنامه راهبردی دانشگاه، تصویب سند دانشگاه کارآفرین و برنامه اقدام و عمل، تکمیل 20 هزار مترمربع از پروژه های عمرانی، تکمیل 18 هزار مترمربع پروژه محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی و تاسیس کلینیک مادر تخصصی از مهمترین اقدامات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در دولت تدبیر و امید است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top