چاپ خبر
معاون آموزشی وزارت بهداشت؛

مراکز آموزش های مهارتی در دانشگاه های علوم پزشکی افتتاح می شود

پیام نورنا : معاون آموزشی وزارت بهداشت از افتتاح مرکز آموزش های مهارتی خبر داد و گفت: این مراکز به زودی برای تامین نیاز مناطق مختلف در دوره های آموزش کوتاه مدت نظام سلامت افتتاح می شود.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – دکتر باقر لاریجانی در جمع معاونین آموزشی ادوار وزارت بهداشت با تشریح برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی گفت: تلاش های صورت گرفته در ادوار مختلف زمینه های اجرایی سازی برنامه های تحول و نوآوری در آموزش را فراهم کرده است و بهره مندی از تجربیات مدیران دوره های مختلف می تواند زمینه های ارتقای کیفی آموزش را بیش از پیش فراهم کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: افراد حاضر در این نشست سکانداران آموزش علوم پزشکی کشور طی چند دهه گذشته و افراد برجسته ای در علوم پزشکی هستند و این قبیل نشست ها زمینه های بهره برداری از دانش و تجربیات آنها را فراهم می کند.

لاریجانی اظهار داشت: تحولاتی که در نظام سلامت کشور با آن مواجه هستیم ایجاد تحول در آموزش علوم پزشکی را امری الزامی کرده و برهمین اساس با مطالعه اسناد بالادستی نظام سلامت و بهره برداری از این اسناد برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی حدود ۲ سال پیش تدوین شد و در دست اجرا است.

وی آمایش سرزمینی را یکی از اسناد مهم طی چندسال گذشته ذکر کرد و گفت: با تصویب این سند الگوی مناسبی برای ساماندهی برنامه های آموزش ایجاد شد و ماموریت های زیادی از برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی استخراج شده و این ماموریت ها به دانشگاههای علوم پزشکی کشور جهت داده که باتوجه به ظرفیت های خود در چه مسیری حرکت کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: طی مدتی که از اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی می گذرد اقدامات ارزشمندی در حوزه آموزش علوم پزشکی انجام شده و اکنون تمامی دانشگاههای علوم پزشکی کشور با کمک مناطق آمایشی اعتباربخشی خارجی شده اند که زمینه های خوبی را برای کمک به دانشگاهها برای ارتقا فراهم آورده است.

لاریجانی گفت: ماموریت هایی در سطح ملی به دانشگاهها داده شده که باعث می شود دانشگاهها جایگاه و رسالت خود در سطح کشور را درک کنند و با انگیزه بیشتری در این مسیر حرکت کنند. در بحث مرجعیت هم این هدف را دنبال می کنیم که دانشگاه بداند با چه استراتژی حرکت کند و می خواهد به کجا برسد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: تاکنون ۵۰۰ پروژه در زمینه آموزش به این مرکز ارسال شده و همین اقدامات زمینه خوبی برای ارتقای آموزش علوم پزشکی فراهم می کند.

لاریجانی حرکت دانشگاههای علوم پزشکی به سمت دانشگاههای نسل سوم و رشد خلاقیت و کارآفرینی در این دانشگاهها را از دیگر محورهای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ذکر کرد و اظهار داشت: آموزش باید پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و بر همین اساس اقدامات بی شماری با کمک دانشگاههای علوم پزشکی کشور در دست پیگیری است.

وی اضافه کرد: تعداد متخصص پزشک خانواده در کشور برآورد شده و درحال حاضر تعدادی دانشجو در این رشته مشغول به تحصیل هستند تا در آینده نزدیک نیازهای کشور ار مرتفع کنند. همچنین به زودی مرکز آموزش های مهارتی وزارت بهداشت برای تامین نیازهای مناطق مختلف کشور در دوره های آموزش کوتاه مدت در نظام سلامت افتتاح می شود.

لاریجانی گفت: هدف این است که تمامی مراکز تربیت کننده نیرو در تمامی سطوح با قوانین و مقررات وزارت بهداشت کار کنند و ضمن پاسخ به نیازهای جامعه با تربیت نیروهای کیفی، از تربیت نیروی مازاد بر نیاز جامعه نیز اجتناب گردد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یکی از دستاوردهای آمایش سرزمینی را توجه روسای دانشگاهها به مباحث آموزش ذکر کرد و اظهار داشت: آمایش این فرصت را فراهم کرده تا از ظرفیت های موجود نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای آمایش دانشگاههای بزرگ منطقه به رشد دانشگاههای کوچک کمک می کنند و با بازمهندسی رشته ها این امکان فراهم می شود که دانشگاههای بزرگ بیشتر به تربیت نیروها در سطوح تحصیلات تکمیلی بپردازند و تربیت نیروهای کاردانی و کارشناسی به دانشگاههای کوچکتر واگذار شود.

لاریجانی به سایر محورهای بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: به مناطق آمایشی ماموریت داده شده تا نیروی انسانی مورد نیاز خود در بازه زمانی ۵ تا ۱۰ سال آینده را محاسبه کنند و نقشه توسعه منطقه را با توجه به این برآوردها تدوین کنند.

وی به اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: اکنون ۲ هزار دانشجوی خارجی در کشور داریم و اقدامات خوبی در دانشگاهها به فراخور ظرفیتشان در دست پیگیری است. اعتباربخشی بین المللی به طور جدی پیگیری می شود تا دانشگاهها مطابق با استانداردهای بین المللی حرکت کنند و طی بخشنامه ای از دانشگاهها خواسته شد ظرفیت های مازاد خود را به دانشجویان خارجی اختصاص دهند.

معاون وزیر بهداشت به ارتقای آزمون های علوم پزشکی و برگزاری آزمون های بین المللی در مرکز سنجش آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مجازی نیز بستر خوبی را برای ارائه بسیاری از دروس به صورت مجازی فراهم کرده و به سمتی پیش می رویم که بسیاری از مطالب در دانشگاه مجازی به صورت مشترک بین دانشگاههای مختلف برگزار شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تلاش های صورت گرفته برای توسعه زیرساخت های آموزش علوم پزشکی سخن گفت و اظهار داشت: در حال حاضر تمامی مناطق آمایشی مرکز آزمون راه اندازی کرده اند.

وی افزود: ساز و کارهایی برای ارزیابی برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی طراحی شده که با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی در دست اجرا است و امیدواریم با بهره برداری از نظرات اساتید بتوانیم قدم هایی در زمینه اجرای اثربخش برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برداریم.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top