چاپ خبر
رئیس دانشگاه خبر داد؛

دانشگاه امیرکبیر برای قرار گرفتن در رتبه بالای جهانی انتخاب شد

پیام نورنا : رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه ای با محوریت موضوع اقتصاد مقاومتی اعلام کرد که باید پنج دانشگاه کشور برای قرارگرفتن در رتبه بالای جهانی انتخاب شوند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – احمد معتمدی صبح امروز در نشست خبری در دانشگاه امیرکبیر گفت: در حال حاضر در این دانشگاه، ۶ تشکل سیاسی فعالیت می کنند و این تشکل ها از گروه های اصلاح طلب و اصول گرا و دیگر گرایش های سیاسی هستند.

وی با بیان اینکه زمینه لازم برای فعالیت طیف های مختلف در دانشگاه فراهم شده است افزود: دعوت از اشخاص برای سخنرانی در این دانشگاه متناسب با تفکرات تشکل های دانشجویی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: هیچ فردی نمی تواند مدعی شود ما جلوی فعالیت های سیاسی در این دانشگاه را گرفته ایم و ما هر هفته جلساتی را برای اعطای مجوز به فعالیت های تشکل های دانشجویی برگزار می کنیم.

معتمدی اظهار داشت: کرسی های آزاداندیشی در این دانشگاه برگزار می شود اما برخی از گروه های دانشجویی نظرشان بر این است که این کرسی ها باید در داخل صحن دانشگاه اجرا شود که به دلیل کمبود فضای فیزیکی در محوطه دانشگاه، در حال حاضر امکان برگزاری کرسی ها در فضای باز نیست.

وی تصریح کرد: برنامه داریم تا فضای فیزیکی لازم را در صحن دانشگاه مشخص کنیم تا کرسی های آزاداندیشی در آن مکان برگزار شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در حال حاضر، کرسی های آزاد اندیشی در تالار ورودی سالن اجتماعات دانشگاه برگزار می شود.

معتمدی با بیان اینکه دانشگاه ها و دانشجویان باید در زمینه انتخابات نیز فعال باشند اضافه کرد: وظیفه مدیریت دانشگاه ها بر این است که شرایط فعالیت های دانشجویی را فراهم کند، اما دانشگاه ها نباید تبدیل به یک شعبه حزب خاصی شوند.

وی عنوان کرد: دانشجو و دانشگاه باید مستقل فعالیت کند، بنابراین در این دانشگاه بستری فراهم شده تا نمایندگان طیف های مختلف، فعالیت های سیاسی داشته باشند.

اصلاح جذب پذیرش دانشجو در دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه در گذشته نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به دانشجویان مقطع کارشناسی ۶۰ به ۴۰ درصد بود افزود: با اصلاحاتی که صورت گرفت در حال حاضر ۵۵ درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی و ۴۵ درصد در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

معتمدی اضافه کرد: برنامه داریم نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی، برابر باشد.

وی تاکید کرد: این دانشگاه دارای ۱۴ هزار دانشجو بود که با توجه به اصلاحات صورت گرفته در کم شدن ظرفیت برخی رشته های غیرضروری و دوره های مجازی در حال حاضر ۱۳۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: طی دو سال گذشته، ۵۵ عضو هیئت علمی جدید در این دانشگاه جذب شده است و اکنون این دانشگاه دارای ۵۵۲ عضو هیئت علمی است.

معتمدی عنوان کرد: رتبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۹۵، براساس رتبه بندی ISC در جایگاه نخست دانشگاه های صنعتی و براساس رتبه بندی لایدن، جایگاه نخست دانشگاه های فنی در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: براساس رتبه بندی های «کیواس و تایمز» نیز، دانشگاه  صنعتی امیرکبیر جزء سه دانشگاه برتر صنعتی کشور به شمار می رود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته، جایگاه دانشگاه های کشور در رتبه بندی های بین‌المللی، در شرایط خوبی قرار داشته اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم و باید در زمینه تولید علم، قراردادهای صنعتی و بین‌المللی سازی فعالیت کنیم.

معتمدی تاکید کرد: این دانشگاه در سال ۲۰۱۵، تعداد ۲۰۱۸ مقاله منتشر کرده که میانگین تولید مقالات این دانشگاه از بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا بهتر بوده است.

انتخاب دانشگاه امیرکبیر برای قرارگرفتن در رتبه جهانی

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، دانشگاه امیرکبیر به عنوان یکی از پنج دانشگاه برتر که قرار بود در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر کشور قرار گیرند، انتخاب شده است.

معتمدی اضافه کرد: معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه ای با محوریت موضوع اقتصاد مقاومتی اعلام کرد که باید پنج دانشگاه کشور انتخاب و جزء ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرند.

وی گفت: از دانشگاه های برتر خواسته شد تا برنامه های خود را برای این موضوع ارسال کنند و دیروز طی نامه ای، دانشگاه امیرکبیر به عنوان یکی از این دانشگاه ها انتخاب شد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: حجم قراردادهای صنعتی از سال ۹۰ رو به کاهش بود که مجدداً این موضوع مورد توجه قرار گرفت و اکنون با وزارت خانه ها و دستگاه های اجرایی قراردادهای مهمی منعقد کرده ایم.

همکاری ۱۰ استاد خارجی با دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ استاد همکار بین‌المللی در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند که برخی از این اساتید ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند.

معتمدی اضافه کرد: این دانشگاه دارای ۵۰ دانشجوی خارجی بود که طی دو سال گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه بین‌الملل، تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه به ۲۰۰ نفر افزایش یافت که برنامه داریم این میزان به هزار نفر افزایش دهیم.

وی با اشاره به همکاری خوب دانشگاه صنعتی امیرکبیر با کشورهای همسایه به خصوص کشور عراق گفت: در تابستان امسال، قرار است ۱۰۰ نفر از اساتید دانشگاه های کشور عراق برای آموزش یک ماهه به این دانشگاه فرستاده شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: این دانشگاه با دانشگاه های کشورهای فرانسه، هلند و آلمان قراردادهای علمی و آموزشی دارد و اکنون سه دوره بین‌المللی نیز با این دانشگاه ها شروع کرده ایم که پذیرش دانشجو نیز در این دوره ها انجام شده است.

محیط دانشگاه باید بانشاط باشد

معتمدی تصریح کرد: محیط دانشگاه باید با نشاط و فعال باشد، اما این به این معنی نیست که درگیر مسائل حاشیه ای و اعتراضات باشیم. چرا که وجود چنین مسائلی، باعث کاهش فرصت فعالیت اساتید و دانشجویان می شود.

وی خاطرنشان کرد: اولین اولویت ما این بود که فضای مناسب برای همه اقشار دانشگاه فراهم کنیم تا این افراد بتوانند فعالیت های فرهنگی و سیاسی خاص خود را داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشجو نباید تک بعدی باشد افزود: ما سال فعالی را پشت سر گذاشتیم و مجوزهای بسیاری برای فعالیت های سیاسی و فرهنگی تشکل های دانشجویی، اعطا کردیم.

معتمدی ادامه داد: به طور طبیعی همیشه تشکل های دانشجویی اعتراضاتی دارند و اگر در میان آنها اعتراضی نباشد، یعنی فعالیتی صورت نمی گیرد، اما تمامی فعالیت های این دانشگاه در چارچوب قوانین بوده است.

وی گفت: در سال ۹۵ حتی یک مورد مشکل اساسی با اساتید نداشتیم و در تمام زمینه ها، بسیج اساتید و دیگر بخشهای مربوط به اساتید با دانشگاه همکاری و همیاری کرده اند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top