چاپ خبر
/همه بیایید/

بیانیه استادان دانشگاهی درباره ضرورت شرکت فعالانه در انتخابات

پیام نورنا : بیش از 1800 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز پژوهشی کشور در بیانیه‌ای بر ضرورت شرکت فعالانه در انتخابات تاکید کردند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – در متن بیانیه استادان دانشگاهی آمده است: 

“ملت عزیز و بزرگوار ایران،

انتخابات ریاست جمهوری جلوه و تجلی جمهوریت نظام، و تبلور حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش می‌باشد و انتخاب مردم تأثیری مستقیم بر زندگی تک تک آحاد ملت و آینده کشور دارد. همه می‌دانیم وضعیت کشور با وجود برخورداری از استعدادهای درخشان انسانی و منابع طبیعی سرشار خدادادی و نظام جمهوری اسلامی، با آنچه شایسته شما مردم بزرگوار و جامعه ایده‌آل اسلامی است فاصله دارد.

بی‌تردید نابسامانی‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و زیست‌محیطی کشور؛ به‌رغم وجود قابلیت‌ها و استعدادهای فراوان، کم‌نظیر و استثنایی این سرزمین مایه در بی‌تدبیری، افراطی‌گری، نبود شفافیت و پاسخگویی، برنامه‌گریزی، بی‌توجهی به خردجمعی، دامن زدن به تنش‌های داخلی و خارجی قرار دارد. انتخابات پیش‌رو فرصت مغتنمی در جهت برگزیدن فردی صالح، کارآمد، مدیر و مدبر، دلسوز، معتدل، آزادیخواه و دارای درک سیاسی عمیق برای سکانداری کشور، پاسخگوئی به دغدغه‌ها، دردها، نیازها و مشکلات معیشتی مردم می‌باشد.

بدون‌شک ما سرزمینی می‌خواهیم که شفاف‌سازی در همه حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن انجام شود تا از رشد فساد، رانت و ضایع شدن سرمایه‌های مادی و معنوی کشور جلوگیری به عمل آید.

خواست ما پاسخگویی همه مسوولان و خدمتگزاران در پیشگاه ملت، فصل‌الخطاب بودن قانون، پرهیز از تندروی و دشمن‌تراشی و تنش‌افزایی در سطح بین‌المللی و حفظ آرامشی است که زمینه‌ساز آزادی‌های مشروع جامعه باشد.

ما سرزمینی می‌خواهیم که فرصت‌های برابر کسب و کار، آموزش، مسکن، بهداشت و درمان در اختیار همه افراد جامعه قرار گیرد. حقوق مندرج در قانون اساسی رعایت و فرصت شرکت فعالانه همه شهروندان در امور کشور به طور مؤثر و فعالانه فراهم باشد. جامعه‌ای که در آن شایسته‌سالاری جزء اصول اجتناب‌ناپذیر در همه زمینه‌ها جهت ارتقاء اخلاق و فرهنگ و ایجاد اعتماد میان آحاد جامعه باشد.

به باور ما حفظ و تقویت زیرساخت‌های علمی برای شکوفایی استعدادهای کشور بایستی در اولویت قرار گیرد تا افراد و جوانان تحصیل کرده این سرزمین برای آینده‌ای روشن و پرامید دل به مهاجرت به افق‌های دوردست و زندگی در اقصی نقاط جهان نبندند.

ما سرزمینی می‌خواهیم که حفظ محیط‌زیست و توسعه پایدار آن، در شرایطی که معضل تخریب محیط زیست و عدم توجه کافی به آن کیان مملکت و آینده این کشور را تهدید می‌کند و آلودگی کلانشهرها که بطور مکرر و هرساله جان شهر وندان را تهدید می‌نماید و زیست گاه‌های طبیعی در گذشته دستخوش بی‌تدبیری و سوءمدیریت قرارگرفته است دغدغه اصلی مسئولین باشد.

به‌گمان ما، سرزمین ایران برخوردار از منابع و قابلیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف است که مشارکت و انتخاب درست و هوشمندانه ما در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو می‌تواند سهم بی‌بدیلی در استفاده درست و معقول از این منابع و قابلیت‌ها را فراهم سازد. ما استادان دانشگاه‌های کشور به عنوان خادمان ملت، پژوهشگران عرصه علم و تکنولوژی و تربیت‌کنندگان نسل فردای کشور، با توجه به مشکلات و معضلات موجود اقتصادی و اجتماعی و همچنین حساسیت منطقه و اوضاع بین‌المللی وظیفه خود می‌دانیم که برای تحقق مطالبات فوق، نظر خود را در این انتخاب، درپیشگاه ملت که صاحبان و ولی نعمتان اصلی کشور می‌باشند بیان نمائیم.

لذا با توجه به جمیع جهات و اذعان به بعضی کاستی‌ها، ما آقای دکتر روحانی را بهترین گزینه برای هدایت کشور می‌دانیم و حمایت خود را از نامزدی وی اعلام می‌نمائیم. ما به آقای دکتر روحانی رای می‌دهیم چراکه کشور را با توافق برجام از خطر جنگ، تحریم و تنش در روابط بین‌المللی نجات داد و امید، اعتدال و آرامش را به کشور باز گرداند.

ما به آقای دکتر روحانی رای می‌دهیم که در دولت وی رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت رسید و تورم لجام‌گسیخته 46 درصدی به یک رقمی رسید. رای ما دکتر روحانی است چراکه در این مدت ایشان را مدافع حقوق شهروندی جوانان، زنان، اقلیت‌ها و همه احاد مردم یافته‌ایم.

دولت آقای روحانی در گذشته به دور از دروغ و غوغاسالاری قدم‌های موثری در جهت شفافیت اقتصادی و فضای باز سیاسی برداشته است. انتخاب مجدد آقای روحانی جلوگیری از افتادن دوباره کشور در دام دروغ، فساد، تبعیض، رانت و تنش در عرصه جهانی است. امید واثق داریم که ایشان با پشتوانه و تجارب و سوابق اجرایی، با استفاده از نیروهای خدوم، متخصص و با تجربه، کشور را در جهت اعتدال و پیشرفت در همه زمینه‌ها راهبری نماید.”

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top