چاپ خبر
سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی:

احداث بیمارستان مدرن آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

پیام نورنا : سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: احداث بیمارستان مدرن آموزشی مجهز به تکنولوژی های نوین پزشکی در شان این دانشگاه و توانمند سازی اعضای هیات علمی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – دکتر محمد آقاجانی، در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۶۰ سال قدمت و دارا بودن استادان برجسته و زیرساخت های گسترده یکی از بزرگ ترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که با تولید دانش و تربیت نیروی انسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سهم بزرگی در سلامت ایرانیان دارد.

وی با بیان این که این دانشگاه سه ماموریت منطقه ای در استان تهران و ملی و بین المللی دارد گفت: در این دانشگاه ۱۳ دانشکده وجود دارد که ۱۴ هزار نفر دانشجو در ۲۳۸ رشته تحصیلی پایه و تحصیلات تکمیلی با حضور ۱۴۰۰ نفر اعضای هیات علمی مشغول تحصیل هستند.

آقاجانی ادامه داد: این دانشگاه اولین دانشگاه در کشور است که طرح ریفرم را اجرایی کرد و از لحاظ دانشجو و هیات علمی دومین دانشگاه علوم پزشکی کشور محسوب می شود.

وی درخصوص اولویت های حوزه آموزش گفت: انطباق بیشتر محتوای آموزشی و روش آموزش گروه پزشکی با کارکرد و وظایف دانش آموختگان در نظام ارائه خدمات سلامت یکی از اولویت ها و از طرفی EBC نیز در جایگاه خود به عنوان مغز متفکر آموزش باید قرار داشته باشد و محتوای آموزشی را مطابق نیاز جامعه شکل دهد و ارزیابی عملکرد دانشگاه هم براساس مهارت ها و دانش عملی برنامه ریزی کند.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: همچنین توجه به آموزش اخلاق پزشکی و حرفه‌ ای، توانمندسازی دانش ‌آموختگان برای کارآفرینی، افزایش جذب دانشجویان خارجی، ارتقای کیفیت آموزش در رشته‌ های علوم پایه خصوصا پزشکی عمومی و کیفیت آموزش هیات علمی در کنار پژوهش و درمان، برنامه ریزی برای احداث بیمارستان مدرن آموزشی مجهز به تکنولوژی های نوین پزشکی در شان دانشگاه و توانمند سازی اعضای هیات علمی با گسترش فرصت های مطالعاتی خارج از کشور و افزایش ارتباط علمی با مراکز معتبر علمی نیز جزو اولویت‌های کاری در حوزه آموزش این دانشگاه قرار دارند.

وی در خصوص حوزه پژوهش نیز گفت: یکی از اقدامات ما در این دوره از فعالیت در جایگاه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، جهت گیری پژوهش‌ها به سمت نیازهای صنعت در حوزه سلامت و همچنین بهبود مدیریت و کیفیت خدمات این حوزه است. در ‌عین ‌حال افزایش تربیت نیروی انسانی محقق و پژوهشگر و جذب منابع مالی جدید به جای تکیه صرف به منابع دولتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

آقاجانی ادامه داد: توجه بیشتر به سبک زندگی مردم در کلانشهر تهران و تکمیل شبکه بهداشت این شهر جزو اولویت‌ های فعالیت در حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. ادامه برنامه‌ های طرح تحول در این حوزه، تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای تهرانیان، توسعه کمی و کیفی نظارت بر بهداشت محیط با تکیه بر توان بخش خصوصی و همچنین تامین نیروی انسانی لازم برای ارائه خدمات در این حوزه ضرروی است.

وی، بزرگ ‌ترین مشکل حوزه غذا و دارو را عدم تامین نقدینگی برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در داروخانه‌ها قلمداد کرد و گفت‌: با توجه به این موضوع تلاش برای تسریع در وصول مطالبات داروخانه‌ها در اولویت کاری ما قرار دارد. همچنین به دلیل امکان سو استفاده‌ های زیاد در این حوزه، در کلانشهر تهران سیستم‌ های نظارتی باید تقویت شوند.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: افزایش تولید دانش بنیان، تجویز و مصرف منطقی فرآورده‌های دارویی نیز از اولویت‌های فعالیت ما در حوزه غذا و دارو است.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر الگوی بیمارستان‌ ها در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: هزینه ‌های درمان باید از طریق استفاده درست از راهنماهای بالینی و همچنین تجویز منطقی دارو، کنترل شود و همچنین بر اساس سند درمان ۱۴۰۴ که نقشه راه درمان کشور را تا ۱۰ سال آینده مشخص کرده است، ما در منطقه تحت پوشش خود به ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید نیاز داریم.

آقاجانی ادامه داد: همچنین تاخیر جدی در وصول مطالبات و کمبود نیروی انسانی از مهم ‌ترین مشکلات این حوزه است. در ‌عین ‌حال نظارت فعال بر حجم عظیم از موسسات پزشکی تحت نظر دانشگاه نیاز به ساختار جدید و روش های نوین و استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی دارد.

وی گفت: در حوزه دندانپزشکی استفاده از ظرفیت آموزش، بهداشت و درمان به منظور گسترش خدمات دندانپزشکی در شهر تهران در دستور کار است.

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افزود: اجرای کامل و استمرار برنامه ‌های هفتگانه طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان مورد توجه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار خواهد گرفت.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top