چاپ خبر

لزوم تحصیلات عالی فراگیر برای آوارگان و پناهجویان

پیام نورنا : هر ساله روز جهانی پناهندگان برگزار می‌شود تا آگاهی از وضعیت میلیون‌ها پناهجو در سراسر جهان را ارتقا دهد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – به نقل از یو.دبلیو نیوز، طبق آمار پایگاه جمعیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، بیش از 65 میلیون نفر در سراسر جهان(تقریبا یک درصد جمعیت جهان) به علت جنگ، آزار و اذیت، خشونت‌های شدید، فاجعه‌های بشری و عوامل مشابه آواره شده‌اند. از میان این افراد آواره، حدود 20 میلیون نفر به عنوان “پناهنده” طبقه‌بندی شده‌اند؛ تقریبا همان تعداد افرادی که در نتیجه جنگ جهانی دوم آواره شدند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) که در سال 1950 تاسیس شد، به عنوان نماینده و پیگیر برنامه‌ها در زمینه حفاظت از پناهندگان در سراسر جهان تبدیل شده است. آنها تلاش‌های بین‌المللی را برای حفاظت از حقوق پناهندگان و کمک‌های بشردوستانه انجام می‌دهند.

در مجموعه کتب پناهندگی که به زودی منتشر می‌شود، چندین محقق و معلمان پناهنده‌ها، مجموعه‌ای از مطالعات پژوهشی در مورد آموزش پناهندگان را ارائه می‌دهند و در مورد نحوه برخورد با سازمان‌های آموزشی و بشردوستانه برای حل بحران پناهندگان در سراسر جهان بحث خواهند کرد.

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، یک پناهنده فردی است که برای فرار از جنگ، خشونت شدید، آزار و شکنجه و غیره مجبور به فرار از کشور خود می‌شوند.

تعداد افراد آواره شده، که شامل پناهندگان هستند، در چند سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است. به عنوان مثال اگر افراد آواره به عنوان یک ملت در نظر گرفته شوند، بیست و یکمین ملت بزرگ دنیا هم‌رده بریتانیا و فرانسه خواهند بود.

اگر چه نیمی از همه افراد آواره در حال حاضر از سه کشور سوریه، افغانستان و سومالی می‌آیند، اما این بحران رو به رشد بوده و با روند کنونی بدل به معضلی جهانی شده است که ملت‌ها و سازمان‌های مختلف را درگیر کرده است.

نهادهای آموزشی در همه سطوح، ملزم به همکاری با یکدیگر هستند تا با این مشکل رو به رو شوند. بحران پناهندگان به تنهایی از بین نخواهد رفت. اگر همکاری در سطح جهانی نباشد، مشکلی پیش می‌آید که به سختی قابل حل خواهد بود.

“فیلیپو گراندی”، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به این نکته اشاره می‌کند که تمایل کشورها برای همکاری نه تنها برای پناهندگان بلکه برای منافع انسانی جمعی، چیزی است که امروز مورد آزمایش قرار می‌گیرد و این روح یکپارچگی است که به شدت نیاز به شیوع دارد.

اگر چه آموزش جهانی در همه سطوح یکی از حقوق اولیه بشر است، اما همچنان دسترسی به آموزش در برخی از کشورها، به ویژه برای کودکان آواره و مهاجر، فراهم و تضمین نشده است.

پناهجویان، به دلیل مشکل زبان و دیگر موانع، حتی در دستیابی به آموزش ابتدایی با سختی روبرو هستند. طبق آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد تنها حدود نیمی از کودکان پناهنده در مدارس ابتدایی، یک چهارم در مدارس متوسطه حضور داشته و فقط یک درصد از آنها به تحصیلات عالی دسترسی دارند.

برای کمک به پاسخ دادن به بحران روزافزون پناهندگان، انجمن بین المللی تدریس و یادگیری آموزش عالی و یا “HETL”، با مشورت در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، یک پروژه تحقیقاتی برای مطالعه همکاری‌های بین المللی، استراتژی‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های مربوط به بحران پناهندگان جهانی راه اندازی کرده است.

“HETL” به طور خاص با محققان پناهندگی در سراسر جهان همکاری می‌کند تا سه جلد تحقیق در زمینه‌های مرتبط با آموزش پناهندگان ایجاد کند:
1. ادغام و پذیرش پناهجویان در بطن جامعه
2. استراتژی‌ها، سیاست‌ها و دستورالعمل‌ها
3. آموزش زبان و تعلیم و تربیت

این تحقیق بررسی خواهد کرد که چگونه موسسات آموزشی، سازمان‌های غیردولتی و سایر سازمان‌ها برای حل بحران رو به رشد پناهندگان می‌توانند کمک کنند.

تحقیق “HETL” به دانش روز افزون آموزش و پرورش پناهندگان خواهد افزود. به طور خاص، “HETL” چارچوب‌های نظری مختلف و مدل‌های مورد استفاده در آموزش و پرورش پناهندگان و همچنین پیشرفت و چالش‌های موجود در آموزش پناهندگان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در عصری که جهان به طور فزاینده‌ای تحت تاثیر بی‌ثباتی سیاسی، بیم از بیگانه، نژادپرستی، آزار و اذیت مذهبی و قومی، نسل کشی و دیگر تهدیدات برای دموکراسی و حقوق بشر، آموزش و پرورش، رهبران مدنی و غیره قرار دارد، باید منتظر چالش‌های پیچیده و رو به رشد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و چالش‌های زیست محیطی بود.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعطای کمک هزینه تحصیلی به پناهندگان را از طریق یک برنامه شناخته شده به عنوان ابتکار پناهندگان آکادمی آلمانی “آلبرت اینشتین” یا “DAFI” به رسمیت می‌شناسد.

این برنامه بیش از 2000 دانشجوی پناهجو را برای ادامه تحصیلات عالی خود در این کشور جذب کرده است. علاوه بر این، انجمن دانشگاه‌های اروپایی مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هایی که به دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا در جذب و پذیرش دانشجویان پناهنده به آموزش عالی کمک کنند را در دستور کار قرار داده است.

موسسات آموزش عالی می‌توانند و باید بتوانند برای کمک به دانشجویان پناهنده از طریق کمک هزینه تحصیلی و سایر کمک‌ها، آنها را جذب کنند.

در یک مطالعه در مورد هزینه‌های مالی آموزش عالی پناهندگان در دانشکده کسب و کار کلمبیا، محققان دانشجو برنامه‌ای با نام برنامه تحصیلی کلمبیا برای افراد آواره طراحی کردند.

نهایتا، موسسه آموزش بین المللی سوریه، کنسرسیوم آموزش عالی در بحران، یک کنسرسیوم متشکل از 60 موسسه آموزشی عالی در سراسر جهان است که بورسیه تحصیلی برای دانشجویان آواره سوری ارائه می‌دهد.

این برنامه‌ها نمونه‌های مشخصی از نقش آموزش عالی در کمک به حل بحران پناهندگان است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top