چاپ خبر
در بازدید ایران شناسان چینی عنوان شد؛

ایجاد مرکز مطالعات جاده ابریشم و چین شناسی در دانشگاه امام خمینی

پیام نورنا : هیأتی از ایران شناسان دانشگاه های پکن و جنوب غرب چین از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بازدید و بر راه اندازی و تأسیس مرکز مطالعات چینی و تأسیس گروه زبان چینی تاکید کردند.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – این هیات متشکل از دکتر جی کای یون، رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات ایران دانشگاه جنوب غربی چین و استاد تاریخ و فرهنگ، دکتر چن جون خوا، معاون مرکز تحقیقات و مطالعات ایران دانشگاه جنوب غربی چین دکتر دولین جیه، دبیر مرکز تحقیقات و مطالعات ایران دانشگاه جنوب غربی چین، دکتر شین ونگ خای، فارغ­ التحصیل مرکز مطالعات و تحقیقات ایران بود.

همچنین لیونیونگ خونگ کارشناس مرکز مطالعات و تحقیقات، چائولو کارشناس ارشد مدیریت و دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه جنوب غربی چین، دکتر یوگویی لی رئیس اتاق ایرانشناسی دانشگاه مطالعات خارجی پکن، معاون مرکز تحقیقات و مطالعات دانشگاه جنوب غربی چین و عضو کمیته بین المللی کنفوسیوس، دکتر باقری، استاد دانشگاه مطالعات خارجی پکن و معاون راهبردی موسسه فرهنگی و هنری قوی خاکستر چین و دکتر حسینی، مترجم هیأت بودند در این بازدید شرکت کردند.

در این نشست دکتر روح الله بیات معاون  امور بین الملل دانشگاه، بین المللی امام خمینی (ره)، دکتر میرزایی مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی، دکتر املشی مدیر جذب دانشجویان خارجی، دکتر حسامی فر معاون فرهنگی  و اجتماعی دانشگاه ، رییس و معاونان دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر قاسمی رئیس  پژوشکده آینده پژوهی  وجمعی از اعضای هیأت علمی گروه زبان فارسی، تاریخ و فلسفه حضور داشتند.

معاون  امور بین الملل دانشگاه، بین المللی امام خمینی (ره) با خیرمقدم به هیأت خارجی از دانشگاه جنوب غربی چین به پیشینه تاریخی و تمدنی ملت چین و ایران و ضرورت مناسبات بیشتر و پررنگتر بین دو کشور اشاره کرده و از برگزاری چنین جلساتی استقبال کرد.

وی بهترین نمود این روابط را جاده تاریخی ابریشم دانست و گفت: در دوران کنونی باید بر احیاء و گسترش این برخوردهای فرهنگی و علمی تأکید شود.

بیات از راه اندازی رشته زبان چینی و رشته مطالعات چین شناسی در دانشگاه بین الملل  در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) جزء دانشگاه های مسیر جاده ابریشم است و با این شاهراه ارتباطی آشنائیم. ما درصددیم مرکز مطالعات جاده ابریشم را در دانشگاه راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به سیاست ­های وزارت علوم ابراز کرد: طبق ابلاغیه آن وزارتخانه، پیشنهاد شده که برای ۵ سال آینده ۵۰۰ چینی آموز تربیت کنیم و از همکاری شما به عنوان نماینده جامعه دانشگاهی چین استقبال می کنیم و در اولین فرصت آماده ایم تا تفاهم نامه همکاری امضاء کنیم.

در ادامه دکتر جی کای یون رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات ایران دانشگاه جنوب غربی چین و استاد تاریخ و فرهنگ با ابراز خوشنودی از حضور در دانشگاه بین المللی امام خمینی و ارتباط مستقیم با این دانشگاه بزرگ ایرانی، به وجود پیشنه تاریخی و فرهنگی مناسبات دو تمدن ایران و چین اشاره کرد و بیان داشت: از سه منظر آکادمیک می توان به ایران نگاه کرد؛ جغرافیا، تاریخ و سیاست.

وی افزود: ما هر ساله در چین از سفارت ایران دعوت می کنیم که در دانشگاه ما سخنرانی کند. چین در سال های اخیر مراکز ایران شناسی متعددی را دایر کرده است و در زمینه راه خشکی و آبی ابریشم طرح ها و پروژه های زیادی را مطرح و به انجام رسانده و می رساند. ما همینطور هر ساله گزارش توسعه ایران را در چین منتشر و برخی از محققان ایرانشناس چینی را دعوت می کنیم تا فرهنگ و سیاست و اقتصاد و تاریخ دو ملت را به هم بشناسانیم.

رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات ایران دانشگاه جنوب غربی چین ادامه داد: بسیاری از محققین ما سال ها در ایران بوده اند و ما اولین و تنها سایت ایرانی در چین را طراحی کرده ایم تا آخرین دستاوردهای ایران شناسی را معرفی کنیم.

وی ابزار امیدواری کرد که در سال های آتی شاهد مبادلات علمی و فرهنگی بین این دو دانشگاه باشیم و پذیرای دانشجوهای یکدیگر باشند و از مهمان نوازی ایرانیان در شهرهای مختلف ابراز تشکر کرد.

همچنین دکتر باقرعلی عادل­فر رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به مهمانان خارجی به مناسبات ریشه دار دو ملت ایران و چین در طول دو هزار سال پیش تاکید کرد و ضمن معرفی دانشکده ادبیات و علوم انسانی و معرفی رشته های آن به توانمندی های دانشگاه در مطالعات بین المللی اشاره کرد و با ابراز خرسندی از  حضور فعال دانشجویان چینی در مرکز زبان فارسی و در حوزه مطالعات ایرانی بر لزوم تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته چین شناسی تأکید کرد.

وی به توانایی ها و امکانات دانشکده ادبیات و علوم انسانی درمقاطع مختلف تحصیلی در گرایش های مختلف زبان و ادبیات فارسی و گروه تاریخ در حوزه مطالعات ایرانی و اسلامی و نیز سابقه آموزشی گروه تاریخ در رشته ایرانشناسی و و تلاش های در حال انجام برای  گسترش  در این حوزه ها  اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص حرکت در مسیر توسعه مناسبات و اجرای تفاهمات علمی – بین المللی و به ویژه مباحث ایرانشناسی، خاطرنشان کرد: در سال جاری تلاش­ های جدی در  سطح دانشگاه و دانشکده در این امور انجام شده از جمله برگزاری کارگاه ایرانشناسی پروفسوریانگ جوپینگ مدیر بخش ایرانشناسی دانشگاه، همایش مناسبات فرهنگی و تمدنی ایران و چین در دوره باستان، وی از برگزاری همایش مناسبات ایران و چین با محوریت اقتصاد و فرهنگ در سال آینده خبر داد.

همچنین در این نشست دکتر پور محمدی املشی، مدیر دفتر جذب دانشجویان خارجی نیز با اشاره به دوستی دیرینه و جهان وطنی ایران و چین و تبالات فرهنگی و تمدنی دو ملت ایران و چین، بر لزوم ارتباطات و گسترش آن تأکید کرد و از برگزاری همایش مناسبات ایران و چین در سال آینده خبر داد.

وی دانشجویان چینی را جزء بهترین دانشجویان خارجی این دانشگاه از نظر پذیرش و تطابق با فرهنگ ایرانی دانست که کمترین چالش فرهنگی را از سوی آنان داریم.

مدیر دفتر جذب دانشجویان خارجی افزود: بیشترین دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان چینی هستند و قشر فرهنگی ایران و چین احترام متقابلی را برای فرهنگ و ملت یکدیگر در این دانشگاه قائلند. مناسبات ایران و چین موضوع شناخته شده ای است.

املشی بیان داشت: فضا و بستر خوبی فراهم شده که ارتباط بین ایران و چین تقویت و تثبیت شود و در آینده این روابط را بسط می دهیم و در دانشگاه پذیرای شما هستیم و متقابلاً انتظار داریم که فضا را برای اساتید و دانشجویان ما فراهم گردد.

همچنین دکتر حاکم قاسمی مدیر پژوهشکده آینده پژوهی بر لزوم گسترش مناسبات با چین که دارای پیشینه ی ارتباطی طولانی با ایران است، تأکید کرده و اظهار داشت: ما در پژوهشکده گروهی به نام آینده پژوهی و روابط بین الملل داریم که در بین این ملل خارجی اولویت بندی هست. چین یکی از این کشورهاست که در عرصه های مختلف با ایران رابطه داشته و لازم است که این مناسبات تداوم پیدا کند.

وی گفت: در همایشی که دانشگاه در سال آینده درصدد برگزاری آن هست، این موارد و چشم اندازهای روابط ایران و چین در آینده باید مورد توجه قرار گیرد، جاده ابریشم یک نماد هست و در حال حاضر بر آن تأکید می شود.

حاکم قاسمی افزود: باید زیرساخت ها و ابزارهای مادی این امر فراهم شود و بخش خصوصی نیز در این زمینه باید همکاری کنند.

پیشنهاد برای راه اندازی و تأسیس مرکز مطالعات چینی و ایرانشناسی، تأسیس گروه زبان چینی، پیشنهاد تأسیس مرکز پژوهشی چین شناسی،اعلام امادگی دانشگاه برای امضای تفاهم نامه با دانشگاه پکن و جنوب غربی چین در زمینه تبالات فرهنگی و قطعی کردن همایش مناسبات ایران و چین از دستاوردهای این نشست بود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top