چاپ خبر
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد؛

برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی و کاربردی در دانشگاه آزاد

پیام نورنا : معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی بر تربیت و پرورش نیروی انسانی توانمند و ماهر در این دانشگاه تأکید کرد و از برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی و کاربردی در دانشگاه آزاد خبرداد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان که در واحد اهواز برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با یک کسری بودجه مواجه است و این زنگ خطر از سال 93 شروع شد.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را نمونه ای بی نظیر در آموزش عالی دانست و افزود: مجموعه هایی همانند دانشگاه آزاد اسلامی در دنیا از قدرت بسیار زیادی برخوردارند و متکی به شهریه دانشجویان نیستند، بلکه متکی به توان نیروی انسانی و منابع خود هستند و ما باید در دانشگاه آزاد اسلامی با این همه قدمت و پتانسیل اهداف خود را مشخص کنیم.

دکتر پورعباس، انتخاب استراتژی درست را یکی از مهمترین مولفه های مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و گفت: متاسفانه تاکنون مهمترین منبع تامین منابع مالی دانشگاه، شهریه دانشجو بوده و انتخاب این استراتژی در سالیان گذشته با توجه به سینوسی بودن جذب دانشجو امروز ما را با چالش مواجه کرده است.

وی به میانگین کسری 15 درصدی بودجه دانشگاه در سال جاری اشاره کرد و افزود: امروز با وفور نیروی انسانی ماهر در دانشگاه، باید راهکاری اساسی برای تامین این کسری بودجه که بر حقوق و دستمزد امسال کارکنان و دانشگاه اثر مستقیم دارد، بیندیشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه گفت: دانشگاه امروز باید با تفویض اختیارات و از پایین به بالا اداره شده و بدنه و خصوصاً واحدها هم در تصمیم گیری و تصمیم سازی کمک حال سازمان مرکزی باشد.

وی، ماهیت کار دانشگاه آزاد اسلامی را متفاوت با کار در سایر سازمان های دولتی دانست و افزود: اگر همه برای این مشکل با هم بسیج نشویم، دانشگاه آینده مناسبی نخواهد داشت و بنابراین باید با تعصب سازمانی و با استفاده از نظام پیشنهادات جامع از سطح پایین به بالا به رفع مشکلات بپردازیم.

دکتر پورعباس، استفاده از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های واحدهای دانشگاهی، تربیت و پرورش نیروی انسانی توانمند و ماهر، شناسایی توانمندی های واحدها و استان برای سپردن ماموریت های جدید درآمدی، تعریف و برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی و کاربردی با توجه به امکانات و آزمایشگاه ها و کارگاه های واحدهای دانشگاهی، توانمندسازی کارکنان از طریق آموزش و کار در چند سمت شغلی، یافتن بازارهای جدید دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح آیین نامه ها و بخشنامه های دست و پاگیر و تهیه آیین نامه های روان و تسهیل گر و ایجاد شغل های مشترک بین کارکنان و دانشجویان را بخشی از راهکارهای خود برای عبور از این مشکلات برشمرد.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی معاونت توسعه مدیریت و منابع برای دریافت پیشنهادات روشن و کاربردی از طریق دبیرخانه هیات امناء استانها خبر داد و گفت: شما در سطح واحدها و استانها با توجه به توانمندی های منطقه ای و بومی ، بهترین نفراتی هستید که می توانید با ارائه پیشنهادات مدون، واقعی و کامل خود در زمینه رفع اشکالات بخشنامه ها و آیین نامه ها و ارائه راهکارهای عملیاتی افق جدیدی در پیشبرد اهداف عالیه این شجره طیبه باز کنید.

دکتر شهرام لک دبیر هیات امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز در بخشی از گزارش تحلیلی خود به آخرین وضعیت درآمدی و میزان درآمدهای شهریه و غیر شهریه ای واحدهای استان، برون سپاری های در واحدهای دانشگاهی خوزستان، آخرین وضعیت املاک و مستغلات واحدها و تعیین تکلیف زمین های فاقد سند و پروژه های عمرانی و پیشرفت های فیزیکی آنها در واحدهای دانشگاهی استان اشاره کرد.

لک به اقدامات استان برای رفع موانع و مشکلات مالی از طریق انجام فعالیت های دانش بنیان و سرمایه گذاری پرداخت و گفت: مهمترین مانع استان برای اقدامی اساسی موانع آیین نامه ای و بعضا زمانبر بوده است و تعدادی از طرح ها نیمه تمام و رها شده است که باید برای آنها تصمیم گیری شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالباری جوانمردزاده رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با گرامیداشت ایام ماه صفر، گفت: آرزو داریم همه خطاهایمان جبران شود و خداوند رحمان و رحیم جبران کننده همه نقایص است.

جوانمردزاده تأکید کرد: اساس هر عملی نیت آن است و جایگاه هر انسانی هم آن چیزی است که نیت می کند و لذا خداوند متعال می فرماید شروع و ختم هر عملی نیز مهم است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه را حوزه ای برای رسیدن واحدها به توسعه و تعالی و رسیدن آنها به شایستگی آنها برشمرد و از حضور دکتر پورعباس در جمع دانشگاهیان استان تشکر و قدردانی نمود.

دکتر سروش زرین آبادی رئیس دبیرخانه هیات امناء استان خوزستان گفت: نگاه جدید حاکم بر دانشگاه یعنی ارائه نظام پیشنهادات از بدنه و پایین به بالا بسیار راهگشا خواهد بود و این نگاه که متناسب با شرایط فعلی و خاص استانها طراحی شده می تواند، برای برون رفت از مشکلات فعلی موثر و کاربردی باشد.

وی حذف آیین نامه ها و بخشنامه های دست و پاگیر را یکی از موانع مهم کار در استانها دانست و افزود: ما بعضاً برای طرح یک مشکل و رفع آن باید وقت بسیاری را صرف کرده و در حال فرصت سوزی و هدر رفت سرمایه ها هستیم، در حالی که اگر این اختیارات بیشتر و به استانها تفویض شود کارهای روانتر، با سرعت بیشتر و نتیجه بهتری نصیب دانشگاه خواهد شد و البته سازمان مرکزی نیز می تواند با نظارت بیشتر و دقیق تر مسائل را رصد کند.

زرین آبادی، پتانسیل استان خوزستان را بسیار بالا برشمرد و گفت: خوزستان به واقع یک کشور کوچک است و با توجه به حضور صنایع مادر و اصلی همانند نفت، گاز و پتروشیمی و حفاری و فولاد و … بهترین فرصت برای تامین درآمدهای غیر شهریه ای و عدم اتکا به شهریه دانشجو را داراست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، رئیس دبیرخانه هیات امناء استان خوزستان آمادگی این استان برای ارائه طرح های درآمدزا و رفع اشکالات بخشنامه ها و آیین نامه ها برای تسهیل در انجام کارها اعلام کرد و گفت: دبیرخانه هیات امناء استان خوزستان ظرف یک ماه آینده موارد پیشنهادی خود را بصورت مدون و مکتوب به صورت پکیچ کامل خدمت جنابعالی تقدیم خواهیم کرد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top