چاپ خبر
رئیس دانشگاه علم و صنعت خبر داد؛

راه اندازی صندوق مشترک علمی ایران و آلمان

پیام نورنا : رئیس دانشگاه علم و صنعت از راه‌اندازی صندوق مشترک علمی بین دو کشور ایران و آلمان خبر داد و گفت: اعتبارات این صندوق به منظور گسترش تبادلات علمی و پژوهشی به طور مساوی از سوی دو کشور ایران و آلمان تامین خواهد شد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر محمدعلی برخورداری در نشست خبری امروز که به مناسبت روز علم ایران و آلمان برگزار شد،‌ به تشریح جزئیات برگزاری این روز پرداخت و اظهار کرد: هشتم و نهم اسفندماه امسال دانشگاه علم و صنعت میزبان مراسمی تحت عنوان “روز علم ایران و آلمان” است. در واقع برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این مراسم طی چندین جلسه بحث و هم‌اندیشی بین مسئولان دو کشور صورت گرفت تا در نهایت توافق حاصل شد که این مراسم یک سال در کشور ایران و یک سال نیز در کشور آلمان برگزار شود. به طوری که اسفندماه سال آینده مراسم روز علم را در کشور آلمان برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت با عنوان متولی ارتباطات علمی ایران و آلمان مسئولیت دارد ارتباطات علمی دو کشور را تسهیل کند. به طوری که در نتیجه مکاتبات انجام شده حدود 60 نفر از مسئولان علمی – پژوهشی کشور آلمان که از مقامات عالی رتبه دانشگاهی و علمی هستند، برای برگزاری مراسم به ایران خواهند آمد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت همچنین خاطرنشان کرد: در مراسم “روز علم ایران و آلمان” یکسری پروژه‌های علمی تعریف شده است که این پروژه‌ها طی این دو روز مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت تا زمینه‌های همکاری‌های علمی دو کشور تسهیل شود.

دکتر برخورداری همچنین از راه‌اندازی صندوق مشترک بین ایران و آلمان خبر داد و گفت: این صندوق به منظور گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی راه‌اندازی خواهد شد که اعتبار آن توسط دو کشور ایران و آلمان تعریف می‌شود. در واقع قرار بر این است که در ابتدای کار حدود 400 هزار یورو از اعتبارات از طرف کشور ایران و 400 هزار یورو نیز از سوی کشور آلمان تامین شود.

وی رفع مشکلات و نیازهای جامعه را یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه علم و صنعت در مسائل علمی و پژوهشی دانست و گفت: یکی از اهداف دانشگاه برای گسترش تبادلات علمی در داخل و همچنین خارج از کشور این است که بتواند مشکلات جامعه را با نگاه و رویکرد علمی برطرف کند، چرا که اعتقاد داریم تا زمانی که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها وارد عرصه نشوند، نمی‌توانیم در رفع مشکلات موفق شویم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به برگزاری برخی دوره‌های مشترک آموزشی بین دانشگاه علم و صنعت با کشورهای خارجی، گفت: در حال حاضر، تعدادی دوره‌های مشترک آموزشی با دانشگاه‌های پیشرفته برگزار می‌شود و برنامه داریم با برگزاری کارگاه‌هایی بتوانیم پژوهشگرانی از سطح بین‌الملل به دانشگاه مراجعه و در این کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند.

دکتر برخورداری خاطرنشان کرد: به طور کلی تعداد 22 پروژه علمی – پژوهشی در کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است این پروژه‌ها در روز علم ایران و آلمان مورد بحث و بررسی قرار بگیرد تا در نهایت به سمت اجرایی شدن آن‌ها حرکت کنیم.

وی بر ضرورت توسعه ارتباطات علمی – آموزشی ایران با دانشگاه‌های خارجی تاکید کرد و گفت: توسعه ارتباطات علمی – آموزشی با دانشگاه‌های مطرح دنیا،‌ همواره از سیاست‌های وزارت علوم بوده است، به طوری که لزوم گسترش این ارتباطات با دانشگاه‌های مطرح اتحادیه اروپا مورد تاکید است و در حال حاضر نیز که دانشگاه علم و صنعت به عنوان رابط بین این ارتباطات با دانشگاه‌های اتحادیه اروپا معرفی شده، اما به طور مشخص نماینده علمی این اتحادیه کشور آلمان است و ما از این طریق با کشورهای اروپایی ارتباطات علمی – آموزشی خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علم و صنعت همچنین از راه‌اندازی دفتر گسترش ارتباطات علمی ایران با اتحادیه اروپا خبر داد و افزود: در نظر گرفتیم که این ساختمان در کشور آلمان راه‌اندازی شود که فردی نیز به عنوان مسئول هماهنگ کننده این نوع ارتباطات در آن دفتر مستقر خواهد شد.

دکتر برخورداری خاطرنشان کرد: در بحث ارتباطات آموزشی ایران و آلمان دوره‌هایی در قالب کارآموزی وجود دارد که براساس آن دانشجویان از کشورهای اروپایی در فصل تابستان به دانشگاه علم و صنعت مراجعه  و در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، ضمن اینکه دانشجویان دوره دکتری نیز می‌توانند حدود 6 ماه فرصت تحقیقاتی در دانشگاه‌های خارج از کشور داشته باشند.

وی ادامه داد: همانطور که تاکید شد، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک بین دانشگاه‌ علم و صنعت با دانشگاه‌های خارجی مورد توجه و از اولویت‌های دانشگاه‌ علم و صنعت است، بطوری که در این راستا ما با دانشگاه‌های فرانسه دوره‌های آموزشی مشترک برگزار می‌کنیم و دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی مدرک مشترک دو دانشگاه را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت همچنین در خصوص تعداد دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در این دانشگاه نیز گفت: در حال حاضر حدود 100 دانشجوی خارجی که اغلب از کشورهای همجوار و منطقه هستند، در دانشگاه علم و صنعت تحصیل می‌کنند، اما دانشجویان کشورهای غربی و شرقی بیشتر علاقه‌مند تحصیل در رشته‌های اسلام‌شناسی،‌ ایران‌شناسی،‌ روانشناسی و غیره در ایران هستند، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت دانشجویی از این کشورها در رشته‌های فنی‌ مهندسی وارد دانشگاه علم و صنعت شود.

دکتر برخورداری با اشاره به قرارداد علمی – پژوهشی شرکت راه آهن ایران با کشورهای خارجی، گفت: این شرکت با شرکت زیمنس آلمان قرارداد بسته و دانشگاه آخن این کشور به عنوان رابط علمی این قرارداد و دانشگاه علم و صنعت نیز از ایران به عنوان رابط معرفی شده‌اند.

وی همچنین از ارتباط صنعت با دانشگاه انتقاد کرد و گفت: اگرچه در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در این زمینه صورت گرفته، اما همچنان در زمینه ارتباط صنعت و دانشگاه دارای ضعف‌هایی هستیم و وضعیت ما با آنچه که در کشورهای خارجی اتفاق می‌افتد، متفاوت است؛ به طوری که در ایران صنعت کار خود را انجام می‌دهد و دانشگاه نیز کار خود را و این ارتباط آنطور که باید، شکل نگرفته است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: کشور ما برای دستیابی به توسعه پایدار ملزم به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان است، چرا که در این شرکت‌ها هم صنایع حضور دارند و هم دانشگاه‌ها.

در ادامه دکتر هادی شهریار شاه‌حسینی، معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: برگزاری نشست مشترک روز علم ایران و آلمان در نتیجه مذاکرات مستمر بین وزارت علوم ایران و وزارت آموزش و تحقیقات کشور آلمان انجام می‌گیرد و برنامه‌های مختلف علمی و پژوهشی زیادی در این روز ارائه خواهد شد تا ضمن ارائه تجربیات موفق همکاری‌های پژوهشی دو کشور زمینه برای گسترش همکاری‌های آتی فراهم شود.

وی در ادامه تصریح کرد: افراد و روسای مراکز علمی و دانشگاهی بزرگ و بین‌المللی کشور آلمان در قالب هیات 60 نفره و همچنین 150 نفر از رؤسا و مدیران 50 دانشگاه ایران در این روز گردهم خواهند آمد، ضمن اینکه از دستگاه‌های مختلف علمی نیز برای حضور در این کشور دعوت به عمل خواهد آمد تا نقشه راه علمی ایران و آلمان در سال آینده ترسیم شود.

معاون بین‌الملل دانشگاه علم و صنعت در خصوص زمینه‌های مهم مباحث روز علم ایران و آلمان نیز گفت: در این روز افراد به گروه‌های مختلفی نظیر انرژی،‌ حمل و نقل، ‌ارتباطات،  فناوری اطلاعات، باستان‌شناسی، پزشکی و غیره… تقسیم‌بندی خواهند شد و در خصوص مباحث مختلف هر حوزه بحث و بررسی خواهند کرد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top