چاپ خبر
رئیس دانشگاه زنجان خبر داد:

راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی/ توسعه فعالیت های بین المللی

پیام نورنا : رئیس دانشگاه زنجان از راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی برای غیرفارسی زبانان به منظور توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و جذب دانشجوی خارجی دراین دانشگاه خبرداد.

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – محسن نجفیان با ارائه گزارشی از برنامه های دانشگاه زنجان گفت: دانشگاه زنجان دارای محیط خوب و وسعت زیاد است و با توجه به اینکه این دانشگاه قدمت زیادی ندارد، با مشکل فرسودگی ساختمان‌ها مواجه نیستیم.

وی ادامه داد: از نظر آماری دارای چهار دانشکده هستیم؛ دانشکده علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی و کشاورزی و یک پژوهشکده و مرکز رشد نیز داریم. ۳۸ گروه آموزشی در دانشکده‌های ما فعال هستند.

تجمیع رشته های دانشگاه زنجان در تمام مقاطع

رئیس دانشگاه زنجان با بیان اینکه بسیاری از رشته‌های ما در راستای افزایش کیفیت تجمیع شده یادآور شد: رشته‌های تجمیع شده در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد.

وی ادامه داد: ۳۹۶ عضو هیأت علمی ثابت و تمام‌ وقت در دانشگاه زنجان فعال هستند که ۳۳ درصد از این اساتید استاد تمام یا دانشیار بوده و ۶۷ درصد استادیار و تعداد بسیار کمی نیز مربی فعال هستند.

نسبت دانشجو به اعضای هیات علمی در دانشگاه زنجان

نجفیان با بیان اینکه اعضای هیأت علمی این دانشگاه را اساتید جوان تشکیل می‌دهند افزود:  ۹ هزار دانشجو در دانشگاه زنجان حضور دارند که در نیمسال اول تعداد آنها به ۱۰ هزار نفر می‌رسد. نسبت دانشجو به اعضای هیات علمی در دانشگاه زنجان یک به ۲۵ است.

پوشش تمام دانشجویان روزانه متقاضی خوابگاه

رئیس دانشگاه زنجان افزود: با توجه به اینکه در هفته خوابگاه‌ها قرار داریم، تمام دانشجویان متقاضی خوابگاه در این دانشگاه پوشش داده می شوند. همه خوابگاه‌های دانشگاه به جز یک خوابگاه در سایت دانشگاه قرار دارد.

وی با بیان اینکه تمام دانشجویان دختر متقاضی خوابگاه در دانشگاه زنجان اسکان داده شده اند افزود: ۲۳۰۰ نفر از دانشجویان دختر دانشگاه در خوابگاه‌ها مستقر بوده و مقداری هم ظرفیت خالی وجود دارد.

نجفیان افزود: خوابگاه پسرانه دانشگاه دارای ۱۸۰۰ ظرفیت است یکی از خوابگاه‌های داخل شهر دانشگاه متعلق به پسران بوده و ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد. یک خوابگاه خودگردان با ظرفیت ۵۰۰ نفر نیز به دانشجویان پسر اختصاص دارد و مابقی خوابگاه های پسرانه در داخل دانشگاه است.

رئیس دانشگاه زنجان به رتبه خوابگاه های این دانشگاه اشاره کرد و افزود: در رتبه‌بندی صندوق رفاه دانشجویان، خوابگاه های این دانشگاه در رتبه های سه و چهار قرار گرفتند.

تجهیز خوابگاه های دخترانه دانشگاه زنجان با امکانات ورزشی

وی به امکانات خوابگاه ها اشاره کرد و افزود: خوابگاه‌های دانشگاه زنجان امکانات مناسبی دارند، مجهز به سالن‌های ورزشی، بدنسازی، مطالعه، تلویزیون، اینترنت و نمازخانه هستند. برای خوابگاه دختران نیز امکانات ورزشی، اتاق دوچرخه، زمین والیبال، بسکتبال و سالن پینگ‌پنگ مهیا است.

وی افزود: همچنین زمین چمنی برای پسران ایجاد شده، خوابگاه پسران دارای سلف‌سرویس مستقل است، سلف سرویس خوابگاه دختران نیز در دست ساخت است.

فعالیت دایمی بازارچه ای برای ارائه خدمات به دانشجویان

رئیس دانشگاه زنجان یادآورشد: مجموعه ورزشی خوبی در دانشگاه وجود دارد، زمین فوتبال و دوومیدانی دانشگاه در دست اقدام است. بازارچه‌ای نیز برای ارائه خدمات دانشجویی وجود دارد که دیگر نیاز نیست دانشجویان برای تهیه نیاز خود به خارج از دانشگاه مراجعه کنند.

ارائه خدمات دندانپزشکی به دانشجویان

نجفیان به سرویس حمل و نقل دانشجویان اشاره کرد که به صورت رایگان است افزود: همچنین درمانگاه در داخل دانشگاه وجود داشته و پزشک عمومی حضور فعال دارد و پزشک متخصص در برخی رشته‌ها در دانشگاه حضور پیدا می‌کند. خدمات دندانپزشکی ارائه می شود، دانشگاه دارای دو دستگاه آمبولانس بوده و بخش اورژانس نیز فعال است.

وی با اشاره به خدمات مرکز مشاوره دانشگاه افزود: در مرکز مشاوره و سلامت روان دانشگاه سه کادر متخصص وجود دارد و ۱۰ نفر به صورت پاره‌وقت همکاری می‌کنند. دفاتر مشاوره در دانشکده‌ها فعال هستند.

تخصیص کامل بودجه در سال ۹۶

رئیس دانشگاه زنجان در ادامه به بودجه این دانشگاه در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: بودجه دانشگاه در سال گذشته تخصیص کامل داشت.

وی ادامه داد: بر این اساس سال گذشته بودجه دانشگاه زنجان کامل پرداخت شد این در حالی است که بودجه عمرانی این استان تخصیص ۴۷ درصد داشته است.

تامین ۱۱ تا ۱۲ درصد هزینه های دانشگاه از درآمد اختصاصی

نجفیان به درآمد اختصاصی دانشگاه زنجان اشاره کرد و افزود: ۱۱ تا ۱۲ درصد هزینه‌های این دانشگاه از سوی درآمدهای اختصاصی تامین می شود.

وی ادامه داد: حدود ۱۱ میلیارد تومان در سال گذشته بودجه دانشگاه زنجان بود که ۱۱ تا ۱۲ درصد یعنی دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از هزینه‌های دانشگاه از طریق درآمدهای اختصاصی و قراردادهای پژوهشی تامین شده است.

عدم ارتباط سازمان یافته صنعت و دانشگاه

وی به ارتباط صنایع با دانشگاه اشاره کرد و گفت: استقبال صنایع از دانشگاه آن‌گونه که باید نیست و دانشگاه‌ها ارتباط سازمان‌یافته با صنعت و اقتصاد ندارند البته از هر دو طرف ضعف‌هایی وجود دارد و باید خیلی روی این موضوع کار شود.

رئیس دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید پژوهش‌های خود را معطوف به مشکلات جامعه کنند و ارتباط دانشگاه با شبکه جامعه در همه زمینه‌ها باید تقویت شود.

فعالیت ۴ تشکل سیاسی در دانشگاه زنجان علاوه بر بسیج دانشجویی

نجفیان به تشکل‌های سیاسی این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: ما دانشگاهی هستیم که علاوه بر بسیج دانشجویی که فراتشکلی است چهار تشکل سیاسی داریم، در صورتی که اکثر دانشگاه‌ها چهار تشکل را ندارند.

موافقت با ۹۰ درصد درخواست تشکل‌ها

وی تاکید کرد: 4 تشکل سیاسی در دانشگاه فعالیت مفید دارند و تقریبا بیش از ۹۰ درصد درخواست‌های آنها با موافقت دانشگاه مواجه می شود. بطوریکه در طول سال گذشته بیش از ۷۰۰ برنامه در دانشگاه به شکل های مختلف از سوی این تشکل‌ها برگزار شده است.

نجفیان در ادامه به کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد و اظهار داشت: فضای بسیار مطلوبی برای این کرسی‌ها ایجاد شده و دولت یازدهم و دوازدهم رویکرد مثبتی به این فعالیت داشته و آن را مورد حمایت قرار داده است.

آمادگی دانشگاه زنجان برای راه اندازی دوره مشترک با دانشگاه های خارجی

وی با اشاره به تفاهم نامه‌های دانشگاه زنجان با دانشگاه‌های خارجی، گفت: آمادگی داریم تا در دوره‌ تحصیلات تکمیلی، دوره مشترک راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به برنامه های دانشگاه زنجان در سال جاری افزود: افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، اتمام پروژه‌های عمرانی دانشگاه و افزایش بودجه ۶ میلیاردی این پروژه‌ها از ۶ به ۲۰ میلیارد تومان از درآمدهای اختصاصی دانشگاه، راه‌اندازی رشته‌های بین رشته‌ای و میزبانی کنفرانس ۲۰۲۰ از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه زنجان در سال جاری است.

راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی برای غیرفارسی زبانان

وی افزود: همچین سومین همایش بین‌المللی مدیریت سبز دانشگاه‌ها، ‌ افزایش فرصت‌های مطالعاتی، ‌ گسترش فعالیت‌های بین‌المللی و راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی برای غیرفارسی زبانان به منظور توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و جذب دانشجوی خارجی از دیگر برنامه های دانشگاه زنجان در سال ۹۷ است.

اتمام تمام پروژه های نیمه تمام دانشگاه به جز یک پروژه در سال ۹۷

نجفیان افزود: بیش از ۲۰ میلیارد تومان از منابع داخلی دانشگاه به کارهای عمرانی اختصاص داده شده و تمام پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه زنجان به جز یک پروژه در سال ۹۷ به اتمام می‌رسد.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top