چاپ خبر
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی:

پذیرش 90 درصد ظرفیت مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود

پیام نورنا: رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با بیان این‌که در سال 98، پذیرش حدود 90 درصد دانشجویان مقطع کارشناسی از طریق سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد، افزود: فقط 10 درصد از ظرفیت دانشگاه پیام نور که شامل 11 رشته می‌شود بر اساس کنکور پذیرش شدند.

به گزارش سایت پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – بخشعلی معصومی با اشاره به آغاز پذیرش دوره تکمیل ظرفیت رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: این پذیرش فقط براساس سوابق تحصیلی بوده و نمره کنکور در آن دخالت ندارد، از این رو افرادی که در کنکور پذیرش نشده‌اند یا حتی در کنکور شرکت نکرده‌اند نیز می‌تواند ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: دفترچه رشته‌ها، ظرفیت‌های این دوره و مدارک مورد نیاز در سایت سنجش کشور اعلام شده و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این سایت پس از واریز هزینه شرکت در دوره تکمیل ظرفیت، انتخاب رشته کرده و مدارک خود را به دانشگاه تحویل دهند.

وی با بیان این‌که ثبت نام دوره تکمیل ظرفیت، در 29 واحد دانشگاه پیام نور استان نیز آغاز شده است، گفت: اگر ظرفیت برای رشته درخواست شده وجود داشته باشد، داوطلبان به عنوان دانشجوی ورودی بهمن وارد دانشگاه پیام نور می‌شوند اما درصورت نبود ظرفیت، این امکان برای دانشجویان وجود دارد که در سایر رشته‌ها ثبت‌نام و انتخاب واحد کنند و پس از گذراندن یک ترم و پاس کردن 12 واحد با معدل حداقل 12، درخواست تغییر رشته به رشته مورد علاقه دهند تا از تحصیل محروم نشوند.

معصومی با بیان این‌که دانشگاه پیام نور 24 هزار نفر در سطح استان در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری دانشجو دارد، خاطرنشان کرد: سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور با تمامی دانشگاه‌ها متفاوت است به طوریکه دانشجویان می‌توانند به صورت نیمه حضوری و مجازی تحصیل کنند.

وی ادامه داد: واحدهای عملی شامل واحدهای آزمایشگاهی، کارگاهی و کارورزی به صورت حضوری کامل و اجباری است اما واحدهای تئوری به صورت نیمه حضوری بوده و حضور در کلاس الزامی نیست که امکان تحصیل برای کارمندان، زنان خانه دار و شاغلان را فراهم می‌کند؛ کلاس‌های مقطع دکتری نیز به صورت کاملا حضوری برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: دانشگاه پیام نور از جمله دانشگاه‌هایی است که بیشترین عدالت آموزشی را در جامعه رعایت می‌کند زیرا واحدها و مراکز پیام نور، فقط جهت خدمت به همنوعان فهیم حتی در مناطق محروم و کم برخوردار که هزینه ادامه تحصیل در شهرهای دیگر را ندارند دایر شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که دو مرکز در حوزه خاروانا و خداجو در استان به دلیل کاهش دانشجو، تعطیل شده است، اظهار کرد: باگذشت دو سال از تعطیلی این مراکز، اهالی بسیار اصرار دارند ک این مراکز احیا شود تا دانشجویان در شهر خود و در دانشگاه پیام نور تحصیل کنند و در این راستا سعی داریم تا تمامی اقشار جامعه از سیستم تحصیل در آموزش عالی استفاده کنند.

وی با اشاره به این‌که دانشگاه پیام نور یک نهاد دولتی است، گفت: بخشی از مخارج دانشگاه، از طریق شهریه تامین می‌شود اما در مقایسه با سایر دانشگاه‌هایی که شهریه دریافت می‌کنند، ارزان ترین دانشگاه حساب می‌شود.

نحوه کمک به پرداخت شهریه دانشجویان

وی درخصوص پرداختکم هزینه شهریه دانشجویان، گفت: دانشجویان می‌توانند از طریق بانک انصار یا مهر ایران تمامی شهریه خود را یکجا واریز کنند و به تدریج و در طول ترم، این مبلغ را به بانک بپردازند؛ هم‌چنین وام دانشجویی نیز وجود دارد که دانشجویان می‌توانند پس از فارغ التحصیلی باز پرداخت کنند.

معصومی درخصوص منابع درسی و آزمون‌های دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: دروس براساس سرفصل‌های ستاد عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم تدوین می‌شود و دانشجو باید تمامی این سرفصل‌ها را بگذراند؛ هم‌چنین تمامی دانشجویان از یک آموزش برخوردار بوده و امتحانات پایان ترم به صورت سراسری و از منبع بانک سوالات دانشگاه پیام نور طرح می‌شود که این آزمون محوری باعث ایجاد اعتماد در دانشجو و افزایش سطح علمی دانشگاه می‌شود.

وی بیان کرد: حدود 100 رشته در مقطع کارشناسی، 30 رشته در مقطع ارشد و دو رشته نیز در مقطع دکتری دانشگاه‌های استان وجود دارد؛ در سال تحصیلی 98_99 تعداد رشته‌ها را افزایش دادیم ولی درنظر داریم رشته‌های ترکیبی، کاربردی و مورد نیاز جامعه مانند رشته فتوشیمی که ترکیبی از رشته‌های شیمی و مهندسی خاک است را در دانشگاه افزایش دهیم.

تمامی مراکز پیام نور استان به فعالیت خود ادامه می‌دهند

وی با بیان این‌که تعداد دانشجویان ورودی دانشگاه در سال جاری حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، اظهار کرد: مراکز پیام نور تا زمانی که دانشجو وجود داشته باشد، فعال هستند و فعلا برنامه‌ای برای تعطیلی و یا جایگزینی مراکز استان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان این‌که 226 استاد عضو هیئت علمی و 1500 استاد حق التدریسی در دانشگاه‌های پیام نور استان وجود دارد، گفت: برای برخی رشته‌ها مانند رشته‌های کشاورزی و علوم پایه اساتید هیئت علمی و ثابت یه اندازه کافی وجود دارد اما در بعضی حوزه‌ها که با کمبود استاد مواجه هستیم، از اساتید حق التدریسی دارای مدرک PHD و مرتبه استادیاری باشند و یا دانشجویان دکتری استفاده می‌کنیم؛ هم‌چنین در واحدهای شهرستانی برای تدریس از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد استفاده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دانشجویان کارشناسی دانشگاه پیام نور فقط آموزش‌های پایه و تخصص را فرامی‌گیرند واحدهای پژوهشی ندارند، افزود: اما در دوره‌های ارشد یا تحصیلات تکمیلی و دکتری به دلیل این‌که پایان نامه دانشجویان باید وارد امر پژوهش شوند که در این راستا هرچقدر مقاله زیاد چاپ کنند، امتیازات و اعتبارات علمی دانشگاه و دانشجو بیشتر می‌شود؛ جایگاه پیام نور از نظر علمی و تعداد مقالات و طرح‌های پژوهشی مطلوب است.

دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی سه مراکز نوآوری وجود دارد

وی ادامه داد: سه مرکز نوآوری وابسته به پارک علم فناوری در سطح استان با هدف جذب نخبگان، صاحبان ایده و کارآفرین تاسیس شده است که در این مراکز، دانشجویان با داشتن امکانات و فضای مناسب به پرورش طرح و ایده‌ها می‌پردازند تا طرح‌های ارائه شده، پس از تایید پارک علم و فناوری به مراکز رشد ارسال شده و تجاری سازی شود.

معصومی با بیان این‌که دانشگاه پیام نور در هفتمین نمایشگاه ربع رشیدی تبریز، نسبت به دانشگاه‌های دیگر حضور چشم گیری داشت، درخصوص طرح‌های نوآوری این دانشگاه، اظهار کرد: ساخت دستگاه پمپ تصفیه گازوئیل، وسیله الکتریکی برای جمع آوری برق‌های اضافی دستگاه‌ها، طراحی نرم افزارهای آموزشی، تولید ماشین آلات کشاورزی از جمله طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه رینوتکس تبریز بود که حتی برخی به تجاری سازی می‌رسد.

وی افزود: قراردادهایی در حوزه کارآفرینی، پژوهشی، برگزاری استارتاپ و آموزش عالی آزاد در راستای افزایش اشتغال زایی با سازمان‌های مختلفی مانند سازمان فنی حرفه‌ای، صمت و یا انجمن‌های صنفی منعقد کردیم؛ طی قراردادی با معاونت روستایی ریاست جمهوری در خصوص اشتغال زایی روستایی، آموزش‌هایی در زمینه کشاورزی، صنایع دستی و خوداشتغالی در مناطق روستایی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف دانشگاه پیام نور، انجام رسالت خود نسبت به جامعه، نظام و دولت به نحو احسنت است که در سه حوزه آموزش یا ترویج علم و تخصص لازم، پژوهش از طریق تحصیلات تکمیلی و حوزه کارآفرینی در مراکز نوآوری است.

معصومی ادامه داد: به دنبال توسعه کیفی هم‌چون تالیف کتاب‌های پرمحتوا و ساخته آزمایشگاه‌های مجهز هستیم تا با استقلال در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به جامعه خدمت کنیم.

وی در خصوص بعد فرهنگی دانشگاه، گفت: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و بسیج دانشجویی از جمله فعالیت‌های دانشگاه در حوزه فرهنگی است؛ سعی می‌کنیم تا افرادی متخصص، کاارآفرین و با شخصیت اجتماعی کامل تحویل جامعه دهیم زیرا معتقدیم که مهمترین عنصر پیشرفت یک جامعه، نیروی انسانی است.

وی متذکر شد: تحریم‌ها نوعی نعمت محسوب می‌شوند زیرا باعث شده به جوانان این مرزوبوم اعتماد کرده و فرصت بدهیم.

دوره‌های مهارت زایی برای تمامی اقشار جامعه در دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود

وی در خصوص دوره‌های مهارت زایی و اشتغال زایی برای دانشجویان، دانش آموختگان و سایر اقشار جامعه، گفت: دوره‌هایی تحت عنوان آموزش عالی آزاد با بهره گیری از تخصص اساتید دانشگاه برگزار می‌شود که استقبال خوبی نیز به عمل آمده است.

رئیس داشنگاه پیام نور آذربایجان شرقی ادامه داد: دوره‌هایی مانند آشنایی با گیاهان دارویی، دوره‌های برای تربیت مدیر تحت عنوان MBA و DBA، آشنایی با بورس، دوره آشنایی با نرم افزار، کامپیوتر و حسابداری است که در پایان دوره، یک گواهی پایان دوره که مورد تایید وزارت علوم است به داوطلبان ارائه می‌شود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top