چاپ خبر
در همایش بزرگداشت فناوری هسته‌ای پیام نور استان زنجان:

معاون شورای عالی امنیت ملی کشور : باور و قابلیت دو رکن اساسی پیشرفت کشور است

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : معاون شورای عالی امنیت ملی کشور گفت: باورها و قابلیت‌های ملت موجب دستاورهای علمی بسیاری شده و دو رکن اساسی پیشرفت کشور به شمار می روند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان زنجان : علی باقری معاون شورای عالی امنیت ملی کشور عصر روز سه شنبه در همایش روز بزرگداشت فناوری هسته‌ای دانشگاه پیام نور استان زنجان اظهار داشت: موفقیت‌ها و پیشرفت‌های هسته‌ای کشور در شرایطی است که دشمنان با همه امکانات خود تلاش می‌کنند ایران را از این حق محروم کنند و در برخی موارد مخالفت خود را به صراحت اعلام می کنند.

وی با تبریک این روز به دانشجویان تصریح کرد: جامعه دانشگاهی حامیان اصلی پرونده هسته‌ای کشور هستند و شهیدانی همچون شهید شهریاری و علی محمدی در این راه از جان خود گذشتند.

علی باقری این روز را روز بزرگداشت تجلی و تجسم حمایت از رسالت علمی دانشجویان عنوان کرد.

وی از سوخت گیری رآکتور تهران تا پایان امسال خبر داد و گفت: این موفقیت حاصل تلاش متخصصان و دانشمندان ایرانی در عرصه فناوری هسته ای است.

معاون شورای عالی امنیت ملی کشور با اشاره به تعطیلی دو ساله و نیمه‌ی فعالیت‌های هسته‌ای ایران در یک دوره توسط دشمنان افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران به خاطر ارزش و جایگاه علم و دانش و نیاز کشور به فناوری صلح آمیز انرژی هسته‌ای در برابر مخالفت دشمنان ایستاده و اجازه کند کردن روند هسته‌ای کشور را به دشمنان نداده است.

وی با بیان اینکه ایران به تعهدات خود در قبال آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل کرده است یادآور شد: طی توافقی که با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته‌ایم و تمامی موانع را در طول 6 ماه حل کرده‌ایم ولی با این حال کشورهای غربی روند خصمانه خود را ادامه دادند.

باقری با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای کشور خاطر نشان کرد: دانشمندان هسته‌ای در عرصه‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشرفت چشمگیری داشته و موجب حیرت دشمنان شده است.

وی با اشاره به عملکردکشورهای غربی در قبال ایران اظهار داشت: کشورهای غربی با جلوگیری از پیشرفت در خصوص انرژی صلح آمیز هسته ای پیشنهادات بی شرمانه ای به ایران ارائه کرده‌اند.

این مقام مسئول افزود: کمک به دست یابی به اینترنت پرسرعت، فراهم نمودن لوازم یدکی هواپیما و اشتغال دانشمندان و فعالان هسته‌ای کشور از جمله پیشنهادات تحقیرآمیز آژانس در قبال ایران بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران بر دو رکن حرکت توده‌ای و اعتقادات دینی مردم استوار شده است و امروز شاهد الگوگیری کشورهای منطقه از انقلاب اسلامی ایران هستیم.

باقری ادامه داد: حرکت انقلابی مردم ایران به جهانیان ثابت کرد بدون وابستگی به ابر قدرت‌ها نیز می‌توان زندگی کرده و در سایه استقلال به پیشرفت دست یافت.

معاون شورای عالی امنیت ملی کشور در پایان سخنان خود، به سوالات دانشجویان دانشگاه پیام نور استان زنجان درباره روند پرونده انرژی صلح آمیز هسته ای کشور و تحولات منطقه خاورمیانه پاسخ دادند.

در بخش دیگری از این همایش سید محمد موسوی رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان ضمن خوش آمد گویی و تبریک این روز اظهار داشت: سلامتی و امنیت دو نعمت مجهول هستند و در هفته‌ای که قرار داریم روز ملی فناوری و هفته ی سلامت متقارن شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان دانشگاه همواره با سؤالات ومسائل بسیاری در زمینه پرونده‌ی هسته‌ای کشوردرگیر بوده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان افزود: گرامی داشت روز ملی فناوری هسته‌ای وظیفه همه مردم ایران است و نباید از حق خود در این زمینه عقب نشینی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور استان زنجان یک ستاد اداری و نه مرکز و واحد دارد خاطرنشان کرد: این دانشگاه 20 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته و 95 درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور استان زنجان بومی می باشند.

در پایان این مراسم نیز با حضور اعضاء شورای شهر زنجان از دانشجویان تیم روباتیک دانشگاه پیام نور مرکز زنجان، اساتید و دانشجویان رشته‌ی فیزیک دانشگاه پیام نور استان رنجان با اهداء لوح و جوایزی تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این مراسم بیانیه ای از سوی انجمن علمی فیزیک دانشگاه پیام نور مبنی بر استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته ای توسط دانشجویان قرائت شد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و درود خداوند متعال به روح مقدس و ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و آرزوی سلامتی برای مقام عظمای ولایت، حضرت آیت اله خامنه ای (مدظله) و آرزوی موفقیت برای دولت خدمتگذار.

اینک که سی و دو سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می گذرد جوانان غیور ایران اسلامی با استعانت از حضرت حق تعالی و عنایت ویژه حضرت مهدی (عج) با تحقیقات در زمینه های مختلف علمی و فناوری های نوظهور در سطح جهان که امروزه ابزاری برای استعمارگری کشورهای استعمارگر علیه کشورهای کمتر توسعه یافته تبدیل شده است توانسته اند این انحصارگری جهان خواران ظالم را در هم شکسته و یکی پس از دیگری قله های علم و فناوری را فتح کنند. این پیروزی که متقارن با حکومت نظام بین الملل و سردمدارای ابرقدرت ها محقق یافت با شعار «نه شرقی نه غربی» نظام  بین الملل و داعیان حکومت بر آن را زیر سوال برد.

در دنیای کنونی یکی از اساسی ترین نیازهای بشر، نیاز به انرژی است که دیگر سوخت های فسیلی پاسخگوی نیازهای بشر امروز نیستند، انرژی های نوظهور همچون انرژی اتمی که به نوعی استفاده از آن حق همه ی کشورهای دنیاست، در حال رواج است.

امروزه از مهمترین مواضع خصومت آمیز قدرت های بزرگ بر ضد ایران، عملکرد و نوع نگرش آن ها به پرونده هسته ای کشور عزیزمان می باشد. این قدرت ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها با دستیابی ایران به انرژی هسته ای مخالفتی نداشتند بلکه با امضای قراردادهای کلان مقدمات استفاده ی رژیم سرسپرده ی پهلوی را از این امکانات فراهم کرده بودند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و به خطر افتادن منافع استعماری آنان در منطقه ، این قدرت ها تغییر موضع داده و با حساسیت ویژه ای این مسئله را پیگیری نموده اند. مسئله ی تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای در کنار مواردی همچون نقض «حقوق بشر»و«کمک به گروه های آزادی بخش» از ادعاهایی بود که از سوی دشمنان انقلاب اسلامی عنوان شده است؛ به طوری که گزینه ی «ایران هسته ای» به هیچ طریقی قابل تحمل از سوی بازیگران جهان نیست. اما با وجود کارشکنی های قدرت های بزرگ و با به زیر پا گذاشتن معاهدات بین المللی از سوی حامیان دروغین حقوق بشر، با یاری خداوند متعال جمهوری اسلامی ایران نه تنها توانسته به فناوری هسته ای دست یابد بلکه افتخارات عظیم و بی نظیر را در این زمینه و در خدمت بشریت به جهانیان عرضه کرده است.

ما نسل سوم انقلاب که با رهبری، رهبری فرزانه که تداعی کننده ی یاد و خاطره امام خمینی(ره) برای نسلی است که «امام و جنگ» را که استاد و دانشگاه جهاد و مقاومت بودند را ندیده ایم اما با حضور ایشان تمام ان دوران را درک و همچون شهدا و امام در برابر زورگویی های دشمنان ایستادگی می کنیم و حتی ذره ای از حق مسلم خود کوتاه نمی آییم.

و اما در پایان ما دانشجویان پیام نور استان زنجان از مسئولین می خواهیم که همچون ملت بزرگ ایران در برابر زیاده گویی ها و زیاده خواهی های آمریکای جنایتکار و هم پیمانانش ایستادگی  کنند و اندکی از حق مسلم ملت مان کوتاه نیایند

 

خبر ارسالی از : روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان زنجان

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top