چاپ خبر

نخبگان از خدمت وظیفه در صورت ارائه تحقیق یا اختراع معاف می شوند

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور ” PNUNA.COM ” : جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: محققین فوق لیسانس و بالاتر به ازاء ارائه تحقیق یا اختراع درباره نیروهای مسلح می توانند کارت معافیت بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : سردار موسی کمالی در نشست خبری اعلام آخرین تغییرات قانون خدمت وظیفه با بیان این مطلب افزود: در گذشته مشمولان فوق لیسانس و بالاتر به ازاء ارائه پروژه تحقیقاتی به مدت یکسال از کسب خدمت برخوردار می شدند.در قانون جدید این افراد می توانند با ارائه پروژه تحقیقاتی در زمینه نیروهای مسلح و انرژی اتمی کارت پایان خدمت دریافت کنند.

وی با اشاره به تمدید مهلت اجرای قانون ایثارگران و امدادجویان تصریح کرد: به پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت رهبر فرزانه انقلاب مهلت اجرای قانون ایثارگران و امدادجویان با تغییراتی تا پایان سال 90تمدید شد. افراد واجد شرایط می توانند به مراکز مراجعه و از تسهیلات این قانون استفاده کنند.

کمالی از کاهش کسب خدمت سابقه جبهه خبر داد و افزود: در گذشته کسانی که کمتر از 30ماه سابقه جبهه داشتند یکی از فرزندان آنها از 18ماه کسر خدمت بهره مند می شد. این در حالی است که در قانون جدید این مهلت محدود شده و حداکثر کسر خدمت برای رزمندگان 9ماه و جانبازان8 ماه است. به‌طورتیکه اگر رزمنده ای 9 تا 11 ماه در جبهه حضور داشته باشد از3 ماه کسر خدمت،  12 تا 14 ماه حضور 4 ماه کسر خدمت، 15تا17ماه حضور در جبهه 5ماه کسر خدمت، 18 تا 20 ماه 6 ماه کسر خدمت و 27 تا 29 حضور 9 ماه کسر خدمت بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که رزمندگانی که بیش از 30ماه خدمت در جبهه دارند یکی از فرزندان آنها معاف می شوند و در صورتیکه دارای 60ماه حضور درجبهه باشند 2فرزند آنها معاف خواهد شد. همچنین در قانون جدید جانبازان زیر 15درصد نیز با توجه به میزان جانبازی از تسهیلاتی برخوردار می شوند.

جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اجرای تغییراتی در قانون کارت ایثارگری تصریح کرد: فرزندان خانواده ایثارگرانی که در گذشته کارت دریافت کرده اند، اگر تا پایان سال 89 از محل زندگی خود هجرت کرده باشند، می توانند کارت را باطل کرده تا فرزند دیگر خانواده از این کارت استفاده کنند.

وی با اشاره به اعتبار گواهی های صادر شده در سال 89تصریح کرد: اگر فردی در اسفندماه 89گواهی کسر خدمت جبهه گرفته باشد، میزان کسر خدمت بر اساس سال گذشته محاسبه می شود. همچنین تمامی گواهی های صادر شده در سال 88 و 89 دارای اعتبار بوده و قوانین افراد دارای گواهینامه براساس سال صدور اجرا می شود.

کمالی مدت انجام خدمت وظیفه را 18ماه اعلام و خاطر نشان کرد: در سال 90نیز مدت خدمت وظیفه تغییر نخواهد کرد. اما در پایان سال 90 بررسی های تخصصی در خصوص مدت خدمت وظیفه صورت خواهد گرفت و شاید این میزان به 24ماه افزایش و یا همان 18ماه باقی بماند.

جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به عدم اجرای قانون اصلاح مواد قانون خدمت وظیفه تصریح کرد: این قانون در مهر ماه 88 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اما شورای نگهبان ایراداتی را به یکی از ماده های آن به دلیل بار مالی وارد کرد. بعد از آن جلساتی را با نمایندگان دولت برگزار کردیم و مقرر شد بار مالی طرح را 600میلیارد تومان در سال کاهش دهیم. هم اکنون منتظر تصویب این قانون در هیئت دولت هستیم.

وی با رد شایعاتی مبنی بر بخشش مشمولان غایب و اضافه خدمت آنها تصریح کرد: نیروهای مسلح هیچ غایبی که دارای اضافه خدمت است، نمی بخشد و این امر جزء برنامه های ما نیست. افرادی که مرتکب غیبت شدند باید به خدمت وظیفه خود را انجام دهند. اگرچه در حین خدمت تسهیلاتی برای مشمولان غایب در نظر گرفته خواهد شد و در صورت حسن انجام خدمت اضافه خدمت آنها بخشیده می شود.

کمالی از بکارگیری 500مشمول لیسانس در طرح معافیت نخبگان خبرداد و تاکید کرد: به غیر از نخبگان 300مشمول دارای مدرک دکتری در طرح پروژه های تحقیقاتی شرکت می کنند تا از معافیت خدمت وظیفه بهره مند شوند. همچنین مشمولان فوق لیسانس و بالاتر می توانند ضمن حضور در این پروژه از 2ماه کسر خدمت تا معافیت دائم بهره مند شوند.

جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام صدور کارت هوشمند پایان خدمت تأکید کرد: صدور کارت پایان خدمت و معافیت در سازمان وظیفه عمومی متمرکز شده و دیگر هیچ ارگانی حق صدور کارت پایان خدمت را ندارد. در سه نخست سالجاری تمامی کارت ها به صورت هوشمند صادر می شود، ضمن اینکه طی فراخوانی کارت پایان خدمت مشمولان پس از سال 54 تعویض و هوشمند می شود از این طریق می توانیم با افراد دارای کارت جعلی برابر قوانین و مقررات برخورد کنیم.

وی از شناسایی سالانه 5هزار دارانده کارت جعلی پایان خدمت خبر داد و تأکید کرد: هر ساله باندهای متخلفی در این زمینه شناسایی و دستگیر می شوند، این در حالی است که با تعویض کارت های پایان خدمت افراد متخلف شناسایی خواهند شد، همچنین سالانه 50تا60هزار سرباز فراری و دارای غیبت از سوی ستادکل نیروهای مسلح دستگیر می شوند. امسال طرح تشدید برخورد با سربازان غایب و فراری را در دستور کار خود داریم.

کمالی با اشاره به کاهش کسر خدمت بسیجیان خاطر نشان کرد: در گذشته بسیجیان از 1سال کسر خدمت برخوردار می شدند، این در حالی است که در قانون جدید این میزان به 6ماه کاهش یافت.

جانشین نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج برای سربازان تأکید کرد: براساس این قانون باید حقوق سربازان متأهل 2برابر دیگر سربازان باشد، اما متأسفانه تاکنون اعتباری به این امر تخصیص نیافته و این امر را از دولت پیگیری می کنیم. ستادکل نیروهای مسلح مبغلی به عنوان تاهل پرداخت می کنند اما چشمگیر نیست.

وی با رد خبر تحصیل همزمان سربازان با دوره خدمت گفت: تمامی سربازانی که وارد نیروهای مسلح می شوند باید آموزش های فنی حرفه ای و یا کاربردی را فرا بگیرند. سربازانی که قصد ادامه تحصیل را دارند باید از معافیت تحصیلی استفاده کنند. آموزش علمی کاربردی در سپاه تنها برای 3هزار نفر از خانواده های بسیجی و ایثارگران است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top