چاپ خبر
مدیرکل دفتر ترویج نقشه علمی:

زمان ارائه طرح آمایش آموزش عالی / حمایت بیشتر از دانشجویان دکتری

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : مدیرکل دفتر ترویج نقشه جامع علمی گفت: به دلیل عدم ثبات مدیریت در وزارت علوم اراده جدی برای تدوین طرح آمایش وجود نداشت اما با ایجاد ثبات در این وزارتخانه طرح در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : مهر – دکتر علی شمسی پور افزود: درحال حاضر وزارت علوم گام های اولیه ای برای تنظیم ظرفیت ها برداشته است.

وی با بیان اینکه طرح اولیه آمایش آموزش عالی تدوین شده است، تصریح کرد: این طرح به وزیر ارائه شده و قرار است تا پایان شهریورماه به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارسال شود.

مدیرکل دفتر ترویج نقشه جامع علمی کشور اضافه کرد: باتوجه به اینکه ممکن بود طرح اولیه آمایش آموزش عالی با سیاست ها تناقض داشته باشد، تیم کارشناسی از سوی نقشه جامع علمی کشور و وزارت علوم تعیین شد تا طرح اولیه بررسی شود.

شمسی پور در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون سند آمایش آموزش عالی به نتیجه نرسیده است، گفت: تاکنون نظام آموزش عالی کشور سیاست کاملی نداشته و درحال حاضر بعد از یک سال از ابلاغ سیاست ها وزارت علوم نیز با کندی حرکت کرد اما وزارت بهداشت در این راستا پیشرفت های خوبی داشت.

وی با بیان اینکه دانشجویان وزارت بهداشت از جمعیت کمتری برخوردار هستند، بیان کرد: باتوجه به جمعیت دانشجویی، این وزارتخانه سریع تر در حوزه آمایش به نتیجه رسید.

مدیرکل دفتر ترویج نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: حدود ۹۵ درصد دانشجویان کشور در دانشگاه های وابسته به وزارت علوم تحصیل می کنند بنابراین تدوین طرح آمایش آموزش عالی برای این وزارتخانه با مشکلاتی همراه است.

تاکنون اراده جدی برای آمایش در وزارت علوم وجود نداشت

شمسی پور با بیان اینکه تاکنون اراده جدی در خصوص آمایش آموزش عالی در وزارت علوم وجود نداشت، گفت: باتوجه به اینکه این وزارتخانه طی دو سال گذشته از ثبات مدیریتی برخوردار نبود، اراده جدی برای موضوع آمایش نیز وجود نداشت.

وی افزود: اکنون که موضوع مدیریت در وزارت علوم به ثبات رسیده و معاونین این وزارتخانه نیز مشخص شده اند اراده پرداختن به موضوع آمایش آموزش عالی نیز ایجاد شده و طرح اولیه آن نیز درحال تدوین است.

مدیرکل دفتر ترویج نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در مرحله اول وزارت علوم ظرفیت های دانشگاه ها را تدوین می کند تا براساس آن سیاست های کلان طبق چارچوب ها اجرا شود.

شمسی پور تاکید کرد: در بحث آمایش آموزش عالی باید موضوع بررسی و استخراج آمارها انجام شود زیرا این کار مهم ترین گام در بحث آمایش است تا بتوانیم اطلاعات صحیحی از آموزش عالی داشته باشیم که براساس آن نیازهای کشور در مناطق مختلف مشخص شود.

وی با بیان اینکه جمع آوری اطلاعات در حوزه آموزش عالی کار پیچیده ای است، گفت: به دلیل پیچیدگی این امر تا پایان شهریورماه وزارت علوم می تواند طرح اولیه آمایش را ارائه کند و تدوین کامل طرح آمایش نیازمند زمان بیشتری است.

مدیرکل دفتر ترویج نقشه جامع علمی کشور تاکید کرد: در طرح اولیه آمایش، وزارت علوم می تواند دانشگاه های کشور را منقطه بندی کند و براساس آن فعالیت های اولیه را اجرا کند.

حمایت از دانشجویان دکتری تنها منوط به مباحث رفاهی است

شمسی پور با بیان اینکه حمایت از دانشجویان دکتری تنها منوط به مباحث رفاهی است، گفت: درحال حاضر میزان حمایت از دانشجویان دکتری محدود است و این امر باید رفع شود.

وی با اشاره به تاکید نقشه جامع علمی کشور درخصوص حمایت از دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع دکتری بیان کرد: وزارت علوم آیین نامه ای در این زمینه تدوین کرده است که دانشجویان تحت حمایت مالی قرار گیرند اما به دلیل محدودیت های بودجه ارائه این وام براساس اولویت بندی خواهد بود.

مدیرکل نقشه جامع علمی کشور اضافه کرد: طبق آیین نامه وزارت علوم به دانشجویان دکتری در قالب وام به صورت ماهیانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان پرداخت می شود که این برنامه از نظر ستاد نقشه جامع علمی کشور حداقل برنامه حمایتی به شمار می رود.

شمسی پور تاکید کرد: معاون آموزشی وزارت علوم در آخرین جلسه خود با ستاد نقشه جامع علمی کشور اعلام کرد که این وزارتخانه قصد دارد از دانشجویان دوره دکتری حمایت های عمیق تری انجام دهد.

وی عنوان کرد: وزارت علوم برنامه دارد برای پروژه های دوره دکتری حامی پیدا کند تا این پروژه ها تقاضا محور باشند و در دانشجویان احساس مفید بودن برای جامعه ایجاد شود اما هنوز زمان دقیقی برای این اجرای این برنامه از سوی وزارت علوم تعیین نشده است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top