چاپ خبر
در نشست مشورتی روسای موسسه علمی کاربردی هلال عنوان شد؛

هلال احمر ظرفیت تاسیس دانشگاه بین‌المللی را دارد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با اشاره به شعار «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» و هدف متعالی دولت تدبیر و امید، گفت: با مشارکت همگانی در اجرای اهداف عالی هلال احمر و همچنین بهره گیری از مشورت و عقل جمعی می توان به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه آموزش، دست یافت.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر سیدحمید جمال الدینی در نخستین نشست مشورتی روسا و معاونین موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران که صبح امروز همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس این موسسه برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند:« چهار چیز بر صاحبان خرد از امت من واجب است: شنیدن دانش، ثبت آن، انتشار آن و به کار بستن آن»، اظهار داشت: روسا و معاونین اسبق موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران در روز ترویج فرهنگ پهلوانی و کرامت انسانی گرد هم آمدیم تا از تجربیات ماندگار این افراد در طول دو دهه فعالیت این موسسه بهره ببریم؛ چرا که مهمترین راه کرامت انسانی استفاده از تجربیات انسان ها است.

وی با اشاره به اینکه دانش اندیشمندان و صاحبنظران عرصه علم و دانش به دو دسته دانش ضمنی و دانش آشکار تقسیم بندی می‌شود، گفت: دانش ضمنی را می توان مجموعه ای از تجارب، مهارت ها، دیدگاه های کاری و نظام ارزش و ذهنی در درون فرد دانست که قابل گفتن نبوده و در هیچ پایگاه داده ای ذخیره نشده است، بلکه جایگاه آن در ذهن آدمی است و فعالیت های خود را تشکیل می دهد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر ادامه داد: مدیران در طول دوره مدیریتی خود به مقابله با مشکلات پرداخته و برای چالش هایی که پیش رو دارند؛ راه حل هایی پیدا می کنند و این برخورد با مشکلات، قوای ذهنی و توانایی های عملی آنان را توسعه داده و از آنان مدیران مجربی می سازد.

وی با تاکید بر اینکه تجربیات و انتشار آن نوعی مدیریت دانش است، تصریح کرد: می توان گفت مستند سازی تجربیات باعث می شود تا دانش ذهنی افراد که در رفتار و درک انسان قرار دارد و از تعامل افراد ظهور می یابد به دانش صریح که دانش مستند و عمومی است و می توان آن را از طریق فناوری اطلاعات تسهیم کرد، تبدیل شود و با تبادل تجربیات و دانش صریح، جامعه به دانش های جدیدی دست پیدا کند.

به گفته جمال الدینی راه اولیه برای کسب دانش، تجربه است و همه مدیران سازمان‌ها می‌توانند علاوه بر یادگیری از طریق عمل کردن به صورت سیستماتیک و همچنین از طریق تدوین برنامه‌های منظم از موفقیت‌ها و شکست‌های خود درس بگیرند.

تشکیل مجمع مدیران ادوار در موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران

سرپرست موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران با تاکید بر اینکه سرمایه های انسانی و مدیران مجرب می توانند راهگشای تمامی مسائل و مشکلات پیش روی سازمان ها باشند، افزود: به منظور بهره جستن از دانش و تجارب مدیران اسبق موسسه آموزش عالی و علمی کاربردی هلال ایران مجمع مدیران ادوار این موسسه تشکیل می شود تا با کمک این مجمع فرهیخته و توانمند بتوانیم افق پیش روی موسسه را هرچه روشن‌تر ترسیم کرده و اهداف بلند مدت این نهاد علمی را محقق کنیم؛ به گونه‌ای که در آینده نزدیک شاهد آن باشیم که مراکز علمی کاربردی هلال احمر در سرتاسر هلال احمر در سراسر کشور پیشتاز در ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی در حوزه امداد ونجات بوده و موسسه به عنوان قطب علمی کشور در این حوزه شناخته شود.

وی به اهداف تشکیل مجمع مدیران ادوار موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران اشاره و عنوان کرد: ایجاد چارچوبی مناسب برای تعامل، هم اندیشی و مبادله تجربه و دانش بومی مدیریتی در جمعیت هلال احمر، تلاش در راستای گسترش فرهنگ مشورت و شورا در امور راهبردی، ایجاد زمینه‌های مناسب برای حمایت همه جانبه از توسعه موسسه، کمک به کاهش هزینه ها و دوری جستن راهکارهای مبتنی بر آزمون و خطا، ایجاد هم افزایی و بهره جستن از خرد جمعی در برنامه ریزی و تصمیمات راهبردی، تلاش در جهت تدوین برنامه راهبردی و ترسیم الگوی مناسب برای توسعه موسسه، ایجاد بستر مناسب برای افزایش خلاقیت و نوآوری در موسسه، تلاش در جهت ارتقا کمی و کیفی فعالیت‌های موسسه و ترسیم نقشه راه موسسه در جهت دستیابی به عنوان نخست علمی در ایران و منطقه منا در حوزه امداد ونجات از جمله آن است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با بیان اینکه هلال احمر به عنوان نهادی خوشنام میان مردم مطرح است، اذعان داشت: هنوز هم نخستین ارگان مردم برای مشارکت های مردمی هلال احمر است، چرا که این جمعیت نهادی خوشنام است که در عرصه های بین المللی فعالیت می کند.

وی به مشخص کردن بسته و محتوای آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: آینده پژوهی و تدوین استراتژی ها بسیار مهم است؛ چرا که با تعریف و تدوین استراتژی های مد نظر می توان بسیار تاثیرگذارتر از گذشته عمل کرد.

وقف خدمت و تجربه هم‌ارزش با وقف زمین و مسکن است

جمال الدینی با اشاره به اینکه برای ترویج فرهنگ وقف باید برنامه های متنوعی را به مرحله اجرا درآوریم، اذعان کرد: وقف خدمت و تجربه هم ارز با وقف زمین، مسکن و ساختمان است و ترویج فرهنگ این مهم از جمله اهداف والای جمعیت هلال احمر است.

به گفته وی، جمعیت هلال احمر می تواند از تخصص و تجربیات افراد استفاده کند و به نوعی داوطلبان هلال احمر که از تجربیات و تخصص برخوردارند؛ تجربیات خود را در راستای پیشبرد اهداف جمعیت هلال احمر وقف کنند.

ارائه آموزش‌های همگانی و آموزش داوطلبان و امدادگران هلال احمر

اسماعیل گرجی، رئیس اسبق موسسه آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال با بیان اینکه به منظور آموزش امدادگران، نجاتگران و کارکنان جمعیت هلال احمر، موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران به دستور رئیس جمعیت هلال احمر وقت، تاسیس شد؛ اظهارداشت: این موسسه با ارائه برنامه های آموزشی خدمات ارزنده ای در جهت آموزش امدادگران و نجاتگران برداشت.

وی یادآور شد: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران می تواند در جهت ارائه آموزش های همگانی و همچنین آموزش داوطلبان و امدادگران این جمعیت فعالیت های گسترده ای را انجام دهد.

انتشار ۸۰ عنوان کتاب از سوی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران

پورحیدری، رئیس اسبق موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران با تاکید بر اینکه انتشار ۸۰ عنوان کتاب از سوی این موسسه، کاری بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، گفت: در دوره فعالیت موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران مجله علمی و پژوهشی، مجله علمی پژوهشی نیز راه‌اندازی شد که این مهم نیز در نوع خود در خور توجه است.

وی با اعلام اینکه در طول ۲۰ سال فعالیت موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران گسترش مراکز علمی کاربردی نیز محقق شد، عنوان کرد: باید شبکه علمی آموزشی در موسسه داشته باشیم که اگر مسائل و مشکلات پیش روی آن مرتفع شود، این شبکه بسیار مفید و موثر خواهد بود.

به گفته رئیس اسبق موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران، برای ایجاد تحول در هلال احمر نیازمند آموزش های گسترده داوطلبان هستیم که در این زمینه طرح های مختلفی وجود دارد که می توان با عملیاتی کردن آن ها، تحولی نوین را رقم زد.

وی گفت: آموزش کمک های اولیه در مدارس و برای دانش آموزان بسیار مفید و مثمر ثمر است تا از این طریق بتوان آموزش همگانی را از مدارس آغاز کرد.

ارائه رشته‌های کارشناسی ارشد در موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران

دکتر آقامیری، رئیس اسبق موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای ارائه رشته های کارشناسی ارشد در موسسه، ۱۱ رشته تدوین شده بود که نهایتا موفق به جذب دانشجو در ۳ رشته شده‌ایم، اذعان داشت: در رتبه بندی نشریه‌ها، نشریه موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران مقام دوم را کسب کرد که امیدواریم موسسه در کسب رتبه نخست حداکثر تلاش خود را به کار گیرد.

کار در هلال احمر دشوار، اما لذت بخش است

دکتر علمداری، رئیس اسبق موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران با اشاره به اینکه کار در هلال احمر دشوار، اما لذت‌بخش است، بیان کرد: کار در هلال احمر دشوار اما لذت‌بخش است؛ چرا که خدمت به مردم از جان و دل در انسان باعث شعف است.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسبلامی ایران یک جمعیت بین المللی و عضو فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، اضافه کرد: این فدراسیون در حال حاضر استراتژی ۲۰۲۰ را در دست اجرا دارد و موسسه می تواند با آینده‌نگاری و ترسیم استراتژی‌های ۲۰۴۰ و ۲۰۵۰ آن را به فدراسیون ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر باید از ظرفیت های خود به نحو مطلوب استفاده کند، یادآور شد: هلال احمر ظرفیت تشکیل دانشگاه بین المللی هلال را دارد که این دانشگاه می تواند در زمینه مدیریت بحران و کاهش اثرات بلایای طبیعی نقش موثری ایفا کند.

دکتر علمداری اعلام کرد: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران می تواند مجوز ارائه دو رشته حقوق بشر اسلامی و پزشکی حج را اخذ و در این زمینه از اقصی نقاط جهان، دانشجو جذب کند.

وی در ادامه تاکید کرد: آموزش همگانی بایستی به صورت جدی در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار گیرد تا در صورت بروز حوادث مختلف چون زلزله اقشار مختلف جامعه آمادگی امدادرسانی های اولیه را داشته باشند؛ در این زمینه می توان برای دانش آموزان، زنان خانه دار و سربازان از طریق شبکه سلامت سیما برنامه های آموزشی به صورت مدون پخش کرد و در پایان آموزش ها، مدرک علمی از سوی موسسه به افرادی که به صورت غیر حضوری آموزش ها را فراگرفته اند، ارائه داد.

مسئولیت سنگین موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران

حمید محلاتی، معاون اسبق پژوهش موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران با بیان اینکه مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دکتر جمال الدینی به عنوان معاون آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر و سرپرست موسسه هلال است، گفت: حضور ایشان در این موسسه می تواند در زمینه گسترش آموزش ها موثر باشد.

وجود توان بالقوه و بالفعل برای آموزش و پژوهش در هلال احمر

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، شریعت پناهی، معاون اسبق اداری مالی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران با تاکید بر اینکه آموزش در هلال احمر چند تکه است و سازمان های امداد ونجات، داوطلبان و جوانان به صورت جداگانه نسبت به ارائه آموزش‌ها اقدام می کنند، گفت: با توجه به توان بالقوه و بالفعلی که در معاونت آموزشی، پژوهشی و فناوری جمعیت هلال احمر و به دنبال آن موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران وجود دارد، محل آموزش و پژوهش هلال احمر، موسسه است.

وی خاطرنشان کرد: باید در زمینه آموزش همگانی بسیار پرقدرت عمل کنیم؛ چرا که در صورت بروز بحران و حوادث، خانواده‌ها می‌توانند امدادگران خوبی باشند که قبل از حضور نیروهای امدادی، کمک‌های اولیه را به خانواده‌های خود و همچنین سایر افراد ارائه دهند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top