چاپ خبر
معاون وزیر بهداشت خبر داد:

تدوین و ابلاغ بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : معاون آموزشی وزارت بهداشت از تدوین پیش نویس بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی خبر داد و گفت این بسته ها به زودی با نظر دانشگاهها نهایی و ابلاغ می شود.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : مهر – دکتر باقر لاریجانی در افتتاحیه همایش معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در تبریز، با اشاره به سیاست های ۱۲ گانه برنامه آموزش عالی حوزه سلامت و سایر برنامه های حوزه آموزش گفت: توسعه آموزش علوم پزشکی بر مبنای ظرفیت های بومی، ماموریت محور کردن دانشگاهها و و تمرکز زدایی فرایندهای آموزش از جمله ظرفیت های موجود است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت  با اشاره به شرایط خاص کشور و اثر برخی بیماری ها بر نظام سلامت گفت: باید در تربیت نیروی انسانی بخش سلامت با رویکردی جامع به بار بیماری ها خصوصا بیماری های غیرواگیر توجه شود و این امر مستلزم همکاری بین بخشی در کشور است.

لاریجانی با بیان اینکه تاکنون ۱۱ بسته تحول و نوآوری در حوزه معاونت آموزشی با بهره گیری از ترجمان اسناد بالادستی حوزه سلامت کشور تدوین شده، گفت: این بسته ها براساس مدلی روشن و  در پنج بخش تدوین شده است.

وی افزود: بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی با توجه به سیاست های دوازده گانه برنامه آموزش عالی سلامت  تدوین شده و ارتباط روشنی بین بسته های تحول و نوآوری، سیاست های برنامه و سایر اسناد و تکالیف بالادستی نظام سلامت وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: با طرح این بسته ها در همایش معاونین آموزشی دانشگاههای و اخذ نظرات دانشگاهها، امیدواریم با تدوین برنامه ای روشن و مبتنی بر شرایط کلی کشور زمینه تحقق این بسته ها و  ارتقاء آموزش علوم پزشکی فراهم آید.

پاسخگویی به نیازهای جامعه از اهداف اصلی نظام آموزش عالی سلامت

وی با اشاره به عناوین این بسته های تحولی یادآور شد: آموزش پاسخگو و عدالت محور یکی از بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است. . البته خوشبختانه طی سالهای گذشته تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفته و با بررسی روند آموزش تخصصی در کشور، در برخی رشته ها کاملا می توانیم پاسخگوی نیازهای کشور باشیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه نیازهای کشور مرتبط با بیماری هایی است که سلامت جامعه را تهدید می کنند گفت: در تربیت نیروی انسانی باید به بار بیماری ها و مشکلات مبتلا به نظام سلامت کشور توجه ویژه ای صورت گیرد و نیروها به صورت کاملا هدفمند با رویکرد رفع چالش های سلامت کشور تربیت شوند.

وی افزود: مطالعات بار بیماری ها و عوامل خطر از مطالعات بزرگ و مهمی است که در کشور انجام شده و باید چنین مطالعاتی و همچنین تغییرات هرم جمعیتی کشور در تربیت نیروی انسانی حوزه سلامت مدنظر قرار بگیرد.

لاریجانی با اشاره به تاثیر فناوری های نوین تشخیصی و درمانی در نیازهای آموزش علوم پزشکی و لزوم تغییر در محتوای آموزشی رشته ها متناسب با فناوری، اظهار داشت: لازم است علاوه بر این به عوامل اجتماعی تعیین کننده سلامت هم توجه شود و برنامه مشخصی برای مشارکت نهادها و افراد در رفع چالش های نظام سلامت و پیشبرد اهداف آموزش پزشکی تدوین شود.

حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه این نشست حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم را یکی از بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی معرفی کرد و ماموریت دانشگاههای نسل سوم را نوآوری و تسهیل کارآفرینی برشمرد. 

وی گفت: ما در توسعه علم و کارآفرینی در کشور با چالش هایی روبرو هستیم. دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی باید با رویکردی کارآفرینانه بتوانند وارد عرصه های مختلف جامعه شده و علاوه بر تولید علم نقش های کارکردی مختلفی را در جامعه بپذیرند.

لاریجانی این امر را وظیفه نظام آموزش عالی سلامت کشور برشمرد و گفت: ساختار دانشگاههای علوم پزشکی کشور باید با نظام های نوآوری و کارآفرینی متناسب شده و به سمت تربیت نیروهای کارآفرین پیش روند.

وی با بیان تجارب دانشگاههای موفق جهان در راه اندازی شرکت های دانش بنیان و پارک های علوم و فناوری گفت: ایجاد تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی نیازمند ساختارهای جدید است و برای این امر باید برنامه ریزی مناسبی صورت پذیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم تطبیق برنامه های درسی و آموزشی با دانشگاههای هزاره سوم اظهار داشت: این امر دغدغه بسیاری از دانشگاههای بزرگ دنیاست که به بازمهندسی ساختار خود برای رسیدن به دانشگاههای هزاره سوم می پردازند.

وی بازبینی و بازنگری ساختار و عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی ، کارآفرینی و خلق ثروت دانش بنیان، طراحی و توسعه سامانه محاسبه هزینه تمام شده تربیت نیروی انسانی و طراحی و استقرار نظام تامین و تخصیص مالی پایدار، عدالت محور و غیر بودجه ای آموزش عالی سلامت را به عنوان محورهای  حرکت بررای دستیابی به اهداف این بسته عنوان کرد.

دستیابی به مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی

لاریجانی با بیان اینکه دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه و جهان یکی از سیاست های مقام معظم رهبری است، آینده نگاری و مرجعیت علمی  در آموزش پزشکی را به عنوان اواین بسته تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی معرفی کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دانشگاهها باید به صورت مجموعه ای یکپارچه دیده شوند، گفت: حوزه های مختلف دانشگاه تکمیل کننده یکدیگر هستند و گاها خروجی یک حوزه به عنوان ورودی سایر حوزه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به آمار رتبه بندی Scopus گفت: بر اساس این آمار در تولید علم در کشور، حوزه علوم پزشکی در رتبه اول کشوری و از لحاظ ارجاع مقالات در رتبه دوم قرار دارد و در حوزه  علوم به طور کلی در رتبه بندی Scopus رتبه هفدهم دنیا را در اختیار داریم.

لاریجانی با بیان پیشرفت های علمی کشور طی سالهای اخیر گفت: باتوجه به شرایط خاص سیاسی کشور در دهه های گذشته و شرایط علمی کشور، رسیدن به مرجعیت علمی در منطقه و جهان دور از ذهن نبوده و قابل دستیابی است.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top