چاپ خبر

اعلام جزئیات هفتمین جشنواره فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : معاون اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: مراحل ثبت اولیه آثار شرکت کننده در هفتمین جشنواره فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی از امروز اول شهریور آغاز شده و تا پایان مهر ادامه دارد و ثبت قطعی در هفته ابتدایی آبان انجام می‌شود و در هفته دوم آبان ماه داوری مرحله دانشگاهی آغاز شده و در نهایت داوری کشوری تا پایان آبان ماه صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – سید ابراهیم هاشم ورزی با بیان اینکه یکی از مهم ترین دغدغه‌های مجموعه معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت این است که در عین مشارکت حداکثری دانشجویان، بتوان آثاری شایسته در حوزه سلامت تولید کند،افزود: از مجموعه اقدامات انجام شده در بحث جشنواره، کاربردی کردن آثار و استفاده از آن در نمایشگاه ها در طول سال است. به همین دلیل پس از بررسی 6 دوره گذشته جشنواره و مشورت با صاحب نظران در حوزه های مختلف، توانستیم به جای موضوع آزاد و ویژه، دو محور فرهنگ سلامت و فرهنگ ایرانی اسلامی را جایگزین کنیم.

وی درمورد حوزه های مورد نظر برای ارائه آثار توضیح داد: در دوره هفتم، دانشجویان می‌توانند در محور فرهنگ سلامت، بحث چالش های جمعیتی ( سالمندی، تک فرزندی، بی فرزندی ) و سلامت اجتماعی (نشاط، اعتماد، مدارا ) و در محور فرهنگ ایرانی اسلامی در بخش های اسلام ناب محمدی(ص) ( وحدت، اخلاق، آزاداندیشی ) و هویت ایرانی ( تمدن، اقوام، خانواده ) آثار خود را ثبت و ارایه نمایند. همچنین از ویژگی های این دوره از جشنواره همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت برای استفاده از آثار تولید شده در موضوع فرهنگ سلامت بخصوص چالش های جمعیتی است.

معاون اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت بر اهمیت دخیل کردن نظرات و پیشنهادات دانشجویان و صاحب نظران و رفع نقایص دوره‌های گذشته تاکید کرد و گفت:امسال شاهد اضافه شدن رشته‌هایی همچون فن بیان، نقد فیلم، پانتومیم، آواز سنتی و اضافه شدن بخش مجازی به جشنواره هستیم. از مهمترین تغییرات رخ داده در بخش هنری و رشته های تئاتر و فیلم و پویانمایی این است که به بخش‌های مختلف مانند بازیگری، نویسندگی، کارگردانی، موسیقی جایزه جداگانه تعلق خواهد گرفت. همچنین در راستای تولید و تهیه آثار با کیفیت، محدودیت در ثبت آثار را شاهد خواهیم بود تا بتوانیم در بحث داوری ها، آثار، با دقت بیشتری بررسی شوند. همچنین دانشجویان اثر تولید شده را می توانند فقط در یک محور ثبت کنند.

اضافه کردن بخش مجازی در جشنواره هفتم

هاشم ورزی با اشاره به افزودن بخش مجازی به هفتمین جشنواره فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی اظهار کرد: چه بخواهیم چه نخواهیم امروزه در جامعه ای زندگی می کنیم که شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم و این پیشرفت تاثیر بسزایی در مقوله فرهنگ خواهد داشت. یکی از اهداف اضافه کردن بخش مجازی به جشنواره هفتم، کمک به رشد حوزه IT در دانشگاه ها و شناسایی دانشجویان فعال در این رشته است. همچنین یکی از نکات مهمی که در فضای مجازی شاهد آن هستیم بحث گوشه گیری و تنهایی افراد و دوری از کارهای جمعی است. به خاطر همین بر آن شدیم تا با اضافه کردن بخش فضای مجازی و تهیه دستورالعمل این بخش شاهد ارایه آثار به صورت تیمی و با همکاری دانشگاه ها باشیم.

ارائه دو راهکار برای جلوگیری از اعتراضات در زمینه داوری

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در دوره های مختلف جشنواره همیشه مورد سوال و گاهی اعتراض بوده بحث داوری ها است،گفت: امسال برای جلوگیری از این گونه اعتراضات دو راهکار استفاده از دبیران افتخاری و کمیته داوران تخصصی ارائه شده که در مورد دبیران افتخاری با چهره های شاخص هنری صحبت های اولیه شده است و قرار است به زودی در یک مراسم رسمی معرفی شوند. کمیته داوران نیز در کنار کمیته فنی با همکاری دبیران افتخاری و با مشخص کردن شاخص های داوری آثار راه یافته به مرحله کشوری را مورد ارزیابی قرار خواهند داد. در دانشگاه ها نیز به منظور انجام داوری هایی با کمترین نقص به سراغ اداره کل ارشاد هر استان خواهیم رفت و سعی بر داوری آثار به صورت تخصصی داریم.

معاون اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به میزبانی اختتامیه جشنواره گفت: با توجه به اینکه تعداد برگزیدگان و نفرات حضور یافته در مراسم اختتامیه بسیار زیاد بوده و آن طور که شایسته بود به خوبی از این پتانسیل مشتاق و با استعداد استفاده نمی شد، قرار بر این شد تا با برگزاری چند اختتامیه تخصصی در چند شهر در زمان های مختلف، علاوه بر همکاری دانشگاه های بیشتر، برنامه ریزی مناسب تری در این رویداد بزرگ برای استفاده از این ظرفیت صورت گیرد. از همین رو امسال به جای یک اختتامیه نهائی، شاهد برگزاری حداقل ٢ یا ٣ اختتامیه به شکل تخصصی خواهیم بود.

آغاز مراحل ثبت اولیه آثار از شهریورماه

وی همچنین درمورد زمان بندی مراحل مختلف تا اختتامیه توضیح داد:به دلیل اینکه امسال بتوانیم شاهد تغییرات مثبتی باشیم، مجبور بودیم زمان آن را از تابستان به فصل زمستان منتقل کنیم. بر همین اساس ان‌شاءالله از شهریورماه مراحل ثبت اولیه آثار آغاز و تا پایان مهر ادامه خواهد داشت. همچنین ثبت قطعی در هفته ابتدایی آبان صورت خواهد گرفت.در هفته دوم آبان ماه شاهد داوری مرحله دانشگاهی و ان‌شاءالله پس از معرفی میزبانان، تحویل آثار به دانشگاه میزبان انجام خواهد شد و داوری کشوری را تا پایان آبان ماه خواهیم داشت. در ماه های دی و بهمن نیز شاهد مراسم اختتامیه و نمایشگاه آثار خواهیم بود.

معاون اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت در پایان اظهار کرد: نکته مهم در مورد داوری های دانشگاهی در مورد تئاتر و موسیقی این است که با توجه به تقارن با ایام محرم و صفر، داوران با بازبینی فیلم ها و آثار ضبط شده دانشجویان آن ها را بررسی خواهند کرد. ولی در مرحله کشوری اجراهای زنده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top