چاپ خبر

تدوین سند استراتژیک حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : رییس دانشگاه آزاد از تدوین سند استراتژیک حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی با تلفیق اسناد راهبردی حوزه های فرهنگی و دانشجویی مصوب شورای دانشگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : ایسنا – دکتر میرزاده در گردهمایی معاونان دانشجویی و فرهنگی مراکز استان های دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر تبیین ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی در محافل دانشجویی، گفت: معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی باید تأثیر توسعه تحصیلات تکمیلی را در حوزه فرهنگی و کاهش ناهنجاری های اجتماعی تحلیل کنند .

وی افزود: اهمیت مسائل فرهنگی و مربوط به امور دانشجویان ایجاب می کند هماهنگی، همراهی، برنامه ریزی و آشنایی با اهداف کلان توسعه ای در امور دانشجویی و فرهنگی در سطح کشور یکنواخت باشد.

همراهی و همکاری در جهت هم افزایی روش ها و منش های فرهنگی در دانشگاه

رییس دانشگاه آزاد در ادامه خاطرنشان کرد: مهمترین پیام این گردهمایی همراهی و همکاری با هم در جهت هم افزایی و یکنواخت سازی روش ها و منش های فرهنگی است.

میرزاده با اشاره به اجرای طرح تجمیع 2 در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اجرای این طرح با توجه به تایید هیأت امنا و آیت الله هاشمی رفسنجانی برای چابک سازی، کاهش بروکراسی و کاهش هزینه ها صورت گرفت و در فرآیند کاهش معاونت ها ، به این نتجه رسیدیم که دو معاونتی که بیشترین ارتباط را باهم دارند، حوزه دانشجویی و فرهنگی است.

برنامه و سند استراتژیک حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی تدوین شود

وی خاطرنشان کرد: زمانی که دکترطه هاشمی مسئولیت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را قبول کرد، با تشکیل شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی، برنامه های استراتژیک راهبردی و کلان این حوزه را به تصویب شورای دانشگاه رساند. درواقع با این امر نقشه راه دانشگاه در توسعه فرهنگی مشخص شده است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه خوشبختانه برنامه استراتژیک و توسعه حوزه دانشجویی نیز توسط معاون دانشجویی قبل به تصویب شورای دانشگاه رسیده است، گفت: در حال حاضر یکی از کارهای پیش روی معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی این است که دو سند مذکور را با هم تلفیق کرده و یک سند برای حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تدوین کنند و به تصویب شورای دانشگاه برسانند.

وی با اشاره به تأثیر برنامه ریزی در پیشبرد اهداف سازمان اظهار داشت: هیچ سازمانی بخصوص سازمانی به بزرگی دانشگاه آزاد اسلامی بدون برنامه ریزی نمی تواند به اهداف خود برسد و ما امیدواریم بتوانیم با همفکری وهمراهی شما همکاران و با برنامه یزی منسجم در حوزه دانشجویی و فرهنگی اهداف دانشگاه را محقق کنیم.

دکتر میرزاده افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید به زودی طرح آمایش سرزمینی توسعه علمی در دانشگاه مخصوصاً آمایش آموزشی که متأثر از حوزه فرهنگی و دانشجویی است برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از فرآیندهایی که باعث پیشرفت جامعه می شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دانشگاهی جامعیتی دارد که بر اساس آن، کلیه ارکان آن باید در توسعه علمی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری کشور مشارکت داشته باشند، گفت: بر این اساس ما باید در دانشگاه از فرآیندهایی که باعث پیشرفت جامعه می شود، به عنوان یک وظیفه ملی واسلامی حمایت کنیم.

دکتر میرزاده تأکید کرد: در حال حاضر موضوع مهمی که پیش روی ماست، قوام و دوام تأثیر توسعه علمی و فرهنگی کشور توسط مجموعه اساتید و دانشجویان در ظرف های مختلف است که یکی از آن ظرف ها، دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با اشاره به میزان بالای تقاضا برای توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور، اظهار داشت:علیرغم سیل متقاضیان ورود به دوره های تحصیلات تکمیلی، تمام دانشگاههای کشور برای دوره های دکتری و کارشناسی ارشد تنها می توانند به ترتیب 8 و 30درصد از متقاضیان را پذیرش کنند که در این زمینه سهم دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر دانشگاه ها بیشتر است.

میرزاده با بیان اینکه در حال حاضر 56درصد بار آموزش عالی کشور در زمینه تحصیلات تکمیلی برعهده دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این دانشگاه با برنامه ریزی های خود، سیاست توسعه تحصیلات تکمیلی را که خواسته مقام معظم رهبری است دنبال می کند و خوشبختانه این روند رشد خوبی داشته است.

میرزاده با بیان اینکه برخی با توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور به طور عام و در دانشگاه آزاد اسلامی به طور خاص مخالفت می کنند، گفت: یکی از مشکلات کشور ما کُندی امور توسعه ای است که کج فهمی ها و بداخلاق های داخلی نقش موثری در کُندی آن داشته است.

افزایش سطح علمی باعث افزایش سطح فرهیختگی و کاهش ناهنجاری های جامعه می شود

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه افزایش سطح علمی باعث افزایش سطح فرهیختگی و کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود، گفت: اصولاً توسعه علمی باعث توسعه فرهنگی می شود که این موضوع کاهش ناهنجاری ها و هزینه های ملی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه اشتغال فارغ التحصیلان جزو وظایف اصلی ما نیست ولی برای آن برنامه داریم، گفت: ایجاد مراکز رشد، پارک های علم و فناوری، شرکت ها و اقتصاد دانش بنیان در دوسال اخیر به خوبی در دانشگاه در حال توسعه است و می تواند زمینه اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم کند.

دکتر میرزاده با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها و بارها بر لزوم توسعه تحصیلات تکمیلی تأکید داشته اند، گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب ، 30 درصد از دانشجویان کشور باید در مقاطع تحصیلات تکمیلی باشند و بر این اساس تنها دانشگاهی که تا پایان سال به این نرخ می رسد، دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی باید طبق برنامه مصوب هیأت موسس در سال 89، تا پایان سال 94 30درصد دانشجویان که رقمی بالای 500هزار نفر است، در مقاطع تحصیلات تکمیلی باشند که خوشبختانه تا پایان سال 94 ما به این رقم خواهیم رسید.

وی با تأکید بر اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی به رشد شتاب علمی کشور کمک می کند، گفت: فرآیند تبدیل علم به ثروت، مشارکت در تولید جهانی علم و سرآمدی ایران در تولید مقالات علمی تنها از طریق توسعه تحصیلات تکمیلی امکانپذیر است.

دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه تحصیلات تکمیلی در ایران خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه داده است

میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه تحصیلات تکمیلی در ایران خدمات ارزشمندی به جامعه ارائه داده است، گفت: از جمله این خدمات، تحصیل دانشجویان در شهر محل زندگی خود است که این موضوع باعث کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود. همچنین جلوگیری از خروج ارز یکی دیگر از تأثیرات توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال گذشته با پذیرش 12هزار دانشجوی دکتری، بیش از 2 میلیارد دلار صرفه جویی ارزی برای کشور داشت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کار بزرگی که آیت الله هاشمی رفسنجانی برای تأسیس این دانشگاه انجام داد، برای همیشه در تاریخ توسعه علمی و پژوهشی جاودانه شد.

ضرورت تبیین توسعه تحصیلات تکمیلی در محافل دانشجویی

دکتر میرزاده خطاب به معاونان دانشجویی و فرهنگی استان ها، خواستار تبیین ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی در محافل دانشجویی و به بحث گذاشتن این موضوع شد.

دکتر میرزاده تأکید کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت و حوصله، توسعه تحصیلات تکمیلی را پیگیری می کنیم تا دانشگاه بتواند همچنان پرچمدار توسعه تحصیلات تکمیلی در کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی باید تأثیر توسعه تحصیلات تکمیلی را در حوزه فرهنگی و کاهش ناهنجاری های اجتماعی و کاهش هزینه ها را تحلیل کنند.

دکتر میرزاده در ادامه از معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه خواست ارتباط خود را با کانون های فرهنگی و قرآن و عترت تقویت کنند.

وی با بیان اینکه معاونان دانشجویی و فرهنگی باید قرآن را از مهجوریت درآورند، گفت: قرآن کتاب الهی، منظومه آفرینش و غنی و سرشار از نکات فراوان علمی است که ما باید توجه مدبرانه علمی به آن داشته باشیم و از طریق قرآن سرنخ های توسعه علمی و فناوری را پیدا کنیم.

رسالت اصلی دانشگاه تربیت انسانهای فرهیخته و دانشمند است

دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه همه تلاش ما برای انتخاب معاونان فرهنگی و اجتماعی استان ها براساس شایسته سالاری بوده است، گفت: تقریباً تمام شخصیت هایی که برای این امر خطیر انتخاب شده اند، تجربه های خوبی در حوزه مدیریت دانشگاه داشته اند و می توانیم با خیال راحت کار خود را در استان ها پیش ببریم.

وی با ارائه گزارش مختصری از برگزاری گردهمایی معاونان دانشجویی فرهنگی و اجتماعی مراکز استان های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در این گردهمایی دو کارگاه آموزشی برگزار شد که درخصوص ابعاد مأموریت ها و تکالیفی که برعهده معاونان دانشجویی و فرهنگی استان است، بحث و ارائه نظر صورت گرفت.

دکتر هاشمی افزود: همچنین در این گردهمایی، نحوه همگرایی و تعامل حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاه کاملاً تشریح شد و تمامی ابهامات برطرف شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه رسالت اصلی دانشگاه تربیت انسانهای فرهیخته، دانشمند و دارای شخصیت فرهنگی است، گفت: بر همین مبنا شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت که این امر مرهون برنامه ها و مدیریت دکتر میرزاده است.

در گردهمایی معاونان دانشجویی فرهنگی و اجتماعی مراکز استان های دانشگاه آزاد اسلامی ، میزگردی با حضور دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی، دکترعلوی فاضل معاون سنجش و پذیرش، دکتر رهنما معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان، دکتر احسانی معاون اداری و مالی و دکتر دانیالی مدیر کل انتصابات دانشگاه برگزار شد.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی،در این میزگرد معاونان دانشگاه نکاتی مهمی را در خصوص حوزه های متبوع خود مطرح کردند و به سوالات معاونان دانشجویی و فرهنگی استان ها پاسخ دادند.

تشکیل شرکت های دانش بنیان در حوزه علوم انسانی، ساماندهی نیروی انسانی و حذف پست های مازاد در طرح تجمیع 2، حرکت های انگیزشی سازنده دانشگاه آزاد اسلامی برای اعضای هیات علمی، سنجش عملکرد روسای شوراهای تخصصی استان ها، ارائه تسهیلات به دانشجویان،داشتن مجوز رسمی و قانونی برای تمام رشته های دانشگاه آزاد اسلامی، آغاز به کار و فعالیت کمیته سه نفره برای تصویب رشته های غیرپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی مطابق با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، صیانت و استفاده از خدمات ارزنده مدیران دانشگاه آزاد اسلامی،ارتقای مدیران دانشگاه و تکریم دانشجو از جمله مباحث مطرح شده در این میزگرد بود.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top