چاپ خبر

بلاتکلیفی سرپرستان برخی دانشگاه‌ها/ ۲ وعده ای که محقق نشد

پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (پیام نورنا) : با وجود اینکه عضو کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها اعلام کرده بود تا آغاز مهرماه مسئولان باقی مانده دانشگاه ها تعیین تکلیف می شوند، این وعده عملی نشد و همچنان برخی دانشگاه ها با سرپرست اداره می شوند.

به گزارش پایگاه خبری دانشجویان پیام نور (PNUNA.COM) : مهر – دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی درحالی وارد سال تحصیلی جدید می شوند که هنوز تکلیف برخی از روسای دانشگاه ها مشخص نشده است. این در حالی است که چند ماه پیش به منظور تسهیل در روند تأیید روسای دانشگاهها، کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها تشکیل شد. تفویض صلاحیت انتخاب روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۷۶۴ مورخ ۵/ ۳/ ۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد مشترک وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به تصویب رسید و برای اجراء ابلاغ شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها را تشکیل می دهند.

این پنج نفر به‌عنوان اعضای دایم این کمیته وضعیت انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها را بررسی خواهند کرد که رأی این کمیته اجماعی است و در مواردی که اجماع وجود ندارد  موارد اختلافی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب نهایی ارایه خواهد شد.

جلسات این شورا تا کنون با حضور ۴ عضو یعنی وزرای بهداشت، علوم، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شده است و رئیس هیات نظارت و بازرسی این شورا که باید با نظر اعضای شورا تعیین می‌شد در جلسات کمیته حضور نداشت.

حجت الاسلام محمدیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص انتخاب عضو پنجم کمیته ۵ نفره شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از این گفته بود: «عضو پنجم کمیته ۵ نفره شورای عالی انقلاب فرهنگی در اولین جلسه شورا در شهریور ماه انتخاب می شود.» 

تا کنون خبری مبنی بر انتخاب عضو پنجم این کمیته اعلام نشده است.

از سوی دیگر دکتر مخبر دزفولی یکی از اعضای کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها، در آخرین نشست خبری که داشت، اعلام کرد: «کمیته منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی تا مهر ماه سال جاری تکلیف روسای دانشگاه‌های باقیمانده را معلوم می کند.»

دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم نیز در اولین نشست خود که روز ۱۷ مرداد همزمان با روز خبرنگار برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین تکلیف روسای باقی مانده دانشگاه ها گفت:  این کمیته همچنان برگزار می‌شود و دلیل نداشتن جلسه آن به خاطر تعطیلات تابستانی بوده و هفته آینده جلسه آن برگزار می‌شود و تعداد کمی از روسا که تعیین تکلیف نشده‌اند، در این جلسه تعیین تکلیف می‌شوند.

این اظهار نظرها در حالی است که با پایان یافتن شهریور هنوز تعدادی از دانشگاهها با سرپرست اداره می شوند.

بلاتکلیفی ۳ دانشگاه بزرگ در تعیین رئیس

در این میان ۳ دانشگاه بزرگ و مهم کشور از جمله دانشگاه خوارزمی، اصفهان و پیام نور مدت‌هاست که در بلاتکلیفی به سر می برند و گفته می‌شود درباره این سرپرستان دانشگاه‌ها حاشیه‌هایی وجود دارد و همین مساله سبب تاخیر در رای کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها به این افراد شده است.

براساس این گزارش، هوشنگ طالبی از ۲۰ آذر ۱۳۹۲ سرپرست دانشگاه اصفهان، محمدعلی سبحان الهی از ۲۹ دی ۱۳۹۲ سرپرست دانشگاه خوارزمی و محمد علی سرلک از ۸ دی ۱۳۹۳ به عنوان سرپرست دانشگاه پیام نور تعیین شده‌اند و همچنان به عنوان سرپرست درحال فعالیت هستند.

این در حالی است که مدت حکم یک سرپرست ۳ تا ۶ ماه است و باید در این مدت حکم آن‌ها به تایید شورایعالی انقلاب فرهنگی یا در حال حاضر به تأیید کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها برسد.

صرف نظر از اینکه، آیا حضور این افراد طی این مدت در مدیریت دانشگاه‌های کشو قانونی است یا خیر، این سوال پیش می آید که آیا این همه تعلل برای معرفی روسای برخی از دانشگاه ها جایز است.

از سوی دیگر برخی از سرپرستان دانشگاه‌ها نیز به تازگی توسط وزیر علوم تحقیقات و فناوری منصوب شده‌اند و هنوز به کمیته انتخاب روسای دانشگاه ها معرفی نشده اند.

دانشگاه‌های زابل، صنعتی اراک، فسا، صنعتی خاتم الانبیاء، هنر اصفهان و مراغه نیز از جمله دانشگاه هایی هستند که همچنان با سرپرست اداره می شوند.

Share داغ کن - کلوب دات کام 
کلید واژه ها :

نظرات کاربران

  • نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد .
  • نظرات حاوی الفاظ رکیک، توهین، شماره تلفن و موبایل، آدرس ایمیل، عقاید سیاسی، نام بردن از مسئولین و امثالهم تایید نمی شود.
  • از نوشتن دیدگاهایتان با حروف فینگلیش جدا" خودداری کنید .
  • پاسخ های پشتیبان های سایت به رنگ سبز نمایش داده می شود . مسئولیت نظرات دیگران بر عهده ما نمی باشد.
  • قبل از ارسال هر گونه سوال ، در جستجوگر پيشرفته سايت ، سوال خود را جستجو كنيد . سوالات تكراري پاسخ داده نمي شوند و حذف مي شوند

محدودیت زمانی - کد مورد نظر رو دوباره لود کنید



  • قوانين و آيين نامه هاي دانشگاه پيام نور
  • راهنما و آموزش هاي تصويري براي دانشجويان

خبر های ویژه دانشگاه پیام نور

۱۲ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر : 69173

جزییات ، شرایط و لینک ثبت نام /

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

تمدید مهلت ثبت نام آزمون فراگیر کارشناسی ارشد بهمن 99 (نوبت 21) پیام نور / دفترچه ثبت نام

پیام نورنا : ثبت نام داوطلبان آزمون دوره های فراگیر کارشناسی ارشد نوبت بیست و یکم سال 1399 دانشگاه پیام نور از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور تمدید شد / دانلود دفترچه ثبت نام + لینک ثبت نام

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68676

به دلیل وجود ویروس کرونا/

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

اعلام نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا: دستورالعمل اجرایی ارزشیابی امتحانات پایان نیمسال اول دانشگاه پیام نور سال تحصیلی 1400-1399 اعلام شد / شرایط جدید به دلیل وجود ویروس کرونا

۱۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر : 68513

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : برنامه امتحانات نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از طریق سایت پیام نورنا برای دانشجویان تهیه و قابل دریافت شد.

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67659

شرایط و نکات بسیار مهم /

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

آغاز مهلت ثبت و آزمون معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

سایت پیام نورنا : طبق تقویم آموزشی مهلت ثبت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال اول 1400-1399 پیام نور از 16 شهریور ماه 99 آغاز شده است.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67302

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور

پیام نورنا : لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال اول 1400-1399 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر : 67290

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه پیام نور / تاریخ انتخاب واحد و مهمان

پیام نورنا :تقویم آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 برای کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه پیام نور اعلام گردید / مهمترین تاریخ های آموزشی و دانشگاهی دانشگاه پیام نور

۲۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر : 65827

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه / تمامی رشته ها

پیام نورنا: دانلود نمونه سوالات پیام نور با پاسخنامه تستی و تشریحی / برای تمامی رشته های دانشگاه پیام نور

ابزارهای سایت

ارتباط تلفنی: فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات
ارتباط با ما
شماره های اعلام شده فقط جهت ارتباط مراکز پیام نور و سفارش تبلیغات می باشد و به هیچ عنوان جوابگوی سوالات آموزشی شما نیست

تبلیغات متنی

» تبليغات متني شما در پيام نورنا
با بازديد مناســـب و بــازدهي عالي
» بهبود سطح دانشجویان پیام نور
کمک به دانشجویان پیام نور برای رفع مشکلات خود
گپ و گفتگو - خاطرات دانشجویی - دانستنی های پیام نوری و ...
» ترجمه کتاب،ترجمه مقاله، ترجمه تخصصی
ترجمه فوری کلیه زبان ها در دارالترجمه رسمی پارسیس
» اقدام پژوهی
» گزارش تخصصی
» کارشناسی ارشد بدون کنکور
» رشته های فراگیر پیام نور
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور
به همراه پاسخــــــــنامه
شامل آزمون نیمسال های مختلف دانشگاه پیام نور
تفکیک شده به صورت رشتـــــــــــه ای

Goto Top